به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۲:۲۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۰۳/۳۰ ساعت ۲۱:۰۸
کد مطلب : ۱۵۲۶۸۹

تغییر موضع ترامپ درباره فرزندان مهاجران

گروه بین‌الملل: رئیس جمهوری آمریکا می گوید دستوری اجرایی برای جلوگیری از جدایی فرزندان مهاجران از خانواده هایشان امضاء خواهد کرد.
تغییر موضع ترامپ درباره فرزندان مهاجران
دونالد ترامپ، در حالی این خبر را اعلام کرد که برنامه جداسازی فرزندان مهاجران از خانواده هایشان طی روزهای گذشته اعتراضات زیادی را در آمریکا و خارج از این کشور برانگیخته بود.
 
امروز ایوانکا ترامپ از پدر خود خواسته بود به سیاست های مهاجرتی خود پایان دهد و دیگر کودکان را از والدین خود در مرز مکزیک جدا نکند.
به گزارش خبرگزاری فرانسه، همزمان با افزایش انتقادهای بین المللی به سیاست های مهاجرتی کاخ سفید و موضوع جدا کردن کودکان مهاجر از والدینشان، ایوانکادختر ترامپ که مشاور وی نیز محسوب می شود، از پدرش خواست تا به اینگونه سیاست ها خاتمه دهد. 
به گزارش شبکه تلویزیونی سی. ان. ان ، کارلوس کاربلو نماینده جمهوریخواه ایالت فلوریدا نیز گفت:از شخص ترامپ شنیده است که ایوانکا از وی خواسته به جداسازی کودکان از والدینشان پایان دهد. 
دختر رئیس جمهوری آمریکا تاکنون بصورت رسمی و عمومی اظهار نظری درباره این اقدام پدرش انجام نداده است اما برخی منابع در کاخ سفید معتقدند که وی بارها ترامپ را تشویق به پایان دادن به این سیاست کرده است. 
«ملانیا ترامپ» همسر رئیس جمهوری آمریکا نیز جزو منتقدان این سیاست دولت است. سخنگوی همسر ترامپ یکشنبه به شبکه خبری 
«سی ان ان« گفت که وی از دیدن جدایی کودکان از والدینشان احساس انزجار می کند.
در همین ارتباط، ترزا می نخست وزیر انگلیس نیز امروز گفت: سیاست های مهاجرتی آمریکا که به موجب آن بیش از دو هزار و ۳۰۰ کودک از والدین شان بطور غیرقانونی جدا شده اند، بسیار &#۳۹;تکان دهنده&#۳۹;است. 
وی افزود:ازدیدن تصاویر کودکانی که درمکان هایی مانند قفس زندانی شده اند، بسیار متعجب شدم. ما هرگزبا این گونه سیاست های مهاجرتی آمریکا موافق نیستیم چرا که این رویکرد، مورد تائید لندن نیست.
دولت ترامپ با سیاست «بدون ارفاق» تصمیم گرفته با همه مهاجران غیرقانونی بدون استثنا برخورد قضایی کند و در نتیجه این سیاست، کودکان آن ها تا زمانی که تکلیف والدین مشخص نشود از آنان جدا می شوند.
آمار وزارت امنیت داخلی آمریکا نشان می دهد که ماموران مرزی این کشور طی ۶ هفته گذشته نزدیک به ۲هزار کودک را از والدین مهاجرشان جدا کرده و با نگهداری آن ها در اردوگاه های جداگانه، به پدر و مادر آنها فشار وارد می کند.
مقام های کاخ سفید در حالی از این سیاست به عنوان مانعی برای مهاجرت غیرقانونی دفاع می کنند که ترامپ برای فرار از انتقادها دمکرات ها را مقصر این وضعیت می داند.
دمکرات ها معتقدند که دولت ترامپ از کودکان مهاجران غیرقانونی به عنوان گروگان هایی برای تحمیل سیاست های مهاجرتی خود و تصویب قانون جدید که شامل دیوار مرزی با مکزیک نیز می شود، استفاده می کند.
مساله مهاجرت بارها منجر به تعطیلی دولت آمریکا به سبب گروکشی های سیاسی و عدم توافق احزاب بر سر طرح بودجه سالیانه شده است.
بر اساس این گزارش، تا مشخص شدن تکلیف طرح مهاجرتی آمریکا، کودکان قربانی سیاست سرکوبی هستند که از آوریل (فروردین) همزمان با مطرح شدن طرح «سیاست بدون ارفاق» در ایالات متحده آغاز شده است.