به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۲۹ - ۱۱:۱۳
 
۷
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۶/۱۵ ساعت ۱۶:۰۸
کد مطلب : ۱۵۵۳۸
خیز شکست‌خوردگان برای تسخیر استانداری‌ها!

شما را قبول نداشتيم اما حالا بايد استاندارمان كنيد!

گروه سياسي: واقعیتی آشکار و غیر قابل انکار که باعث حماسه 24 خرداد و بخصوص پیروزی دکتر روحانی شد همت و تلاش جوانان و نیروهای اصلاح‌طلب در فضای مجازی و جامعه برای تشویق مردم در مشارکت و انتخاب آقای روحانی بود که در ایجاد این انگیزه تلاش و تدبیر آقايان خاتمی و هاشمي رفسنجانی و گذشت و فداکاری دکتر عارف نقشی غیر قابل انکار داشت.
شما را قبول نداشتيم اما حالا بايد استاندارمان كنيد!
به گزارش گروه سياسي بهارنيوز، سیاست‌های غلط اندر غلط دولت‌هاي نهم و دهم در زمینه های اقتصادی و سیاست خارجی که با حمایت و یا سکوت طیف افراطی مجلس توام بود ولی حتی بعضی از حامیان قدیمی ولی منصف وی مثل آقایان خوش چهره، توکلی و نادران و دیگر اصولگرایان واقعی مثل مطهری و. . . . را به مخالفان وی تبدیل کرد قطعا از چشم مردم نیز پنهان نبود و رای چهار میلیونی به آقای جلیلی که از سوی مردم دنباله رو دولت قبلی تلقی می‌شد بخصوص میزان پایگاه مردمی این طرز تفکر افراطی را برملا ساخت. رای مردم نه بزرگی به آن طیف تندرو نمایندگان مجلس بود که قبل از انتخابات علیرغم شوق فراوانی که از کاندیداتوری آقای هاشمی در جامعه ایجاد شده بود با نامه‌ای به شورای نگهبان خواستار رد صلاحیت آیت‌الله شده بودند و بعد هم با رد سه وزیر نزدیک به اصلاح‌طلبان دولت روحانی بر ادامه مخالفت با تفکر غالب در جامعه تاکید کردند. همان طيفي كه اين روزها براي تسخير استانداري‌ها خيز برداشته و خواب‌هاي رنگين مي‌بينند!

براي مثال عيني فقط خوب است به يك استان به عنوان «مشت، نمونه خروار» اشاره كنيم: 
در جريان انتخابات رياست‌جمهوري از مجموع 18 نماينده شهرهاي خوزستان در مجلس، 14 نفر رسما از قاليباف، 2 نفر از رضايي، يك نفر از جليلي و يك نفر از ولايتي اعلام حمايت نموده و «روحاني» حتي يك نماينده حامي نداشت!! اين در حالي است كه در همين استان، مردم برخلاف پيشنهاد و سفارشات اكيد نمايندگان خود!، بيشترين راي را به آقايان رضايي و روحاني دادند!! حالا بخش طنز تلخ و دراماتيك قضيه اينجاست كه مجمع نمايندگان همين استان (خوزستان)، از بين خود! يكي از نمايندگان اصولگرا را آن هم بدون كمترين سابقه مديريتي كلان اجرايي را به عنوان گزينه نماينده اول دولت در اين استان معرفي كرده است! استاني كه از يك طرف مركز اصلي درآمد كشور محسوب مي‌شود اما خود از صدقه سر همين نمايندگان و مديرانش از شديدترين محروميت‌هاي اوليه (حتي آب آشاميدني آن هم در كنار كارون، دز و ...!) رنج مي‌برد.

اين در حاليست كه اگر قرار باشد وزارت كشور به اين گزينة‌هاي تحميلي و سفارشي آن هم از سوي نمايندگاني كه در انتخابات تندترين مواضع را عليه كانديداهاي اعتدال و اصلاحات اتخاذ نموده و از رقباي آنان در بيانيه‌هاي رسمي اعلام حمايت كردند، تن بدهد (كه يقننا نخواهد داد) ابقاي
مجمع نمايندگاني كه از بين خود استاندار معرفي كرد!
همين استاندار فعلي (حجازي) كه در بين همه استانداران دولت احمدي‌نژاد از نظر مديريتي و سابقه اجرايي سرتر و توانمندتر بود در مقايسه با كساني كه بدون كمترين سابقه مديريتي كلان، تنها هنرشان قوميت‌گرايي، فرصت‌طلبي و لابي‌گري براي خود و دوستانشان است مزيت دارد.

هر چند آقای خاتمی و دیگر اصلاح طلبان فروتنانه گفته‌اند که سهمی از دولت يازدهم نمی‌خواهند (در حالیکه بطور منطقی عوامل و تفکر اصلی پیروزی باید به مدیریت برسند) ولی عجیب اینکه شکست‌خورده‌های انتخابات که در واقع رای مردم نه به آنها بود برای تصدی مناصب و مدیریت‌ها حتی در سطح استانداری‌های کشور مدعی شده‌اند و انگار نه انگار که همين آقايان بودند که خواستار رد صلاحیت‌های كانديداهايي چون هاشمي، خاتمي و ... شدند!

فرصت‌طلبي‌هاي عيان در برخي استان‌ها آنچنان بر فضاي انتخاب و تغيير استانداران سايه افكنده كه يك سايت محلي نوشته است: ...گفتگو و بحث پیرامون گزینه های تصدی پست های استانداری که از فردای انتخابات کلید خورد، بعد از استقرار رحمانی فضلی در طبقه ۱۹ خیابان فاطمی شکل جدی تری به خود گرفت. جالب اینکه در حالی عده ای برای تصرف این پست ها بی محابا مشغول رایزنی و حتی لابی‌گری هستند، که پذیرش آن برای گروهی دیگر فاقد جذابیت بوده و تنها به اکراه و فشار حاضر به قبول این مسئولیت گران می‌شوند. این همان اتفاقی است که در روند انتخاب وزرا و معاونین رییس‌جمهور نیز شاهد آن بودیم و رییس‌جمهورِ روحانی بر خلافِ خلف خویش ترجیح داد با تکلیف کردن، ردای وزارت، بر تن قاطبه وزرای دولت تدبیر بپوشاند.

با توجه به موضع منطقی وزیر کشور که به خصوص در مورد استانداری‌ها گفته است دقت را فدای سرعت نخواهد کرد، قطعا درست اینست که حتی اگر استانداری از دولت گذشته که عملکرد معتدل و خوبی داشته بهتر است حفظ شود و از تجربه او استفاده شود، استفاده از طیف افراطی جناح شکست خورده در این سطح از مدیریت ظلمی آشکار در حق مردمی است که رای اکثریت قاطع آنها در 24 خرداد به فراد غیر افراطی بخصوص آقای روحانی بود و توجه دولت و عوامل موثر در تصمیم گیرهای وی در انتخاب مدیران بلند پایه به این نکته باید باشد که این طیف افراطی اگر مدیریتی داشتند وضع نابسامان اقتصادی کشور را امروز شاهد نبودیم و این آقایان کوچکترین اعتقادی به سیاست‌های آقای روحانی نداشته و در صورت تصدی مدیریت‌های کلان جز ایجاد مشکل و بحران ثمره ای برای مردم و دولت نخواهند داشت.

۱۳۹۲/۰۶/۱۵ ۱۶:۱۶
اين يعني مردم هركس رو انتخاب كردن ما بايد سر كار باشيم!!! مردم سالاري اينه؟!!! (122159)
۱۳۹۲/۰۶/۱۵ ۲۰:۵۴
اینها برخلاف نطر مرحوم دکتر بهشتی.تشنگان قدرتند نه شیفتگان خدمت .فرق نمی کند هرکس باشد باشد اما آنها جایشان ثابت باشد (122248)
حسن
۱۳۹۲/۰۶/۱۵ ۱۶:۲۹
با برچسب زدن اصلاحات به آقای روحانی فقط کار را برای وی سخت تر می کنید
برای انتخاب ایشان خیلی ها بدون ذائقه سیاسی و یا از هر دو جناح تلاش کردند (122165)
۱۳۹۲/۰۶/۱۵ ۲۰:۴۰
شما مطمئن هستید از حرفهایتان ؛حسن آقا ؛چرا له به گفته آقای مطهری ؛از معدود حامیان اصولگرا؛95 درصد از طرفداران آقای روحانی ؛اصلاح طلب بودند ؛ (122246)
۱۳۹۲/۰۶/۱۵ ۲۳:۱۷
منفی ها نوش (122309)
محمد
۱۳۹۲/۰۶/۱۵ ۱۶:۳۲
نمایندگان خوزستان در مجلس شم سیاسی ندارند و نان به نرخ روز هم نیستند.بعضی از نمایندگان حتی از دو یاسه کاندید انتخابات ریاست جمهوری حمایت کردند (122166)
۱۳۹۲/۰۶/۱۵ ۱۶:۳۵
اصولگرایی مرد بذارند امور مردم رتق و فتق شود. سنگ پای قزوین هم اینطور نیست!؟؟؟؟ (122168)
عارف
۱۳۹۲/۰۶/۱۵ ۱۷:۰۳
من به عنوان یک خوزستانی به خاطر مواضعه نمایندگان این استان واقعا شرمسارم و به طور قطع رییس جمهور محترم و مردم عزیزمان می دانند این افراد نماینده واقعی استان نیستند. (122176)
۱۳۹۲/۰۶/۱۵ ۱۷:۰۷
فرمول ریاضی اعتدال :
(افراطی تندرو )منهای ( اصلاح طلب میانه رو) +(اصلاح طلب تند رو) منهای (افراطی میانه رو) تقسیم بر عقلانیت = اعتدال. (122177)
۱۳۹۲/۰۶/۱۵ ۲۱:۳۳
چه بیربط!
اعتدال+ اصلاحات خالص (122257)
محمد
۱۳۹۲/۰۶/۱۵ ۲۳:۵۷
چقدر فکر کردی این فرمول و بدست اوردی انیشتن! اخه افراطی میانه رو یعنی چی؟! (122323)
محمودمحمدی
۱۳۹۲/۰۶/۱۵ ۱۷:۱۰
نمی دانم اینهاازجان این مردم چه می خواهند?مگرنه این است که وظیفه نماینده مجلس قانون گذاری است پس چرااینقدربرای تحمیل نظرات خودبه دولت پافشاری می کنند.فقط یک پاسخ وجوددارد;حس قدرت طلبی و.....امیدوارم دولت تسلیم این زیاده خواهی هانشود. (122180)
۱۳۹۲/۰۶/۱۵ ۲۰:۵۷
دراینجا جای آقای احمدی نژادخالیه .که به هیچکدام از آن چاپلوسها میدان نداد (122249)
یه بوشهری
۱۳۹۲/۰۶/۱۵ ۱۷:۳۵
دقیقا استان بوشهر هم اینجوره کسانی که با روحانی نبودند حالا خواهان استانداری هستندو حامیان انها هم نمایندگان تندرو مجلس هستند. (122193)
ابوسعيدگناوه اي
۱۳۹۲/۰۶/۱۵ ۱۹:۵۶
تنها شخص دلسوز براي استانداري بوشهر جناب مهندس تبادار است كه ايشان را درگذشته به عنوان سدراعظم استان بوشهر مي ناميدند اميدوارم حق به حقدار برسه (122238)
پسر خوزستان
United States
۱۳۹۲/۰۶/۱۵ ۱۷:۴۵
احسنت احسنت احسنت (122201)
مهسا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۶/۱۵ ۱۷:۵۸
عممممممممراً اگه بذاريم دوباره. . . . . و پرتاب گران مهر و لنگه كفش سكان هدايت هر سمتي رو تو اين دولت اعتدالي بگيرن.البته بايد بزرگاني همچون خاتمي و هاشمي نظر بدن.درود بر آنها (122210)
جواد
۱۳۹۲/۰۶/۱۵ ۱۷:۵۹
تمام استانداران عوض خواهند شد و این حرف که اگر استانداری از دولت قبل کارنامه خوبی داشته باشه حفظ خواهد شد دروغه .چیزی به نام اعتدال وجود نداره و یه شعار بود که گذشت و رفت.چهار سال تاریکی و آیه یأس خوانی در انتظارمونه. (122211)
ناصر
United States
۱۳۹۲/۰۶/۱۵ ۲۳:۰۰
انگار شما خودتون استاندارین برا همین اینقده ناامیدین.
هشت سال خوردین و بردین بس نیست براتون؟
برا شما اعتدال معنی نداره ولی مردم این چیزا رو خوب میفهمن. بعدشم هنوز چیزی نشده که میفرمایین گذشت و رفت. انگار این یه ماه که از شروع دولت میگذره خیلی براتون سخت گذشته که اینجوری میگین. (122306)
۱۳۹۲/۰۶/۱۵ ۲۳:۱۸
چهار سال تاریکی؟ پس این 8 سال تو سیاهچاله بودیم دیگه با این مقیاس (122311)
رضا
United States
۱۳۹۲/۰۶/۱۶ ۰۰:۲۳
خداییش اسمتون شایستتونه-----یا حق (122329)
۱۳۹۲/۰۶/۱۵ ۱۸:۰۳
اینکه از هیجده نماینده حتی یک نفر از روحانی حمایت نکرده بود بخوبی نشان دهنده اینست که چقدر افکار این نماینده ها با افکار مردم هم خوانی دارد! و آنها براستی چقدر هم نماینده مردم هستند!! (122212)
۱۳۹۲/۰۶/۱۵ ۱۸:۲۱
در تهران هم همين اتفاق افتاده و وكلاي مجلس از تهران جمع شده اند و نام سه تن از دشمنان سرسخت دكتر روحاني را جهت استانداري تهران به اقاي رحماني فضلي معرفي كردند!!!!! (122218)
saeed
۱۳۹۲/۰۶/۱۵ ۱۸:۳۳
درود خدا بر خدمتگزاران این دیار کهن و مرمانش و دین مبین اسلام و لعنت خداوند بر. . . . کارشکنان. (122222)
۱۳۹۲/۰۶/۱۵ ۱۸:۴۷
بعضی از این نمایندگان خوزستان با تشدید اختلافات قومی و صرفا با تکیه بر آرای قومیتی و نه شایستگی به مجلس رفته اند و تازه میزان آرای آنها نیز بسیار کم بوده که این در اختلاف عقیده آنها با اکثریت مردم در انتخاب روحانی نیز به خوبی تظاهر کرده است. (122224)
عبدالعلی
Finland
۱۳۹۲/۰۶/۱۵ ۱۹:۲۷
باید اسامی فرد فرد اینگونه نمایندگان. . . . استفاده گر از موقعیت خویش را افشا کرد مگر مجلس جای معامله و قوم وخویش بازیه؟ خوزستان منبع درآمد کشور که مردمش از هرچیز محرومند ونمایندگان بزرگوارش به فکر خودشان! (122226)
اصغر
۱۳۹۲/۰۶/۱۵ ۱۹:۴۳
به اين نمايندها اعلام مي كنيم چند سال ديگر انتخابات مجلس است كاري نكنيد كه باز مثل انتخابات ريس جمهوري تو دهني بخوريد (122231)
امیر
۱۳۹۲/۰۶/۱۵ ۲۱:۱۱
سید شریف حسینی نماینده اهواز، خواب استاندار شدن رو دیده!!!!! (122253)
پسر خوزستان
United States
۱۳۹۲/۰۶/۱۵ ۲۱:۲۱
دوسال دیگه با یه حماسه دیگه به این نمایندگان هم نه میگیم (122255)
مهدی 92
۱۳۹۲/۰۶/۱۵ ۲۲:۱۶
در انتخابات مجلس یزد نماینده اصلاح طلبی به خاطر رد صلاحیت و یا مسائل دیگر حضور نداشت و کاندیداهای دیگر هم به هیج عنوان از مواضع سیاسی خود صحبت نکردند و همه فقط صحبت از بهبود معیشتی مردم میکردند ولی حالا غیر از نماینده اردکان همگی از حامیان و افراطیون سرسخت اصولگراها هستند. این روند را در انتخابات شورا و انتخاب شهردار هم پیش بردند. (122275)
علی
۱۳۹۲/۰۶/۱۵ ۲۲:۳۵
دولت آقای روحانی باید به پشوانه ی رای مردم، محکم جلو این زیاده خواهانِ شکست خورده بیاستد و استانداران و دیگر مدیران محلی را تنها از میان آنها که در خطِ رایِ مردم (به آقای روحانی) بوده اند را به این مدیریت ها منصوب کند. (122291)
وکیل دادگستری
۱۳۹۲/۰۶/۱۵ ۲۳:۴۵
من از کاندیداهای شورای شهر بودم. ستادم و کارتهای تبلیغاتی ام و پوسترهایم را بنفش زدم به نشان حمایت از اعتدال و اصلاحات.
همه گونه حمایت کردیم تا دانشجویان حقوقدانان روزنامه نگاران دست به دست هم دادیم تا روحانی انتخاب شود.
حال از او می خواهیم آماری بگیرد ببیند که چه کسانی تهمتها را به جان خریدند و تا اخر ماندند و از روحانی حمایت کردند.
از کاندیداهای شوراها که از شما حمایت کردنداستفاده کنید و در پستهای مشاوره بخشداریهاو وزارتخانه ها وغیره به آنان اعتماد کنید.
در ستادم همایشی بنام تدبیر و امید راه انداختم که هم اکنون نیز پرینت آن موجود است و از طرفدارانم برای روحانی دعوت کردم اما مرا تهدید کردندکه روحانی کیه و حق ندارم ازش حمایت کنم.
اما من تهدیدها را بجان خریدم فقط برای اعتلای ایران عزیزم و حمایت از هاشمی و خاتمی و روحانی عزیز
جناب دکتر روحانی از روسای ستادتان آمار بگیرید و ببینید که چه کسانی برای پیروزی گفتمان تدبیر و امید و اعتدال با شما همکاری کردند.
در مزار شهدای ارومیه شعار حقوقدان برس به داد جوان را سر دادم و مورد حمایت حاضرین واقع شدم.
روحانی حالا نوبت توست... (122320)
محمدی
۱۳۹۲/۰۶/۱۵ ۲۳:۵۳
نمایندگان لرستان هم بر خلاف نظر اکثریت مردم این استان از کاندیداهای دیگری حمایت کردند. (122322)
محمد
۱۳۹۲/۰۶/۱۶ ۰۰:۰۴
الکی جو درست نکنید مردم امیدوار هستند با این جوسازی ها مردم ناامید نکنید. (122324)
۱۳۹۲/۰۶/۱۶ ۰۰:۰۶
آقایون برن کشکشونو را بسابند، یا زنگی زنگی یا رومی رومی ، هرکه با اعتدال نیود پس بر اعتدال بوده و باید کنار گذاشته شود مردم هم در مجلس آینده حق نمایندگان مخالف خود را کف دستشان خواهند گذاشت (122325)