به روز شده در ۱۴۰۳/۰۳/۰۱ - ۰۰:۴۱
 
۶
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۵/۲۷ ساعت ۰۸:۳۶
کد مطلب : ۱۴۷۱۵
پيروزي بزرگ گفتمان اصولگرايي مبارك!

ميتي كه در طول سال چندبار دفن مي‌شود!

ميتي كه در طول سال چندبار دفن مي‌شود!
سيد غلامرضا بني‌احمد

گروه سياسي: سرمقاله روز شنبه روزنامه كيهان به قلم حسين شريعتمداري با عنوان "خاكسپاري جنازه فتنه"، به بررسي رويدادهاي جلسه راي اعتماد به وزرا در روز پنجشنبه پرداخته و متاسفانه طبق روش هميشگي خود با ادبياتي آميخته به هتاكي وتهاجم به اصلاح طلبان آغاز گشت. قبل از بررسي ادعاهاي نخ نماشده وي، خوب است به يك نكته جالب و پندآموز اشاره كنيم:

راستي، آقاي شريعتمداري، اين جنازه «فتنه» را قرار است چند بار خاكسپاري نماييد؟ از نهم دي ماه 88 تاكنون در هر مناسبت جديدي، شما و دوستانتان، مي‌گوييد باز هم فتنه را امروز به خاك سپرديم، واقعا اين چگونه ميتي است كه بارها و بارها خاكش مي‌كنيد اما باز هم روز از نو و روزي از نو...! شايد هم به اعتبار ادعاي كساني كه از «كاسبان فتنه» سخن مي‌رانند، اين «ميت» را هر سال چند بار نبش قبرش مي‌كنيد تا از اين نمد كلاهي براي خود ببافيد؟! اما هر چه باشد، فكر نمي‌كنيد از اين منظر و با اين تناقض آشكار و نخ‌نماشده، حتي در بين خوانندگان و حاميان اندك خويش هم سبك و بي‌اعتبار شده‌ايد؟

اما اصل مطلب. نويسنده با تلفيق ضد و نقيض موضوع حوادث سال 88 و مسائل جلسه راي اعتماد در مجلس، ضمن يادآوري اين نكته هميشگي به خوانندگان كه جامعه به اصلاح طلبان پشت كرده است؛ جلسه راي اعتماد مذكور را "پيروزي بزرگ ديگري براي گفتمان اصولگرايي دانست!". سرمقاله نويس مذكور با اشاره تلويحي به سران جناح اصلاحات اظهار مي‌دارد: اگرچه شرکت و حضور برخی از سران و عوامل دست‌اندرکار فتنه 88 در انتخابات، "اعتراف" صریح آنان به دروغ بودن ادعای تقلب و خیانت بزرگی بود که در جریان فتنه آمریکایی-اسرائیلی 88 مرتکب شده بودند ولی علی‌رغم این "اعتراف عملی"، از "اعتراف رسمی" و "شفاهی" یا "مکتوب" به آن خیانت آمیخته به دروغ خودداری می‌کردند.

كيهان در حالي مخالف حضور سران اصلاحات در انتخابات است كه مقام رهبري از كليه شهروندان و حتي آنهايي كه مشكلاتي با نظام داشته و كشور خود ايران را دوست دارند خواسته بودند كه بخاطر شرايط خاص مملكت در انتخابات شركتت نمايند. اگر سران اصلاحات به فرمايش رهبري عمل نمي كردند؛ امروز توپخانه كيهان همه آنها را با عنوانهاي ضد انقلاب نشانه مي‌گرفت و حال كه با شركت خود عامل پيروزي جريان اعتدال گرديده اند آماج تهمت اقليت تندرو قرار مي‌گيرند!!

كيهان در ادامه سرمقاله؛ وابستگي وزرا به اصلاح طلبان را يك امتياز منفي تلقي داده و مي‌نويسد: " وزراي پيشنهادي اصرار داشتند كه خود را در پيوند با جبهه اصلاحات معرفي ننمايند ".

سستي اين ادعا وقتي ثابت مي‌شود كه وزير كار پيشنهادي هرگز از مواضع اصلاح طلبانه خود در مقابل آماج تهمت‌ها و جوسازي‌هاي رسانه اي كوتاه نيامد و همچنين وزيراطلاعات پيشنهادي با صراحت از روشهاي نامعقول در رد صلاحيت خود در انتخابات مجلس نهم انتقاد نموده و بر اصلاح سيستم اين وزارتخانه بارها در مجلس تاكيد نمود. وزراي نفت و صنعت ؛ معدن و تجارت نيز عليرغم تمامي هجمه‌هاي كه عليه آنها وجود داشت توانستند از مجلس اصولگرا راي اعتماد گرفته و اگر نبود مسائل پشت پرده اي كه هم ما مي‌دانيم و هم سرمقاله نويس كيهان؛ اكنون اين سه وزير بازمانده نيز در وزارتخانه خود مشغول به خدمت بودند.

كيهان در انتهاي سرمقاله خود با اظهاراتي شگفت انگيز و دور از واقعيت جلسه راي اعتماد را پشت كردن آشكار به جبهه اصلاحات و پيروزي بزرگ گفتمان اصولگرايي مي‌داند. البته ترديدي در پيروزي بزرگ اصولگرايان محترم در اعتراف گيري در نقش داشتن وزراي پيشنهادي در حوادث سال 88 و قسم خوردن وزير براي بودن در يك باغ با فلان كانديد رياست جمهوري و لابي كردن در جهت حذف سه وزير اصلاح طلب نيست. آقاي شريعتمداري حق داريد عصباني باشيد. آنجايي كه در سرمقاله قبلي خود نوشتيد كه چند وزير به رييس جمهورمحترم تحميل شده و ايشان خوشحال مي‌شود كه چند وزيرش راي نياورند اما پاسخ رييس جمهور اعتدال گرا و اصلاح طلب عملي را در روز پنجشنبه بخوبي گرفتيد، آنجايي كه تلويحا شما را خطاب داده وگفت: "راي امشب شما به همه اعضاي کابينه مهم است، برخي‌ها نوشته اند و گفته اند که خوشحال مي‌شوم اگر چند تا از وزراي پيشنهادي راي نياورند، من خدمت شما به صراحت مي‌گويم خوشحال مي‌شوم اگر همه وزراي من راي بياورند." پس پيروزي بزرگ گفتمان اصولگرايي بر شما مبارك باد و در همين مسير خود و دوستان، را دلداري و روحيه بدهيد!

قاسمي بجد
۱۳۹۲/۰۵/۲۷ ۰۹:۰۲
خدايا اگر اينها فتنه را نداشتند چگونه نان ميخوردند ؟! (112835)
۱۳۹۲/۰۵/۲۷ ۲۰:۰۸
|مطمئن باش واژه ای دیگه میساختن و از اون راه کاسبی می کردند. اینها کارخانه واژه سازی و انگ زنی شان برخلاف همه چیزشان خوب کار می کنه:
نفاق...برانداز..انحراف...فتنه..و....بعدی ها در راهند. (113260)
فرشید ب
۱۳۹۲/۰۵/۲۷ ۲۳:۵۰
بهترین کاری که در مورد این آقای شریعتمداری، افکارش و روزنامه اش می توان انجام داد این است که کلا فراموشش کنیم. در هیچ جا: روزنامه، سایت، وبلاگ و ... از وی، مطالبش و روزنامه اش نه چیزی نوشته شود و یا نقدی گذاشته شود. در آخر فیلم مرلین جادوگر، مرلین و مردم به استاد ساحره خود پشت کرده و او را از خاطره ها محو می کنند و بدین ترتیب نابودش می کنند. (113399)
علی
۱۳۹۲/۰۵/۲۷ ۰۹:۰۵
علی رغم این که حرف های شریعتمداری تلخ است اما واقعیت آن است که در مناسبات سیاسی کشور اصلا خریداری ندارد و حتی اصول گرایان نیز آن ها را جدی نمی گیرند. اساسا گفتمان او به درد هیچ کس نمی خورد. فراموش نکنیم که این تنها هاشمی نبود که معاونش از کیهان شکایت کرد. در دوره اصلاحات نیز کیهان را در دادگاه محکوم و به مدت یک روز تعطیل کردند و جالب آن که احمدی نژاد هم در مصاحبه ای گفت اصلا کیهان نمی خواند و معاون دولت او هم از کیهان شکایت کرد. پس تکلیف روزنامه ای که 24 سال انواع دولت های یک کشور از هر گرایشی او را قبول ندارند معلوم است . از الان نیز می توان رفتار سرد دولت روحانی را نیز با این جریده پیش بینی کرد. به نظر می رسد در نهایت حرفای کیهان برای کسانی در سطح قدرت شجونی خریدار داشته باشد که شریعتمداری را کاندیدای ریاست جمهوری کرده بود . از این رو واقعا نباید شریعتمداری را جدی گرفت مگر برای تبلیغ ایده های مثبتی که او مخالف آن است مثل کاری که آقای روحانی در مجلس کرد و از نفی تفکر کیهانی در راه تبلیغ کابینه اش بهره برد. این حرف که او نماینده تفکر قدرت حاکم است نیز در نهایت به نفع او تمام می شود فراموش نکنیم که اطلاعات ساختار مدیریتی مشابهی دارد با مدیریت آقای دعایی هم قدمت بیشتری دارد و هم مخاطبان بسیاری را جذب می کند. اساسا تفکر کیهانی از توجه دیگری به خودش احساس لذت می کند. چرا که خودش چیزی برای گفتن ندارد. (112837)
۱۳۹۲/۰۵/۲۷ ۰۹:۰۶
از خدا بری ایشان آرامش فکری طلب می کنم. بدجور ذهن مشوشی داره . (112838)
۱۳۹۲/۰۵/۲۷ ۰۹:۱۱
ای کاشک این آقای شریعتمداری را کاندید ریاست جمهوری و یا کاندید یک وزارتخانه می کردن تا ببینیم چقدر محبوبیت داشت؟؟ (112839)
shahab
۱۳۹۲/۰۵/۲۷ ۰۹:۲۰
بزارید این آقای سمبل افراط هرچی دلش میخواد. . . . کی که به حرفش اهمیت بده. (112842)
shahab
۱۳۹۲/۰۵/۲۷ ۱۶:۰۳
چرا سانسورش کردین؟ اینجا هم آزادی نیست؟ (113086)
۱۳۹۲/۰۵/۲۷ ۰۹:۳۲
همه این نگارش های همه روزه کیهان از روی شکست های پی در پی. . . است که از حرص و عصبانیت زیاد ترمز ادب و اخلاقشان بریده و همواره به مخالفان خود و اصلاح طلبان توهین می کنند (112845)
مردم
United Kingdom
۱۳۹۲/۰۵/۲۷ ۰۹:۳۷
دیشب زمین رو گاز گرفتم وقتی تو اخبار سراسری شبکه یک دوباره نجفی و میلی را فتنه گر خواند
مردم داغ دیده با این امید به روحانی رای دادند که این جماعت روی زخمشان نمک نباشند.
چطور در زمان احمدی کسی نمی توانست از رسانه عمومی برعلیه دولت حرفی بزند، روحانی اجازه نده که اگر اینگونه شود عرصه را تا آخر باخته ای! (112847)
۱۳۹۲/۰۵/۲۷ ۰۹:۴۹
دیگه نوشته های حسین شریعتمداری من رو آزار نمیده، اسباب خنده و تفنن هم هست.
بذارید بنویسه. ناامیدی و شکست گاهی انسان رو خلاق میکنه.
بذارید بنوسیه. پرخاشگری و دست و پا زدن گاهی باعث تخلیه روانی و آرامش افراد میشه.
بذارید بنوسه. همیشه هرجانداری که در حال جان دادن است تقلایی عبث و تاثربراگیز برای حفظ حیات داره.
بذاریدبنوسه. چون کارش همیشه همین بوده. بذارید به کارش ادامه بده. اینها سالهاست حقیقت را فدای مصلحت و منفعت کرده اند. (112849)
۱۳۹۲/۰۵/۲۷ ۰۹:۵۰
ایشان در مورد خاکسپاری فتنه سخن گفتند ، شما چرا از این اردوکشی ها حمایت می کنید ؟ (112850)
۱۳۹۲/۰۵/۲۷ ۱۹:۴۲
حالا اردو كشي افتاد تو دهنشون ! (113251)
۱۳۹۲/۰۵/۲۷ ۰۹:۵۳
شریعتنداری قصه نویس خوبی درمیومد اگه.... (112851)
۱۳۹۲/۰۵/۲۷ ۱۶:۵۰
قصه داستانهای بز بز قندی و روباه دم کوتاه (113127)
۱۳۹۲/۰۵/۲۷ ۰۹:۵۷
برو بابا حال نداری (112857)
۱۳۹۲/۰۵/۲۷ ۱۰:۰۵
سلام
خدایا شر فتنه گران واقعی را از سر این مملکت برای همیشه کم کن امین یا رب العالمین (112860)
ایرانداد
۱۳۹۲/۰۵/۲۷ ۱۰:۱۰
ضد شریعت! (112862)
۱۳۹۲/۰۵/۲۷ ۱۰:۱۴
بگزاريد آقاي شريعتمداري دلشونوخوش كند هم وغم ماصلاح كشورمان است نه گروه خاص هركسي به اين كشور دلسوزباشد وكاربلد ما مخلصش هستيم خاك ميهن عظمت ايران وايراني در كليه عرصه هاي سياسي واقتصادي وسربلندي ايران ايراني براي ما ارزش است نه چيزديگر (112864)
طالب
۱۳۹۲/۰۵/۲۷ ۱۰:۲۴
مرده ای که به صدا در آمد. (112868)
شریف
۱۳۹۲/۰۵/۲۷ ۱۰:۲۶
فتنه حربه ایست در دست فتنه گران که با آن حریف را از میدان بیرون کنند واین ابزاردیگر کهنه شده . (112870)
یدی
۱۳۹۲/۰۵/۲۷ ۱۰:۲۹
آیا می توان باور کرد که اکثریت ملت ایران فتنه گر باشند و یک اقلیت بی مقدار ساکت و آرام ؟ (112872)
محسن
۱۳۹۲/۰۵/۲۷ ۱۰:۳۲
اقلیتی که بازور مدیریتها را فبضه کردند حالا برای از دست ندادن آن انگ فتنه به اکثریت می زنند تا آنها را از راه خود باز دارند . (112873)
شیرو
۱۳۹۲/۰۵/۲۷ ۱۰:۳۸
من خودم از شریعتمداری وکیهان دل خوشی ندارم اما امروز داشتم فکر میکردم اگه همین تندروها نباشن چه جوری میخوایم بگیم اعتدال ...اعتدال زمانی شناخته میشه که تندرو وتفریط کار باشه پس وقتی زیاد قدرتی ندارن بذار بگن هرچی توی دلشونه (112877)
مجید
۱۳۹۲/۰۵/۲۷ ۱۰:۴۶
این آقایون چندین ساله که در قبرستان تاریخ دفن شده اند (112884)
۱۳۹۲/۰۵/۲۷ ۱۰:۴۹
آقای شریعتمداری "اگر دین ندارید لااقل آزاده باشید".هتاکی و مغلطه و خلاف گویی تا کی؟ (112887)
علی
۱۳۹۲/۰۵/۲۷ ۱۰:۵۱
تنها چیزی که برای این بابا مهم نیست منافع ملی است اگه اصلاح طلبان و بخصوص مردم مانند این آقا!! فکر میکردند وضع کشورما مثل مصر وتونس ... بود .
یک هشدار هم به امثال این آقا بدم مردم دیگه مثل زمان اصلاح طلبان فکر نمی کنند چون دیدند واگذاری میدان به امثال شما چه عواقب شومی دارد. (112889)
بهرام
۱۳۹۲/۰۵/۲۷ ۱۰:۵۲
خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ (112891)
خاتمی کبیر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۵/۲۷ ۱۰:۵۷
دو سال دیگه به امید خدا این مجلس هم پاک سازی میشه وباز هم گفتمان اصولگرایی را پیروز بدانید (112897)
قبادی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۵/۲۷ ۱۱:۰۷
....پیرزنی یک همسایه کافر داشت هر روز و هر شب با صدای بلند همسایه کافر رو لعنت می گفت که این همسایه کافر من رو جونشو بگیر طوری که مرد کافر می شنید.
زمان گذشت پیرزن بیمار شد دیگه نمی توانست غذا درست کند ولی در کمال تعجب غذای پیرزن سر موقع در خونه اش ظاهر می شد.
پیرزن سر نماز می گفت خدایا ممنونم که بندتو فراموش نکردی و غذای منو در خونه ام ظاهر می کنی و لعنت بر اون کافر خدا نشناس.
روزی از روزها پیرزن خواست بره غذا رو برداره دید اون کافرِ که غذا براش میذاره؛
از اون شب به بعد سر نماز می گفت خدایا ممنونم که این مرتیکه شیطان رو وسیله کردی برای من غذا بیاره من تازه حکمت تو رو فهمیدم چرا جونشو نگرفتی
نکته: جهل گاهی انقدر عمیق می شود که با هیچ تلنگری به آگاهی تغییر نمی کند. (112907)
۱۳۹۲/۰۵/۲۷ ۱۱:۵۸
ایشان تحت تهمت ها و جنگ روانی شماست.بجای تخریب و تمسخر ایشان با استدلال و منطق و اخلاق سخنان ایشان و مستندات ایشان را رد کنید ما وقتی میبینیم ایشان با منطق و استدلال حرف می زند و شما فقط تخریبش میکنید انتظار دارید منطق ما کدام سو را بگیرد؟؟همیشه نبود منطق تخریب و تمسخر را جایگزین می کند. (112937)
آریا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۵/۲۷ ۱۲:۰۵
می گن یارو شلوار نداشت تمبونش رو محکم میکرد. آقای شریعتمداری دقیقا همین جوره. توی سوراخ نمیره جارو هم ... توی ده راهش نمی دن سراغ خونه کد خدا ... بهش غذا نمیدن میگه خورش بیشتر ... و ... دیگه چه انتظاری میشه از ایشون داشت (112939)
۱۳۹۲/۰۵/۲۷ ۱۴:۰۶
حاج حسین دیگه!!! (112986)
۱۳۹۲/۰۵/۲۷ ۱۴:۰۷
دروغ میگند خاکش نمی کنند. میزارن تو پستوی خونه هاشون بعد هر موقع لازم شد میارن بیرون نو نوارش می کنند میزنند تو سر این و اون ( البته در آخر تو سر خودشون می خوره). (112988)
کیا
۱۳۹۲/۰۵/۲۷ ۱۴:۴۴
نونشون تو همین فتنه هست. (113016)
۱۳۹۲/۰۵/۲۷ ۱۴:۴۵
شریعتمداری رو جدی نگیرید
تعطیله (113017)
میثم
۱۳۹۲/۰۵/۲۷ ۱۴:۴۹
به امید دفن افکار قرون وسطایی امثال شما از امیدوارم شما زنده باشید و ببینید چگونه یک عمر هرز نویسی شما را ملت ایران به زباله دان تاریخ می اندازد (113021)
afsaneh
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۵/۲۷ ۱۵:۱۲
متاسفانه قلم حسين شريعتمداري حامياني بسيار پروزن دررده بالاي مملكت دارد....وحالا حالا از اين دكان فتنه و فتنه گري كاسبي پرسودي خواهند كرد (113042)
۱۳۹۲/۰۵/۲۷ ۱۶:۴۹
نقل قولی را شخصا از یکی از کارمندان تحریریه کیهان شنیدم که میگفت : این آقا (شریعتمداری ) رفیقمونه و هم همکار هستیم و هم دوست اما متاسفانه به حقوق کارمندان موسسه(کیهان) رسیدگی نمی کنه و در داخل موسسه از محبوبیت پایدار و زیادی برخوردار نیست (113123)
۱۳۹۲/۰۵/۲۷ ۲۱:۱۳
بهارنیوز نباید این نقل و قول هایی که صحت ان ممکنه درست نباشه رو منتشر کنه (113307)
فاطما
۱۳۹۲/۰۵/۲۷ ۲۲:۱۴
برادر حسین با خودش هم مشکل دارد. او قابل ترحم است جدی نگیرید. (113347)