به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۲:۰۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۸/۰۱ ساعت ۱۴:۴۴
کد مطلب : ۱۳۸۷۶۰
نوبخت اعلام کرد: تورم مهر ۸ درصد

دستکاری در آمارها نداریم

گروه اقتصادی: محمد باقر نوبخت با بیان اینکه در آمارهای اعلام شده از سوی مرکز آمار دستکاری رخ نمیدهد، گفت: قسم میخورم قبل از اعلام نتایج از آن بی خبرم.
دستکاری در آمارها نداریم
محمد باقر نوبخت، رئیس سازمان برنامه و بودجه امروز یکم آبان ماه در مراسم روز ملی آمار گفت:  آمارهای مهم تولید شده از سوی مرکز آمار، اول هر ماه برای من پیامک می شود و همان لحظه مستقیم به رئیس جمهوری هم پیامک می شود. وی ادامه داد: به این ترتیب  آمارهای تولیدی مرکز آمار برای ما بسیار مهم است. ما در سازمان برنامه و بودجه در ساختمان بهارستان، هر روز با مرکز آمار زندگی می کنیم.

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: برای دومین بار  رشد سرمایه گذاری در زمستان و بهار مثبت شد که این تاثیر خود را بر ساختمان گذاشت، بنابراین این بخش هم در دو فصل گذشته مثبت شد؛ این در حالی است که اگر از افراد بیکار بپرسید آیا رشد مثبت در زندگی شما نمود دارد، حتما پاسخش منفی است و متاسفانه همین حرفها در صدا و سیما پخش می شود. وی همچنین گفت: با اقداماتی که کردیم به ٢٥ هزار واحد تولیدی وام دادیم اکنون دیگر رشد آنها  منفی نیست و از رهبری اجازه گرفتیم تا از خروج آبهای مرزی جلوگیری کنیم و چهارشنبه هفته گذشته نیز گزارش خوبی از آن دریافت شد.

نوبخت ادامه داد: اکنون برخی واحدها رونق گرفته‌اند، ولی بخشی دیگر هم هنوز مشکل دارند. در شناسایی مشکلات اطلاعات مرکز آمار به درد ما می خورد، بنابراین باید از آن حمایت کرد. وی اظهار کرد: به جمعیت شاغل ٧٣ هزار نفر به حجم شاغلان اضافه شده‌اند و برای اولین بار همه کسانی که وارد بازار کار شدند، شغل پیدا کردند و لی هنوز هم سه میلیون نفر بیکارند. رئیس شورای عالی آمار گفت:باید به مرکز آمار اعتماد کنیم و قسم یاد می‌کنم که قبل از انتشار، از آمار بی خبرم. وی گفت: تورم شهری در مهرماه هشت درصد است، اینکه تصور شود که ما آمار را دستکاری می‌کنیم  درست نیست و قسم یاد می‌کنم اینطور نیست.
مرجع : ایسنا