به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۸ - ۰۰:۴۱
 
۷
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۵/۰۴ ساعت ۱۳:۴۱
کد مطلب : ۱۴۰۳۸

پيش‌هشدارمطهری به‌روحاني بابت‌بدحجابی!

گروه جامعه: دولت روحاني كارش را شروع نكرده در همه زمينه‌ها مورد هشدار، انذار، هجوم و حمله! قرار گرفته تا جاييكه علي مطهري نيز با بیان اینکه نظارت بر پوشش اسلامی و برخورد قانونی وظیفه دولت است، گفت: دولت روحانی اگر بخواهد روند فعلی را در حوزه عفاف و حجاب ادامه دهد، به عنوان نماینده مجلس اعتراض خواهم کرد.
پيش‌هشدارمطهری به‌روحاني بابت‌بدحجابی!
نماینده تهران در مجلس در گفت‌وگو با فارس با اشاره به ضرب و شتم یک خانم محجبه هنگام امر به معروف و نهی از منکر گفت: وقتی سیاست دولت مخصوصا توسط شخص آقای احمدی‌نژاد بارها چراغ سبز به بدحجابی و بی‌حجابی نشان می‌دهند و یا اینکه ایشان در پاسخی که به سوال مسئله قانون عفاف و حجاب می‌دهند، تقریبا اینگونه مسائل را مسخره می‌کنند نتیجه این رویکردها اینگونه حوادث خواهد بود. با استمرار رویکرد غلط در حوزه حجاب و عفاف، افرادی که در این مسایل سهل انگار هستند، جری و طلبکار خواهند شد.

مطهری با بیان اینکه از سال ۸۵ راجع به دیدگاه لیبرالی دولت در حوزه فرهنگی هشدار داده بود، گفت: قبل از اینکه وارد مجلس شوم، بحث لیبرال بودن دولت در حوزه فرهنگی را مطرح کردم و بعد از ورود به مجلس نیز این موضوع را گفتم اما متاسفانه طرفداران متعصب دولت با این حرفها مخالفت می‌کردند و امروز همان‌ها دارند حرف‌های ما را تکرار می‌کنند. نماینده تهران در مجلس با بیان اینکه ضرب و شتم و برخورد با کسانی که امر به معروف و نهی از منکر می‌کنند حاصل رویکرد فرهنگی دولت است، گفت: متاسفانه هیچگونه نظارتی برای پوشش اسلامی در جامعه امروز ما وجود ندارد و گاهی با صحنه‌های ناهنجار مواجه می شویم در حالی که وظیفه دولت است تا ضمن نظارت بر پوشش اسلامی در جامعه با موارد ناهنجار برخورد مناسب داشته باشد.

وی با بیان اینکه با وجود دولت احمدی‌نژاد نمی‌توان کاری برای دفاع از امر به معروف و نهی از منکر و برخورد با ناهنجاری‌های اخلاقی کرد، اظهار داشت: اگر این مسائل را مطرح کنیم آقای احمدی‌نژاد می‌آیند در پاسخ می‌گویند که مردم ما گل و چنین و چنان هستند و خودشان همه چیز را رعایت می کنند. خب، حرف ما همین است که همین مردم گل، گاهی به شکل نامناسب در جامعه ظاهر می‌شوند. مطهری با بیان اینکه طبق دستور اسلام، دولت وظیفه دارد بر پوشش اسلامی نظارت کند، تاکید کرد: آن مرحله از امر به معروف و نهی از منکر که مستلزم برخورد قانونی است وظیفه دولت است نه وظیفه مردم. دولت متاسفانه این حکم را قبول ندارد و تاکنون از زیر بار این حکم شانه خالی کرده است.

اين نماینده مجلس در پاسخ به این سوال که آیا فکر می‌کند که در دولت یازدهم شرایط فرهنگی کشور تغییر خواهد کرد، اظهار داشت: دولت آینده هم باید سیاست‌های درست فرهنگی داشته باشد چون اگر بخواهد روند فعلی را ادامه بدهد ما به عنوان نماینده مجلس اعتراض خواهم کرد.

صص
۱۳۹۲/۰۵/۰۴ ۱۳:۴۶
بعله!!!!!!!!!!!! (96372)
۱۳۹۲/۰۵/۰۴ ۱۶:۴۰
ما چه ....که دل خوش کردیم اینا نجاتمون بدن!!!! (96527)
۱۳۹۲/۰۵/۰۴ ۱۹:۰۴
آره ديگه ... شماها بودين شلوغ ميكردين فقط ! ما كه نشستيم تو خونه ! (96670)
امیر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۵/۰۴ ۱۸:۱۰
آقای مطهری، لطفا نامه هایی که آقای تاجزاده در باب حجاب اجباری براتون نوشته اند رو روزی ده بار بخونید و شبی ده بار از روش مشق بنویسید، بلکه هدایت شوید!

من کتاب "مسئله حجاب" و "فرهنگ برهنگی یا برهنگی فرهنگی" پدر بزرگوارتون رو متاسفانه نرسیدم مطالعه کنم. ولی بعید میدونم منظور ایشون هم اجباری بودن حجاب در جامعه به زور چماق بوده باشه! اگر هم چنین منظوری داشتند، قطعا در صورتی که تاکنون در قید حیات میبودند و نتایج فاجعه بار چنین نسخه ای رو به چشم میدیدند، نظرشون برمیگشت. شما متاسفانه اصلا انعطاف پذیر نیستید. (96624)
۱۳۹۲/۰۵/۰۴ ۱۸:۳۱
مطهری عجب فالانژیه. (96636)
۱۳۹۲/۰۵/۰۴ ۱۹:۰۴
بعد ايشون ميخوان وزير ارشاد بشن !!! هه! (96671)
پریا
۱۳۹۲/۰۵/۰۴ ۱۳:۴۸
وای دد (96373)
امیر
۱۳۹۲/۰۵/۰۴ ۱۳:۴۹
سیاست فرهنگی یا بی فرهنگی سیاسی؟؟!!! (96374)
۱۳۹۲/۰۵/۰۴ ۱۳:۵۶
ایکاش اقای مطهری در مسایل فرهنگی اندکی واقع نگر بودند...... (96379)
۱۳۹۲/۰۵/۰۴ ۱۳:۵۷
اگه احمدی نزاد یه کار درستم کرده همینه
والاااااااااااااااااااااااااااااااااااااا (96380)
۱۳۹۲/۰۵/۰۴ ۱۶:۴۰
دوست عزیز فک کنم احساسی نظر دادی البته حق هم داریم از بس زوری برخورد کردن که اینجوری شده....!!!
حالا در مورد حرفت بنظرم تیم احمدی نژاد و خود احمدی نژاد ناشیانه عمل کردن(مث بقیه کارها)ینی نه فرهنگ سازی می کنن و نه تبلیغ و ترویج حجاب اسلامی بعدش وقتی بدحجابی رواح پیدا می کنه تو خیابون ها جمعشون می کنند؟؟!! این 2 کار تناقض نداره مثل بقیه کارهاشون در صورتی که باید برعکس عمل فوق انجام بدن بنظرم اقای روحانی تو این 4 سال باید بر گردونه مارو به 8 سال پیش بعد شروع به کار کنه تازه!!!!! (96531)
احمد
۱۳۹۲/۰۵/۰۴ ۱۴:۰۱
بله من هم با ادامه روند فعلی مخالفم اما نه مثل آقای مطهری.
من میگم دولت تا حد فرهنگ سازی وظیفه دارد و نه استفاده از زور. (96384)
۱۳۹۲/۰۵/۰۴ ۱۴:۰۱
بنده قبلا گفتم روحانی باید برنامه هاشو با سایرین (به غیر از اصلاح طلبان و اعتدالگرایان) هماهنگ کند و از اونا اجازه بگیرد حتی در مباحث ساده و پیش پا افتاده. حالا هی بیا و منفی بزن. (96385)
حمید
۱۳۹۲/۰۵/۰۴ ۱۴:۱۱
اقای مطهری،........تا زمانیکه اجبار باشه به هیچ جایی نمیرسین.فقط یه چیزی،اوایل انقلاب همون خانومهای بی حجاب و بدون چادر هم به نظام مقدس جمهوری اسلامی رای دادن!!!!!!!!!!!!یه نگاه به تاریخ بندازین لطفا (96393)
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۵/۰۴ ۱۴:۱۲
اینکه میگن حجاب دست دولته اشتباهه چرا که زمانی می گفتن خاتمی همه رو بی دین کرد چون دخترها شلوار جین (لی) می پوشیدند اما زمان احمدی نژاد که اصولگراها برخورد کردند زنان شلوار چسب و ساپورت رو پوشیدند که بدتر از شلوار جین بود و متاسفانه اندیشه های دینی مردم به خاطر بی تقوایی بعضی مسئولین که الگوی مردم هم بودند تضعیف شد مردم به حرف وبرخورد ما نگاه نمی کنند بلکه به دینداری ونتیجه دینداری ما در جامعه نگاه می کنند (96394)
۱۳۹۲/۰۵/۰۴ ۲۱:۰۷
مرسی. دقیقا همین طوره! (96739)
ایرانداد
۱۳۹۲/۰۵/۰۴ ۱۴:۱۸
اولویت و دغدغه دیگر کشورها((حتی کشورهای مسلمان)) چیست و دغدغه ما چیست!؟ آنها به پیشرفت,رفاه,بهداشت,آموزش,درامد سرانه,حفظ محیط زیست و ... فکر میکنند و مسئولین ما به یک موردی که برای دیگر کشورها حل شده است فکر میکنند و وقت دولت و مجلس و مردم را که باید صرف پیشرفت شود بی خود و بی جهت صرف یک مسئله....خصوصی و فردی میکنند.آخر بی تدبیری تا به کجا!؟ (96400)
علیرضا
۱۳۹۲/۰۵/۰۴ ۱۴:۳۰
خدا رو شکر مثل اینکه بهش پیشنهاد وزارت ارشاد نشده واسه همین اینقدر شاکیه (96403)
۱۳۹۲/۰۵/۰۴ ۱۴:۳۳
طرف وزير ارشادم ميخواد بشه
چه شود!!!
ببينيد دوستان من شخصأ اميدي به اين روحاني ندارم
خودش اهل اصلاحات نيست
كاملا متمايل به رفسنجانيه،نه خاتمي
حتي اگه باشه امثال شريعتمداري و مطهري رو مخ ميرن
مطهري اصلاح طلبه،نه اصولگراي معتدل
اما در زمينه سياسي خوبه
در زمينه ديني افراطيه
به نوعي طالبانيه
بهار بچاپ؛باسپاس (96404)
اکبر
۱۳۹۲/۰۵/۰۴ ۱۴:۳۶
جالب بود (96405)
علی
۱۳۹۲/۰۵/۰۴ ۱۴:۳۹
سلام
واقعا که اینگونه رفتارا از یک مملکت اسلامی بعیده، امر به معروفی که بخواد با ابرو بردن طرف یا ضرب و شتم صورت بگیره فقط زورگویی رو نشون میده نه امربه معروف، من خودم یه بچه مسلمونم و به این اعتقادات ایمان دارم اما با این کارها که این چند ساله انجام شده ابروی هر چی مسلمون و ایرانیه برده، از اقای روحانی خواستاریم که با تدبیر و اعتدال این مشکل رو حل کنند.
یا علی (96408)
رضا
United States
۱۳۹۲/۰۵/۰۴ ۱۴:۵۹
از آقاي مطهري بعيد است اينگونه نظر دهند .شما تبليغ كنيد براي داشتن حجاب خوب اما حجاب دستوري و حكومتي درست نمي شود . ضمن اينكه در حال حاضر بسيار هم خوب است . دنيا و حتي كشورهاي اسلامي ديگر را ببينيد .از مصر عبرت بگيريم زيادي فشار آوردن منجر به طغيان مي شود (96414)
۱۳۹۲/۰۵/۰۴ ۱۵:۱۴
علی مطهری این خبر را خوب بخوان:
عراق یک میلیارد دلار دیگر بابت غرامت جنگی به کویت پرداخت کرد.

به گزارش عصر ایران به نقل از خبرگزاری فرانسه، کمیته غرامت در سازمان ملل متحد اعلام کرد 1.07 میلیارد دلار دیگر را با دریافت از دولت عراق، به عنوان بخشی از کل مبلغ غرامت به کویت پرداخت کرد. (96417)
۱۳۹۲/۰۵/۰۴ ۱۵:۲۶
من نفهمیدم مطهری کدام طرفی است؟ (96424)
۱۳۹۲/۰۵/۰۴ ۱۵:۳۰
حالا که حجاب اجباریه خب حداقل سخت گیری نکنیم اقای مطهری!!! من به شما در مسائل سیاسی ایمان دارم ولی در مسایل فرهنگی....
ولی دوستان ینی واقعا مشکل امروز ما امر حجابه؟؟؟؟ایا ما مشکل اقتصادی نداریم؟؟؟........................................ ینی انقدر مشکل نداریم که رفتیم سراغ حجاب...
اقای روحانی به مشکل معیشت مردم برسید خواهشا.... (96430)
۱۳۹۲/۰۵/۰۴ ۱۵:۳۶
اقای مطهری درسته که این دوستان و اجبار کنیم به حجاب کامل بعدش مردم از نظام زده شن!!!بخدا این کارا به نظام و اسلام ضربه می زنه چرا باعث میشین چهره اسلام مخدوش شه یک حرف قشنگی از اقای روحانی در انتخابات شنیدم خیلی زیبا بود و کاملا درسته اسلام دین اعتدال هستش نه تهجر در حجاب و نه تفریط در بد حجابی درست نیست.. (96439)
صالح
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۵/۰۴ ۱۵:۴۱
اگر هدف امر به معروف و نهی از منکر هست، به نظرم باید در صدا و سیما انجام بشه... نه اینکه نیروهای انتظامی و نظامی بخوان مردم رو ارشاد کنن... (96446)
ایوب
۱۳۹۲/۰۵/۰۴ ۱۵:۴۳
اتفاقا به نظر من باید آقای مطهری وزیر ارشاد بشه تا بدونه مساله حجاب یک مساله فرهنگی و اجتماعی است و حکومت نمی تونه به زور مردم رو بی حجاب (هدف رضا شاه) یا با حجاب کنه! (96449)
۱۳۹۲/۰۵/۰۴ ۱۵:۵۱
شما به عنوان نماینده مجلس به اختلاس های میلیاردی اعتراض کن به قطع درختان ولی عصر اعتراض کن به اقتصاد نابود مملکت اعتراض کن ما نماینده مجلس والا (96458)
۱۳۹۲/۰۵/۰۴ ۱۶:۱۳
ببنید دوستان وظیفه حکومت اسلامی در ترویج حجاب اسلامی کاملا مشخصه حالا چه بوسیله ی صدا و سیما و کارهای فرهنگی.. حکومت اسلامی وظیفه داره حجاب اسلامی و ترویج کنه اما اجبار در اونو نمی تونه به مردم تحمیل کنه همونطور که در قران کریم و احادث پیامبر(ص) اماده انسان دارای اراده و اختبار هستش اصلا برا همین خداوند انسان و دارای اختیار افریده همانطور که در قران هم اشاره شده تا بفهمد کی نیکوکار تر است ینی یک نوع رقایت بین انسان ها...!!او فقط در زمانی می توانیم با بدحجابی برخورد کنیم که بدحجابی تبدیل به هنجار شکنی در جامعه بشود مثل وضع موجود در برخی کشور های غربی امیدوارم در این مسائل دقت بشه
زنده باد اسلام
زنده باد اصلاحات (96485)
۱۳۹۲/۰۵/۰۴ ۱۶:۳۶
شما هم فقط به همین گیر دادی،آقا جان کسی که شعورش رسیده به تو رای داده خوب می دونه چی باید بپوشه (96519)
یامین
۱۳۹۲/۰۵/۰۴ ۱۶:۴۹
احتمالا روشن گری های جوانان در مورد دیدگاه های اقای مطهری در حوزه فرهنگ و مو جی که در فضای مجازی علیه دیدگاه های فرهنگی ایشون راه افتاده و دولت منتخب فهمیده که ایشون در جایی غیر از فرهنگ باید استفاده بشه .. به همین دلیل تهدید های ایشون شروع شده...
اقای مطهری و هم فکراشون باید بفهمن که دولت ها هر چقدر هم که قدرت و پول و رسانه داشته باشن... در نهایت این مردم و مخصوصا جوانان هستن که فرهنگ هارو میسازن ... ایشون اگر تاریخ 50ساله گذشته رو مرور کنن و طرز پوشش ملت رو از قبل از انقلاب تا همین الان مقایسه کنن کاملا متوجه میشن که فرهنگ عمومی بر خلاف چیزی که ایشون دوست داشتن جلو رفته (96545)
۱۳۹۲/۰۵/۰۴ ۱۶:۵۲
یکی نیست به این اقا بگه به شما چه ربطی داره که میخواید مردم و زوری به بهشت ببرید یکی نیست بگه توی یک جامعه انسانها باعقاید مختلف زندگی میکنند و شما حق ندارید عقیده خودتان رو تحمیل کنید من نمیدونم خانوما بهشون بر نمیخوره یکی با جنسیت دیگه برای اونا چیزی رو تحمیل میکنه (96551)
۱۳۹۲/۰۵/۰۴ ۱۶:۵۴
آقای زیگزاگ
آقای مارپیچ (96554)
۱۳۹۲/۰۵/۰۴ ۱۶:۵۶
من که بخاطر این مسائل روز به روز از دین دور میشم و در کشور خودم احساس غربت میکنم دیگه باید به فکر رفتن بود (96557)
رها
۱۳۹۲/۰۵/۰۴ ۱۷:۴۳
نه به زور و نه با فرهنگ سازی ،با حجاب نمیشم!تا 4 سال پیش خیلی با حجاب بودم.از روزی که گشت ارشاد به مانتوم که 1 سانتیمتر بالای زانو بود گیر داد و بهم توهین کرد.اصلن حجاب برام بی معنی شد!حاضرم بمیرم اما کسی بهم زور نگه! (96596)
۱۳۹۲/۰۵/۰۴ ۱۷:۵۰
چرا عاقل کند کاری که باز آرد پشیمانی..
ببین چه کردیم با خودمون.... (96605)
فرداد
۱۳۹۲/۰۵/۰۴ ۱۸:۴۱
خواهر عزیزم رها خانوم شما هر جور که لباس بپوشید مورد احترام ما هستید اگر هم به شما توهین کردند من به عنوان یک مرد بی غیرت ایرانی که ایستادم وفقط نظاره گر بودم از شما معذرت میخواهم امیدوارم مرا ببخشید (96649)
خروس
۱۳۹۲/۰۵/۰۴ ۲۱:۴۳
نه بیا جون من کاری هم بکن-مثل خروس ذبحت میکنن- (96754)
فرداد
۱۳۹۲/۰۵/۰۴ ۲۳:۲۲
خروس جان بخاطر همین خروس بازیه که وضعمون اینه حداقل اگه میخوایم مثل خروس زندگی کنیم خروس جنگی باشیم بهتره خروس جان (96810)
خروس
Kuwait
۱۳۹۲/۰۵/۰۴ ۱۷:۵۵
فیلم گشت ارشادو ببینید ارشاد میشید.فک کنم طالبان نمایندگی زده تو ایران.این خروس بازی ها دورانش گذشت (96609)
بدمک
۱۳۹۲/۰۵/۰۴ ۲۱:۴۴
دمت گرم مثل خوشم میاد هرروز تو بهار پلاسی!! (96755)
فرداد
۱۳۹۲/۰۵/۰۴ ۱۸:۳۶
بابا بخدا تو قران لا اکراه فی الدین هم هست چرا شما یک بار هم نشده به این ایه اشاره وعمل کنید انقدر بذر نفرت تو جامعه نکارید عاقبت خوشی نداره مطمئن باشید (96640)
احسان
۱۳۹۲/۰۵/۰۴ ۱۸:۴۰
آقای مطهری اندازه تمام نماینده ها مجلس حرف میزنه هاا. میگن هر چی اندازه داره........ (96648)
عشق ایران
۱۳۹۲/۰۵/۰۴ ۱۸:۵۶
...واقعا از تو انتظار نداشتم مطهری (96660)
عرفان
۱۳۹۲/۰۵/۰۴ ۱۸:۵۸
آفای مطهری عزیز، جان من بیخیال شو. ول کنید دیگه تا کی باید تو زندگی شخصی ، اعتقادات و... دیگران دخالت کنید. یک شهروند هر جور که بخواد تا زمانی که حق شهرونده دیگری را ضایع نکرده می تونه رفتار کنه. والا به خدا ما در قرن 21 هستیم. . . . (96661)
داود
۱۳۹۲/۰۵/۰۴ ۱۹:۰۸
من کشورهای زیادی سفر کردم درهیچ کدوم از اون کشور ها خانومها با هر لباسی هم که پوشیده بودند توجه مرا به خود جلب نمیکرد. . . . . (96675)
۱۳۹۲/۰۵/۰۴ ۲۰:۴۲
يك نگاهي بيندازيم روانه گشت ارشاد به خيابانها تفكيك جنسيتي سخت گيري پوشش در اداره جات ودانشگاه ها اجبار حجاب براي كودكان خردسال و.. اين دولت ديگه چه كاري بايد مي كرده كه نكرده نكنه انتظار داريد همسايه ها بيايند ودر مورد حجاب يكديگر جاسوسي وگزارش دهند بابا ول كنيد اين مسايل را به فكر مسايل مهم ديگه بيفتيد. (96727)
سلام
۱۳۹۲/۰۵/۰۴ ۲۰:۵۴
دوستان عزیز

انصاف داشته باشید

این چند سال که خیلی از ما توی خونه نشسته بودیم و صرفا خبر می خوندیم، آقای مطهری خیلی از بهترین مواضع سیاسی رو گرفتن. آخرینش نامه ای بود که به رهبری نوشتند بعد از ردصلاحیت آقای هاشمی. و پایمردی شون بر سر سوال از رییس جمهور و...

البته منم با نظر ایشون درمورد حجاب شدیداً مخالفم، اما یاد بگیریم وقتی طرف مقابلمون هم نشون داده که آدم منصف و حق طلبیه، اختلاف نظرمون رو با احترام و در عین حفظ قدردانی مون از سایر مواضعش مطرح کنیم (96733)
فرداد
۱۳۹۲/۰۵/۰۴ ۲۳:۱۷
دوست من ما هم ممنون بعضی از اقدامات ایشان هستیم ولی در مورد این حجاب دل مردم خیلی پر هستش این حجاب و گشت ارشاد خیلی از خانواده هارو به زحمت انداخته و اسیب رسونده خیلی از زن و شوهر هارو یا پدر مادرا با دختراشون بخاطر اینکه بخاطر حجابشون براشون مشکل پیش نیاد بجون هم انداخته (96809)
آزاد على
۱۳۹۲/۰۵/۰۴ ۲۲:۱۹
آقاى مطهرى برادر گرامى
شما كه اينهمه روى نامه حضرت على به مالك اشتر به عنوان منشور حكومت تاكيد ميكنيد بايستى بدانيد كه وظيفه حكومت از نظر على چهار چيز است
١. عمران بلادها
٢. جهاد عدوها
٣. استصلاح اهلها
٤. جباية خراجها
. . . . (96772)
علی
۱۳۹۲/۰۵/۰۴ ۲۲:۵۴
این آقای مطهری هم هر روز باید یک جنجالی به راه بندازه ها وگرنه روزش شب نمی شه. یکی هم به میخ می زنه یکی به نعل. بابا بالاخره چی می گی؟! (96796)