به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۹ - ۱۱:۲۹
 
۵
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۵/۲۹ ساعت ۱۹:۱۸
کد مطلب : ۱۴۷۹۸

چه بلایی بر سر مردم ایران آورده‌ایم؟

گروه جامعه- رسانه‌ها: سايت تابناك نوشت: خبر دردناک و حیرت‌آور است! ایرانیان بیشتر از افغانستانی‌ها سوار بر قایق‌های مرگ، می‌خواهند خود را به استرالیا برسانند تا در آنجا سکنی گزینند؛ اما همه آنان به مقصد نمی‌رسند. برخی در اقیانوس جان می‌دهند و برخی هم گرفتار اردوگاه‌هایی می‌شوند و سالیان سال ‌با درد و زجر در آنجا زندگی می‌کنند.
در روزهای اخیر، سفیر استرالیا در ایران، از واقعیت دردناکی درباره ایرانیان پرده برداشت. «پال فُلی»، سفیر استرالیا در تهران، خبر داد که از آغاز ماه ژانویه سال‌ جاری تاکنون، ۶۵۰۰ تن از ایران با قایق و بدون روادید، راهی آب‌های استرالیا شده و خواستار ورود به خاک آن کشور بوده‌اند. وی افزود: ‌ایرانیان بیش از همه کشور‌ها حتی افغان‌ها مهاجرت غیرقانونی به استرالیا داشته‌اند. سفیر استرالیا در تهران در ادامه هم‌نین خبر داد: «از نوزده ژوئیه تاکنون، ۱۹۹۰ تن بدون روادید با قایق به استرالیا سفر کرده‌اند که بیش از ۱۰۰۰ نفر‌ آن‌ها ایرانی هستند. وی افزود: هم‌اینک ‌در اردوگاه‌های مهاجرتی استرالیا، ۳۳۵۰ ‌ایرانی حضور دارند.

البته سفیر استرالیا ‌‌روشن نکرده ‌که مدارک تحصیلی ایرانیانی که ‌قاچاقی از ایران به ‌استرالیا می‌روند، چیست، زیرا در این صورت درمی‌یافتیم‌، بیشتر ایرانیانی که با قایق‌های قاچاق‌بر‌ها به استرالیا برده می‌شوند، چه بسا ‌از تحصیل‌کردگان ایرانی باشند‍! به راستی چه بلایی بر سر مردم این کشور آورده‌ایم؟ چرا بخشی از این مردم از این کشور گریزان شده‌اند و در صدر فهرست قاچاق انسان به استرالیا قرار گرفته‌اند؟ چرا باید مردم ایران بیش از کشورهایی که امنیت و ثبات جانی هم در آنجا نیست، خواهان فرار از کشور باشند؟ چرا ایرانیانی که می دانند عزم سفر به استرالیا رفتن به دام قاچاق برها و بازی و با جان و مالشان است این مسیر خطرناک را همچنان دنبال می کنند؟

به گزارش تابناک،برخی مقامات و برخی مسئولان! کمی به خود بیایید. آمار ایرانیان فراری از کشور خود، آماری نیست که ‌بشود آن را پنهان کرد؛ نه مانند تورم است که با نقطه‌ای و... بتوان آن را دستکاری نمود و نه دیگر رقابت‌های انتخاباتی در میان است، بلکه پای جان ایرانیانی در میان است که به امیدی از کشور خود فرار می‌کنند تا شاید آینده‌ای ‌برای خود بجویند. برای یک بار هم که شده به واقعیت های موجود پشت نکنیم،انکارشان نکنیم، بی تفاوت نباشیم. این افرادی که جان خود را در این مسیر از دست می دهند هموطتان ما هستند. همان هایی که گاهی اوقات به آنان افتخار می کنیم! همان هایی که در غم ها و رنج های تاریخی این ملت صبورانه ایستاده اند و زندگی کرده اند. اینک چرا زندگی را از آنان دریغ می کنیم؟ چرا دسترسی این مردم به مسئولان برای طرح مشکلات شان محدود شده است؟ چرا رانت خواران گرداگرد مسئولان را فرا گرفته اند و به اسم دور زدن تحریم سودهای کلان به جیب زده اند، اما یک شهروند عادی برای زندگی کردن از این کشور فرار می کند؟ چه بلایی بر سر ایرانیان آورده‌ایم؟!

۱۳۹۲/۰۵/۲۹ ۱۹:۳۳
مي بينيم كه فرار فقط براي مغز ها نيست، همه دارن فرار مي كنن. (114437)
یا هووو
۱۳۹۲/۰۵/۲۹ ۲۱:۲۳
سرمایه انسانی که هستند.فرارشون بنفع کشور و نظام نیست هموطن (114484)
۱۳۹۲/۰۵/۲۹ ۲۱:۲۹
اون وقت بمونن كه سرمايه انساني هستن؟ آمار بره بالا ؟؟؟
جنگ شد باشن كشته بشن نه ؟؟؟

هه (114489)
۱۳۹۲/۰۵/۲۹ ۲۳:۳۹
این استرالیایی از ایادی استکباره و داره دروغ میگه! احمدی نژاد ما را چهارمین کشور دنیا کرد. همه هر چه دم دستشان بوده از زنبیل و کفش و گونی و...گذاشتن تو صف تا نوبتشان برسه که تحویلشان بگیریم. این 6500 نفر هم حتمان در اصل استرالیایی بودن که می خواستن برن کشور خودشان و حالا به اسم ایرانی ها می خوان جا بزنندشان!!!! (114564)
تورج
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۵/۳۰ ۰۷:۴۱
رزوگار غریبیست (114670)
۱۳۹۲/۰۵/۲۹ ۱۹:۴۲
واقعا نمیدونید چه بلایی سر ما اوردید؟؟ (114445)
سارا
۱۳۹۲/۰۵/۲۹ ۱۹:۵۵
خیلی ناراحت کنندست
من هروقت میشنوم که یکی از فامیل یا همشهری وحتی سیلی از هموطنام به کشور دیگه میرن وتمام زندگیشون وخانوادشون رو به امید زندگی بهتر ترک میکنن خیلی ناراحت میشم واقعاااٌ ناراحت میشم.
ای کاش مسولاهم کمی ناراحت بشن
وی کاری کنن (114451)
۱۳۹۲/۰۵/۲۹ ۲۳:۴۰
بگو ای کاش مسئولان هم برن، حتی با هواپیما! (114565)
۱۳۹۲/۰۵/۲۹ ۱۹:۵۸
اگر فردا داد خواهان نامه خوانند بگویم چی امد بر سر مردم (114454)
۱۳۹۲/۰۵/۲۹ ۲۳:۴۱
به کدامین گناه آواره شدند؟ (114566)
یک جهنمی
۱۳۹۲/۰۵/۲۹ ۲۰:۴۳
من این مطلب رو مینویسم چون میدونم خیلی از مردم کشورم مثل من هستند و امید دارم یک مسئولی این مطلب را بخواند و ان را منعکس کند .در یک جامعه انسانها با عقاید مختلف زندگی میکنند و حکومت باید به همه عقاید احترام بگذارد از بد حادثه من و خیلی های دیگر عقایدمان با عقاید حکومت فرق دارد. . . . . اکثر ما برانداز نیستیم فقط مطالبه ما اینست که به عقاید ما احترام بگذارند. . . . (114470)
قاسمي بجد
۱۳۹۲/۰۵/۲۹ ۲۱:۱۰
چه بلايي آورديم؟ اينقدر دروغ تحويل ملت داديم كه همه فراري شدن !

به خدا الان داشتم 20:30 نگاه ميكردم ، هيچ وقت اين اخبارها رو نگاه نميكنم امروز تصادفي برنامه وبگردي رو نگاه كردم ... داشت ميگفت دولت آمريكا اينطور شده كه اگه شركت ها باهاش همكاري نكنن اونا رو تعطيل ميكنه و فلان و بهمان !

به والله من فروشگاه اينترنتي دارم يعني ديگه افسردگي گرفتم از بس كه هر روز يه قانون جديد تصويب ميكنن و ميگن اجرا كنين اگر نكنين فروشگاهتون رو ميبنديم و ...
آخريش همين نماد اعتماد از وزارت صنعت ! گفته اگه نگيرين فروشگاه تعطيل ميشه !!!

منم با هزار بدبختي سرمايه ام نابود ميشه و خرج خانواده اي كه ميدم رو حتما خودشون ميدن ديگه !!!

والله خسته شديم از بس آمريكا و اسرائيل و فرانسه و انگليس رو نشون داديد و گفتين ببينين چقدر اونا بد هستن

ولي ما چقدر خوب هستيم !!!

به خدا حالم ديگه بهم ميخوره !!!

بس كنيد ... تو رو به اون خدايي كه ميپرستين حقايق كشور خودمون رو هم نشون بدين ... !!! (114479)
فرهاد
۱۳۹۲/۰۵/۲۹ ۲۱:۳۶
از ماست که بر ماست(دلی نیست اینجا دیگه همدلی نیست . من دارم غرق میشم ساحلی نیست) (114492)
۱۳۹۲/۰۵/۲۹ ۲۲:۵۴
بهتر بجای برنامه برای افزایش جمعیت به فکر فرار نکردن جمعیت باشیم (114547)
شيرژيان گنفه
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۵/۲۹ ۲۳:۰۴
درون بادكنكي خالي از باد را پراز اب كنيد و بعد با هردودست محكم فشاردهيد چه خواهد شد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ دو حالت داره!!!!!!!! (114553)
۱۳۹۲/۰۵/۲۹ ۲۳:۱۰
به بهانه های ایدئولوژیک با هویت فردی انسانها بازی کردند (114559)
بدمک
۱۳۹۲/۰۵/۲۹ ۲۳:۳۶
فقر فحشا و تبعیض شده بلای جان مردم. (114563)
۱۳۹۲/۰۵/۲۹ ۲۳:۵۴
خیلم همه چی عالیه ما برای تغییر دنیایمان انقلاب نکردیم . برای تغییر آخرتمان و حمایت از همه ملتهای مظلوم خواهان تغییر شدیم , درسته وضع مئیشتی خوبی نداریم ولی بحمداله آخرت خوبی خواهیم داشت ضمنا آنهایی که میروند در پی تغییر زندگیه دنیوی خود هستند که این دوروزه دنیا چه در ایران چه در استرالیا میگذره , مهم آخرته , آخرت عزیزان من . (114578)
۱۳۹۲/۰۵/۳۰ ۰۰:۰۳
من که اصلا نارحت نمیشم هر کی ایران رو دوست نداره میتونه بره. . . (114587)
حسن
۱۳۹۲/۰۵/۳۰ ۰۰:۰۶
خیلی وقت بود منتظر همچین خبر و انتقادی بودم. امیدوارم مسئولین محترمی که میلیاردها دلار درآمدهای نفتی و گازی و معدنی ایران را به باد دادند جوابگو باشند. به قرآن مخترعین کشور دارن بیکار میچرخن و خیابونها رو متر میکنن. تا کی باید مخترعین این مملکت به کشور دیگه ای برن و اونجا اختراعاتشون رو به تولید انبوه برسونند و کشور خودمون بزرگترین وارد کننده همون محصولات باشه؟؟؟؟؟؟ (114594)
۱۳۹۲/۰۵/۳۰ ۰۰:۲۱
به کجا چنین شتابان
به هر ان کجا که باشد به جز این سرا سرایم.
ما در کشوری هستیم که به جوان آزادیهای اولیه داده نمیشود
ما در کشوری هستیم که یک اقلیت متعصب میتوانند به جای ده ملیون نفر حرفشان را به کرسی بنشانند.

توقع داریم مردم از این مشور فرار نکنن؟!

اونایی هم که بالا هستن ظاهرا بدشون نمیاد که هرکی مثل خودشون و از رنگ خودشون نیست بره در اقیانوس غرق بشه.
ما هم می دونیم ایراد کار کجاست.
اما صحبت کردن از اون ممنوع هست.
تا موقعی که نشه راحت از اون بازخواست کرد در بر همین پاشنه میچرخه (114603)
ناىب
۱۳۹۲/۰۵/۳۰ ۰۰:۴۴
زنده را باید به فریادش رسید ....ورنه برسرمزارش آب پاشیدن
چه سود (114614)
صبح صادق
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۵/۳۰ ۰۱:۱۷
زندگی برای اکثریت خیلی وحشتناک شده است راه چاره فراراست (114631)
هیراد
۱۳۹۲/۰۵/۳۰ ۰۶:۲۴
ای کاش به جای فرار، سعی میکردیم همینجا به چیزی که میخوایم برسیم. حق دادنی نیست، گرفتنیه. چرا ترجیه میدیم سکوت یا فرار کنیم، به جای اینکه پای مطالباتمون بایستیم و تلاش کنیم که بهش برسیم؟ البته جواب روشنه. هر چند که نمیخوایم قبول کنیم (114660)
۱۳۹۲/۰۵/۳۰ ۰۷:۴۷
برای رسیدن یک زندگی آزاد راحت وبدون دروغ و فریب
برای داشتن حداقل ها یه خونه یه ماشین و یه کار
تا کی خودرو ملی سوار شد و جونشون را روی آسفالت جاده ها جا بگذارند برای پیشرفتی که تا ابد حاصل نمی شه (114673)