به روز شده در ۱۴۰۳/۰۳/۰۱ - ۰۹:۲۳
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۶/۱۴ ساعت ۰۷:۵۱
کد مطلب : ۱۵۵۱۸

وزیر سابق دفاع سوریه به ترکیه گریخت

گروه بين‌الملل: رسانه‌هاي عربي و غربي مدعي شدند كه وزیر سابق دفاع سوریه به ترکیه گریخته و هم اکنون در این کشور بسر می‌برد.
وزیر سابق دفاع سوریه به ترکیه گریخت
به گزارش خبرگزاری رویترز از امان (اردن)، ژنرال علی حبیب، ارشدترین نظامی سوری از قوم علوی است که تاکنون از حكومت اسد جدا شده است. به گفته یک عضو ارشد اپوزیسیون سوریه، این مقام نظامی سوری قرار است در روزهای آینده با نیروهای مخالف اسد در ترکیه دیدار کند.

اوباما: جهان نباید در مقابل وحشی‌گری‌ها ساکت بماند


از سوي ديگر، به گزارش خبرگزاری فرانسه از استهکلم، رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد: جامعه جهانی نباید در مقابل وحشیگریهای اسد ساکت بماند. اوباما که برای شرکت در چند نشست بین المللی به اروپا سفر کرده است، تلاش دارد یک ائتلاف بین المللی علیه اسد ایجاد کند. رئیس جمهور آمریکا در نشست خبری مشترک خود با نخست وزیر سوئد در پاسخ به سئوالی در مورد موضع روسیه گفت، امیدوار است که موضع مسکو در قبال سوریه تغییر کند.

اوباما در ادامه افزود: من با نخست وزیر سوئد درباره خشونتهای وحشتناکی که رژیم بشار اسد علیه مردم سوریه مرتکب شده است گفتگو کردم که از جمله آنها حملات شیمیایی دو هفته پیش بود. من درباره ارزیابی خودمان با نخست وزیر سوئد صحبت کردم که به روشنی نشان می دهد رژیم سوریه مسئول این وحشیگری است.

رئیس جمهور آمریکا گفت: من و نخست وزیر سوئد در برابر چنین وحشیگری هم رای هستیم ، جامعه بین المللی نمی تواند ساکت بماند و پاسخ ندادن به این حملات فقط خطر حملات شیمیایی بیشتر را افزایش می دهد و حتی احتمال دارد دیگر کشورها نیز از این تسلیحات استفاده کنند. اوباما گفت: حمایت کنگره را برای حمله به رژیم سوریه به دست خواهم آورد. این در حالیست که فیصل المقداد معاون وزیر خارجه سوریه گفت: سوریه هرگز تسلیم نخواهد شد، حتی اگر جنگ جهانی سوم به راه افتد.