به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۹ - ۱۴:۲۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۶/۱۳ ساعت ۱۲:۵۶
کد مطلب : ۱۵۴۷۳

قيمت جهاني طلا سر به صعود گذاشت

گروه اقتصادي:‌ بهای جهانی طلا در پی افزایش خریدها در بازارهای جهانی افزایش یافت.
قيمت جهاني طلا سر به صعود گذاشت
در حالی که بازار جهانی طلا معاملات هفته کاری جدید را با نرخ 1392 دلار برای هر اونس آغاز کرده بود، شب گذشته این نرخ تا 1415 دلار بالا هم رفت ولی در پایان داد و ستدهای روزگذشته در نرخ 1412 دلار و 20 سنت متوقف شد.

با شروع مبادلات امروز نیز قیمت هر اونس طلا تا لحظه مخابره خبر در آستانه 1413 دلار قرار دارد.کارشناسان بازارهای مالی، موفقیت باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا در جلب حمایت چهره های شاخص کنگره آمریکا برای حمله نظامی محدود به سوریه را علت اصلی افزایش خرید طلا اعلام کردند.

تازه ترین پیش بینی از آینده قیمت طلا

 موسسه مالی گلدمن ساش پیش بینی پیشین خود از قیمت طلا را اصلاح کرد.موسسه مالی گلدمن ساش پیشتر قیمت هر اونس طلا را در نیمه دوم سال جاری میلادی به طور میانگین 1300 دلار پیش بینی کرده بود ولی در گزارش تازه خود این رقم را تا 1388 دلار افزایش داده است.

البته این موسسه همچنان معتقد است که قیمت طلا در بلند مدت و تحت تاثیر بهبود شرایط اقتصادی آمریکا و متوقف شدن احتمالی بخشی از برنامه محرک پولی فدرال رزرو(بانک مرکزی آمریکا)کاهش خواهد یافت. با این وجود پیش بینی کرده که در کوتاه مدت و تحت تاثیر سفته بازی و نگرانی سرمایه گذاران نسبت به افزایش نرخ تورم در اقتصاد جهانی و التهاب ناشی از اقدام نظامی غرب علیه سوریه قیمت طلا افزایش یابد.

۱۳۹۲/۰۶/۱۳ ۱۳:۴۴
همیشه قتل و جنایت به ثروت مربوط می شود! بمباران و قتل زنان و کودکان بی گناه سرمایه ثروتمندان را چند برابر و فقر مردم فقیر را افزون تر می کند. (121471)
۱۳۹۲/۰۶/۱۳ ۱۸:۰۸
یکی از این مردمان سود جو برای کسب منفعت همین عدهای از مردم ایران هستند آیا این عبارت زیبایی است
که منتظر کشتار و جنگ در سوریه باشیم تاطلا بالا برود و ما سود کنیم ؟؟
این اقدام ما در جهت ترغیب به کشتاردیگران نیست ؟
تا کی سفته بازی و سود آوری ناپاک دامن اقتصاد بشر را میگیرد؟ (121606)