به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۹/۱۹ ساعت ۲۱:۲۲
کد مطلب : ۱۴۰۶۸۵

فلاحت‌پیشه: مردم کرمانشاه گدا نیستند

گروه جامعه: نماینده کرمانشاهی مجلس در انتقاد به ارائه طرحی به منظور اختصاص ۱۰ درصد از یارانه مردم به زلزله‌زدگان، گفت: این چه توهینی به استان کرمانشاه است؟ مگر مردم استان کرمانشاه گدا هستند؟
به گزارش خبرآنلاين، طرحی برای اصلاح بندی از قانون بودجه سال۱۳۹۶ کل‌ کشور در جلسه علنی امروز مجلس ارائه شده بود که هدفش حذف 10 درصد از يارانه مردم و ارائه آن به زلزله زده‌های کرمانشاه بود. اين طرح با مخالفت جدی یکی از نماينده‌ها مواجه شد. حشمت‎الله فلاحت پيشه نماينده مردم اسلام‌آباد غرب و دالاهو در استان كرمانشاه، هنگام بررسي اين طرح با تكيه با اصل 20 قانون اساسي اخطار داد.او با فرياد گفت: زلزله اي در كرمانشاه آمد و ملت برای کمک به زلزله زدگان سنگ تمام گذاشتند. ولي برخي از دولتي ها و مسئولين آمدند و قول هايي دادند اما عمل نكردند. كرمانشاه یک استان مرزی است. اگر در قالب بودجه مشكلاتش حل نشود، بنده هشدار می دهم که نارضايتي هاي اقتصادي و اجتماعي در آن منطقهبه نارضايتي امنيتي تبدیل مي شود. چرا برخي اين را نمي فهمند؟
 
فلاحت پيشه اين طرح را توهيني به مردم زلزله زده دانست و با صراحت گفت: اين چه توهيني به استان كرمانشاه است؟ گفتند از يارانه مردم كم كنيم و به مردم زلزله زده بدهيم، مگر مردم استان كرمانشاه گدا هستند؟اين نماينده مجلس دهم، افزود: یک حادثه طبيعي اتفاق افتاده است. محروم ترين مردم جامعه يارانه بگيرها هستند، از يارانه اين مردم مي خواهيد به زلزله زده ها بدهيد؟ مگر مردم كرمانشاه گدا هستند؟ دولت پول بگذارد. آقايان آمدند عكس گرفتند و رفتند. پريشب 35 چادر مردم در برف و بوران از بين رفت اما 48 ساعت است که رئیس بنیاد مسکن جواب تلفنش را نمی دهد! ما نمي خواهيم به اين  طرح راي بدهيد. ما گدا نيستيم. چه كسي گفته است يارانه را قطع كنيد؟ اين طرح را از دستور خارج كنيد. دولت تعهد داده است و حضرت آقا هم قول داده است. ما يارانه نمي خواهيم، حقمان را مي خواهيم.پزشكيان در پاسخ به اين اخطار گفت: آنچه مطرح شده كليات طرح است، عزيزان راي بدهند تا اين نكات را در جزئيات حل کنیم.