به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۸/۱۲ ساعت ۱۳:۲۳
کد مطلب : ۱۳۹۳۱۲

دعوت به همکاری بغداد و اقلیم

گروه بین الملل: آمریکا دولت اقلیم کردستان را به همکاری با بغداد برای آرام کردن اوضاع و پایان تشنج‌های نظامی دعوت کرد و از حزب‌های کرد خواست از پارلمان اقلیم حمایت کرده و برای انتخابات آتی آماده شوند.
دعوت به همکاری بغداد و اقلیم
به گزارش سومریه نیوز، سفارت آمریکا در عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد: داگلاس سیلیمان، سفیر آمریکا در عراق با نیچروان بارزانی، رئیس دولت اقلیم کردستان و قباد طالبانی، معاون وی نشستی داشت. در این نشست سفیر آمریکا بر حضور اقلیم کردستان در عرصه سیاسی عراق و در چهارچوب فدرالی آن برای شکست نهایی داعش تاکید کرد.

بر اساس این بیانیه، سیلیمان از احزاب کرد خواست از پارلمان اقلیم کردستان برای حل مشکلات موجود و آمادگی برای برگزاری انتخابات ۲۰۱۸ حمایت کند. وی بر حمایت کشورش و همکاری با همه طرف‌ها برای حل مشکلات بر اساس قانون اساسی عراق تاکید کرد.

در این نشست سیلیمان دولت اقلیم کردستان را به همکاری با بغداد برای آرام کردن اوضاع و پایان دادن به ناآرامی‌های نظامی دعوت کرد. محمد بازیانی، دبیرکل جنبش "اصلاح و توسعه" در اقلیم تاکید کرد: اقلیم کردستان از طریق تلاش‌ها برای تقویت صفوف داخلی و از بین بردن ناآرامی‌های میان طرف‌های سیاسی در حال عبور از مرحله کنونی است.

همچنین وی گفت: به محض پیشروی نیروهای حشد شعبی، خطوط مقدم با سلاح‌های نیرومند تقویت می‌شوند. دولت اقلیم کردستان نیز نسبت به ورود به مرحله جنگ و درگیری هشدار داده که "ممکن است فاجعه‌ای برای مردم عراق به بار آورد." این دولت خواهان گفت‌وگوی سازنده و شفاف برای ساخت آینده‌ای امن برای همه ملت عراق شد. پیشتر حیدرالعبادی، نخست وزیر عراق مقامات اقلیم کردستان را به سنگ اندازی در مقابل راه دستیابی به توافق جهت استقرار نیروهای فدرال در مناطق مورد مناقشه متهم کرد.
مرجع : ایسنا
برچسب ها: اقلیم کردستان