به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۲:۰۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۱۰/۲۸ ساعت ۱۰:۴۲
کد مطلب : ۱۴۲۱۴۲

آمریکا: دوره «ما پول می‌دهیم» گذشت

گروه بين‌الملل: سفیر آمریکا در سازمان ملل می‌گوید ایالات متحده خواستار آن است که اتحادیه اروپا، جامعه بین‌المللی و ایران، دست به اقدامات بیشتری بزنند که جلوی فعالیت‌های تهران در منطقه را بگیرد؛ تا واشینگتن نیز توافق اتمی را جدی بگیرد.
آمریکا: دوره «ما پول می‌دهیم» گذشت
نیکی هیلی، در گفت‌وگویی می‌گوید آمریکا همچنان به توافق اتمی پایبند است، اما اگر طرف مقابل به وظایف خود عمل نکند، ایالات متحده نیز واکنش مشابهی نشان می‌دهد. هیلی در گفتگو با شبکه انگلیسی‌زبان صدای آمریکا، در مورد پیامدهای کنارگذاشتن «برجام»، بر دیگر مذاکرات احتمالی با کشورهایی مانند کره شمالی، گفته: الان دوره «ما به شما پول می‌دهیم و امیدوار هستیم که رفتارتان خوب باشد» نیست. الان دوره «اگر می‌خواهید ما بخشی از توافق باشیم، شما هم باید به تمام موارد آن عمل کنید» است.

هیلی، از اقدامات ایران در یمن و سوریه به عنوان اقدامات غیرقابل‌قبول دولت ایران نام برده‌است. هیلی افزود «ما می‌گوییم اگر می‌خواهید آمریکا توافق را جدی بگیرد»، اتحادیه اروپا، جامعه جهانی و ایران نیز باید به افزایش اقدامات برای توقف این موارد دست بزنند. نیکی هیلی می‌گوید این‌ها بخشی از توافق اتمی نیست؛ اما به‌روشنی در نقض قطعنامه‌های سازمان ملل است. او با اشاره به گزارش سازمان ملل در مورد آزمایش موشک‌های بالیستیک از سوی ایران، افزود «ما تنها کشوری نیستیم که این‌ها را می‌گوییم. ما اکنون به جامعه جهانی نشان می‌دهیم که هنوز مسائل خطرناکی وجود دارد و باید در مورد آن‌ها دست به اقدام زد».
برچسب ها: برجام نیكی هیلی