به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۴:۴۷
 
۳
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۸/۲۹ ساعت ۱۶:۳۱
کد مطلب : ۱۳۹۹۵۸

تاجزاده: لحن روحانی تغییر کرده است

گروه سیاسی: مصطفی تاج‌زاده، فعال سیاسی اصلاح‌طلب بر این عقیده است که روحانی اگر چه لحنش تغییر کرده اما هیچ‌گونه چرخشی نداشته است و همچنان باوجود تمام مشکلاتی که با آن مواجه است، به عهد خود با مردم پایبند است.
سیدمصطفی تاج‌زاده، فعال سیاسی اصلاح‌طلب درباره چرخش احتمالی روحانی به سمت اصولگرایات با تاکید بر اینکه معتقد نیستم که روحانی چرخش به راست کرده باشد، گفت: من روحانی را بسیار باهوش‌تر از آن می‌دانم که بخواهد گردش‌به‌راست داشته باشد و چنین خطایی کند. روحانی با مشکلات بسیاری روبه‌رو است و تنها راه مواجه‌شدن با این مشکلات به‌جز تدبیرهای حکومتی، حمایت‌های مردمی است.تاج‌زاده بابیان اینکه اگر روحانی خدای‌نکرده گردش‌به‌راست کند، بخش عظیمی از حمایت‌های مردمی را از دست خواهد داد، تصریح کرد: روحانی اگر چنین کاری انجام دهد طرفداران خود را از دست می‌دهد و طبیعتاً هم زیر بار چنین فاجعه‌ای نخواهد رفت، اما معتقدم که روحانی لحنش متفاوت شده است، البته تمامی کاندیدا‌ها لحنشان نسبت به زمان انتخابات متفاوت شده است و این مورد نیز طبیعی است و در تمام دنیا هم همین‌گونه است، اما اگر منظور این است که تغییر لحن روحانی به معنای تغییر جهت و گردش‌به‌راست است، نه کاملاً مخالف این نظر هستم؛ زیرا هیچ نشانه جدی از این موضوع وجود ندارد و روحانی با جدیت در پی تحقق وعده‌هایش است.

معاون سیاسی وزیر کشور در دولت سیدمحمد خاتمی، به حواشی و انتقادات شدیدی که نسبت به معرفی غلامی به‌عنوان وزیر علوم شده بود، اشاره کرد و گفت: ما باید به روحانی بگوییم مشکلات بسیار زیادی بر سر راه تو وجود دارد و می‌دانیم که بسیاری از گزینه‌های پیشنهادی شما را برای وزارت علوم قبول نکردند، ما همه این‌ها را می‌دانیم اما از روحانی می‌خواهیم که وعده‌هایش در مورد وزارت علوم را عملی کند.تاج‌زاده ادامه داد: اگر آقای غلامی وعده‌هایش در مورد دانشگاه‌ها را عملی کند، ما نیز از او حمایت خواهیم کرد. اگر هم خدای‌نکرده به وعده‌هایش عمل نکند مورد بازخواست قرار خواهد گرفت، حتی اگر فرجی دانا هم وزیر می‌شد و به وعده‌هایش عمل نمی‌کرد نیز به او اعتراض می‌کردیم.

این فعال سیاسی اصلاح طلب تاکید کرد: ما می‌خواهیم در دانشگاه‌هایمان فضا غیرامنیتی باشد، خواهان آزادی در دانشگاه هستیم، می‌خواهیم اساتید برجسته ما حذف نشوند و... وزیر علوم نیز باید در همین مسیر حرکت کند و در 4 سال زمانی که پیش رو دارد در جهت تحقق وعده‌های روحانی عمل کند.تاج‌زاده در پاسخ به این سؤال که آیا ممکن است تغییر لحن روحانی به دلیل این باشد که او نیم‌نگاهی هم به دوران بعد از ریاست‌جمهوری‌اش دارد، تصریح کرد: ما نمی‌دانیم در ذهن آقای روحانی چه می‌گذرد و تاکنون هم هیچ سند و دلایل قاطعی برای این موضوع دیده نمی‌شود.او افزود: اما با توجه به شرایط بحرانی کشور و امکانات محدودی که وجود دارد، اگر روحانی بتواند از همه نیروها در جهت پیشبرد اهداف خود استفاده کند ما استقبال می‌کنیم. حتی اگر اکنون آقای خاتمی رئیس‌جمهور بود من به ایشان می‌گفتم از همه نیروها استفاده کند، اکنون اداره کشور فقط با یک جناح ممکن نیست زیرا مشکلات آن‌قدر زیاد است که یک جناح نمی‌تواند به‌تنهایی از پس آن بربیاید، به همین دلیل شرایط کشور به‌گونه‌ای است که باید همه را در امور کشور مشارکت داد.