به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۹/۰۱ ساعت ۱۱:۴۷
کد مطلب : ۱۴۰۰۲۵

برخورد با مسائل لبنان نیازمند عقلانیت

گروه بین الملل: رئیس‌جمهوری لبنان خطاب به کشورهای عربی گفت که برخورد با مسائل کشورش مستلزم بهره‌گیری از خرد و عقلانیت است و در غیر این صورت، لبنان به سمت آتش کشانده خواهد شد.
برخورد با مسائل لبنان نیازمند عقلانیت
به گزارش خبرگزاری رویترز، میشل عون، رئیس‌جمهوری لبنان در جریان سخنرانی خود به مناسبت فرا رسیدن روز استقلال کشورش، گفت: پیام من به برادران عرب این است: برخورد با مسائل لبنان مستلزم به‌کارگیری عقلانیت و خردورزی است و هر راهکار جایگزینی لبنان را به سمت آتش خواهد کشاند. رئیس‌جمهوری لبنان اعلام کرد: اسرائیل مدام حاکمیت لبنان را اعم از زمینی، دریایی و هوایی نقض و ما را به جنگ‎های جدید تهدید می‌کند.

وی افزود: مردم لبنان با وحدت خود، سختی‌های زیادی را پشت سر گذاشته‌اند و باید آن را حفظ کنند. بر دور ماندن لبنان از تنش‌ها و درگیری‌های خارجی تأکید می‌کنم زیرا ما برای استقلال کشور بهای بسیاری پرداختیم. رئیس‌جمهوری لبنان تأکید کرد: بازگشت نخست‌وزیر به کشور، مساله کرامت وطن است.

وی تصریح کرد: هر کس که به فکر خدمت به لبنان است، در راه تحکیم وحدت این کشور که سوپاپ اطمینان آن است، گام برمی‌دارد. میشل عون با اشاره به این نکته که اسرائیل علی‌رغم عقب‌نشینی از لبنان، به جنگ‌های ویرانگر خود ادامه می‌دهد، اظهار کرد: اسرائیل همواره حاکمیت لبنان را تهدید می‌کند.
مرجع : ایسنا
برچسب ها: میشل عون