به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۰۹:۰۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۸/۰۱ ساعت ۱۳:۱۳
کد مطلب : ۱۳۸۷۳۹
صدور ماهی 130 هزار فیش حقوقی در شهرداری تهران

4000 "بیکار" حقوق‌بگیر در مترو

گروه جامعه: نایب رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران از ساماندهی نیروی انسانی و منابع انسانی شهرداری تهران خبر داد.
4000 "بیکار" حقوق‌بگیر در مترو
مجید فراهانی در گفت‌وگو با ایسنا،  با اشاره به جزییات الزام شهرداری تهران به ارائه برنامه ساماندهی نیروی انسانی که از سوی کمیسیون برنامه و بودجه طراحی شده است، گفت: در حال حاضر 70 هزار نیروی استخدامی برای 18 هزار پست سازمانی وجود دارد که براین اساس بیش از 3 برابر پست‌های سازمانی، در شهرداری نیروی انسانی جذب شده است.

وی با بیان اینکه 130 هزار فیش حقوقی ماهانه در شهرداری صادر می‌شود گفت: مابه‌التفاوت عدد موجود فی‌مابین 70 هزار نیروی انسانی و 130 هزار فیش صادره، متعلق به کارگران پیمانکاران است که شهرداری برای اطمینان از پرداخت حقوق کارگران، مستقیما به حساب آنها واریز می‌کند. نایب رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران با بیان اینکه شهرداری با تورم نیروی انسانی مواجه است و به همین دلیل باید خانه‌تکانی در منابع انسانی شهرداری رخ دهد، گفت: باید برای نیروهای بازنشسته از یک سو و نیروهایی که از سازمان‌های دیگر به شهرداری منتقل شده‌اند نیز چاره‌ای اندیشید. فراهانی با بیان اینکه با توجه به تورم نیروی موجود باید راهکارهای تقسیم‌بندی و استفاده از این نیروهای موجود احصا شود، گفت: بنابراین کمیسیون بودجه، شهرداری را ملزم کرد که برنامه ساماندهی نیروی انسانی خود را به شورای شهر ارائه کند.

وی با بیان اینکه در ساماندهی نیروی انسانی شهرداری تهران باید مسائل مختلفی از جمله افزایش بهره‌وری، ارائه برنامه فرآیند و ضابطه جذب نیروی انسانی به نحوی که بتواند نیازهای موجود شهرداری را با روند عادلانه و براساس فرآیند قابل دفاع مشخص کند. نایب رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران با بیان اینکه آزادسازی منابع انسانی ناکارآمد و غیرلازم باید در برنامه ساماندهی شهرداری تهران دیده شود، گفت: این الزامات ارائه شده کلیات تصمیم کمیسیون برنامه و بودجه است و متاسفانه شاهدیم صحبت‌های بنده به اشتباه در سایت‌های مختلف منتشر شده و عنوان شده است که جذب جدیدی در شهرداری نباید انجام شود که اینگونه نیست.

فراهانی با بیان اینکه متاسفانه در شهرداری با پدیده «کارمندان بیکار» مواجه هستیم، گفت: این افراد صبح به صبح کارت زده و حقوق دریافت می‌کنند، اما بهره‌وری و ارزش افزوده‌ای برای شهرداری ندارند. به عنوان مثال در برخی شرکت‌ها و سازمان‌های شهرداری با این پدیده مواجه هستیم که به طور مشخص در مترو 4000 نیروی مازاد وجود دارد که به آنها لقب کارمندان بیکار را داده‌اند که فعالیت مشخصی ندارند و تنها حقوق می‌گیرند.
مرجع : ایسنا