به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۴ - ۰۹:۳۷
 
۴
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۶/۰۶ ساعت ۱۴:۰۵
کد مطلب : ۱۵۱۰۳

انگلیس ممنوعیت سفر به ایران را لغو كرد

گروه سياسي: وزارت خارجه‌ی انگلیس، هشدار ممنوعیت سفر اتباع‌اش را به ایران، حذف کرد.
انگلیس ممنوعیت سفر به ایران را لغو كرد
رییس جامعه‌ی تورگردانان ایران با اعلام این خبر گفت: پس از انتخابات ریاست جمهوری، شرایط و رویکرد مثبتی در بسیاری از کشورها نسبت به ایران ایجاد شد که یکی از این تحولات، حذف هشدار وزارت خارجه‌ی انگلیس درباره‌ی ممنوعیت سفر اتباع‌اش به ایران، از سایت این وزارت‌خانه بود. ابراهیم پورفرج افزود: در چند سال گذشته این هشدار مانع سفر بسیاری از گردشگران انگلیسی به ایران و همچنین فعالیت آژانس‌های گردشگری این کشور در ایران شده بود؛ اما حالا با تغییر این رویکرد، آژانس‌های گردشگری انگلیسی بسیار خوشحالند و پس از حذف این هشدار، تماس‌هایی را با آژانس‌های ایرانی برای آغاز همکاری‌های دوباره برقرار کرده‌اند.

پورفرج با بیان این‌ که این تغییر رویکرد را در بسیاری از کشورها که روابط گردشگری‌شان با ایران در چند سال گذشته محدود شده بود، شاهد است، اظهار کرد: علاقه‌مندی برای سفر به کشور ما افزایش یافته است؛ بنابراین باید از این فرصت و همچنین تغییر رویکرد‌ها استفاده کرد و نباید کاری کرد که فرصت سوزی اتفاق افتد.
او یادآور شد: این تغییر رویکردها در کنار تحولات منطقه، بهترین زمان برای جذب گردشگران خارجی به ایران و اعتمادسازی در بازارهای هدف است که با توجه به تدبیر و درایت آقای نجفی (رییس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری)، حتما می‌توان از این فرصت به نفع گردشگری ایران استفاده کرد.

در حال حاضر در بخش «توصیه‌های سفر» سایت رسمی وزارت خارجه‌ی انگلیس، هیچ اخطار رسمی برای ممنوعیت سفر به ایران، به چشم نمی‌خورد. این وزارت‌خانه، تنها از گردشگران کشورش خواسته است از سفر به مناطق مرزی ایران و افغانستان، ایران و پاکستان و همچنین ایران و عراق، خودداری کنند. وزارت خارجه انگلیس برای مشخص شدن این منظور، نقشه‌ای را از ایران با تعیین نقاط امن، در این سایت قرار داده است.

رستم
۱۳۹۲/۰۶/۰۶ ۱۴:۲۳
ای کاش شرایط ورود به کشور خودش هم اسانتر میکرد که ما هم بریم این چند سال باقی مانده عمرمونو ازادوراحت زندگی کنیم اینجا که عمرمون سوخت و رفت (118051)
۱۳۹۲/۰۶/۰۶ ۲۱:۳۳
من انگلیس بودم. هزینه ها خیلی خیلی بالاست. آنچنان که پیش از رفتن مثل شما فکر می کردم راحت نیست. (118300)
میثم
۱۳۹۲/۰۶/۰۶ ۱۵:۰۷
همچین پر بیراه هم نگفته بنده خودم هم به عنوان یک ایرانی جرات تردد در مرزهای شرقی کشور رو ندارم ریگی ها زیادند (118074)
فرامرز
۱۳۹۲/۰۶/۰۶ ۱۷:۳۵
دوست عزیز تو شما همه طایفه بزرگ ریگی رو ریختی داخل یه دیگ و هم زدی
وجود عبدالمالک ادمکش دلیل بر بد بودن همه این طایفه نیست
در این فامیل ادمهای بسیار تحصیل کرده وروشنفکری هم وجود داره
جناب اینجا انقدر هم که میگن نا امن نیست
شما اطلاعات درستی ندارید
ولی یک دهم جنایاتی که روزانه در تهران میشه در کل مرزها نمیشه
به امید سربلندی ایران (118171)
بیکار ارشد
۱۳۹۲/۰۶/۰۶ ۱۶:۴۲
آره یعنی واقعا دلشون برای اومدن به ایران لک زده بود (118140)
مهدی
۱۳۹۲/۰۶/۰۶ ۲۰:۵۱
من اهل یکی از محله های قدیمی یزد هستم سالهای پیش از احمدی نژاد محله ما هفته ای حداقل یک اکیپ توریستی داشت ولی انگار به یکباره همه آنها ریشه کن شدند. (118270)