به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۴ - ۲۲:۴۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۵/۰۴ ساعت ۱۲:۴۹
کد مطلب : ۱۴۰۳۶

جنبش تمرد: آشتی با اخوان را نمی پذیریم

گروه بين‌الملل: در آستانه برگزاري تظاهرات مخالفان مرسي در روز جمعه، جنبش تمرد مصر با تروریستی خواندن جماعت اخوان المسلمین این کشور تاکید کرد حاضر به آشتی با این گروه نیست.
جنبش تمرد: آشتی با اخوان را نمی پذیریم
محمد عبدالعزیز درنشست خبری درقاهره افزود: ما دربرابرگروهی قرار داریم که به دنبال خشونت و تروریسم است و بنابراین امکان آشتی با آن وجود ندارد. ما بر سر خون مصریهایی که درسینا به دست گروه تروریستی کشته مي‌شوند،سازش نخواهیم کرد. عبدالعزیز گفت: ما آشتی با تروریست‌ها را نمی‌پذیریم. حزب النور، عبدالمنعم ابوالفتوح رئیس حزب «مصر قوی»و حزب آزادی و عدالت از شرکت در کنفرانس گفتگوهای آشتی باحضور عدلی منصور خودداری کردند. این درحالی است که هر زمان که سفیر آمریکا یا کاترین اشتون از آنها دعوت کرد، برای دیدار حاضر می‌شوند.

وی افزود: آنها به دنبال زمینه سازی دخالت خارجی درمصرهستند. ما خواهان محاکمه تروریست ها ومحاکمه طرفهایی هستیم که برای فراهم کردن دخالت خارجی در مصر تلاش مي‌کنند. آنها به ویژه اسامه الحداد باید به اتهام خیانت بزرگ محاکمه شوند. این انقلاب به مسیر خود براساس نقشه راهی اعلام شده ادامه مي‌دهد.سی وسه میلیون مصری درتظاهرات سی ام ژوئن حمایت خود را از آن اعلام کردند و به هیچ وجه بازگشت به عقب رخ نخواهد داد.

ارتش مصر از صبح امروز جمعه با تجهیزات کامل در میدان تحریر قاهره و خیابان های منتهی به این میدان مستقر شد. بر اساس فراخوان وزیر دفاع مصر قرار است امروز تظاهرات گسترده  ای در مخالفت با تروریسم و خشونت در شهرهای مختلف مصر برگزار شود. همچنین با استفاده از سگ های پلیس از مسافران مترو بازرسی بدنی صورت مي‌گیرد. در اطراف ساختمان رادیو و تلویزیون مصر نیز نیروهای ویژه، چترباز و گارد ریاست جمهوری مستقر شده اند و دو بالگرد نظامی نیز گاه گاه در آسمان منطقه به گشت زنی مشغول مي‌شوند. بالگردهای ارتش مصر اعلامیه هایی را در بین تظاهرکنندگان در میدان رابعه العدویه قاهره از طرفداران جماعت اخوان المسلمین، پخش کردند؛ در اعلامیه های ارتش مصر بر لزوم برقراری امنیت در این کشور تاکید شده است.

انتظامات تظاهرات در میدان تحریر که به نیروهای کمیته های مردمی معروفند با قرار دادن موانع در مسیر های منتهی به میدان،همه افرادی را که قصد حضور در میدان تحریر دارند بازرسی بدنی مي‌کنند. در همین حال دیشب تظاهراتی در مناطق مختلف مصر در اعتراض به سخنان السیسی برگزار شد. در حالی که همه نگاه ها به قاهره پایتخت مصر دوخته شده است دیگر شهرها و حتی روستاهای این کشور شاهد تظاهرات در حمایت از مرسی بود.

ایرانداد
۱۳۹۲/۰۵/۰۴ ۱۳:۰۱
اگر ارتش سران اخوان المسلمین را زندانی و دیگر افرادی را که در مسیر انقلاب مصر سنگ اندازی میکنند را فرا بخواند و با آنها اتمام حجت کند و خیلی جدی آنها را بازخواست کند و افرادی که در ترور ها مشارکت کردند را اعدام کند حساب کار دست این جماعت تندرو و افراطی میاید. (96357)
امین
United Kingdom
۱۳۹۲/۰۵/۰۴ ۱۳:۰۷
قبلا" البلتاجی در میدان رابعه العدویه و در جمع هواداران محمد مرسی می گفت که این حملات و کارهایی که در صحرای سینا می شود(عملیات تروریستی)تمام نخواهد شد تا مرسی برگرده و این کارها با خواست ما پایان می پذیره

البته بعدا" نظراتش رو پس گرفت و منکر گفتن این سخنان شد!!!

این گروهک های تروریستی در صحرای سینا مثل گروه جهاد و شورای المجاهدین و گروه التوحید گوش به فرمان اخوان المسلمین هستند و در حال کشتن مردم بی گناه مصر می می باشند

اخوان المسلمین می تونه به روند سیاسی داخلی مصر بازگرده ولی ابتدا باید دست از این کارهای تروریستی و تحریک گروهک های تروریستی برداره

این کارها و کشتن مردم بی گناه نمی تونه تا ابد ادامه پیدا کنه و باید اخوان المسلمین به خواست مردم تن در بده

حالا ارتش گفته اخوان تا شنبه عصر وقت داره
اگه اخوان المسلمین با گفتگو و مصالحه ملی موافقت کنه مطمئن باشه محمد مرسی فورا" آزاد خواهد شد و میشه از خلافکاری های سران این گروه هم چشم پوشی کرد

اگر اخوان المسلمین به مصر و مصالح ملی اعتقاد داره باید به روند گفتگوی ملی بازگرده
در موقع در قدرت بودن که چنین نکردند
شاید اکنون که در قدرت نیستند متوجه اشتباهات خودشون شده باشند (96359)
۱۳۹۲/۰۵/۰۴ ۱۳:۵۴
پس اونوقت تا می تونین با هم در بیفتین تا جونتون در بیاد. آخه در کدوم کشور پیشرفته دنیا چنین اتفاقی میفته؟ چرا الگو نمی گیرین و زندگی را به کام کودکان تلخ که چه عرض کنم، زهر می کنین. (96377)
۱۳۹۲/۰۵/۰۴ ۱۳:۵۶
خاک عالم تو سرتون، با هموطناتون گفت و گو نمی کنین اما تا آمریکا و اروپا بهتون میگن پیش..پیش.. دنبال دمبه می دویین (96378)
۱۳۹۲/۰۵/۰۴ ۱۶:۳۷
با کسی که نمی خواد بفهمه روی چی مذاکره کنند (96523)
sara
۱۳۹۲/۰۵/۰۴ ۱۶:۴۱
بهترین کارومیکنن اخوان مصرومیخاس طالبان کنه اینا دموکراسی روانتخاب کردن (96535)