به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۹/۱۸ ساعت ۱۳:۱۰
کد مطلب : ۱۴۰۶۲۱

همزمانی انتشار دو خبر؛ حكم و قتل خاوری!

گروه اقتصادی: از صبح امروز در حالیكه اظهارات رئیس کل دادگستری استان تهران در باره حكم دادگاه محمودرضا خاوری مبنی بر محكومیت وی، منتشر شده است، همزمان در شبکه‌های اجتماعی خبری مبنی بر قتل او در کانادا منتشر شده كه تاکنون توسط هیچ مقام رسمی در ایران و كاناد به تایید نرسیده است. خبر منتشر شده را در زیر می‌خوانید:
همزمانی انتشار دو خبر؛ حكم و قتل خاوری!
 
{محمود رضا خاوری متهم اختلاس سه هزار میلیاردی شامگاه دیروز توسط افراد ناشناس بقتل رسید! محمود رضا خاوری متولد ۱۳۳۱صادره از خرم آباد و دارای تبعیت دوگانه ایران و کانادا است. وی تحصیلات دانشگاهی خود را در دانشگاه تهران تا مقطع لیسانس در رشته حقوق و تا مقطع فوق لیسانس حقوق در دانشگاه شهید بهشتی به پایان رساند. خاوری در سالهای گذشته مشاغل مختلف مدیریت در بانک‌های صنعت و معدن و سپه داشته و آخرین مقام او مدیریت عامل بانک ملی ایران بوده‌است. خاوری در دانشگاههای مختلف، از جمله دانشکده حسابداری شرکت نفت، دانشکده امور اقتصادی و دارایی، موسسه عالی بانکداری ایران، دانشگاه آزاد اسلامی و دانشگاه شهید بهشتی تدریس کرده است. او در هفته اول مهر ماه ۱۳۹۰ از مقام مدیریت عامل بانک ملی ایران به خاطر مشکلات عصبی حادث‌شده و بیماری مزمن و همچنین دست داشتن در فساد بزرگ استعفا داد و به کانادا فرار کرد. پلیس کانادا اعلام کرد جسد وی را شامگاه دیروز حوالی منزل شخصی وی در سان کرست از منطقه بردیل پت شناسایی نموده.این درحالیست که پلیس ایالتی کانادا ضمن شدیدترین تدابیر امنیتی از ورود خبرنگاران برای تهیه گزارش ممانعت بعمل آورده و هرگونه توضیحات دیگری درمورد چگونگی حادثه قتل اعلام ننموده است.}

برخی رسانه‌‌ها، با به زیر سووال بردن اصل این خبر، نوشته‌اند كه با صدور حکم خاوری در دادگستری، خود وی با خبرسازی، شایعه کرده که در کانادا کشته شده است!

گفتنی اینكه، این خبر در حالی در فضای مجازی منتشر شده که 30 آبان ماه دادگاهی برای رسیدگی به پرونده خاوری - مدیرعامل وقت بانک ملی - و از متهمان پرونده فساد بزرگ بانکی یا پرونده موسوم به سه هزار میلیاردی، به طور غیابی در شعبه 26 دادگاه انقلاب به ریاست قاضی احمدزاده برگزار شد. شعبه 26 دادگاه انقلاب خاوری را در خصوص اتهامات مطرح شده در کیفرخواست به حبس طویل المدت، جزای نقدی و رد مال محکوم کرده است. همچنین مقرر شده دادسرا اموال بدست آمده از وی را به فروش برساند تا بخشی از محکومیت وی اجرا شود. حکم صادره قابل واخواهی است.