به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۳ - ۱۲:۰۴
 
۴
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۵/۰۸ ساعت ۱۴:۵۶
کد مطلب : ۱۴۱۵۶

روحانی تسليم فضاسازی افراطيون نشود

گروه سياسي: نماینده نهاوند در مجلس گفت: رییس جمهور منتخب در تلاش است تا روز تحلیف کابینه دولت آینده را آماده و به مجلس ارائه کند تا کابینه در کمترین زمان ممکن تشکیل شود و دوره انتقالی بین دو دولت کوتاه تر شود.
روحانی تسليم فضاسازی افراطيون نشود
مهدی سنایی در گفت وگو با (ایسنا)، اظهار کرد: تا جایی که ما اطلاع داریم هنوز ترکیب کابینه نهایی نشده اگرچه بخش هایی از کابینه قطعی شده و از افرادی خواسته شده که برای وزارتخانه های مشخصی برنامه یشان را ارائه کنند. وی با اشاره به دیدار نمایندگان با رییس جمهور منتخب در روز شنبه، یادآور شد: یکی از مسائلی که در این دیدار مطرح شد این بود که مردم به گفتمان اعتدال رای دادند و امید زیادی به دولت تدبیر و امید بسته اند. در عین حال طبیعی است در کشور حل همه مسائل به تنهایی از طریق قوه مجریه میسر نیست و کارها باید با هماهنگی سایر قوا پیش برود.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: دو واقعیتی که باید از یکدیگر تفکیک شوند؛ یکی هماهنگی قواست که تردیدی در آن نیست و دیگر اینکه رییس جمهور منتخب در مقابل فضای غوغاسالاری و رعبی که برای تاثیرگذاری روی تصمیمات وی ایجاد می شود بایستد و از حقوق مردم و اجرایی کردن وعده های خود عقب نشینی نکند که این کار باعث گسترش هجمه ها خواهد شد. سنایی با بیان اینکه قاطبه مجلس با رییس جمهور منتخب هم نواست، یادآور شد: سر و صدایی که برخی به راه می اندازند نباید فضای عمومی مجلس تلقی شود اما دولت هم باید در این فضا تحرک بیشتری داشته باشد تا این تلقی ایجاد نشود که دولت در اثر فضاسازی، ژنرال های خود را کنار می گذارد و از نیروهای اصلی اش صرف نظر می کند.

نماینده نهاوند در مجلس ادامه داد: قاطبه مجلس از دولت انتظار دارد که کابینه ای قوی با افراد شناخته شده، توانمند و باانگیزه معرفی کند. این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه رویکرد تعامل بین دولت و مجلس بین مجلس و رییس جمهور منتخب وجود دارد، تصریح کرد: رییس و اکثریت مجلس و همچنین دولت منتخب چنین نگاهی دارند و ما معتقدیم این تعامل اولا برای حل مشکلات در کوتاه مدت است و دیگر تعاملی درازمدت برای حل مشکلات کلی در عرصه سیاست خارجی و اقتصاد است که هر دو نوع این تعامل منوط به این است که اجماع و توافق نظری بین مجلس و دولت در مورد شرایط کنونی کشور ایجاد شود که این می تواند حرکت خوبی را برای حل مشکلات کشور به دنبال داشته باشد.

سبحان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۵/۰۸ ۱۵:۰۳
آقای روحانی اگه اصلاح طلبان و آقای توفیقی و عارف تو کابینه نباشن آخزین باری هست که کابیته مشخص میکنید چون اگه این لیستی که تو سایتا اعلام شده صحیح باشه دور بعد نفر آخر انتخاباتیت (99524)
۱۳۹۲/۰۵/۰۸ ۱۶:۲۰
روحانی خودش دوست داشته این کابینه رو تنظیم کرده.. دیگه این خاله زنک بازی ها چیه؟... (99624)
۱۳۹۲/۰۵/۰۸ ۱۹:۲۷
شما اگر می‌خواهید تنها به خاطر نام‌ها به آقای روحانی فشار بیاورید همان بهتر که ایشان حامی‌ای چون شما نداشته باشند.

تا آخر با روحانی هستیم. (99803)
۱۳۹۲/۰۵/۰۸ ۲۰:۵۳
روحانی تسليم فضاسازی افراطيون نشود.اگر یک قدم عقب بنشیند آنها صدقدم جلو میایند. (99877)
۱۳۹۲/۰۵/۰۸ ۱۵:۱۴
قاطبه نمایندگان یعنی سی ، چهل نفر اصلاح طلب ، خوش باشید ... (99541)
فرهاد فرهمند مهر
۱۳۹۲/۰۵/۰۸ ۱۵:۱۹
روحانی بیدی نیست که به این بادها بلرزه! (99546)
۱۳۹۲/۰۵/۰۸ ۱۵:۴۰
با این لیست که معلومه تسلیم شده! (99575)
۱۳۹۲/۰۵/۰۸ ۱۵:۵۱
روحانی هم مثل خاتمی باموانع زیادی روبرو خواهدشد (99589)
امامی
۱۳۹۲/۰۵/۰۸ ۱۶:۳۳
درود برمردم شریف نهاوند با این انتخاب بجا و شجاعشان آقای سنایی که همیشه با صلابت و مقتدراست ، درست است نباید از هیاهوی حتی برزگان افراطی ترسید اعتدال باید راه و رسم رئیس جمهور باشد با هر هزینه ای این آقایان فقط چند روز اول خوب بودند و تبریک می گفتند و دم از اخلاقگرای می زدند اما غافل از بودند که دروغگو همیشه کم حافظه است (99638)
بابک
۱۳۹۲/۰۵/۰۸ ۱۶:۵۶
ترجیح میدم فکر کنم دوستانی که زود نا امید میشن و اینجا کامنت کنار کشیدن میزارن رقبای زیرک ودانا هستن تا دوستان عجول و ساده اندیش :-) یادتون نره که همین سید خاتمی رو هم که الان ازش استفاده میشه تا روحانی رو کم رنگ کنن با همین بازیه با انتظارات به جایی رسوندن که نمیتونست از شدت اعتراض پاشو بزاره دانشگاه! از یه سوراخ دو بار گزیده شدن عاقلانه نیست :-) (99665)
۱۳۹۲/۰۵/۰۸ ۱۷:۵۰
لطفا زود قضاوت نکنید. من مطمئنم کلید روحانی قفل کابینه را هم باز می کند و همگی خبرهای خوشی می شنویم. (99718)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۵/۰۸ ۱۸:۳۲
یعنی چه اصلاح طلب ها توقع ندارن باید داشته باشن -با این لیست کابینه باید به اصولگراها در پیروزی انتخابات تبریک گفت--وزارت خانه های اصلی دست اصولگراهاست خب پس روحانی هم رییس جمهور اصولگراهاست--هممون رو دور زدن و دوباره اصولگزاها به افراط های خود ادامه میدن (99751)
۱۳۹۲/۰۵/۰۸ ۱۸:۳۳
این لیست کابینه فقط انتظارات اصولگرایان را براورده میکنه (99756)
ارام
۱۳۹۲/۰۵/۰۸ ۱۸:۵۲
مردم با این همه فشار حاکمان هشت سال گذشته به چی رای دادند اقای روحانی!؟اعتدال یعنی تسلیم مخالف!
انها زور ،تریبون و صدا دارند و مردم رای داشتند، به رای مردم گوش کنید.شما که صدای مردم را شنیدید حالا تحت فشار همون افراطی ها اعتدال را به تسلیم و سکوت تفسیر کرده اید! (99770)
ناصر آف
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۵/۰۸ ۱۹:۵۶
رئیس جمهور محترم و منتخب ملت ایران، جناب آقای روحانی، وزیر علوم باید یک شخصیت علمی برجسته، یک مدیر توانمند و متعهد به توسعه علمی کشور باشد. وزیر علوم با انتخاب شخصیتهای علمی قوی به عنوان روسای دانشگاهها درواقع زمینه های پیشرفت و توسعه علمی کشور را طراحی می کند. نیک می دانید که دانشگاه مبدا تمامی تحولات است و روسای دانشگاهها تصمیم سازترین شخصیتهای علمی برای پیشرفت علمی کشور هستند. وزیر ضعیف و ناکارآمد باعث رکود علمی کشور می شود و با انتصاب روسای ضعیفتر برای دانشگاهها پیشرفت و سازندگی کشور را به تاخیر می اندازد و از طرف دیگر زمینه های فرار نخبگان را نیز فراهم می آورد. چاپ مقالات علمی در مجلات خارجی و داخلی به منزله پیشرفت علمی کشور نیست. پیشرفت علمی کشور فقط با تبدیل علم به تکنولوژی و تولید ثروت معنا پیدا می کند که در 8 سال اخیر با رکود بی سابقه مواجه بوده است. به عنوان یک دانشگاهی متخصص و متعهد از جنابعالی تقاضا می کنم بدون هیچگونه واهمه و جوسازیهای افراطیون، شخصیتی را برای وزارت علوم و تحقیقات انتخاب نمایید که بتواند در قالب برنامه های دولت تدبیر و امید بتواند از عهده رسالت بسیار سنگین این وزارتخانه در قبال جامعه، ملت ایران و ایران اسلامی برآید و جهت تبدیل ایران به یک کشور صنعتی قدرتمند حرکت نماید. (99842)
صالح
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۵/۰۸ ۲۰:۲۴
این لیست زیاد هم جای تعجب نداره.ایشان به اقای هاشمی نزدیک ترند تا خاتمی.لذا وزرای سازندگی بیشتر از همه در لیست هستند. (99864)
۱۳۹۲/۰۵/۰۸ ۲۰:۳۰
کسایی که از الان دارید برای دولت روحانی ایه یاس میخونید:با این مجلس و این فضا فکر نمیکنید که روحانی داره سیاست مدارانه افرادی انتخاب میکنه که مجلس نتونه ردشون کنه? باید وسط بگیره تا جلوش سنگ نندازن.صبر داشته باشید اخه!   (99867)
گوگول
۱۳۹۲/۰۵/۰۸ ۲۱:۱۳
هنوز چیزی معلوم نیست باید صبر کنیم . در روز تحلیف و تنفیذ ریاست جمهوری بسیاری از مسائل روشن خواهد شد. به قول خود روحانی خیلی از این مسائل شایعه ای بیش نیست هنوز کسی از لیست قطعی روحانی اطلاعی ندارد. (99896)