به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۱:۱۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۹/۱۴ ساعت ۱۳:۵۰
کد مطلب : ۱۴۰۵۲۶
پسر ارشد «علی عبدالله صالح»:

انتقام خون پدرم را از حوثي‌ها می‌گیرم

گروه بين‌الملل: پسر ارشد «علی عبدالله صالح» رئیس‌جمهور اسبق یمن و رئیس حزب کنگره مردمی یمن که توسط حوثي‌ها کشته شد اعلام کرد که انتقام خون پدرش را خواهد گرفت.
انتقام خون پدرم را از حوثي‌ها می‌گیرم
«احمد علی عبدالله صالح» اعلام کرد: شخصا نبرد علیه نیروهای الحوثی در یمن را هدایت خواهم کرد. احمد در ادامه تاکید کرد که این نبرد را تا خارج کردن آخرین حوثی‌ها از یمن، ادامه خواهد داد و خون پدرش، جهنمی برای دنباله‌روهای ایران در یمن خواهد شد. وی در ادامه از طرفداران پدرش خواست تا به نبرد علیه انصارالله ادامه دهند و یمن را از «شبه نظامیان حوثی - ایرانی بازپس گیرند.

احمد علی عبدالله صالح که گزینه پدرش برای رسیدن به قدرت در یمن بود، انصارالله را مزدوران ایران توصیف کرد و با قرار گرفتن در جبهه سعودی‌‌ها، خطاب به انقلابیون یمن که تا همین اواخر، پدرش در کنار آنها قرار داشت، گفت: سه سال است که در یمن فساد به پا کرده‌اید. اما پدرم مقابل مزدوران ایران در یمن ایستاد.
احمد علی عبدالله صالح، متولد 1974 و پسر ارشد رئیس حزب کنگره مردمی یمن است که در دوره ریاست‌جمهوری پدرش، فرماندهی گارد ریاست‌جمهوری را برعهده داشت.

خبرها از صنعا حاكيست حوثي‌ةا شب گذشته با هجوم به خانه‌هاي بسياري از رهبران حزب كنگره مردمي، آنها را بازداشت و با مكان‌هاي نامعلومي برده‌اند و موج دستگيري ها به سران برخي قبائل يمني نيز رسيده است.
 
جلسه فوق‌العاده امروز شورای امنیت درباره یمن
با شدت گرفتن درگیری‌ها در یمن اخباری در زمینه برگزاری نشست شورای امنیت درباره یمن طی امروز (سه‌شنبه) منتشر شد. به گزارش ایسنا، بر اساس گزارش‌های رسانه‌ای قرار است نشست فوق العاده شورای امنیت امروز (سه‌شنبه) برای بررسی تحولات یمن برگزار شود. این در حالی است که یک مسؤول دولت آمریکا که خواست نامش فاش نشود، عنوان داشت که این کشور از تمام طرف‌ها در یمن می‌خواهد تا برای پایان دادن به جنگ داخلی در این کشور بعد از کشته شدن علی عبدالله صالح، رئیس جمهور سابق یمن بار دیگر به مذاکرات سیاسی بازگردند.
 
از سوی دیگر سازمان ملل با صدور بیانیه‌ای از شدت گرفتن درگیری‌ها در صنعا، پایتخت یمن و در اطراف یک منطقه دیپلماتیک در نزدیکی ساختمان وابسته به این سازمان و سازمان‌های امدادی خبر داد. در این بیانیه از متوقف شدن اقدامات بشردوستانه در صنعا و همچنین پروازهای هوایی از و به مقصد این شهر خبر داده شده و آمده است که تمام راه‌ها بسته و تانک‌ها در خیابان‌ها مستقر شده و حملات هوایی گسترده‌ای در این مناطق دیده می‌شود. سازمان ملل همچنین تاکید کرد که وخیم شدن اوضاع، ارائه خدمات به مردم یمن را تقریباً متوقف کرده و درگیری‌ها به استان‌های دیگر مانند حجه کشیده شده است.

استفان دوجاریک سخنگوی سازمان ملل اعلام کرد که کشته شدن علی عبدالله صالح باعث پیچیده‌تر شدن اوضاع سیاسی در یمن خواهد شد. وی در ادامه افزود: صنعا در حال حاضر شاهد درگیری‌های گسترده است و ما نمی‌توانیم بگوییم که تمام کارمندان سازمان ملل در امنیت به سر می‌برند. وزارت خارجه انگلیس نیز از تمامی طرف‌های یمنی خواست تا خویشتنداری خود را حفظ کرده و از هرگونه خشونت خودداری کنند. بوریس جانسون، وزیر خارجه انگلیس نیز در توئیتر نوشت: پس از کشته شدن عبدالله صالح باید تلاش‌ها برای حل سیاسی بحران یمن افزایش یابد.
 
سلسله حملات جنگنده‌های سعودی به کاخ ریاست‌جمهوری در صنعا
در پی کشته شدن علی عبدالله صالح، رئیس‌جمهور پیشین یمن ساکنان محلی اعلام کردند، امروز (سه‌شنبه) صدای انفجارهای مهیبی در المنصوره عدن و نیز در جنوب صنعا شنیده‌اند. جنگنده‌های سعودی سلسله حملاتی به کاخ ریاست‌جمهوری یمن داشتند. به گزارش ایسنا، به نقل از المیادین، ساکنان محلی اعلام کردند، انفجار مهیبی در محله المنصوره در عدن واقع در جنوب یمن شنیده شده‌اند. این در حالی است که افراد مسلح ناشناس امروز امام و خطیب مسجد جامع صحابه را در زمان خروج از منزلش در شهرستان المنصوره در عدن ترور کردند.
 
منابع رسانه‌ای به نقل از شهروندان گفتند، شیخ العمرانی از سوی یک دستگاه تاکسی در خارج از منزلش در این شهرستان هدف تیراندازی قرار گرفت. این حادثه چند روز بعد از ترور فهد محمد قاسم یونسی خطیب مسجد جامع صحابه در عدن رخ داد که بعد از نماز صبح ترور شد. المیادین همچنین گزارش داد، بعد از هدف قرار دادن کاخ ریاست‌جمهوری یمن در جنوب صنعا صدای انفجار مهیبی به گوش رسید.

المسیره گزارش داد، در پی کشته شدن علی عبدالله صالح حملات ائتلاف سعودی به مناطق انصارالله یمن افزایش یافته است. این جنگنده‌ها شب گذشته چهار بار کاخ ریاست‌جمهوری در قلب پایتخت را بمباران کردند، در حالی که ائتلاف حملات دیگری به مقر کمیته دائمی حزب کنگره سراسری انجام داد که تحت کنترل انصارالله درآمده است. این اولین بار است جنگنده‌های ائتلاف کاخ ریاست‌جمهوری را بمباران می‌کنند. تاکنون آمار تلفات این حملات اعلام نشده است. جنگنده‌های ائتلاف در تداوم حملات خود به مواضع انصارالله امروز نیز منطقه سبعین را بمباران کردند. سازمان ملل پیشتر از تشدید درگیری‌ها میان انصارالله و نیروهای کنگره مردمی سراسری در صنعا در نزدیکی منطقه دیپلماتیک خبر داده بود.

این در حالی است که رسانه‌های هم‌پیمان عربستان و امارات مدعی شدند،‌ انصارالله از قبایل "سنحان" خواسته‌اند در صورتی اجازه می‌دهند عبدالله صالح در زادگاهش "سنحان" دفن شود که مراسم تشییع جنازه رسمی برای او برگزار نشود. به ادعای منابع حزب کنگره مردمی سراسری وابسته به عبدالله صالح، حوثی‌ها تحویل جسد صالح را مشروط به برگزار نشدن مراسم رسمی تشییع برای صالح کرده‌اند. این منابع مدعی شدند، انصارالله بر شیوخ این قبایل فشار می‌آورند تا آن را به عنوان شرط تحویل جسدش اجرا کنند.

این منابع افزودند، صالح همراه با عارف زوکا، دبیرکل حزب کنگره سراسری و یاسر العواضی یکی از رهبران حزب و سرلشگر عبدالله محمد القوسی بود. آنها نیز کشته شده‌اند. به محض رسیدن خودروی صالح از خیابان ستین به شهرک سنحان ۲۰ خودرو او را تعقیب کرده و او به محض رسیدنش به روستای جحشی مورد تیراندازی قرار گرفت.