به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۳:۰۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۷/۱۴ ساعت ۲۱:۳۲
کد مطلب : ۱۳۷۸۲۲

یوپ هاینکس سرمربی بایرن‌مونیخ شد

گروه ورزشی: باشگاه بایرن رسما اعلام کرد که یوپ هاینکس را به عنوان جانشین آنچلوتی برگزیده است.
کارلو آنچلوتی که در اولین فصل حضورش در بایرن با این تیم قهرمان بوندس لیگا شده بود، به دنبال کسب نتایج ضعیف در دومین فصل حضورش در آلیانس آره نا، چند روز قبل اخراج شد و دستیارش، ویلی سانیول، به طور موقت هدایت باواریایی ها را برعهده گرفت. بایرنی ها اما به دنبال یک سرمربی مطرح به عنوان جانشین کارلتو بودند. سرانجام پس از مطرح شدن نام چندین مربی بزرگ، مدیران بایرن تصمیم گرفتند بار دیگر به یوپ هاینکس اعتماد کنند؛ کسی که فصل 2012-13 بایرن را به همه جام های ممکن رساند و سه گانه ای تاریخی را برای این تیم به ثبت رساند.
 
خبر بازگشت هاینکس به بایرن دو روز پیش از سوی نشریات آلمانی تایید شده بود و حالا جنبه رسمی به خود گرفته است. نکته جالب اینکه اولی هوینس، مدیر بایرن سه روز پیش در نشستی با پپ گواردیولا در مورد انتخاب هاینکس از وی مشورت گرفته بود. هاینکس تا پایان فصل مربی بایرن خواهد بود و باید دید تصمیم مدیران باشگاه در مورد فصل بعد چه خواهد بود. او سال 2013 با چشمانی اشک بار با بایرن وداع گفت و اعلام بازنشستگی کرد.
 
سرمربی آلمانی و جدید بایرن مونیخ در مورد دلایل بازگشت به دنیای فوتبال صحبت کرد. یوپ هاینکس در سال 2013 و بعد از کسب سه گانه ای تاریخی روی نیمکت بایرن از دنیای مربیگری خداحافظی کرد؛ اما امروز و بعد از اخراج کارلتو به نیمکت بایرن بازگشت و قرار است تا پایان فصل هدایت این تیم را بر عهده بگیرد.
 

 اگرچه گزینه هایی چون لویس انریکه و توخل نیز برای هدایت بایرن مطرح شده بودند؛ اما در نهایت هاینکس به آلیانس آره‌نا بازگشت.  یوپ هاینکس گفت: "من قصد نداشتم به هیچ باشگاه دیگری در دنیای فوتبال بازگردم؛ اما عشق به بایرن مونیخ نیروی تازه ای به من بخشید.  من و همکارانم حالا به خاطر هواداران همه کار برای بازگرداندن موفقیت به باشگاه بایرن مونیخ خواهیم کرد و من مشتاقانه در انتظار این چالش هستم."