به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۲۲:۰۹
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۴/۲۸ ساعت ۱۶:۳۰
کد مطلب : ۱۳۸۲۸

قیمت خودروهای کره‌ای زیر قیمت نمایندگی

گروه اقتصادي: رییس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودروی کشور گفت: قیمت خودروهای کره‌ای در بازار به کمتر از قیمت عرضه این خودروها از سوی شرکت واردکننده سقوط کرده است.
قیمت خودروهای کره‌ای زیر قیمت نمایندگی
حسن زمانی افشار اظهار کرد: رکود بازار در چند هفته اخیر، تثبیت نسبی قیمت‌ها با اندک نوسان رو به پایین را به دنبال داشته است. وی با بیان این‌که به دلیل کاهش نسبی نرخ ارز قیمت خودروهای وارداتی مقداری کاهش یافته است، خاطرنشان کرد: بیشترین کاهش قیمت در دو برند کره‌ای هیوندایی و کیا رخ داده به‌گونه‌ای که نرخ این خودروها در بازار به کمتر از قیمت نمایندگی سقوط کرده است.

رییس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودروی کشور ادامه داد: به عنوان مثال در حالی خودروی هیوندایی IX۵۵ به قیمت حدود ۲۱۱ میلیون تومان در بازار عرضه می‌شود که قیمت فروش این خودرو از سوی شرکت واردکننده، ۲۴۰ میلیون تومان است. وی افزود: در شرایطی که شرکت واردکننده، خودروی جنسیس را به قیمت حدود ۲۸۵ میلیون تومان عرضه می‌کند قیمت این خودرو در بازار به ۲۴۵ میلیون تومان کاهش یافته است.

زمانی افشار با بیان این‌که به این ترتیب مصرف‌کنندگان به جای مراجعه به شرکت واردکننده، خودروی مورد نیاز را از بازار تهیه می‌کنند، تصریح کرد:‌ در این مدت قیمت دیگر خودروهای وارداتی نیز مقداری کاهش یافته است. به گفته رییس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودروی کشور، در صورت کاهش و یا حتی تثبیت نرخ ارز در سطوح فعلی، قیمت خودروهای وارداتی باز هم کاهش خواهد یافت.

۱۳۹۲/۰۴/۲۸ ۱۶:۵۱
نمایشگاهی ها ماشینو به قیمتی رسوندن که خودشونم نمیتونن بخرن و بفروشن چه برسه به مشتری...
تا 6 ماه دیگه قیمتاشون به 70% الان میرسه... (92955)
۱۳۹۲/۰۴/۲۸ ۱۷:۳۳
ایول ارزون شد...حالا دیگه با خیال راحت سر بر بالین میزارم. (92966)
بدمک
United States
۱۳۹۲/۰۴/۲۸ ۲۲:۱۸
فقط azera 2013 (93057)
فرزدق شیرازی
۱۳۹۲/۰۴/۲۹ ۰۰:۱۴
آخ جون این ماه که یارانه دادن یکی شو می خرم. (93085)