به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۶ - ۱۹:۱۲
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۶/۱۱ ساعت ۱۸:۴۷
کد مطلب : ۱۵۳۶۶

خدام خواهان براندازی نظام اسد شد

گروه بين الملل: معاون سابق رئیس‌جمهور سوریه انجام حمله نظامی گسترده علیه این کشور را که به براندازی نظام اسد بینجامد، خواستار شد.
خدام خواهان براندازی نظام اسد شد
به گزارش ايسنا، عبدالحلیم خدام، که در حال حاضر خارج از این کشور به سر می‌برد، در پیامی خطاب به مردم سوریه تاکید کرد که کشورهای عربی و غربی "حامی ملت سوریه" باید با استفاده از نیروی نظامی برای براندازی نظام بشار اسد و تحقق خواسته‌های مردم "برای تعیین سرنوشتشان" وارد عمل شوند. وی در ادامه افزود: انجام یک عملیات نظامی برای تنبیه کردن اسد باعث سقوط نظام وی نمی‌شود بلکه دردها و رنج‌های مردم این کشور را افزایش می‌دهد.

خدام همچنین تاکید کرد: ملت ما در معرض یک خطر بزرگ قرار دارد و آن همان ائتلاف ایران و روسیه با نظام بشار اسد است. وی در ادامه افزود: زمانی که ملت‌ها با خطر بزرگی مواجه شوند خواه داخلی باشد خواه خارجی تمام توان خود را برای مبارزه با این خطر که کشور و وحدتشان را هدف قرار گرفته به کار می‌گیرند.

طرح مداخله نظامی گسترده در سوریه
یک سناتور آمریکایی اعلام کرد، نمایندگان دموکرات سنا در حال تدوین برنامه مداخله نظامی جدیدی در سوریه هستند که به اوباما اجازه "جنگ گسترده" در سوریه را می‌دهد.
سناتور پاتریک لیهی پس از بازگشت زودهنگام برخی اعضای کنگره برای شرکت در جلسات توجیهی پشت درهای بسته در خصوص سوریه، اعلام کرد که پیش‌نویس این طرح که از سوی باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا ارائه شده است، بسیار گسترده بوده است.لیهی گفت: من می‌دانم که این پیش‌نویس در مجلس سنا دستخوش اصلاحاتی خواهد شد.
اوباما یک پیش‌نویس قطعنامه‌ای را در خصوص به کارگیری نیروی نظامی در سوریه در واکنش به استفاده احتمالی از سلاح‌های شیمیایی در سوریه ارائه کرده است.

اوباما در بیانیه‌ای در روز یکشنبه اعلام کرد: در حالی که باور دارم که این اختیار را برای انجام عملیات نظامی بدون اجازه خاصی از سوی کنگره دارم، می‌دانم که اگر این روش را در پیش بگیریم آمریکا قوی‌تر جلوه می‌کند. حتی اقدامات ما تاثیرگذارتر خواهد بود.این در حالی است که سناتور پات روبرتس در خصوص اجرای طرح‌های این پیش‌نویس اظهار تردید کرده است.
روبرتس گفت: من فکر می‌کنم بزرگترین سوالی که من شنیده‌ام این است که درخواست رئیس‌جمهور قابل انعطاف است که باید اصلاح شود و آنها صرفا اعلام کرده‌اند که در واکنش به آن با کنگره همکاری خواهند کرد و تلاش می‌کنند تا به قطعنامه معین‌تری برسند. اما من زیاد مطمئن نیستم که آیا این افرادی که این پاسخ را داده‌اند همان افرادی هستند که خواسته‌اند ‌آن تصمیم گرفته شود. بیش از 100 تا 150 قانونگذار در جلسه توجیهی شرکت کرده بودند.