به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۳ - ۲۱:۰۷
 
۷
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۶/۰۵ ساعت ۱۵:۱۷
کد مطلب : ۱۵۰۵۳
عده‌ای هستند که عادت به افراط دارند

بگم‌بگم‌هایی در انتظار توفیقی

گروه سياسي: مجلس منتظر معرفی سه وزیر پیشنهادی روحانی برای تکمیل کابینه است. به همین دلیل گروهی که در جامعه و فضای سیاسی با عنوان «افراطی» خوانده می‌شوند، همچنان در حال رایزنی و پرونده‌سازی هستند تا بلکه با رای عدم اعتماد به هدف خود برسند. آنها همچنان اصرار دارند با طرح مساله انتخابات ۸۸، چهره‌هایی را از حضور در دولت محروم کنند.
بگم‌بگم‌هایی در انتظار توفیقی




این تحرکات در حالی مشاهده می‌شوند که موقعیت امروز به گونه‌ای است که کار‌شناسان را به این نتیجه رسانده همه باید دولت را یاری کنند تا بلکه کشور بحران‌های متعدد موجود را پشت سر بگذارد.
نماینده اصلاح‌طلب اردکان در مجلس با گفتن اینکه متاسفانه عده‌ای هستند که عادت به افراط دارند و به همین دلیل نمی‌توانند رفتاری منطقی را از خود به نمایش بگذارند. آن‌ها همچنان در حال ضربه زدن هستند و کاری به این ندارند که تحرکاتشان چه آسیب هایی به نظام و منافع ملی وارد می‌کند. تاکید می‌کند که جامعه به رفتارهای ناصحیح واکنش نشان خواهد داد.

محمدرضا تابش در گفت‌و‌گو با عصر ایران در خصوص سه وزیری که در انتظار رای اعتماد مجلس هستند، گفت:متاسفانه عده‌ای در تلاش هستند با طرح موضوعاتی غیرواقعی نشان دهند که آقای جعفر توفیقی گزینه مناسبی برای وزارت علوم نیست. واقعا نمی‌دانم چرا برخی از نمایندگان به جای اینکه مطالبات مردم را اولویت بدانند، به طور دائم به فکر پرونده‌سازی هستند و به دنبال تخریب دیگران می‌روند.آقای توفیقی در شرایطی مورد هجمه قرار گرفته است که چهره‌ای خدوم است و در کنار تعهدی که به نظام و کشور دارد، از تخصص بالا هم برخوردار است و قطعا می‌تواند مدیریتی قابل قبول در وزارتخانه علوم داشته باشد. واقعا جای تاسف است که دوستان مصلحت را کنار گذاشته و به فکر اهداف سیاسی خود هستند. امیدوارم آقایان به خود آیند تا آقای توفیقی بتواند وارد دولت شود.

وي افزود: جالب است که آقایان منتظر توضیحات توفیقی نیستند و اصرار دارند که او خطاکاری است که گناهش بخشیده نخواهد شد. آن‌ها در شرایطی در حال پرونده‌سازی هستند که اگر قرار بود ما از اشتباهات و خطاهای اصول‌گرایان سندسازی کنیم، هزاران پرونده داشتیم. اما این کار در مرام اصلاح‌طلبی نیست.
اینکه پرونده‌سازی کنند و بگم‌بگم راه بیاندازند، اصلا در شأن جمهوری اسلامی نیست. در جلسه رای اعتماد به آقای میلی منفرد وزیر پیشنهادی علوم، نشان دادن فیلم باعث شد اذهان عمومی نسبت به جایگاه مجلس با تردید مواجه شود. این در حالی است که اشتباه، آن رویکردی است که تصمیم به دستگیری افرادی گرفته است که تعهدشان به نظام و اهداف امام ثابت شده است. البته باید گفت که دستگیری آن‌ها تصمیم نظام نبود و به همین دلیل بود که به فاصله ۳ ساعت آن‌ها را در کمال احترام آزاد کردند و اتفاقا عذرخواهی هم داشتند.

تابش در خصوص اينكه آیا می‌توان این طور گفت که بحث کابینه موجب فضایی توام با اختلاف بین مجلس و دولت شده است، گفت:امیدوارم این اتفاق نیفتد. البته باید گفت قاطبه مجلس با وجودی که وجهه‌ اصولگرایی دارد، قرار را بر همکاری و تعامل با دولت گذاشته است و دقیقا به همین دلیل بود که ۱۵ وزیر حسن روحانی با رای تقریبا بالایی توانستند از نمایندگان ملت رای اعتماد بگیرند.متاسفانه عده‌ای هستند که عادت به افراط دارند و به همین دلیل نمی‌توانند رفتاری منطقی را از خود به نمایش بگذارند. آن‌ها همچنان در حال ضربه زدن هستند و کاری به این ندارند که تحرکاتشان چه آسیب‌هایی به نظام و منافع ملی وارد می‌کند.

اين نماينده مجلس در ادامه گفت: باید عقلای مجلس تدبیری بیاندیشند تا این گروه را خنثی کنند. به نظر من شرایط خوبی بین مجلس و دولت به وجود آمده است و باید کاری کرد تا فضای چالشی این چند سال تکرار نشود. همه می‌دانند که اختلاف دولت احمدی‌نژاد و مجلس چه شرایط هزینه‌سازی را موجب شد و به همین دلیل باید تلاش کرد تا ارتباط دو قوه به گونه‌ای باشد که حافظ آرامش عمومی و منافع ملی را موجب شود.
وي در پاسخ به اين پرسش كه آيا افراطیون مجلس به هدف خود می‌رسند؟گفت: نمی‌توانم به این سؤال شما پاسخ بدهم. فقط ابراز امیدواری می‌کنم که دیگر شاهد پرونده‌سازی و بگم‌بگم‌ها نباشیم. مردم در ۲۴ خرداد با رای به روحانی به این نوع رفتار «نه» گفتند و پس بر مسئولین واجب است که با توجه به پیام مردم در انتخابات نقایص رفتاری خود را اصلاح کنند.

میرزا
۱۳۹۲/۰۶/۰۵ ۱۵:۳۷
افرط گراها با متخصصان متهد مانند توفیقی مخالفند چونکه با عملکرد خود باعث رسوائی آنان خواهد شد . (117496)
۱۳۹۲/۰۶/۰۵ ۱۵:۵۳
اگه وزیر از خودشون نباشه مدرک های جعلی و رانت هایی که تو این 8 سال داشتن یکی پس از دیگری رو میشه و ترسشون از همینه. توی یه هفته دیدیم چه چیزایی از وزارت علوم بیرون اومد. (117506)
۱۳۹۲/۰۶/۰۵ ۱۶:۲۱
اینها نمایندگان مردم نیستند آخه کوچک اف چه ربطی به مردم داره! (117532)
ازادی بیان
۱۳۹۲/۰۶/۰۵ ۱۶:۲۴
انانی که در مجلس بابرخی افراد مخالفت می کنند افراطی نیستند افراطی اصلاح طلبانی هستند که درسال88به جای پیشبرد اعتراض خود از طریق مجاری قانونی و قضایی به اردوکشی خیابانی و اتش زدن اموال عمومی روی اوردن اینان اصلاح طلبان افراطی طالبان ایران هستند که درظاهر روشنفکر و در باطن دیکتاتور هستند من دولت دهم و نهم رو قبول ندارم ولی از اصلاح طلبان افراطی بیزارم و حامی گفتمان اصول گرایی اصلاح طلبانه و اعتدال هستم و مردان بزرگی چون هاشمی و روحانی را اصلاح طلب معتدل می دانم. (117534)
۱۳۹۲/۰۶/۰۵ ۱۶:۴۴
رئيس جمهور منتخب 18 ميليون بايد يك كانال تلويزيوني داشته باشد تا ديگران( افراطيون و مغرضان) مردم را گمراه و دلسرد نكنند. (117558)
علی
۱۳۹۲/۰۶/۰۵ ۱۶:۵۵
آقای دکتر توفیقی بهترین گزینه برای وزارت علوم هستند و رییس جمهور محترم باید با قدرت پشت ایشان بایستد تا رای لازم را از مجلس بگیرد. (117565)
ق. م
۱۳۹۲/۰۶/۰۵ ۱۷:۱۱
انشا الله مجلس آینده مجلسی باشد که اینگونه افراد درآن نباشند و نخواهد بود مردم نه بهدی را محکم تر خواهند گفت فعلا هر چه دارند روکنند تا بعد... (117571)
۱۳۹۲/۰۶/۰۵ ۱۸:۴۹
توفیقی نیازی به بگم بگم نداره
همه میدونند و خودش هم به خوبی میدونه که چی بوده و چی هست
الکی هو چی بازی و مظلوم نمایی نکنید
شما دارید کاری میکنین که دولت یازدهم هم مثل مجلس ششم بشه
شما به نام اصلاح طلبی به کمتر از نابودی نظام رضایت نمیدهید
اگر فرصتی پیش بیاید از ارتش آزاد سوریه بدترید , برید خودتون را اصلاح کنید بعد بیایید بگید اصلاح طلبیم (117626)
۱۳۹۲/۰۶/۰۵ ۱۸:۵۲
برخی هستند که با وجود شکست در انتخابات، حاضر نیستند پیام مردم را بشنوند و مواضع و افکار خود را در برخورد با مردم و مسائل جامعه اصلاح کنند (117628)
مهربان توسی
۱۳۹۲/۰۶/۰۵ ۱۹:۴۰
متاسفم انشاا... رایاعتماد میگیره (117646)
۱۳۹۲/۰۶/۰۵ ۲۰:۰۳
بهار نیوز چرا خودت رو به اون راه می زنی فیلم توفیقی موجوده ایشون
ضد نظام هستند (117653)
۱۳۹۲/۰۶/۰۵ ۲۱:۰۸
دم مجلسی ها گرم.....
من واقعا تعجب می کنم کسانی که در فتنه نقش داشتند با چه رویی می خواهندبدون عذرخواهی وارد نظام سیاست‌گذاری کشور بشند
کشور را تا لبه پرتگاه بردند حالا با پررویی تمام میان در کشور پست بگیرند؟؟!!!!!!! بعضی‌ها هم که انگار نه انگار اتفاقی در 88 افتاده یه جوری صحبت می کنند که هیچ اتفاقی در 88 نیفتاده و مجلسی ها را به افراطی ‌گری متهم می کنند
افرادی که در 88 بخاطر حب مقام خیانت کردند چرا باید در کشور مسئولیت داشته باشند؟ آیا می‌توانیم به حسن نیت آنها اعتماد داشت
آقایان چشمانتون رو باز کنید و واقعیت ها رو ببینید (117671)
۱۳۹۲/۰۶/۰۵ ۲۱:۵۸
رو سیاهی برای افراطیون می ماند. اما چون روی شان سیاه است ذغال پیششان شرمنده است. (117704)