به روز شده در ۱۴۰۳/۰۳/۰۴ - ۰۲:۱۶
 
۳
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۵/۲۷ ساعت ۰۰:۰۹
کد مطلب : ۱۴۷۱۱

فرح بخش از جان‌سینمای‌ايران چه‌مي‌خواهد؟

فرح بخش از جان‌سینمای‌ايران چه‌مي‌خواهد؟
گروه هنري- رسانه‌ها: سايت سینمانگار در يادداشتي نوشت: در حالی که بسیاری از فیلمهای سینمایی چندین سال است در صف اکران سینماها هستند و این مسئله ضرر و زیان بسیاری را متوجه سازندگانشان کرده، حسین فرح بخش تهیه کننده و کارگردان مبتذل‌ساز، بازهم همچون گذشته با استفاده از رانت‌ها و روابط گسترده پشت پرده فیلمهایش را در کمترین فاصله ممکن از ساخته شدنشان و در بهترین فصل‌هاي اکران به روی پرده می برد.

«نازنین» جدیدترین فیلم تولید شده توسط حسین فرح بخش است، که چندی پیش و بدون اعلام رسمی صدور پروانه ساختش، به کارگردانی مهدی گلستانه ساخته شده و حال به راحتی و با کمترین زمان ممکن شورای پروانه نمایش با صدور پروانه فیلم موافقت کرده و در روزهای آتی پروانه نمایش آنرا صادر خواهد کرد. این الطاف و محبت ها(!) پیش از این نیز برای بسیاری دیگر از فیلمهای تولید شده توسط حسین فرح بخش تکرار شده و وی با لابی و روابط گسترده پشت پرده فیلمهایش را در کمترین و بهترین زمان ممکن به اکران سینماها رسانده است.

«رژیم طلایی»، «پس کوچه‌های شمرون»، «زندگی خصوصی»، «دردسر بزرگ»، «دختر شاه پریون» و... از جمله فیلمهایی هستند که توسط حسین فرح بخش تهیه و یا کارگردانی شده و با کمترین زمان و فاصله ممکنه در بهترین زمان‌هاي اکران(از جمله اکران نوروز و عید فطر) اکران شده اند. همه اینها در حالی است که وی چند هفته پیش و در مناظره با همایون اسعدیان در برنامه تلویزیونی «هفت»؛ با ادبیاتی سخیف، لمپن معابانه و توهین آمیز(که متاسفانه همیشه در بیان و کلام وی مشاهده میشود و چیز عجیب و جدیدی نیست) به بسیاری از کارگردانان و تهیه کنندگان مشهور سینما اتهاماتی وارد کرده و از فساد و رانت‌هاي گسترده استفاده شده توسط آنها سخن گفت!.

به گزارش سینمانگار، فیلمهای تولید شده توسط فرح‌بخش و موسسه اش(پویا فیلم) به حدی سخیف، مبتذل و سطحی هستند که حتی با وجود استفاده از نمادهایی از برخی فیلمهای مبتذل قبل از انقلاب، با کمترین اقبال از سوی مخاطبان سینما مواجه شده و کمترین امتیاز ممکنه را از سوی منتقدان دریافت می‌کنند. متاسفانه در چهار سال اخیر مدیریت جواد شمقدری و در حالی که سینمای ایران با بزرگ ترین بحران‌ها مواجه شده و اکثر اهالی سینما بیکار و با مشکلات مالی دست به گریبانند، امثال فرح بخش با رانت‌هاي گسترده و روابط.... پشت پرده بالاترین بهره‌ها را برده و با تولید فیلمهای سخیف و مبتذل فرهنگ جامعه را مورد تاخت و تاز خود قرار داده اند.

امید است با شروع کار علی جنتی در مقام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، همان طور که وی پیش از این قول داده مدیریت سینما به سینماگران داده شده و با انتخاب فردی شایسته و مورد قبول اهالی واقعی سینما، برای ریاست سازمان سینمایی، جلوی فیلمسازاني.... همچون حسین فرح بخش گرفته شده و دست آنها از فرهنگ و سینمای شریف کشورمان کوتاه گردد.

۱۳۹۲/۰۵/۲۷ ۰۰:۴۳
اگر فرح بخش مبتذل سازه پس فرهادی چیه؟ (112735)
سینا از شیراز
۱۳۹۲/۰۵/۲۷ ۰۰:۵۷
انشاالله در دولت تدبیر و امید هم شاهد آثار فاخری مثل بازمانده باشیم. (112751)
صالح
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۵/۲۷ ۰۰:۵۸
اقای فرح بخش بدنبال همان چیزی است که در این 8 سال از ان برخوردار بود... رانت و رانت... (112752)
سینا از شیراز
۱۳۹۲/۰۵/۲۷ ۰۰:۵۹
پاراگراف آخر خیلی امیدبخشه. البته...............اگه باباش بذاره! (112755)
۱۳۹۲/۰۵/۲۷ ۰۱:۰۳
دوران این ادبیات تمام شده مطمئن باش (112757)
مهرداد
۱۳۹۲/۰۵/۲۷ ۰۴:۲۰
زندگی خصوصی که خوب بود!:| هانیه توسلی هم توش بازی کرده بود! (112813)
۱۳۹۲/۰۵/۲۷ ۰۷:۰۶
زندگی خصوصی مبتذله؟ (112816)