به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۲۹ - ۲۰:۲۷
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۶/۱۳ ساعت ۱۰:۵۰
کد مطلب : ۱۵۴۶۴
نوبخت از تعامل دولت با مسجدجامعی خبر داد؛

بودجه 92 با واقعیت‌های اقتصادی منطبق نیست

گروه اقتصادی: معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهور با اشاره به اینکه درآمد 210 هزار میلیارد تومانی بودجه 92 غیرواقعی بود،گفت: دولت خواستار انعطاف بیشتری در بودجه است.
بودجه 92 با واقعیت‌های اقتصادی منطبق نیست
محمدباقرنوبخت درباره اصلاحیه بودجه 92 که از سوی دولت جدید به مجلس ارائه شده، گفت: ردیف‌های درآمدی بودجه 92 امکان تحقق 210 هزار میلیارد تومان را نمی‌دهد و بر اساس این اصلاحیه، باید آنها را به رقم واقع‌بینانه رساند. معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهور افزود: جمع بندی این ارقام و منابع نشان می‌دهد می‌توان تا 150هزارمیلیارد تومان در سال1392 درآمد داشت و به همین دلیل باید هزینه‌ها را به 150هزار میلیارد تومان تقلیل داد. وی با اشاره به اینکه چنین امکانی برای دولت از طریق مکانیزم تخصیص فراهم است، بیان کرد: بر اساس بند 7-2 قانون بودجه 1392 امکان تخصیص به 10 درصد محدود شده است؛ یعنی اگر طرح و پروژه‌هایی از اهمیت و اولویت خاصی برخوردار باشند، دولت عملا نمی‌تواند به آنها اعتبار متناسب بدهد تا زودتر آماده شوند.

سرپرست معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رییس‌جمهور، ادامه داد: با توجه به اینکه در این بند اجازه حداکثر 10 درصد داده شده و این مقدار نمی‌تواند رافع مشکل باشد، پیشنهادات دولت در اصلاحیه از این دست است که امکان انعطاف بیشتری به تخصیص داده شود. معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهوردر پاسخ به سوالی مبنی بر چگونگی تامین منابع برای یارانه‌ها، گفت: در حال بررسی هستیم و امیدواریم متناسب با آنچه قانون گفته و مردم نیز منتظر روال عادی هستند، عمل شود.

انتخاب شهردار تاثیری در رابطه دولت و شهرداری نخواهد داشت
سخنگوی دولت درباره انتخاب مسجد جامعی به ریاست شورای شهر تهران و چگونگی رابطه دولت و شهرداری توضیح داد: شورای شهر تهران منتخب مردم است و با توجه به احترامی که دولت تدبیر و امید برای مردم قائل است، قطعا تصمیم نمایندگان مردم در هر مرجعی، برای دولت محترم و معتبر خواهد بود. وی با بیان اینکه دولت نهایت تعامل و همکاری را با شورای شهر تهران خواهدداشت، ادامه داد: اعضای شورای شهر تهران هر تصمیمی را در انتخاب شهردار اتخاذ کنند، دولت از آن استقبال خواهد کرد و نهایت تعامل را با او دارد. معاون رییس‌جمهور در پاسخ به این سوال که آیا انتخاب شهردار تاثیری در رابطه دولت و شهرداری می‌گذارد، گفت: قطعا تاثیری نخواهد داشت؛ دولت با تمام ارکان و مدیران کشور اعم از آنها که در قوه مجریه تعریف شوند یا خارج از آن، برای خدمت رسانی بهتر به مردم تعامل مناسب و قانونی خواهد داشت.
مرجع : خانه ملت

۱۳۹۲/۰۶/۱۳ ۱۱:۲۱
خدايا اين با اخلاق ها گير چه بي اخلاق هايي افتادن. نماينده هاي باحال!!!صدا و سيماي بي طرف!!!! و..... همه مخالف دولت كار ميكنن و نميخان بزارن دولت موفق بشه كه بعد بگن اينم نتيجه اعتماد به راي مردم. (121415)
afsaneh
۱۳۹۲/۰۶/۱۳ ۲۲:۵۸
شما نماینده ها که الان برا بودجه رای نمیدین!!!فردا اگر طرح برای اون74 هزار میلیاردبازسازی سوریه بیاد مجلس که خوب رای میدین!!! (121690)