به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۱:۱۱
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۸/۱۳ ساعت ۱۶:۰۱
کد مطلب : ۱۳۹۳۷۳
اظهارات تند نخست‌وزیر مستعفی لبنان علیه جمهوری اسلامی ایران

حریری: ایران در هر كشوری حضور یابد،وحشت و ویرانی به وجود می‌آید!

گروه بین‌الملل: نخست‌وزیر لبنان پس از استعفا از سمت خود اظهاراتی تند علیه جمهوری اسلامی ایران بیان كرد و گفت: لبنان در چنگ ایران است و ایران به هر جا که می‌رود وحشت و ویرانی به بار می‌آورد.
حریری: ایران در هر كشوری حضور یابد،وحشت و ویرانی به وجود می‌آید!
او درباره دلیل استعفایش "دخالت‌های ایران" را عامل اصلی این اقدام خود اعلام کرده است. او از حزب‌الله لبنان و سیاست‌های ایران در منطقه انتقاد کرده و گفته جانش در خطر است. او گفت: لبنان در چنگ ایران است و ایران به هر جا که می‌رود وحشت و ویرانی به بار می‌آورد. سعد حریری گفت: "شرارت ایران در منطقه گریبان خودش را هم می‌گیرد. ایران در مداخله‌جویی‌هایش در امور جهان عرب شکست می‌خورد." حریری افزود: مردم لبنان مانند گذشته قیام می‌کنند و دستانی را که موذیانه دراز شده‌اند قطع می‌کنند. سعد الحریری که به ریاض سفر کرده است پس از استعفا از سمت خود عنوان كرد که هر جا ایران حضور یابد، فتنه به وجود می‌آید. وی ضمن اشاره به این‌که دست‌های ایران در منطقه قطع خواهند شد افزود: ایران تلاش می‌کند جهان عرب را ویران کند و این شر به خودش باز خواهد گشت. سعد الحریری ضمن رد ادعای استفاده حزب الله از سلاح علیه ملت سوریه و لبنان افزود: هرچند که دخالت‌های حزب‌الله باعث بوجود آمدن مشکلات زیادی شده است. حریری در این سخنان گفت، فضا در لبنان شبیه فضای حاکم بر کشور قبل از ترور رفیق حریری، نخست وزیر فقید لبنان است و اینکه احساس می‌کند عده‌ای برای قتل او نقشه می‌کشند.
حریری گفت: ما هرگز نمی‌پذیریم لبنان اساس تهدید امنیت منطقه باشد. حریری اعلام کرد استفاده حزب‌الله لبنان از سلاح علیه لبنانی‌ها و سوری‌ها باعث ایجاد "مشکلات بسیاری" برای لبنانی‌ها شده است.

حریری که به تازگی از عربستان به کشورش باز گشته بود بعد از چند ساعت توقف در بیروت از روز گذشته بار دیگر به عربستان رفته و در همین کشور هم استعفایش را اعلام کرد. ظاهرا او حتی با رئیس جمهور لبنان که روی کار آمدن هردوی آنها بر اساس یک توافق داخلی در لبنان بود، در این باره سخن نگفته است. او درباره دلیل استعفایش "دخالت‌های ایران" را عامل اصلی این اقدام خود اعلام کرده است. حریری گفت: ایران تمایل زیادی برای نابودی جهان عرب دارد و هر جا که ایران باشد مشکلات و فتنه‌ها سر باز می‌کند.
حریری گفت: با تمام تلاش خود برای حفظ بی‌طرفی لبنان در مسائل منطقه اما ایران مشکلاتی که هست را برای لبنان به ارمغان آورد. حزب‌الله به عنوان بازوی ایران نه تنها در لبنان بلکه در تمام جهان عرب فعالیت می‌کند و با زور سلاح آنچه که هست را به عنوان امر واقع بر ما تحمیل کرده است. حریری افزود: شری که ایران در منطقه می‌پراکند به خود آن باز خواهد گشت. حزب‌الله به عنوان عامل ایران با دخالتی که در دیگر کشورها می‌کند مشکلات بسیاری برای جهان عرب ایجاد کرده است.