به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۰۹:۰۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۷/۲۲ ساعت ۱۶:۴۰
کد مطلب : ۱۳۸۲۰۸

جدیدترین ساخته مجیدی در جشنواره لندن

گروه فرهنگی: فیلم «آنسوی ابرها» جدیدترین ساخته مجید مجیدی اولین نمایش جهانی خود را در جشنواره فیلم لندن تجربه کرد.
جدیدترین ساخته مجیدی در جشنواره لندن
به گزارش ایسنا، نشریه سینمایی اسکرین دیلی در مطلبی درباره این فیلم نوشت: «آنسوی ابرها» اولین فیلم خارجی است که مجید مجیدی کارگردان نامزد اسکار ایرانی در هند ساخته است، ملودرامی که داستان آن در مناطق فقیرنشین بمبئی رقم می‌خورد و داستان آن درباره دو شخصیت اصلی است؛ برادری خلافکار و خواهری که در حین دفاع از خود در برابر تجاوز دفاع کرده  و به این جرم در زندان به سر می‌برد. از ان جا که این فیلم صدای افراد بی‌صدا و کسانی است که به سبب فقر درگیر بی‌عدالتی در جامعه هند هستند، شاید بتوان از این موضوع چشم پوشی کرد که فیلم در برخی مواقع نکات مورد نظر خود را بیش از حد تند و شدید بیان می‌کند.

 
مجیدی که در سال 1997 برای فیلم «بچه‌های آسمان» نامزد جایزه اسکار در شاخه بهترین فیلم خارجی شده است، در فیلم جدیدش از زاویه دید یک خارجی به خیابان‌های بمبئی نگریسته و تصاویر بصری فوق‌العاده‌ای را خلق کرده است. این فیلم باید پس از اولین نمایش جهانی در بخش رقابتی جشنواره فیلم لندن با مخاطبان سایر جشنواره‌های بین‌المللی نیز ارتباط برقرار کند و چشم‌انداز اکران آن به احتمال زیاد در مناطقی که به سینمای مستقل هند علاقه دارند مناسب‌تر خواهد بود و با سینمای جریان اصلی بالیوود سازگار نیست.داستان فیلم «درباره پسری به نام امیر با بازی «ایشان کاتار» یک خلافکار و توزیع‌کننده مواد مخدر است که در طی تعقیب و گریز پلیس به رختشورخانه‌ای فرار می‌کند که خواهرش تارا در آن کار می‌کند. تارا به کمک یکی از همکاران مردش به نام «آکشی» برادرش و مواد مخدر او را از دید پلیس پنهان می‌کند و...»

منتقد نشریه اسکرین در پایان می‌نویسد: «گرچه در برخی مواقع لحن فیلم کمی عصبی و در زمان‌های دیگر بسیار احساسی است اما فیلم در محکوم کردن جامعه‌ای که فقرای خود را مجازات می‌کند پا پس نمی‌کشد. این فیلم همچنین یک تجربه بصری جذاب است که استفاده زیادی از سایه‌ها و همچنین تصاویری از دسته‌های پراکنده پرندگان کرده است.»حضور مجید مجیدی در کنار پرفسور سمیعی در فرش قرمز جشنواره‌ی فیلم لندن از حواشی جذاب خبری نمایش «آنسوی ابرها» بود.