به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۲۹ - ۱۶:۰۱
 
۴
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۶/۰۹ ساعت ۱۹:۴۳
کد مطلب : ۱۵۲۳۸

فرمانده سپاه: واکنش‌ها به مداخله نظامی آمریکا فراتر از مرزهای سوریه خواهد بود

گروه سياسي: فرمانده کل سپاه گفت: تصور آمریکا از توانایی محدودسازی مداخله نظامی در سوریه توهمی بیش نیست، واکنش‌ها فراتر از مرزهای سوریه خواهد بود.
فرمانده سپاه: واکنش‌ها به مداخله نظامی آمریکا فراتر از مرزهای سوریه خواهد بود
سردار سرلشکر محمدعلی جعفری، با اشاره به تهدیدهای اخیر آمریکا مبنی بر حمله نظامی به سوریه گفت: آشکار شدن علایم ناکامی سردمداران کاخ سفید در ائتلاف سازی مورد نظر برای جنگ افروزی جدید در منطقه، آمریکایی‌ها را به اتخاذ موضع مداخله و حمله نظامی محدود به سوریه وا داشته است. وی افزود: در عین حال کسانی که در این مداخله با آمریکا مشارکت نمایند دچار بحران‌های زودرس در امنیت ملی خود خواهند شد.

سرلشکر جعفری با بیان اینکه "جنگ و ناامنی پدیده‌هایی سیال و غیر قابل کنترل هستند" تأکید کرد: جنگ در کنار رژیم صهیونیستی پتانسیل انتقال بحران به درون این رژیم را تشدید می‌کند. عضو شورای عالی امنیت ملی با هشدار به جنگ‌افروزان برای اندیشیدن پیرامون پیامدهای لشکرکشی‌های گذشته به کشورهای اسلامی منطقه و عبرت گرفتن از تجربه عراق و افغانستان گفت: همان‌گونه که مداخله آمریکا در جهان اسلام تا به امروز موجب توسعه افراط گرایی، خشونت و تروریست شده است تهاجم به سوریه نیز روند توسعه افراط گرایی را تشدید خواهد کرد و به مانند افغانستان و عراق جز رنج، محنت، آوارگی و کشتار مردم بی گناه ره آوردی نخواهد داشت.

ارتش کليه تحولات جهاني را رصد مي‌کند

جانشين معاون هماهنگ‌کننده فرمانده کل ارتش در واکنش به تحولات سوريه تصريح کرد که در اداره اطلاعات ارتش ايران کليه تحولات جهاني رصد مي‌شود. اميررضا خرم‌طوسي خاطر نشان کرد: در کشور ما يک پديده با آرماني بسياري بلند حادث شد، اين آرمان به جايي رسيد که در زماني که دشمن به ما حمله کرد، جوانان در صحنه‌ها حضور يافتند.وي با بيان اين‌که تدبيرگاه‌ها، مغز انسان‌ها هستند خطاب به جمع حاضر تاکيد کرد: انتظار مي‌رود که پاسخ به سئوالات عملياتي به دست انديشه و تلاش شما برطرف شود.

حمله به سوريه راه آزادي فلسطين است

رئيس سازمان بسيج مستضعفين هم گفت: حمله به سوريه راه آزادي فلسطين را هموارتر مي‌کند چراکه ملت ايران و ملت‌هاي منطقه به خاطر رعايت ملاحظات بين‌المللي مقابله عملي نمي‌کنند و اين تجاوزهاي غيرقانوني سبب مي‌شود اين ملاحظات ناديده گرفته شده و عکس‌العمل‌هاي بيشتري در مقابله با آمريکا داشته باشند. سردار محمدرضا نقدي جنگ طلبي امريکا و اشغال و تجاوز و کشتار و چپاول سرمايه‌هاي مردم در کشورهاي مختلف به بهانه‌هاي واهي را يادآور شد و افزود: امروز دشمنان به بهانه واهي سلاح شيميايي قصد ضربه به مقاومت در سوريه را دارند ولي اصل ماجرا قصد امريکا براي تسلط بر دنياست.

وي راه حل همه مشکلات منطقه را محو رژيم صهيونيستي دانست و تصريح کرد: مردم آمريکا بيدار شوند و بدانند که سرمايه و نام کشور آنها در حال فدا شدن براي امنيت رژيم جنايتکار صهيونيستي است.وي ملت ايران را حامي همه مسلمانان و مظلومان در دنيا عنوان و بيان کرد: با وجود آنکه ملت ايران زخم خورده گروه‌هاي تروريستي مستقر در افغانستان بود ولي هيچگاه از اشغال افغانستان حمايت نکرده است. جانشين فرمانده کل سپاه در امر بسيج با اشاره به تحولات اخير پيرامون سوريه خاطرنشان کرد: با آنکه شوراي امنيت سازمان ملل نزد ملت ايران مقبوليت ندارد ولي همه چيز بايد تابع قانون باشد و آمريکا که خود معتقد به اين شورا به عنوان ابزار براي تجاوز به کشورها مي‌باشد، حداقل بايد خود را پايبند به آراي اين شورا بداند.