به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۹ - ۱۶:۲۵
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۵/۱۰ ساعت ۱۴:۱۷
کد مطلب : ۱۴۲۲۶
ناطق نوری: جهنم، جایگاه ستمگران به مردم است

استقبال كم‌سابقه مردم یزد از ناطق‌نوری

گروه سیاسی: رئیس دفتر بازرسی دفتر رهبری گفت: جهنم، جایگاه ستمگران به مردم است.
استقبال كم‌سابقه مردم یزد از ناطق‌نوری
حجت الاسلام  علی اکبر ناطق نوری بامداد امروز در مراسم احیاء شب بیست و سومین روز از ماه مبارک رمضان در مسجد حظیره یزد با بیان اینکه بر اساس روایات شب قدر در دهه سوم ماه مبارک واقع شده و در این بین احتمال واقع شدن شب قدر در شب ۲۳ نسبت به شب ۲۱ و شب ۲۷ ماه مبارک بالاتر است، گفت: باید قدر این شب را بدانیم چراکه نمی‌دانیم سال آینده توفیق درک آن را خواهیم داشت یا خیر.

ناطق نوری در ادامه سخنان خود به بحث ترس از خداوند و امید به رحمت خداوند پرداخت و گفت: برخی که به مبداء معتقدند و آخرت را هم حتمی می‌دانند، چند دسته‌اند که از این میان برخی مسئله قیامت را راحت می‌دانند و می‌گویند خداوند آنقدر بزرگ است که بخشیدن ما برایش کاری ندارد و مسئله ای نیست، گروه دیگری هم در آن طرف قضیه قرار دارند و می‌گویند خداوند ما را به دلیل خطاها نمی‌آمرزد و آب از سرمان گذشته است. این دو نگاه از نگاه بیش از حد امیدوارانه به رحمت خداوند و از آن طرف نگاه بیش از حد ناامیدانه به رحمت و نزدیک دانستن عذاب خداوند است. این دو نگاه موجب می‌شود تا انسان در ارتکاب به خطا و گناه جری شود و خود را از رحمت خداوند دور کند. خوف انسان نسبت به خشم خدا و امید انسان به رحمت خدا باید مساوی باشد به این معنا که اگر انسان تمام عبادات جن و انس را انجام داده باشد، همانگونه احتمال عذاب دهد که اگر گناه همه عالمیان را مرتکب شده باشد احتمال عفو و بخشش خدا را دهد.

علی اکبر ناطق نوری با تاکید بر اینکه قیامت روزی است که مادر و پدر از فرزند، فرزند از مادر و پدر و برادر خود گریزان است، گفت: روز سختی در انتظار متخلفان است. جهنم بر اساس آنچه گفته شده، هفت در دارد که از یک در بی نمازها، از یک در مال یتیم خوردگان، از یک در رباخواران، از یک در بی بند و بارها و از یک در ستمگران به مردم را وارد آن می‌کنند. وی سپس با بیان اینکه امشب بیاییم و مردانه با خداوند قول دهیم که ما را با همه گناهانمان بپذیرد به شرط آنکه تغییر در خود ایجاد کنیم، گفت: متاسفانه گاهی به علت عدم ترس از خشم خداوند و یا غفلت، گناه می‌کنیم.

او با قرائت بخش‌هایی از دعای کمیل گفت: آیا علی ابن ابیطالب گناه کرده که اینگونه از خداوند طلب بخشش دارد؟ خیر! علی بزرگی خداوند را در مقابل کوچکی خود می‌بیند و در مقابل او خاضع است و اعمال خود را در مقابل رب السموات و الارض کوچک می‌پندارد.
حجت السلام ناطق نوری بار دیگر گفت: اگر روزی بیایند امید به خداوند و خوف از خداوند را در انسان بسنجند، نباید هیچ کدام مثقالی نسبت به یکدیگر بالاتر باشد. ترس از خداوند باید به گونه ای در انسان باشد که او را از ارتکاب به گناه باز دارد. وی تاکید کرد: همگان باید از خداوند بخواهیم لحظه ای به اندازه‌ی یک چشم بر هم زدن ما را به خود وانگذارد که اگر واگذارد از تور امنیتی خداوند خارج شده‌ایم.

استقبال پرشور مردم یزد از سخنرانی ناطق نوری
جمع انبوهی از مردم شهر یزد بامداد روز پنج شنبه با حضور در مسجد حظیره یزد، از سخنرانی حجت الاسلام  علی اکبر ناطق نوری در مراسم احیاء شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان استقبال کردند. جمعیت استقبال کننده تا آنجا بود که خیابان های منتهی به مسجد حظیره مملو از خودرو بود و مردم برای رسیدن به مسجد می بایست حتی تا یک کیلومتر را طی کنند. بنابر گفته شاهدان، حضور امسال مردم نسبت به مراسم سال های پیش قابل مقایسه نبود، در حدود ۱۰ هزار نفر از این مراسم استقبال کردند و در پایان مراسم ترافیک شدیدی خیابان‌ها را فراگرفته بود. این استقبال با توجه به تعطیل نبودن روز پنج شنبه کم سابقه توصیف شد و حتی فراتر از دیدارهای مردمی با کاندیداهای ریاست جمهوری در این مسجد بود.
مرجع : ایلنا

اردبیل
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۵/۱۰ ۱۴:۳۲
با احترام به آقای ناطق عرض میکنم که کسانی که "" می‌گویند خداوند آنقدر بزرگ است که بخشیدن ما برایش کاری ندارد..."" از بابت این میگن که خدا حق الله را آسان میگیره و می بخشه. و نه اینکه مردم رو به خاک سیاه بنشونه و بعد با ناله و انابه و با کمی چاشنی ریا خلد برین رو نصیب خودش کنه! سر خدا نمیشه که کلاه گذاشت، جوونی که نمی تونه زندگی حداقلی جور کنه و ناخواسته دچار گناه ... و یا ... و ... میشه قطعا کمتر از مسئولانی که مردم رو به امان خدا ول کردن و گاهی هم فکر میکنن مردم غرق نشاط و معنویات هستن مورد بازخواست خدا قرار می گیرن!مردمو ول کردن اونوقت سوریه و مصرو رصد میکنن!؟!
خدای ما مهربان است آقای ناطق و هیچ وقت عدالتش نمیزاره هم تو این دنیا شکنجه بشیم هم اونجا.
اما بعضیا خودشونو آماده کنن برای آخرت که مرگ در کمین است و انبان توشه خالی!!!
بهار جان کامل بنما.فدات (101459)
دوستدار اصولگرایی
United Kingdom
۱۳۹۲/۰۵/۱۰ ۱۴:۳۸
در روز قیامت سوال خواهد شد ثروت خود و فرزندانتان از کجا آمده؟
کاربران قبل از اینکه منفی دهید بدونید ما و شما اکثرا به لحاظ مالی در سطح هم هستیم ولی برخیها
مولتی میلیاردر هستند (101466)
اردبیل
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۵/۱۰ ۱۷:۲۶
اصلاح طلبا این سوالو دهه 70 میکردن شما اون موقع خواب تشریف داشتین؟؟
الانم از روی صداقت نمی پرسین بلکه چون به مردم نزدیک میشن از دستشون عصبانی شدین!!!
راستی با این دست گلای دولت محبوب تون شما دیگه نباید از این سوالا بکنین!!! سه هزار میلیارد،اختلاس بیمه، دفتر فاطمی،وزیر میلیاردر ساده زیست... بازم بگم ؟؟؟باور کن بازم هستا... (101652)
۱۳۹۲/۰۵/۱۰ ۲۰:۴۹
این سوال هم از اقایون اصولگرا هم پرسیده میشه یا در روز قیامت از اونها سوال پرسیده نمیشه....؟ (101781)
رحمان
۱۳۹۲/۰۵/۱۰ ۱۴:۴۲
کسی که مردمی وبا مردم شد مردم هم از او استقبال خواهند کرد . (101475)
۱۳۹۲/۰۵/۱۰ ۱۸:۱۳
اصلاح طلب ها در انتخابات : می نویسیم خاتمی می خوانند ناطق !!! چی شد حالا مردمی شدن ؟ (101686)
خاتمی جاودانه یزد
۱۳۹۲/۰۵/۱۰ ۱۵:۱۱
سعدیا مرد نکونام نمیرد هرگز
زنده باد خاتمی و عارف و یزد متدین (101510)
خاتمی پاکترین سیاست مدار
۱۳۹۲/۰۵/۱۰ ۱۹:۵۶
خاتمی پاکترین سیاستمداره
به عشق خاتمی بزن لایکووووووووووووو دیگه (101755)
۱۳۹۲/۰۵/۱۰ ۱۵:۲۰
خصوصی
27 نه 19 تصحیح کن (101524)
آرمین
۱۳۹۲/۰۵/۱۰ ۱۵:۲۳
ناطق نوری: جهنم، جایگاه ستمگران به مردم است
با با مسئولین همه مقدس هستند
ستم به مردم؟!
داریم؟!
بوی فتنه میدی!!!!!!!!!!!!! (101531)
۱۳۹۲/۰۵/۱۰ ۱۷:۱۲
این است جواب صبوری (101633)
۱۳۹۲/۰۵/۱۰ ۱۷:۱۴
اين است پاسخ همراهي با مردم! (101637)
مستقل
۱۳۹۲/۰۵/۱۰ ۱۷:۲۲
خواهش میکنم بهار توضیح بده چرا باید از یکی مثل اقای ناطق حمایت کنی کسی که شرکت کاله و اقای جهرمی نفر اول اختلاس با اون در رابطه هستن بگید چه دلیلی داره همتون از این ادم حمایت میکنید (101651)
۱۳۹۲/۰۵/۱۰ ۲۲:۵۲
شما از کجا میدونید که اینقدر راحت تهمت میزنید در ضمن کاله مال یه اقایی به نام سلیمانی که اکثر هم المان هستند (101840)
۱۳۹۲/۰۵/۱۰ ۲۲:۰۱
تو این مملکت همه منتقدند ناطق نوری هاشمی شربیعتمداری اکبر گنجی مخملباف و دختر همسایه اخه مگه مملکت دست ناطق و هاشمی نیست ما چی کاره ایم (101823)