به روز شده در ۱۴۰۳/۰۳/۰۹ - ۰۰:۴۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۸/۰۲ ساعت ۱۴:۴۵
کد مطلب : ۱۳۸۸۳۹

انتخابات اقلیم کردستان به تعویق افتاد

گروه بین الملل: پارلمان اقلیم کردستان امروز (سه‌شنبه) با تعویق هشت ماهه برگزاری انتخابات ریاستی و پارلمانی این اقلیم موافقت کرد.
انتخابات اقلیم کردستان به تعویق افتاد
به نقل از اسپوتنیک، پارلمان اقلیم کردستان تصمیم گرفت تا انتخابات ریاستی و پارلمانی این اقلیم را به مدت هشت ماه به تعویق بیاندازد. به رغم برخی مخالفت‌ها با تمدید دوره پارلمان کردستان عراق اما بالاخره این پارلمان در جلسه امروز خود رای به تمدید آن داد. پارلمان کردستان عراق امروز به رغم مخالفت جنبش تغییر و جماعت اسلامی و عدم حضور نمایندگان این دو حزب در پارلمان رای به تمدید دوره آن داد.

در این راستا یک منبع در پارلمان کردستان اعلام کرد که پارلمان سومین جلسه خود را پشت درهای بسته بدون حضور جنبش گوران (تغییر) و جماعت اسلامی برگزار کرد. این جلسه ساعت ۱۱ صبح با حضور تمامی فراکسیون‌ها به جز این دو گروه برگزار شد و به خبرنگاران اجازه ورود به این جلسه داده نشد. کناره‌گیری آلا طالبانی از ریاست فراکسیون اتحادیه میهنی کردستان پارلمان عراق از سوی دیگر، آلا طالبانی، نماینده پارلمان عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد که آریز عبدالله، پست ریاست فراکسیون اتحادیه میهنی کردستان در پارلمان عراق را به جای وی برعهده گرفته است. وی افزود که تمامی توجهش در دوره آتی به ایجاد راهکارهایی درباره اوضاع کرکوک و حقوق کارمندان کردستان خواهد بود. این در حالی است که یک منبع در پارلمان عراق روز دوشنبه از تلاش پارلمان برای لغو مصونیت ۱۳ نماینده که در همه پرسی شرکت کرده بودند از جمله آریز عبدالله خبر داده بود.
مرجع : ایسنا
برچسب ها: اقلیم کردستان