به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۳ - ۱۲:۲۸
 
۵
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۴/۲۹ ساعت ۰۱:۲۳
کد مطلب : ۱۳۸۴۳
در اقدامي ابتكاري در تاريخ جمهوري اسلامي؛

روحاني کابينه‌اش را در مراسم‌تحليف معرفي مي‌کند

گروه سياسي: «مرتضي بانک» مشاور حسن روحاني گفت: آقاي روحاني در تلاش است که در روز تحليف که ۱۳ مرداد برگزار مي شود کابينه خود را به مجلس معرفي کند که البته کار بسيار سنگيني است و در هيچ دولتي سابقه نداشته است.
روحاني کابينه‌اش را در مراسم‌تحليف معرفي مي‌کند
مرتضي بانک، درباره آخرين تحولات مربوط به تشکيل کابينه يازدهم گفت: پس از انتخاب آقاي روحاني به رياست جمهوري ۴ کميته اصلي فرهنگي-اجتماعي، اقتصادي، سياست خارجي و سياست داخلي و امنيت براي جامعيت بخشي به فعاليت‌هاي دولت آينده تشکيل شد.
بانک در گفت و گو با فارس از سيدرضا صالحي به عنوان مسئول کميته فرهنگي-اجتماعي، محمد نهاونديان به عنوان رئيس کميته اقتصادي، محمود واعظي به عنوان مسئول کميته سياست خارجي و علي يونسي به عنوان مسئول کميته سياست داخلي و امنيت نام برد و گفت: يک کميته ويژه هم براي تعامل با مجلس تشکيل شده که مسئوليت آن بر عهده محمدباقر نوبخت است که در عين حال در کميته اقتصادي نيز نقش قابل توجهي ايفا مي‌کند.

مشاور روحاني ادامه داد: اين کميته‌ها بيش از ۲۰ کارگروه متناسب با وزارتخانه‌ها و دستگاه‌هاي مستقل تشکيل دادند که اعضاي هر کارگروه بين ۱۵ تا ۲۰ نفر است که ترکيب آنها را برخي مديران از بدنه دولت فعلي، مديراني از دولت‌هاي گذشته و کارشناسان حوزه‌هاي مختلف تشکيل مي‌دهند. به گفته بانک، ماموريت کميته‌ها و کارگروه ها، بررسي دقيق و کامل وضع موجود و شناسايي قوانين و مقررات براي ارائه گزارش به رئيس جمهور منتخب و تدوين برنامه‌ها و راهکارهاي اصلاح و بهبود شرايط و معرفي افراد توانمند براي کمک به دولت است.

وي در عين حال خاطرنشان کرد که نظرات مسئولان کميته‌ها و کارگروه‌ها نيز مانند ساير پيشنهاداتي که به حجت الاسلام روحاني ارائه مي‌شوند مشورتي بوده و الزام آور نيست. کارگروه‌هاي تخصصي ۲۳ شاخه براي اعضاي کابينه و همکاران دولت آينده لحاظ کردند که مهمترين آنها اعتقاد به ولايت فقيه، پايبندي به قانون، معتدل و معتقد بودن به ايده‌ها و برنامه‌هاي آقاي روحاني است. بانک افزود: از ديگر شاخصه‌هاي مورد نظر پاک دستي، اهل تعامل و تعادل و تناسب بودن، کارآمد و متخصص و مجرب بودن و همچنين تندرو نبودن است و کساني که اين ويژگي‌ها را داشته باشند از هر جريان و جناحي باشند مي‌توانند به دولت کمک کنند.

وي يک خبر هم از زمان معرفي کابينه داد و اعلام کرد: ظاهرا آقاي روحاني در تلاش است که در روز تحليف که ۱۳ مرداد برگزار مي‌شود کابينه خود را به مجلس معرفي کند که البته کار بسيار سنگيني است و در هيچ دولتي سابقه نداشته است. وي در اين گفت وگو همچنين از عملکرد دولت احمدي‌نژاد همچون بي توجهي به سرمايه‌هاي مديريتي کشور، اتخاذ تصميمات غيرکارشناسانه، ضعف دستگاه ديپلماسي و تنزل جايگاه آن به مرجع صدور گذرنامه و ويزا، پرداخت يارانه بدون واقعي سازي قيمت انرژي، تصميمات خلق الساعه و تامل بر انگيز در آخرين روزهاي دولت مثل واگذاري‌ها ي عجولانه، استخدامها و انتصابات و تخلف ۷۴ هزار ميلياردي براي تسويه بدهي دولت انتقاد کرد.

نگفتم جک استراو برای مراسم تحلیف به ایران می آید


مشاور حسن روحانی پس از انتشار مصاحبه‌اش با فارس گفت: بخشی از مصاحبه منتشر شده اینجانب با خبرگزاری فارس انعکاس دقیقی از نظرات من نبوده است. "بانک" در گفت و گو با سايت انتخاب،‌با بیان اینکه «آقای جک استراو وزیر خارجه پیشین انگلیس آنطور که خود گفتند حتماً به ایران می آیند»، در عین حال افزود: من نگفتم که آقای جک استراو برای شرکت در مراسم تحلیف حسن روحانی به ایران می آیند. بانک تصریح کرد: سایت‌های مختلف براساس دیدگاه خودشان به این موضوع پرداخته اند، در صورتی که من به این شکل در مورد حضور آقای استراو در ایران صحبتی نکرده بودم.

۱۳۹۲/۰۴/۲۹ ۰۱:۵۱
آقا خيلي اميدواريم !!! (93112)
امیر
۱۳۹۲/۰۴/۲۹ ۰۲:۱۶
کیفیت نباید فدای سرعت بشه. حالا روز تحلیفم نشد ملالی نیست. امیدوارم کارآمدترین افراد معرفی بشن. (93121)
۱۳۹۲/۰۴/۲۹ ۰۲:۴۹
حداقل نیمی از کابینه باید به اصلاح طلب ها تعلق گیرد.

آقای روحانی فراموش نکنید که ما به خاطر اصلاحات به شما رای دادیم. (93128)
۱۳۹۲/۰۴/۲۹ ۲۰:۵۸
دولت موفقی باشه ملالی نیس .
همانطور که ٱقای خاتمی گفت ئنبال سهم خواهی نیستیم (93440)
مهربان توسی
۱۳۹۲/۰۴/۲۹ ۰۳:۴۵
انشاا... کابینه قوی و خوبی معرفی بشه (93133)
۱۳۹۲/۰۴/۲۹ ۰۸:۴۴
احمدی نژاد داره کشور نابود میکنه هرچه سریعتر روحانی باید کابینه رو تشکیل بده (93144)
سینا از شیراز
۱۳۹۲/۰۴/۲۹ ۲۲:۱۷
نه به نظر من این آخر کاری مهربون و قانون مند شده. (93458)
بي تعارف
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۴/۲۹ ۰۹:۵۱
يكي از مشكلات اصلي دوره احمدي نژاد كنار گذاشتن كار كارشناسي شده بود كه ظاهرا در دولت يازدهم داره ساماندهي مجدد ميشه ؛ همين را مردم بايد نشانه حسن نيت دولت جديد نسبت به رفع مشكلات كشور بدانند . (93148)
afsaneh
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۴/۲۹ ۱۱:۳۷
كل اين 7سال و11 ماه 10 روز رئيس جمهوري احمدي نژاد يكطرف اين 20 روز اخرشم يكطرف!!!چرا نميگذره انگار زمان متوقف شده!!خلاصه مطمئن باشيد يكجاي ابد نميزاره بمونه (93178)
پریسا
۱۳۹۲/۰۴/۲۹ ۱۶:۳۹
آخ گفتی
هر روز به اندازه ی 1 سال میگذره
احمدی نژاد و دار و دستش درو کردن این مملکتو
بابا یکی یه کاری بکنه (93336)
۱۳۹۲/۰۴/۲۹ ۱۶:۱۷
انشالاه که اصلاح طلبان و اصولگرایان افراطی جایی در کابینه نداشته باشن. (93321)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۴/۲۹ ۱۶:۵۷
امیدوارم کشورهای حسابی به ایران بیان نه کشورهای که با ذربین هم دیده نمیشن (93342)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۴/۲۹ ۱۶:۵۹
واقعا حق عارفه که معاون اول بشه اگر ی مرد باشه اونم عارف (93344)
ali
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۴/۲۹ ۱۷:۱۷
اولين قدم براي جلب اعتمادفقط وفقط ازادي زندانيان عقيدتي وسياسي واشتي ملي همه ايرانيان با دولت ودرغير اينصورت هيچ چيزي ملت را قانع نخواهد كردحتي اگر دلار 100تومان شود... (93355)
۱۳۹۲/۰۴/۲۹ ۲۲:۲۲
فقط فيروز آبادي باعث تنش خواهد بود اميدوارم شخص متعادلي معرفي شود قرار نبود تندروها هم حضور داشته باشند (93460)