به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۴ - ۱۳:۵۴
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۶/۰۸ ساعت ۰۹:۲۴
کد مطلب : ۱۵۱۷۴
مشاور عالی رئیس جمهور:

در 45 روز آخر، دارایی‌های زیادی را بخشیدند

گروه سياسي: مشاور عالی رئیس جمهور، در گفتگویی با شماره 111 مجله همشهری ماه در پاسخ به سوالی، سخنانی قابل تامل در خصوص پشت صحنه روزهای انتقال دولت از احمدی نژاد به روحانی روایت کرده است.
در 45 روز آخر، دارایی‌های زیادی را بخشیدند
مهندس اکبر ترکان عنوان کرده: شما حرفهای افراطیون را به یاد دارید؟ چه حرفهایی زدند؟ مگر سالها نگفتند در صنعت نفت مافیا داریم؟ مگر دست در جیب کت خود نکردند و گفتند که لیست مافیا را در جیب دارند؟ آن مافیا کجاست؟ کدام یک از این بچه هایی که همکار آقای زنگنه بودند، مافیا بودند؟ اینها افراطی گری نبود؟ آیا پیروز شدند؟ آیا ادعاهای خلاف خود را ثابت کردند؟

وي ادامه داده است: یکی از حرفهایی که می زدند را ثابت کردند؟ خیر. اما ما حرفهایمان را ثابت کردیم. الان هم ثابت می کنیم. ما وقتی میگوییم اینها در دسترسی به بیت المال صالح نبودند، برایش سند داریم. من 45 روز اخیر را برایتان مثال بزنم. فاصله میان 24 خرداد ماه تا 12 مرداد ماه، برای خود یک تاریخ است. من امیدوارم که جناب آقای جهانگیری به عنوان معاون اول دستور بدهند تاریخ این 45 روز را بنویسند.

تركان سپس مي‌گويد: در این دوره 45 روزه با بیت المال چه کردند؟ چه دارایی هایی را بخشیدند؟ چه اموالی جابه جا شد؟ چه مصوباتی در دولت برای اموال دولتی تصویب شد؟ برخی از کاغذهای آن را من دارم. تنها جلوی برخی از این اقدامات را ما توانستیم بگیریم. چقدر استخدام نابجا انجام شد؟ چقدر نقل و انتقال نابجا انجام شد؟ چقدر حکم جدید زدند در این 45 روز؟ به نظر من تاریخ این 45 روز را با همین عنوان باید همراه با مستنداتش نوشته و منتشر کرد تا همه ببینند.

مشاور عالی رئیس جمهور، همچنين خاطر نشان كرد: همه این حکم هایی که در این 45 روز زدند را همه ببینند. چه حکم انتصاب فرماندار و بخشدار، چه حکم انتصاب عضویت هیات مدیره در شرکت شستا، چه حکم انتصاب در مقامات بالا و پایین، چه حکم عزل و نصب مسئولان و مدیران... تحقیق کنید ببینید در این 45 روز چه کردند؟! به نظر من این 45 روز نمونه کاملی است از آنچه دولت نهم و دهم، در طول این سالها انجام داده است. امیدوارم جناب آقای مهندس جهانگیری این مجموعه 45 روزه را منتشر کنند.

۱۳۹۲/۰۶/۰۸ ۱۰:۵۱
این 45 روز خرابکاری برای انحراف از 8 سال خلاف است (118738)
۱۳۹۲/۰۶/۰۸ ۱۰:۵۵
الحق شیر مادرتو حلالت (118742)
م ش ر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۶/۰۸ ۱۱:۰۰
این همه مشکلات به جا مانده دولت قبلی از یک طرف کنار آمدن با این مجلس اصواگرای درب و داغون از طرفی دیگر (118746)
قرمز پر رنگ
۱۳۹۲/۰۶/۰۸ ۱۱:۲۰
ترکان عزیز شما چرا !؟
شما که بهتر میدونی در این گونه شرایط:
مصلحت نیست که از پرده برون افتد کار (118754)
۱۳۹۲/۰۶/۰۸ ۱۳:۵۶
پس شرایط کی مهیا میشه ؛دوست عزیز قرمز پررنگ ؛هر وقت اومدن ؛موضوعی رو بیان کنند ؛گفتن که ؛؛شرایط مهیا نیست ؛نمیدونم دشمن سواستفاده میکنه ؛بس کنید اینگونهتوجیهاتی ؛مگه دوره ایمه اطهار اینگونه حرفها بود؟؟؟!! (118826)
وحیدرضا
۱۳۹۲/۰۶/۰۸ ۱۴:۰۰
درچه شرایطی ؟
همینه که به خاطرمصلحت اینا هرکاری خواستند بکنند.
خیلی هم خوبه اگه کسی اینجور رسوا بشه برای بقیه هم درس عبرت میشه (118828)
قرمز پر رنگ
۱۳۹۲/۰۶/۰۸ ۱۷:۵۵
دوست عزیز حق با شماست ولی از قرار معلوم هم شما و هم دوستانی که منفی دادند متوجه نشدند که این حرف من طعنه ای بوده به "برهه حساس" که همیشه کاربرد داره
زنده باشید (118980)
۱۳۹۲/۰۶/۰۸ ۱۱:۳۵
آقای ترکان مرد کار و تلاش است .وامید است آمار 45 روزرو افشا کنند تا مردم دولت پاک رو بشناسند (118758)
حبه
۱۳۹۲/۰۶/۰۸ ۱۲:۱۰
آقای چند شغله!!! اینکه به صورت کلی بگید تخلف شده مثل کاری است که اصولگراها میکردن سند دارید رو کنید یا شکایت کنید به قوه قضائیه (118777)
۱۳۹۲/۰۶/۰۸ ۱۲:۱۸
قلب آدم آتيش ميگيره وقتي مي بينه تو اين دوره داره زندگي ميكنه و كاري ازش بر نمياد. آيندگان در باره ما چه فكري خواهند كرد؟!! (118780)
امیر
۱۳۹۲/۰۶/۰۸ ۱۲:۲۳
شما ظاهراً مبانی اظهار نظرت ریشه در ناکجا آباد داره، اون چیزی که مسلمه رهبری این مملکت به لحاظ جایگاه منحصر به فردی که از لحاظ اشراف منطقی به امور دارا می باشد، در جمع بندی این دولت اظهار نظر منفی نکردند و حتی خطاب به دولت یازدهم گفتند اگر بتوانید خدمات همین دولت را هم انجام دهبد خوب است. آقای ترکان لطفاً از ضعف حافظه سیاسی بعضی از مردم ایران سوءاستفاده نکنید. ( اگر به آزادی پایبندید این مطلب رو در سایت بزنید ) (118781)
irani
۱۳۹۲/۰۶/۰۸ ۱۲:۳۳
با سلام .
ایشان از بذل و بخششهای دوران سازندگی و ظهور طبقه اشراف دولتی چیزی به خاطر ندارند؟ واگذاریها (خصوصی سازی) بی حساب و کتاب واعطای رانتهای خانوادگی و حزبی در مرام ایشان محلی از اعراب دارد؟ (118786)
۱۳۹۲/۰۶/۰۸ ۱۲:۳۶
دست اين راستي ها بايد رو بشه (118788)
کملایی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۶/۰۸ ۱۲:۴۵
هر وقت کسی حرف حقی را زد سریع گفتند مصلحت نیست 8 سال مردم بیچاره شدند پول بیت المال در چه راه ایی که خرج نشد اتفاقا" آقای ترکان خوب میگوید اگر آنها از خلاف دیگران سندی داشتند حتما رو میکردند چرا اینکارو نکردند فقط عوامفریبی کردند و ذهن بعضی ها را نسبت به خادمان مردم بد بین کردند. (118789)
۱۳۹۲/۰۶/۰۸ ۱۲:۴۷
پاکترین دولت تاریخ!!!!!!!!!!!!!! (118791)
علی
۱۳۹۲/۰۶/۰۸ ۱۲:۵۲
کاملاً مشخص هست که هدف آنها تحویل یک زمین سوخته به دولت روحانی بوده! (118796)
۱۳۹۲/۰۶/۰۸ ۱۳:۳۳
آفرین بر شجاعتت آقای ترکان (118815)
۱۳۹۲/۰۶/۰۸ ۲۰:۵۱
معجزه هزاره سوم اهل کرامات بوده ومردم دیر متوجه شدن. (119064)
۱۳۹۲/۰۶/۰۹ ۰۰:۴۳
آقا محمود بگم یا نگم...؟؟؟
نکنه میخوای بگی همه میخوان دروغ بگن (119187)