به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۹ - ۲۱:۴۳
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۵/۰۸ ساعت ۰۲:۲۱
کد مطلب : ۱۴۱۴۵
هاشمی در دیدار گروهي از نمایندگان مجلس:

بگذارند، روحاني به اعتماد و امید مردم پاسخ شایسته مي‌دهد

گروه سياسي: آیت الله هاشمی رفسنجانی در دیدار گروهی از نمایندگان مجلس، قانون را چراغ راه حرکت به سوی تعالی و پیشرفت دانست و گفت: محور همه قوانین کشور، قانون اساسی است و اگر فصل حقوق ملی آن را اجرا کنیم، همه مردم راضی مي‌شوند، جز یک اقلیت افراطی که رأی مردم را تزئینی مي‌دانند.
بگذارند، روحاني به اعتماد و امید مردم پاسخ شایسته مي‌دهد
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با برشمردن حقوق مردم در نظام اسلامی و اهدافی که جمهوری اسلامی برای آنها ترسیم کرده است، گفت: نظام اسلامی با نهی از منکر صریح قرآنی در «ولاتجسسوا» به هیچ کس اجازه نمی دهد که در زندگی خصوصی مردم سرک بکشد. ایشان با یادآوری جمله تاریخی رهبری در روز انتخابات که «رأی مردم حق الناس است»، گفت: این جمله فقط برای روز انتخابات نبود به روزهای قبل از آن و بعد از آن هم مربوط مي‌شد، که انشاءالله هر کس در هر مقام و مسئولیتی که هست، در این راه تلاش مي‌کند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با ارائه تحلیلی از زندگانی امام مظلوم شیعیان در ۲۵ سال خانه نشینی و حدود ۵ سال حکومت، گفت: با وجود صراحت پیامبر در واقعه غدیر و بنا به سفارش آن بزرگوار، حضرت امیر(ع) به رأی مردم توجه مي‌کرد و نمی خواست خود را بر مردم تحمیل کند. ایشان در پاسخ به سخنان یکی از نمایندگان در خصوص چرایی و چگونگی حضور در انتخابات و اتفاقات پس از آن گفت: در ماه های قبل از انتخابات هر کس به دیدار من مي‌آمد، با پاسخ منفی مواجه مي‌شد.

آیت الله هاشمی رفسنجانی افزود: عصر جمعه ای که فقط یک روز به آخر مهلت ثبت نام مانده بود، احساس کردم به استبداد رأی نزدیک شدم و در اوج تحیّر روحی، به قرآن پناه بردم که هم خوب آمد و هم مي‌گفت به نتیجه نمی رسی، اما آثارش خوب است. رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام به دیدارهایی که با بعضی از مسئولان نظام در آن روزها و پیش از آن داشت، پرداخت و گفت: واقعاً مصمم بودم که نیایم و در آخرین لحظات با پیام های علمای قم و نجف و گروه های فراوان مردمی، تصمیم گرفتم به سهم خویش برای تحقق حماسه سیاسی کمک کنم.

ایشان با تأکید بر آشنایی با موانع قبل و بعد از ثبت نام گفت: وارد عرصه شدم و اتفاقات پس از آن را مي‌دانید. رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به دیدگاه ایشان نسبت به آقای روحانی، گفت: سالهاست که ایشان را مي‌شناسم و اگر بگذارند، با همکاری دیگر قوا، به اعتماد و امیدواری مردم پاسخ شایسته مي‌دهند. آیت الله هاشمی رفسنجانی با تشریح اوضاع کشور در ابعاد داخلی و خارجی و تأکید بر لزوم پرهیز از ملاحظه کاری و تقیه سیاسی،
اگر فصل حقوق ملی آن را اجرا کنیم، همه مردم راضی می شوند، جز یک اقلیت افراطی که رأی مردم را تزئینی می دانند.
گفت: باید با درایت در سیاست داخلی و خارجی، راهها را برای جهش کشور و جبران عقب افتادگی های سالهای اخیر باز نماییم.

آیت الله هاشمی رفسنجانی در بخش دیگری از سخنان خود و در پاسخ به نگرانی یکی از نمایندگان در خصوص پرونده هسته ای گفت: هیچ جای نگرانی نیست، چون هم دانش هسته ای را در اندیشه های جوانان خود و هم فتوای رهبری برای حرام بودن استفاده از سلاح هسته ای داریم، مهم تفهیم این موضوع با ادبیات دیپلماسی به جهان است تا مثل زمان پایان جنگ، اجماع دشمنان جهانی را به مسابقه دوستی با ایران تبدیل کنیم.

ایشان افزود: با اعلام سیاست تنش زدایی در ابتدای دولت سازندگی، تمام کشورهایی که در طول ۸ سال دفاع مقدس علیه ما در مجامع جهانی رأی مي‌دادند، صدام را در مذاکرات بین المللی قطعنامه ۵۹۸ آغازگر جنگ دانستند و دیدید پس از آن، سرنوشت حزب بعث چه شد و ایران چگونه به سوی پیشرفت و تعامل با جهان حرکت کرد.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با ابراز نگرانی از همزبانی افراطیون داخل و خارج کشور، در دشمن تراشی برای مردم ایران، گفت: مي‌خواهند با تبلیغات مسموم، ذهن مردم دنیا را نسبت به ایران مخدوش نمایند. مغرضان داخلی و خارجی که همیشه بهانه گیری دارند، ولی باید با عقلای قوم در داخل و دیگر کشورها در جهت رفع تردیدها کار کنیم تا گره ها باز شوند. عضو مجلس خبرگان رهبری در فرازی از سخنان خویش، ضمن تقبیح اختلافات موجود بین باندها و جناح ها، گفت: تعارض قوا در جمهوری اسلامی بی معناست، مگر اینکه منافع باندی را بر منافع ملی رجحان دهند.

ایشان توجه به شرایط همه نهادهای قانونی کشور را برای چیدمان نیروها در آینده، ضرورتی سیاسی و مصلحتی اقوا برای کشورداری دانست و گفت: همه باید به منتخب مردم کمک کنند تا مردم را از وضع معیشتی موجود نجات دهند. هاشمی رفسنجانی با ارائه تحلیلی از اتفاقات اخیر مصر، لیبی و تونس گفت: حاکمان پس از انقلاب در این کشورها نتوانستند مردم را قانع کنند که نسبت به حاکمیت مجدد استبداد نگران بودند.

در آغاز این دیدار آقایان تابش، مطهری، پزشکیان، زارعی، برومند داش قاپو، ملک شاهی، قادر مرزی، قوامی، جلیلی، حسین زاده، عبدی، گروسی و تاجگردون نمایندگان شهرهای اردکان، تهران، تبریز، بویراحمد، مغان، خرم آباد، بوکان، اسفراین، مسجد سلیمان، اشنویه، شهریار و گچساران در مجلس شورای اسلامی، به بیان دیدگاه های خویش درباره مسائل مختلف پرداختند.

محمد
France
۱۳۹۲/۰۵/۰۸ ۰۲:۵۴
جناب هاشمی آقای روحانی با کنار زدن عارف به اعتماد مردم جواب منفی دادند دیگر از این جواب چه جوابی بالا تر (99211)
مانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۵/۰۸ ۱۱:۵۵
انتخاب جهانگیری به جای عارف چه مشکلی داره؟مگه هر دو اصلح طلب نیست؟عارفم نسبت به این انتخاب اعتراضی نکرده (99306)
محمد از ایران نه از فرانسه
France
۱۳۹۲/۰۵/۰۸ ۱۴:۴۳
دکتر عارق رو با جهانگیری مقایسه می کنی مگه بحث روی اصلاح طلب بودنه؟
بحث لیاقته اگر کسی بالاتر از عارف می شد مشکلی نداشت ولی حالا که تو این کابینه های احتمالی هم اسمش نیست.
در ضمن من از ایرانم نه از فرانسه هی الکی پرچم جلوی اسم من میگذارین (99507)
مهدی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۵/۰۸ ۱۶:۳۷
عزیزم احتمالا از فیلتر شکن استفاده می کنی خوب پرچم فرانسه می خوره اشکاال نداره حرفهات کاملا درسته 100000000000 لایک زدم (99639)
مانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۵/۰۸ ۱۶:۴۰
من که نگفتم آقای دکتر عارف فرد بی لیاقتیه شاید ایشون بخواد برای انتخابات مجلس برنامه ریزی کنه که جایگاش از معاون اولیم بالاتره (99641)
۱۳۹۲/۰۵/۰۸ ۱۳:۳۹
نباید زود قضاوت کنیم خود عارف گفتن که نباید تو جینش کابینه فشاری تحمیل کرد. هر چند خاسته ما معقول باشه بابید ببینیم شرایط طرف مقابل چجوریه چون به نظر میرسه نماینده های تندرو مجلس تصمیم به عدم رأی دادن به برخی گزینه هارو دارن ... حالا اگه خود ما توی این شرایط باشیم که کارمون گیره این افراد باشه چیکار باید کنیم؟ (99420)
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۵/۰۸ ۱۳:۴۶
من نمی دانم که بگذارند یا نگذارند که روحانی کار بکند اما مطمئنم روحانی از آخرین شانس های اعتماد مردم به نظام خواهد بود (99442)
عصاره الانتوئین!!!
۱۳۹۲/۰۵/۰۸ ۱۳:۵۹
دکتر علی شریعتی در جمله حکیمانه‌ای مي‌گویند:«درجایی که مردم حضور ندارند سخن گفتن از مردم دروغ است»
روحانی باید به رای مردم احترام گذاشته و شجاعانه از حقوق ملت دفاع کند. ملت پشتشون هستند. (99460)
دولت تهدید و نومید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۵/۰۸ ۱۵:۰۴
اگر قرار باشد خاتمی رو تحلیف دعوت نکنند و فردا کابینه رو هم تهدیدات اصولگرا بچینه بهتره اسم دولت تدبیر وامید رو بگذارند دولت تهدید و نومید (99525)
میرحسین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۵/۰۸ ۱۶:۴۱
دولت تهدید و نومید ؟؟؟؟؟؟؟؟
دولت تهدید و نومید ؟؟؟؟؟؟؟؟ (99642)
۱۳۹۲/۰۵/۰۸ ۱۹:۵۰
خيلي جالب بود ، تهديد و نوميد. (99834)
۱۳۹۲/۰۵/۰۸ ۱۵:۵۳
آفرین آقا محمد
جواب من رو داد من به خدا رأیم دکتر عارف بود
آقای روحانی فکر نکنه از ابتدا هم 51% رأی داشت،این ایثار دکتر عارف بود که این نتیجه رو رقم زد (99592)
۱۳۹۲/۰۵/۰۸ ۰۴:۴۶
(((نظام اسلامی با نهی از منکر صریح قرآنی در «ولاتجسسوا» به هیچ کس اجازه نمی دهد که در زندگی خصوصی مردم سرک بکشد. )))
اقای رفسنجانی عجب حرفای روشن فکری میزنه . داره یواش یواش خوشم میاد ازش (99237)
۱۳۹۲/۰۵/۰۸ ۱۹:۵۱
ما كه خيلي وقته از هاشمي خوشمون مياد. (99835)
۱۳۹۲/۰۵/۰۸ ۰۶:۲۷
آقای هاشمی اولین کسی که باید بگذارد ایشان کار خودش را انجام دهد شما هستید (99257)
kurd boy
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۵/۰۸ ۱۲:۲۴
ما ايراني ها چرا انقد كم حافظه ايم؟؟مگه اين همين هاشمي نبود كه موقع رد صلاحيتش انقد بهتون برخورد كه گفتين راي نميدين؟داريم بر ميگرديم عقب.چرا از تاريخ درس نمي گيريم؟چرا به خاتمي خرده ميگيرين كه گفته عارف ائتلاف كن.الان با روحاني اينطور ميكنن با عارف چه ميكردن؟مگر اصلاحات شخصه؟يا ما مثل بعضيا دنبال قدرتيم؟اصلاح طلبي يك طرز فكره كه اقاي روحاني و هاشمي دارن اينارو ميگن.مثل ارتباط با دنيا و ازادي احزاب و مطبوعات و زنداني سياسي و ...بازم از سيد جلو زدين؟يادتوته 84خاتمي رو هو كردن تو دانشگاه تهران؟يك سال بعدش همه دلشون واسش تنگ شده بود.اون موقعم تند رفتيم و در اصلاح طلبي از خاتمي اون موقع جلو زديم.بعدشم نا اميد شديم و 84 متحد نبوديم و دور دومم تحريم كرديم كه نتيجش اون شد.اگه عارف بره تو كابينه يك اشتباه فاحشه.الان عارف بايد موتور اصلاحات واسه مجلس باشه.مطمئنا به خاتمي اين اجازه رو نميدن كه راحت سفر كنه و جلسه تشكيل بده ولي عارف ميتونه.الان بايد عارف تا موقع انتخابات مجلس نيروهاي اصلاحاتو رهبري كنه وسامان ببخشه. نبايد نا اميد شيم و انتظار داشته باشيم يك شبه همه چيز درست شه.روحاني ميخواد از يك مجلس كه كاملا ضدشه راي اعتماد بگيره و كار كنه.خود خاتمي پارسال گفت اگه برگردم عقب از ناطق استفاده ميكردم.من خاتمي و هاشمي رو قبول دارم و مطمئنم اگه به حرفشون عمل كنيم و احساسي برخورد نكنيم اصلاحات به جايگاه واقعيش ميرسه.به قول صادق زيبا كلام هنوز اول زمستانيم.متحد باشين و اميدوار.زنده باد روحاني و عارف و مكتب اصلاحات:(زنده باد مخالف من) (99333)
۱۳۹۲/۰۵/۰۸ ۲۲:۳۶
آقای محترم این خاتمیه که باید اصلاحات رو رهبری کنه! نه عرف که دلشو صابون زده! بیاد اصلاحات رو رهبری کنه! آخه رهبر اصلاحات باید اقلا یه کم کاریزما داشته باشه (99945)
۱۳۹۲/۰۵/۰۸ ۲۰:۰۱
من موندم شما به اين افراطي هستيد بعد دوستي در مورد شما نوشته كه :
کاملا با شما شخص دلسوری چون شما موافقم
کامنتهای شما متفکرانه و دقیق است.
نكنه خودتون اين نظر راجع به خودتون داديد ؟ !! (99848)
۱۳۹۲/۰۵/۰۸ ۲۱:۰۹
نه دوست عزیز من افراطی هستم و نه آدمی هستم که واسه خودم کامنت بزارم
برادر عزیز
تعصب را برای لحظه ای کنار بگذار و کمی به گذشته و کمی به آینده فکر کن، کمی به حقی که از شما ضایع شده
دنبال دلیل منطقی ان باش نه دنبال دلیل احساسی
سپس ببین جایگاه آقای هاشمی در ان چیست سپس قضاوت کن (99892)
۱۳۹۲/۰۵/۰۸ ۰۷:۴۷
با اين صحبت آقاي هاشمي بيشتر معلوم ميشود كه آقاي روحاني كار بسيار دشواري در پيش دارد اصولگرايان نميگذارند ايشان كاري از پيش ببرد همان رفتاري كه با آقاي خاتمي كردند (99262)
۱۳۹۲/۰۵/۰۸ ۰۸:۵۴
بغل دست آقای هاشمی نماینده شوشتر هم بود؛آقای سادات ابراهیمی (99270)
۱۳۹۲/۰۵/۰۸ ۱۰:۰۱
ظاهرا از حالا بعضي ها دارن بهانه جور ميكنند كه تا در صورت ناتوانی در انجام کار بهانه داشته باشند (99274)
۱۳۹۲/۰۵/۰۸ ۱۲:۰۷
احسنت
خیلی خلاصه و موجز همه چیز تو جمله شما نهفته است
تا چند سال بود کلمه نگذاشتند را نشنیده بودیم بنظر میاد از حالا به بعد باید خیلی بشنویم (99312)
۱۳۹۲/۰۵/۰۸ ۱۳:۰۹
ظاهرا نه واقعا (99382)
۱۳۹۲/۰۵/۰۸ ۱۳:۱۴
همون موقع که مطالب کتاب خاطرات خودش رو منکر شد، میشد حدس زد اینم فردا میگه تدارکات چیم! (99394)
۱۳۹۲/۰۵/۰۸ ۱۹:۵۳
كي ؟ چيو منكر شد ؟ شماها حالتون خوبه ؟ اينجارو با رجا و فارس اشتباه گرفتيدا (99837)
۱۳۹۲/۰۵/۰۸ ۱۹:۵۸
بهانه نيست واقعيته، شما اصولگراها كل ايران دستتون بود ايرانو به اينجا رسونديد ، زندگي هايي و نابود كرديد ، يك عالمه منتقد انداختيد زندان ، پول دارويي كه براي حيات بيماري لازمه انقد گرون كرديد كه بميرند ، چرا چهار سال ساكت نمي شين و كشور تمام و كمال نميدين دست اصلاح طلبا تا كارشونو بكنن ؟ البته جواب مشخصه چون خودتونم مي دونيد اگه بديد ايران ميشه گلستان اونوقت ديگه حتي ١ راي هم نخواهيد داشت. (99846)
۱۳۹۲/۰۵/۰۸ ۲۰:۴۰
D: (99871)
مهربان توسی
۱۳۹۲/۰۵/۰۸ ۱۰:۰۷
انشاا... دکتر روحانی دولت قوی اعتدال را تشکیل دهد که نیاز اکثریت جامعه را پاسخ دهد (99275)
نه اصلاح طلب نه اصولگرا
۱۳۹۲/۰۵/۰۸ ۱۸:۳۳
واقعیتش اینه که همه دارن سهم خواهی میکنن و احترامی برای نظر روحانی قائل نمیشن
دوستان گرامی خواهشا فرصت بدید رئیس جمهور هرکی رو میخواد انتخاب کنه ببینیم چطوری کار میکنن والا از الان بهش گیر بدیم چرا فلانی معاون نشد و از این حرفا به نظرم اصلا درست نیست (99754)
۱۳۹۲/۰۵/۰۸ ۱۱:۰۸
دولت روحانی دولت اعتدال هستش
درود بر روحانی و خاتمی و هاشمی (99290)
۱۳۹۲/۰۵/۰۸ ۱۱:۲۹
اقای هاشمی سکوت وخانه نشینی امیر المومنین علی ابن ابیطالب علی السلام بخاطر احترام به رای مردم نبود تاریخ را دوباره بخوانید غاصبین حق مولا کجا با رای مردم امدند آن کودتای از پیش طراحی شده بودکه با کشتن خیلی ها از جمله کشتن حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها به این مقصود رسیدند کجا مردم به اینها رای دادند خود انها هم قبول ندارند حرف شمارا در صحیح ترین کتابهایشان آمده که بیعت با اون شخص اولی {فلته بود یعنی کاری از روی غلط وبی دلیل وگفت خدا شرش را از سر مسلمانان کم کند} که در صحیح مسلم شان آمده اگر رای مردم بود خود امیر المومنین علی علیه السلام وحضرت زهرا سلام الله علیها وخیلی از مهاجر وانصار جزو مردم نبودند اگر رای مردم بود چرا در جریان این کودتا حضرت زهرای مرضیه سلام الله علیها را کشتند کجاش رای مردم بودطناب انداختن دست امیر المومنین علیه السلام اینجوری رای جمع میکردند ؟؟؟؟؟ حتی یک دلیل ندارند که رای مردم بوده حضرت احترام نگذاشتند سکوت حضرت بخاطر نداشتن انصار ویاور بودوالا در چند ساعت جمعشان میکردند (99298)
امین(آشنا)
United Kingdom
۱۳۹۲/۰۵/۰۸ ۱۲:۵۹
امامت حضرت علی (ع)امری الهی است و هیچ ارتباطی با خواست و رای مردم ندارد و ایشان توسط خداوند متعال به امامت و پیشوایی و رهبری مردم انتخاب شده اند

مردم چه بخواهند و چه نخواهند حضرت علی(ع) امیرالمومنین است

حال سوالی که پیش می آید این است که خداوند راه هدایت که همانا امامت علی ابن ابیطالب(علیه السلام)را قرار داده

مردم خود باید انتخاب کنند و بین راه گمراهی و هدایت یکی را برگزینند
همان طور که در قرآن کریم داریم

إِنَّاهَدَيْنَهُ السبِيلَ إِمَّا شاكِراً وَ إِمَّا كَفُوراً(انسان،3)

«ما به حقيقت راه ( حق و باطل ) را به انسان نموديم ( و با تمام حجت بر او رسول فرستاديم ) حالا خواهد هدايت پذيرد و شكر اين نعمت گويد و خواهد آن نعمت را كفران كند.»

مردم در آن زمان(به جز عده اندکی که ما شیعیان باشیم) بصیرت نداشته و به امامت ایشان و دستور الهی بی توجهی کرده و نتیجه اش هم چیزی جز عذاب الهی نخواهد بود

اما آن حضرت در این شرایط نیامدند و شمشیر برداشته و به جنگ آن اکثریت بروند بلکه خانه نشینی را انتخاب کردند تا شرایط مهیا گردد و این چنین بود که بعد از 25 سال خانه نشینی ایشان به حکومت رسیدند زیرا که فضای جامعه دگرگون شده بود

در آیه دیگری در قرآن کریم خطاب به پیامبر داریم که

فَذَکِّرْ إِنَّما أَنْتَ مُذَکِّرٌ،لَسْتَ عَلَيْهِمْ بِمُصَيْطِرٍ(غاشیه،21 و22)
«پس تذکّر ده که تو فقط تذکّر دهنده ایی و بر آنها مسلّط نیستی ( نه بر قلب آنها که به ایمان مجبور کنی ، و نه بر مجتمع آنها که به زور حکومت برانی ، و نه به سرنوشت آنها که کیفر اخروی دهی)»

شما چرا نگاهتان به دین این طوره که باید با خشونت و با چماق رفتار کرد حال آنکه این گونه نیست و دین به محبت و آرامش و پرهیز ازخشونت می پردازه (99361)
۱۳۹۲/۰۵/۰۸ ۲۰:۰۵
واقعا از چنين جواب كاملي و دقيقي شگفت زده شدم. واقعا آفرين بر شما. (99850)
خخخ
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۵/۰۸ ۱۴:۱۵
فيبسوف !!!! (99480)
۱۳۹۲/۰۵/۰۸ ۱۷:۱۱
افرین. از همین حالا برای توجیه ناتوانی خود بهانه جوئی میکنند. خوب از اول میگفتی ببین رای میاوردید یانه . (99679)
۱۳۹۲/۰۵/۰۸ ۱۷:۳۴
آقا شما یه کتاب بنویس (99701)
عشق ایران....اااااااااا
۱۳۹۲/۰۵/۰۸ ۱۲:۱۲
روحانی یادت باشه عارف باید باشه...روحانی وفا به عهد کن همچون عارف عزیز (99321)
۱۳۹۲/۰۵/۰۸ ۱۶:۰۴
کاش ماها که ادعای طرفداری از خاتمی و عارف رو داریم یکم نجابت رو از این اقایون یاد میگرفتیم

بعضی دوستان احساس میکنند که دارن با نوکر پدرشون حرف میزنن (99603)
۱۳۹۲/۰۵/۰۸ ۲۲:۳۷
ما طرفداران رهبر کبیر اصلاحات خاتمی بزرگوار هستیم (99946)
۱۳۹۲/۰۵/۰۸ ۱۸:۴۲
مگه قول داده بود از عارف استفاده کنه؟؟ (99762)
عندلیبی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۵/۰۸ ۱۳:۴۴
اینکه امروز ن آقای روحانی دارد آیین تحلیف به جای می آورد مدیون ایثار دیروز عارف است ، این یعنی باید رفتن خردورز دیروز عارف در عرصه رقابت و کمک کردن آمدن شیخ پیروز با حسن انتخاب عارف به عالی ترین جایگاه شهد این پیروزی را برای حامیان دوچندان کرد.بی توجهی به عارف در واقع نوعی فریب کاری سیاسی و پشت پازدن به تمجید از یک روحیه ایثارگری و در عین حال نایده گرفتن توان یک کارگزار توانمند ومقبول وبی حاشیه ی نظام است. (99436)
mk
۱۳۹۲/۰۵/۰۸ ۱۴:۱۹
مطمئنم که دکتر روحانی جواب اعتماد مردم را خواهد داد و مردم به انتخاب خود خواهند بالید (99486)
صالح
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۵/۰۸ ۱۷:۴۸
جناب هاشمی زیاد مساله را بزرگ نکنید... فشار روی همه دولت ها کم یا زیاد وجود داشته... مگر کسی وجود دارد که حرفی بزند ولی همه موافق رای و عمل و او باشند؟ کسی از دولت اقای روحانی انتظار معجزه ندار... لااقل من در این مقطع زمانی، صرفا خروج کشور از این بحران و رسیدن به تورم معمول 15-20 درصدی را یک موفقیت بزرگ انهم در مدت 4 سال، بلکه در صورتیکه دولت 8 ساله باشد، میدانم... بله اقای هاشمی... این یک حقیقت است... سقف ارزوهای ما انقدر کوتاه شده که به این شرایط می گوییم اوضاع معمولی... در حالی که شاید خود بهتر می دانید، به این چیزی که من گفتم، در علم اقتصاد چه چیزی اطلاق می شود... (99716)
۱۳۹۲/۰۵/۰۸ ۱۸:۵۵
عارف دلم دوستت دارد (99776)
صالح
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۵/۰۸ ۲۰:۱۸
البته جز دو سه تا بقیه اعضای کابینه بد نیستن... (99855)
اعتدال
۱۳۹۲/۰۵/۰۸ ۲۲:۰۶
در ضمن آقای ملک شاهی نماینده شهرستان کوهدشته، نه خرم آباد....
خدا به ههمون رحم کنه با وجود این همه افراطی که هرجاو هرجوری میخواییم مسیر درستو بریم سنگ اندازی میکنن.... (99931)