به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۶ - ۱۹:۱۲
 
۴
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۵/۰۶ ساعت ۱۰:۳۰
کد مطلب : ۱۴۰۹۸
بیمارستان‌هايی که یک روز پس از افتتاح معاون اول، تعطیل شدند

تعطيلي‌بيمارستان‌ها و خبرگزاري‌هاي‌مريض!

گروه جامعه: بيمارستان‌هاي ۳۲ تختخوابي در شهرستانهاي سرايان، سربيشه و درميان يك روز بعد از آنکه توسط معاون اول رئيس‌جمهور، افتتاح شد، تعطيل شدند، گرچه محمدرضا رحيمي گفته است اين خبر را خبرگزاري‌ها و سايت‌هاي مريض منتشر كرده‌اند!
تعطیلی بیمارستانهای ۳۲ تختخوابی در شهرستانهای سرایان، سربیشه و درمیان یک روز بعد از افتتاح رسمی توسط محمدرضا رحیمی معاون اول رئیس جمهور موجب گلایه مردم این شهرها شد. اگرچه ۶ سال انتظار مردم سرایان و شهرستانهای مرزی سربیشه و درمیان در ۳۱ تیرماه با اعلام خبر افتتاح رسمی سه بیمارستان در هریک از این شهرستانها به پایان رسید اما انگار خوشحالی مردم تنها یک روز دوام داشت و امروز قفل و زنجیر بر درهای این بیمارستانها زده شده است.

البته پیش از این نیز یک بار دیگر نیز این بیمارستانها در سال ۹۰ با حضور وزیر بهداشت وقت افتتاح شد؛ اما پاسخ مسئولان این بود که آن روز ساختمان افتتاح شده و امروز تجهیز شده است! آنطور که مسئولان بیمارستان بیان کرده اند؛ با وضعیت موجود اعتباری هیچ پولی برای کمک به این بیمارستانها وجود ندارد، از سوی دیگر اگر این بیمارستانها هم امروز راه اندازی شوند بدون شک پس از یکسال ورشکسته و تعطیل خواهند شد. برای سر پا نگه داشتن بیمارستانها باید ۸۰ درصد تخت های بیمارستانی اشغال باشد و مردم نیز توان پرداخت هزینه های درمان را داشته باشند که این مهم در استان محروم خراسان جنوبی محقق نخواهد شد و نیازمند حمایت های بخش دولتی است.

در حالي كه دولت دهم روزهاي پاياني عمر خود را طي مي كند، ثمره سفرهای استاني هيات دولت در دوره هاي نهم و دهم به شهرهای و روستاهای کشور، انبوهي از مصوبات اجرا نشده و پروژه هاي نيمه تمام در برخی از اين استان ها است، پروژه هایی که یا اجرا نمی شوند یا اگر هم عملیاتی می شود، ممکن است به سرنوشت بیمارستان سرایان و سربیشه دچار شود.

اتخاذ تصميمات متعدد و تصويب کردن ده‌ها مصوبه در جلسات هيات دولت در سفرهاي استاني از اين لحاظ که با بررسي و کارشناسي کافي همراه نبوده همواره با انتقادات فراواني مواجه شده است؛ چرا که کارشناسي نبودن اين مصوبات، عامل اصلي اجرايي نشدن آن بوده است. از سوي ديگر ساختار ضعيف تعيين شده براي اجراي آن بخش از مصوبات سفرهاي استاني که نياز به تصميم‌گيري در مراکز دارد موجب شده بخش اعظم مصوبات سفرهاي استاني، اجرايي نشده و به بايگاني سپرده شود و به همين دليل روز به روز به وعده‌هاي عملي نشده دولت، اضافه مي‌شود؛ بدون آنکه هيچگونه پيگيري اساسي براي بررسي دلايل عدم اجراي اين مصوبات از طرف دولت صورت گيرد.

در حقيقت، به نظر مي‌رسد آنچه براي دولت از اهميت بيشتري برخوردار بوده است، افزايش حجم مصوبات سفرهاي استاني بود، نه پيگيري اجرايي شدن مصوبات و عملي شدن وعده‌ها. ضمن اينکه از تعداد مصوبه‌هاي سفرهاي انساني هم نمي‌توان دريافت که چه ميزان از وعده‌ها عمل شده است چرا که اغلب مصوبات سفرهاي استاني مربوط به پروژه‌هاي کوچک و محدود و پروژه‌هاي در اين حد و اندازه بوده است که طبيعتا بخش اعظم آن اجرايي شده، اما آن بخش از مصوبات سفرهاي استاني که نيازمند برنامه‌ريزي دقيق‌تر و پيگيري مستمرتر و همه جانبه نگرانه‌تر باشد، اجرايي نمي‌شود. هر چند که يافتن اين گونه پروژه‌ها سخت‌تر است اما غيرممکن نيست.

نماینده بیرجند و درمیان در مجلس پیش از این از تذکر نمایندگان استان به رئیس جمهور در خصوص تعطیلی بیمارستان های سربیشه سرایان و در میان پس از افتتاح خبر داده بود. آنطور که حجت الاسلام عبادی گفته است؛ مهمترین علت تعطیلی این بیمارستان ها عدم تامین اعتبار برای تامین نیروی انسانی و هزینه های نگهداری است و نمایندگان استان خراسان جنوبی به رئیس جمهور تذکری نسبت به افتتاح سه بیمارستان "سربیشه"،"سرایان" و"درمیان" توسط معاون اول رئیس جمهور در تاریخ ۳۱ تیرماه که به علت عدم تخصیص اعتبار لازم برای تامین نیروی انسانی در روز بعد تعطیل شده است، دادند! گرچه محمدرضا رحيمي (معاون اول احكدي‌نژاد) بلافاصله موضع‌گيري كرد و بدون تكذيب يا تاييد خبر مذكور گفته است: اين خبر را خبرگزاري‌ها و سايت‌هاي مريض منتشر كرده‌اند!

سجاد
United States
۱۳۹۲/۰۵/۰۶ ۱۱:۰۳
عوامفریبی !!!! (97413)
۱۳۹۲/۰۵/۰۶ ۱۲:۳۸
امان از این افتتاحیه های تبلیغی که هیچ سودی جز هزینه ی افتتاح ندارد. (97461)
آقای هویج
۱۳۹۲/۰۵/۰۶ ۱۲:۴۰
زحمت کشیدین این چه کاری بود به جای اینهمه هزینه ساخت و ساز بیمارستان صحرایی درست میکردین جمع آوریش هم راحت تر بود زودتر به نتیجه هم میرسید بیشتر هم میتونستید افتتاح کنید چشمگیر میشد اسمش هم گوش پرکنه . میگم آقا رحیمی حالت خوبه؟؟؟!!!
رئیس که اق محمود باشه معاون هم رحیمی از آب درمیاد (97465)
بي تعارف
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۵/۰۶ ۱۲:۴۱
مطمئنا يكي از گزارشاتي كه وزير كشور دولت يازدهم بايد در صد روز اول دولت جديد به مردم بدهد اين است :
ليستي از مصوبات سه يا چهار دور از سفرهاي هيات دولت نهم و دهم به همراه درصد اجراي شدن آنها ؛ اين گزارش قطعا نشان خواهد داد كه اين بزرگواران تا چه اندازه شهيد تهمت بوده يا نبوده اند .
ما ملت ايران منتظر اين گزارش خواهيم بود . (97467)
۱۳۹۲/۰۵/۰۶ ۱۳:۰۱
من یکی از کارکنان سربیشه هستم تا الان در دولت دهم حدود 10بار توسط وزیر بهداشت قبلی وزیر مسکن و معاون وزیر افتتاح شده و هر کس برای افتتاح به استان سر می زند این بیمارستان را هم افتتاح می کند تو رو به قران در این روز عزیز به جای این همه افتتاح یک بار هم نیروهاشو ببرین سرکار و تجهیزش کنین.
دولت این همه ظاهر ساز ندیدم تا الان
نماینده مجلس هم پا میشه میاد (97480)
گوگول
۱۳۹۲/۰۵/۰۶ ۱۳:۱۸
بیمارستانی که قرار باشه نه دارو داشته باشه و نه دکتر درست حسابی همون بهتر که تعطیل باشه تا لااقل مردم دلشون خوش باشه بیمارستان ندارند و وقتشون را در آنجا تلف نکنند وزودتر مریض هاشون را به شهر های دیگر ببرند! (97495)
علی
۱۳۹۲/۰۵/۰۶ ۱۴:۴۱
از دولت احمدی نژاد مگر چه انتظاری بیش از این داریم؟! همه چیز فقط یک نمایش بزرگ هست. فکر می کنید بعضی از فازهای پارس جنوبی چند بار تا به حال توسط تیم احمدی نژاد "افتتاح" (!!) شده اند؟! (97552)
۱۳۹۲/۰۵/۰۶ ۱۵:۲۷
مورد توجه آمارخوانی های احمدی نژاد در مزاسم تجلیل این اواخر که با... (97602)
afsaneh
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۵/۰۶ ۱۶:۱۰
3سال پيش با كلي جشن وسر صدا وتو بوق وكرنا كردن وزير بهداشت كلنگ يك بيمارستان رو درشهر ساوه زد و......الان همون جاي كلنگم پرشده به حول وقوه الهي و زحمات بسيار زياد دولت (97643)
برمك
۱۳۹۲/۰۵/۰۶ ۱۸:۰۷
اتفاقا من در يكي از اين سه شهر زندگي مي كنم . خبرافتتاح نمادين و تعطيلي 100 درصد صحيح است . (97727)