به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۷/۱۵ ساعت ۱۴:۳۱
کد مطلب : ۱۳۷۸۶۰

جزییات ممنوعیت سه‌ماهه برای خاتمی

گروه سیاسی: وکیل حجت‌الاسلام سیدمحمد خاتمی از جزییات و صحت برخی محدودیت‌ها برای رئیس دولت اصلاحات خبر داد.
سیدمحمد انجام در گفت‌و‌گو با ایلنا، درباره انتشار اخبار ضد و نقیض در رسانه‌ها مبنی بر اعمال محدودیت‌هایی برای رییس دولت اصلاحات، گفت: اخیراً برگه‌هایی منتسب به یک مرجع قضایی به رویت آقای خاتمی رسیده که حاکی از اعمال برخی محدودیت‌ها به لحاظ عدم حضور ایشان در مجالس عمومی است. وکیل سید محمد خاتمی خاطرنشان کرد: در ایام گذشته و حتی اخیرا برگه‌هایی با ذکر موضوع لزوم عدم شرکت و حضور جناب آقای خاتمی در فلان مجلس و یا دیدار با شخص ارائه شده است؛ ولی اخیرا برگه‌ای به منزل ایشان ارسال و به رویت ایشان رسیده که طی آن از تاریخ ۱/۷/۹۶ ممنوعیت حضور جناب آقای خاتمی در مراسم عمومی سیاسی، فرهنگی و تبلیغی به مدت سه ماه الزامی است. در این برگه قید شده بود که این دستور به تقاضا و صلاحدید برخی نهادهای امنیتی صادر شده است.

همچنین رضا باقری دیگر وکیل سید محمد خاتمی هم بیان داشت: حسب قانون آئین دادرسی کیفری این قبیل دستورات متعاقب تشکیل پرونده قضایی می‌بایست صادر شود لیکن در این موارد دادستان به استناد اختیارات خود در جلوگیری از وقوع جرم بدون تشکیل پرونده قضایی مبادرت به این امر کرده است؛ لذا به نظر می‌رسد این دستور از منظر حقوقی قرار یا حکم تلقی نمی‌شود و عملاً نمی‌توان از طرق قانونی به آن اعتراض کرد.

وی افزود: اگر برخی رسانه‌ها در روزهای اخیر به نقل از یک منبع آگاه اساس خبر را تکذیب کرده‌اند، اما شایسته است مقام‌های مسئول در این ارتباط اطلاع‌رسانی کنند. همچنین از نمایندگان مجلس شورای اسلامی به خصوص کمیسیون‌های امنیت ملی و قضایی مجلس و دولت محترم انتظار می‌رود با تقدیم طرح و یا لایحه‌ای نسبت به تفسیر این حدود اختیارات دادستان  اقدام نمایند.