به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۸ - ۲۱:۴۸
 
۹
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۶/۱۲ ساعت ۰۱:۵۳
کد مطلب : ۱۵۳۷۰
وزيران روحاني هيچ مدير و رييسي را تغيير ندهند

حق‌انتخاب‌استانداران‌ را هم تفويض‌كنيد به پايداري!

گروه سياسي: طيف اقليت افراطي در مجلس نهم، پس از پيروزي حسن روحاني در انتخابات شرايط ويژه‌اي را تجربه مي‌كند كه در مقايسه با همه طيف‌هاي اقليت مجالس قبلي استثناست! برخي از نمايندگان (عمدتا منتسب به حاميان كانديداهاي رقيب روحاني، خصوصا گروه پايداري «حاميان احمدي‌نژاد و جليلي») دو هفته پس از آغاز بكار دولت جديد سخن از طرح استيضاح 3 نفر از وزرايي كه هنوز در اتاق كارشان جاگير نشده اند، داده‌اند!؛ گروهي ديگر از همين مجلسيان به خاطر تعويض چند مدير كل و رييس دانشگاه، طرح دو فوريتي! تنظيم فرموده‌اند تا وظايف و اختيارات وزيران و سرپرستان وزارت‌خانه‌ها را به حداقل برسانند به گونه‌اي كه حتي اجازه تغيير و اصلاح مصوبات دولت قبلي را هم نداشته باشند و ...قس عليهذا! مقاله زير در همين راستا، به دغدغه همين مجلسيان به موضوع استانداران پرداخته است:
حق‌انتخاب‌استانداران‌ را هم تفويض‌كنيد به پايداري!
آیت قیصربیگی

آنچه که در قانون اساسی برای یک نماینده به عنوان وظیفه اصلی و قانونی تشریح شده است یکی قانونگذای و دیگری نظارت بر اجرای قانون است. همه کم و بیش با نقش‌هاي یک نماینده مجلس در کشور آشنا هستیم. اما چیزی که بعنوان یک پارازیت سیاسی این روزها دیده و شنیده مي‌شود نقش لابیگری در فضای سیاسی کشور است. از این رو برخی نمایندگان بجای اینکه هم و غم خود را صرف دو وظیفه اصلی یاده شده کنند در اموری دخالت مي‌کنند که قانون تعریفی برای آن ندارد.

انتصاب استانداران وظیفه اصلی دولت است و دخالت در این امر با قانون منافات دارد. هرچند شاید پیشنهاد و اقدامات نمایندگان در جهت شناسایی افراد شایسته در حوزه انتخابیه خود امری مطلوب باشد ولی اگر این مشاوره اختیاری به دخالتی عمدی در راستای تحمیل نظر نمایندگان بر دولت باشد کاملا آسیب زاست. به هر حال وقتی که نقش یک نمایند از قانون گذاری و نظارت بر قانون به کارهای حاشیه ای مثل لابیگری تغییر مي‌یابد عملا نقش‌هاي اصلی وی کم رنگ مي‌شوند!

نماینده ای که با شرط و شروط یک استانداری را تعیین مي‌کند نمی تواند یک نقش نظارتی صریح و شفافی را در مورد او به اجرا بگذارد. از طرفی دولت بایست مواظب باشد از کانال قانونی و شرعی خود تعاملی سازنده با مجلس داشته باشد تا در برخورد دولت و مجلس شاهد جلوه قانونمداری آنها باشیم. به هر حال یکی از خطاهای دولت پیشین افراط و تفریط در رابطه با مجلس بود که تنها راه برطرف کردن چنین اشتباهی رفتار در منش اعتدالی و در چارچوب قانون است. دولت و مجلس مي‌توانند تعاملی سازنده در چارچوب قانون، اخلاق و عرف با هم داشته باشند چون راه ارتباط این دو قوه به بصورت شفاف و واضح تبیین شده است.

دولت و مجلس اگر به استقلال خود اهتمام جدی بخشند آن وقت راه ارتباط آنها شکل قانونی به خود مي‌گیرد تا در یک فرایند منطقی هریک بتوانند خواسته خود را از دریچه قانون مطالبه کنند. از این رو یکی از مطالبات جدی مردم و رهبر انقلاب از مسولان حرکت در چارچوب قانون اساسی بوده است. امروز گمانه زنی‌هاي متفاوتی در مورد تعیین استانداران کشور در حال انجام است. آنچه باعث شگفتی ست این است که نمایندگان مجلس بخواهند استانداران یعنی بازوان اجرایی دولت را معرفی و انتخاب کنند. انشاءالله چنین چیزی صحت نداشته باشد ولی اگر این اتفاق بیافتد شاید دخالت صریح مجلس در کار دولت تلقی گردد و این همان دغدغه‌هاي ست که استقلال قوا را زیر سوال مي‌برد. در حالیکه آقای رحمانی فضلی وزیر کشور در روز تایید صلاحیتش در مجلس اینچنین گفت: نمايندگان بايد مطمئن باشند هيچ اعمال نفوذي درخصوص انتخاب فرمانداران و استانداران اتفاق نمی‌افتد.

اگر بخواهیم از طرف دیگر این موضوع را پردازش کنیم شاید به این نکته برسیم که برخی نمایندگانی که در انتخابات حامی گفتمان اعتدالگرایی نبودند حال چگونه مي‌توانند بازوان اجرایی این گفتمان را معرفی انتخاب نمایند! اما سوالی که در اینجا پیش مي‌آید این است که آیا کار ستادی نیروهای بی ادعای این گفتمان در قبل و حین انتخابات تنها برای پیروزی رساندن این گفتمان بوده است! آیا شایسته نیست از افرادی که در این تشکیلات ستادی که فداکارانه در آن روزهای سخت تلاش نمودند در تعیین و شناسایی نیروهایی از جنس این گفتمان سوال کرد؟

واقعیت این است که قسمتی از وسیله گفتمان اعتدالگرایی همان افرادی بودند که در قالب نیروهای ستادی اش این گفتمان را حمایت و هدایت کردند که مورد استقبال عموم مردم نیز قرار گرفت. حال عبور از چنین وسیله ای شاید با منش این گفتمان سازگاری نداشته باشد. پرواضح است که شعار فراجناخی دولت تدبیر و امید در راستای وحدت ملی و گسترش گفتمان اعتدالگرایی به وسعت ایران بزرگ بود. در این راستا هر کسی که داعیه خدمت رسانی صادقانه به این مرز و بوم را دارد مي‌تواند در قالب نظام و چارچوب این گفتمان پا پیش بگذارد.

اما نقش جلوداران این گفتمان در شهرستانها و استانهای مختلف و در قالب ستادهای انتخاباتی را نباید از یاد برد. شاید بتوان با نگاه تعدیلی ضمن استفاده از نقطه نظرات نمایندگان مجلس، همزمان نظر نیروهای ستادی این گفتمان را در شهرستانها و استانهای کشور را لحاظ کرد تا انگیزه ای برای تداوم کارهای ستادی در آینده باشد. حداقل مزیت این ستادها شناسایی نیروی انسانی بود که از اول باور این گفتمان را در سر داشتند که این مهم ویژگی صداقت و همجنس بودن این افراد با گفتمان اعتدالگرايي را در بر دارد.

البته سوال و مشورت با فعالان ستادهای انتخاباتی دخالت محسوب نمی شود چون آنها جزء بدنه اصلی این گفتمان بوده اند و خود هم جنس گفتمان اعتدالگرایی محسوب مي‌شوند. و شاید منصفانه نباشد به خاطر جلب رضایت رقیب نیروی ستادی این گفتمان را که قسمتی از بدنه گفتمان است را کنار گذاشت. به هر حال افرادی که در راستای پیروزی گفتمان اعتدالگرایی تلاش و کوشش کرده اند خود این راه و روش را پذیرفته اند و کار آنها بسیار پسندیده تر از «شنبه‌ای‌هایی» بود که بعد از پیروزی دولت تدبیر و امید خود را صاحب آن دانستند!

انتخاب استانداران حق دولت است و نباید برای استفاده از این حق به مجموعه اجرایی کشور فشار آورد. اگر هم دولت در فرآیند تعیین استانداران دست همکاری به سمت مجلس دراز کرده و از نمایندگان خواسته تا این امر با مشورت و نظر آنها محقق شود، نباید مورد سوء استفاده برخی از نیروهای تندرو قرار بگیرد. فشار به دولت از سوی نمایندگان باعث می‌شود تا مناسبات قوای مقننه و مجریه وارد یک گارد تقابلی شوند که اصلا کارکرد مناسبی نخواهد داشت.

به هر حال مردم به رئیس‌جمهور و خط فکری او رای مثبت داده‌اند تا شاهد تغییر به وضعیتی بهتر باشند. طبیعتا راهبردهای دولت پیشین که در راستای خط فکری اغلب نمایندگان مجلس امروز بود باعث تغییر فضای سیاسی کشور شد و حالا با روی کارآمدن گفتمانی تازه نیروهای تازه مي‌طلبد تا شاهد جریان خونی تازه در رگهای کشور باشیم که خود نیازمند تغییر رویکردها به گفتمان و منش اعتدالگرایی است. از این رو انتظار انتخاب استانداران متناسب با رویکرد اعتدالگرایی از نمایندگانی که خود در مقابل این گفتمان در حین انتخابات صف آرایی کرده بودند شاید خارج از واقع بینی باشد.

اگرچه نمایندگان مجلس هم رای ملت را پشت‌سر خود می‌بینند اما واقعیت این است که رای آنها برای قانون‌گذاری و نظارت صحیح بر قانون بوده است. پس اگر کسانی در مجلس هستند که اکنون برای دفاع از این رای برخاسته‌اند بهتر است آن را در حوزه قانون‌گذاری صحیح و نظارت شفاف تجلی بخشند و خود همچنان در اجرای صحیح قانون و احترام به آن جلودار باشند.

م ح س ن
۱۳۹۲/۰۶/۱۲ ۰۲:۳۳
اخه الان انتظار داری چی بگم؟ بخدا قسم که دیگه اصلا حرفم نمی یاد نمی دونم این عده تا کجا می خوان پیش برن!!!یعنی واقعا وضع مردم و مملکتو نمی بینن!!!یعنی واقعا دست و پا زدن این روزای ملتو نمی بینن که فقط سفت چشسبیدن به منافع خودشون یه لحظه نمی خوان فک کنن اگه این ملت نباشن منافعی هم نیست که اونا چمبره بزنن روش (120716)
۱۳۹۲/۰۶/۱۳ ۱۱:۵۴
جواب:نه نمی خوایم مشکلی داری ادرس بده بیام حلت کنیم (121433)
۱۳۹۲/۰۶/۱۲ ۰۲:۳۴
آقايون پايداري چرا نميرن سوريه با استكبار بجنگن، مردم يه نفسي بكشن. (120717)
۱۳۹۲/۰۶/۱۲ ۰۲:۴۵
اول ازهمه استاندار تهران روهرچه زودتتر عذرشو بخوان.بعد هم سمنان. (120721)
۱۳۹۲/۰۶/۱۲ ۰۲:۴۸
سخنان هاشمی در مورد سوریه تحریف نشده است و ایشان گفته اند که بشار اسد مسئول شیمیایی است.فایل سخنرانی ایشان را در سایت زیر ببینید.
iranglobal.info (120722)
فرهاد فرهمند مهر
۱۳۹۲/۰۶/۱۲ ۱۵:۴۴
چندان دروغ هم نگفته اند. نمونه اش در لینک زیر:
http://www.iranianuk.com/page.php5?id=20130902233000050 (120995)
خروس
۱۳۹۲/۰۶/۱۲ ۰۵:۵۳
درود بر جبهه پایداری. (120733)
۱۳۹۲/۰۶/۱۲ ۱۹:۰۵
خروس بي محل (121088)
۱۳۹۲/۰۶/۱۲ ۰۶:۱۸
معلوم می شه چه منافع بزرگی رو دارن از دست می دن! (120736)
محمودقدسی نیا
۱۳۹۲/۰۶/۱۲ ۰۷:۳۲
هردم اراین باغ بری می رسد...... (120739)
شهرام
۱۳۹۲/۰۶/۱۲ ۰۷:۵۸
به نظر بنده تعويض مديران (چه خوب يا چه بد) كه از حقوق دستگاه مجريه ميباشد آيا تصويب طرح دوفوريتي در مجلس ، ناقص استقلال قوا نميباشد؟ (120744)
جلال
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۶/۱۲ ۰۸:۳۴
در سال 1384 تغییر 99 درصدی مدیران و حتی کارشناسان خدوم وزارت کشور و استفاده از نیروهای صفر کیلومتر غیر تخصصی و مدیران وارداتی و رکود وزارتخانه در طی این 8 سال ایرادی نداشت .حالا خدا وکیلی اگر گزینه مرد حمایت آقایان در انتخابات ریاست جمهوری رای می آورد آیا اجازم نفس کشیدن به طرفداران اصلاحات می دادند که حالا خودشان را قیم مردم می دانند... (120748)
۱۳۹۲/۰۶/۱۲ ۰۹:۰۵
احسنت به نظر من آقای لاریجانی درتذکری نمایندگان را از این امر برحذر دارند ضمنا قانون نظارت بر رفتار نمایندگان اینجا کاربرد دارد. (120753)
۱۳۹۲/۰۶/۱۲ ۰۹:۰۶
اخه 4تا نماینده سینه چاک و مدافع منحرفین و دولت مشایی گرا مگر بر مجلس حاکم هستند که باید نگران رابطه دولت و مجلس هستید، اگه اینها توان داشتند مانع از وزرات زنگنه و چند وزیر دیگر میشدند و بدانید مجلس دنبال رو مصباحیون و مشائیون نخواهند رفت چون بر باد رفتن اعتماد ملت به نظام را در این 8 سال دیده اند و این اعتماد دوباره ملت به نظام با رای به روحانی را با4تا نماینده لابیگر قدرت های خارج مجلس نمی توان مخدوش کرد البته این چند صباح نیز بگذرد و این 4تا نماینده هم تشتشان از بام خواهد افتاد (120754)
۱۳۹۲/۰۶/۱۲ ۰۹:۵۰
به قول مرشدشان آقای احمدی نژاد بروند آب را بریزند همانجایی که .... و آن .... لولو برد. (120772)
آریا
۱۳۹۲/۰۶/۱۲ ۰۹:۵۱
یک نماینده نزدیک به پایداری در کهگیلویه وبویراحمد هم گفته که هیچ مسوولی قرارنیست عوض شود>درحالی که مردم معتقدند زیرپای برخی مسوولانعلف سبز شده ومدیریت دراین استان ازکسلی وسردرگمی به اغما رفته است؟این نمایندگان که بادولت همسو نبود ه اند دوست دارندکه رای مردم را بی اثر ببینند / شرایط تغییرمطالبه رای مردم در 24خرداد را همچنان دوست دارندنادیده بگیرند وعکس آن را به افکارعمومی وانمود کنند. (120774)
۱۳۹۲/۰۶/۱۲ ۰۹:۵۲
خدایی 250هزار رای اضافه این همه جار وجنجال دارد آن هم از طرف کسانی که رای 73درصدی منتخب مردم را با شورش خیابانی پاسخ داده اند (120775)
محمود
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۶/۱۲ ۱۷:۳۴
اولا اگر منظورت از درصد آراي احمدي نژاد در سال 88 است كه طبق اعلام رسمي خود وزارت كشورش 63 درصد بود چطور يكهو 10 درصد بردي روش! البته شما همه آمار دادنهاتون هينطوريه! درباره راي روحاني هم اون 30 درصد تحريمي يادت نره! (121050)
حامد
۱۳۹۲/۰۶/۱۲ ۱۸:۴۳
به نام خدا.

به حول و قوه الهی ریاضیات هم دچار تغییراتی در راستای پایداری شده. چه جالب. هجده میلیون و نیم منهای شش میلیون ( اختلاف آرای نفر اول و دوم ) میشه 250 هزار! تازه بخاطر تورم 45 درصدی ، 63 درصد بعد از 4 سال میشه 73 درصد! بله!

عزیزان برید خدا رو شکر کنید که نرفت دور دوم! وگرنه الان باید تلخی باخت با بالای 20 میلیون رای رو تحمل میکردید. (121077)
۱۳۹۲/۰۶/۱۲ ۱۸:۵۰
اولا دوره اول روحانی را با دوره اول احمدی نژاد مقایسه کنید (در مرحله اول) که 7 میلیون رای بود. ثانیا رای افراطی ها در انتخابات اخیر حدود 5 میلیون بود و رای آقایان میانه رو مثل ولایتی و قالیباف و رضایی و آنهایی که در انتخابات شرکت نکردتد همه مخالف افراطیون بودند. (121081)
afsaneh
۱۳۹۲/۰۶/۱۲ ۲۳:۰۲
شما بگیر بخواب (121238)
آریا
۱۳۹۲/۰۶/۱۲ ۱۰:۰۹
دولتمردان بایست بدانند که حفظ قدرت بسیار سخت تر از رسیدن به قدرت است. اگر آنها بخواهند استانداران را با گرای رقبان خود که در قبل از انتخابات در مقابلشان صف آرایی کرده بودند، انتخاب کنند نیروی انسانی وفادار خود را در امر خدمت رسانی از دست می دهند! استانداران چینش نیروهای رده میانی و پایین دولت را بر عهده دارد که قسمت اعظم نیروی انسانی در دست آنهاست. برای تعیین آنها بایست حساسیت بشتری انجام پذیرد.شاید افرادی که از قبل با این گفتمان بودند سزاور ترین برای امر خدمت رسانی در قالب این گفتمان باشند. (120783)
۱۳۹۲/۰۶/۱۲ ۱۰:۱۷
نمایندگان گروه پایداری و دار ودسته ی آقای حداد در مجلس دارند دست وپاهای آخر خود را می زنند.آقایان منتظر جواب دندان شکن دیگری از مردم در اسفند 94 باشند. (120791)
۱۳۹۲/۰۶/۱۲ ۱۱:۰۶
احتمالا توجه کرده اید که برادران پایداری چند روزی است که به توفیقی کاری ندارند.
این موضوع حاصل گذاشتن دکتر امید به عنوان معاون اداری و مالی وزارت خانه است. امید دوست صمیمی کوچک زاده است.
خودتان پیدا کنید پرتغال فروش را (120801)
ستایشگر
۱۳۹۲/۰۶/۱۲ ۱۸:۴۴
به نام خدا.

رای به روحانی = رای به پایان گذاشتن و برداشتن ها فقط بخاطر اختلاف نظر. (121078)
مهسا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۶/۱۲ ۱۱:۴۴
دست رد كه هيييييييچ. مردم به اين اندك جماعت خود بزرگ بين پايداري تو دهني زدند (‌تو انتخابات). ساعت شني عمر افراطي گري و قلدر بازي اصولگرايي رو به پايان است براي هميشه. شايد يكي دو سال ديگه طول بكشه. (120808)
مير مهنا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۶/۱۲ ۱۱:۵۳
شما هنوز نميفهميد كه جبهه پايداري هيچ ربطي به احمدي نژاد نداره؟؟..اونموقع هم كه حمايت ميكرد هنوز احمدي نژاد دچار انحرافات نشده بود.....بعدشم كه در مقابلش جبهه گرفت....

علي الحساب زنده با جليلي...عاشقشممم شديددد (120815)
حامد
۱۳۹۲/۰۶/۱۲ ۱۸:۴۶
به نام خدا.

احمدی نژاد دقیقا کی دچار انحراف شد؟ دقیقا در دو سال پایانی که جبهه پایداری احتیاج به رای مردم داشت و میدونست با ادامه ی حمایت از احمدی نژاد رای مردم رو از دست میده. وگرنه احمدی نژاد 84 و 92 با هم فرقی نداشتند.

من عاشق جلیلی نیستم ، اما ادای احترام میکنم به کسی که وقتی همسن من بود ، رفت و پاش رو جا گذاشت تا من امروز اینجا بشینم و حرفم رو بزنم. (121079)
afsaneh
۱۳۹۲/۰۶/۱۲ ۲۲:۱۷
چه ربطی داشت (121196)
۱۳۹۲/۰۶/۱۲ ۱۲:۱۱
در استان آذربایجانشرقی فرمانده نیروی انتظامی استاندار شده بود. معاونینش را از نیروی انتظامی آورد....... ... کارمندان در اداره به هم سلام نظامی میدادند و به شوخی میگفتند
وزارت کشور - نیروی انتظامی شاخه استانداری آذربایجانشرقی .
این سالها بدترین سالها برای مردم استان بود چکمه پوشان....سیاستمدار شدند حالا گروهبان این نیرو هم دنبال بخشدار شدن است . مصر را ببینید عبرت بگیرید. بگذارید کشور را سیاسیون اداره کنند نه چکمه پوشان عاقبت ندارد.... (120827)
ممممممممممممم
۱۳۹۲/۰۶/۱۲ ۱۲:۵۴
ننگشان باد این گدایان قدرت (120863)
۱۳۹۲/۰۶/۱۲ ۱۳:۳۷
ﺑﻪ ﻗﺮاﻥ ﻧﺎﻣﺮﺩﻡ اﮔﻪ اﻳﻦ ﺩﻓﻌﻪ ﻫﻢ ﻭاﺳﻪ ﻣﺠﻠﺲ ﺭاﻱ ﻧﺪﻡ (120910)
afsaneh
۱۳۹۲/۰۶/۱۲ ۱۳:۵۱
واقعا دیگه سکوت تا کجا!!!خدا خسته شدیم پس کی!!!حق ما ملت احقاق میشه (120920)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۶/۱۲ ۱۳:۵۷
مطلب درستی است. مهمترین نقش استانداران و فرماندارن نظارت عالی بر اجرای سیاست های دولت در مناطق است.لذا اصل اول در گزینش آنها پایبندی به سیاست های دولت می باشد. (120932)
afsaneh
۱۳۹۲/۰۶/۱۲ ۱۴:۰۴
خدایا چرا شر اینها رو از سر مردم کم نمیکنی (120942)
۱۳۹۲/۰۶/۱۲ ۱۴:۲۳
هرچه زودتر تمدن (استاندارتهران)برکنار بشه ممنون میشیم. (120956)
فرهاد فرهمند مهر
۱۳۹۲/۰۶/۱۲ ۱۵:۴۳
به زودی با این طیف بی جنبه پرمدّعا هم خداحافظی خواهیم کرد (120993)
afsaneh
۱۳۹۲/۰۶/۱۲ ۲۲:۱۶
انشاءالله (121195)
محمدی
۱۳۹۲/۰۶/۱۲ ۱۷:۰۸
دو نکته در این مقاله تقریبا مغفول مانده اول اینکه اکثریت نمایندگان این مجلس برخلاف دوره های قبل علنا وارد گود انتخابات ریاست جمهوری شدند و حداقل بجای تعیین مصداق ها اقدام به حمایت علنی از دو کاندید انتخابات کردند و بدتر از آن با نامه نگاری حتی در تائید صلاحیت ها نیز دخالت نمودند اماآرا این دو کاندید بیانگر این بود که این نمایندگان حدود 15 درصد مردم را نمایندگی می کنند نه اکثریت مردم را .دوم اینکه دولت باید فردا جوابگوی عملکرد مثبت یا منفی استانداران باشد چگونه استاندارانی که توسط نمایندگان معرفی و منصوب میشوند در چارچوب برنامه های این دولت کار خواهند کردآیا نمایندگان مسئولیت اقدامات استانداران را خواهند پذیرفت و مهمتر اینکه شما نمایندگان عزیز به نظر میرسد امتحان خود را بر سر دفاع از حقوق ملت در دولت قبلی پس داده اید . (121032)
علیرضا
۱۳۹۲/۰۶/۱۲ ۱۷:۳۰
اقایان نماینده شما به فکر جوانان بیکار وتورم کرانی کشور هستید یا به فکر منافع خودتان واقعا شجاع باشید حرف دلتان بزنید صبر کنید تا دولت کمی از این مشکلات مملکت حل کند اکر نتوانست بعد خط نشان بکشید (121043)
فاطمه - اردبیل
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۶/۱۲ ۱۸:۵۴
زمانی که احمدی نژاد داشت همه رو جارو میکرد و تا آبدارچی یه شرکت رو هم عوض میکردن راحت نمیشدن و تمام کارشناسان و اصلاح طلبان را خانه نشین میکرد این شنبه ای ها کجا بودند ؟؟؟ (121083)
afsaneh
۱۳۹۲/۰۶/۱۲ ۲۲:۱۶
از اون کاغذهای بی ارزش گرفته بودند دهنشونو بسته بودند (121194)
قرمز پر رنگ
۱۳۹۲/۰۶/۱۲ ۲۲:۳۹
به نظر من بهتره این حرف ها رو ادامه بدن چون در این صورت ذات ناخالص خودشون رو میشه و مردم می فهمند اینا برای منافع خودشون داد و قال راه انداختند، نه برای مردم
البته باید قبول کنیم که همه جوره قافیه رو باختند از یک طرف بین مردم جایی ندارند و از طرفی این ها وکیل الدوله بودند و حالا که دولت عوض شده کسی به حرف اینا تره هم خورد نمی کنه و همینجاست که باید حرف احمدی نژاد رو برای اینا تکرار کنیم که: آقا جان آب رو بریز همون جا که می سوزه (121222)
مير آهنگر
۱۳۹۲/۰۶/۱۳ ۰۱:۲۶
من فكر مىكنم اين حق جريان اصلاحات بود كه اينجورى تحت فشار قرار بگيره!!!
روزى كه خاتمى عزيز التماس مىكرد و مىگفت تنها راه ما فقط و فقط صندوقهاى راى هستش و فقط به طور مسالمت آميز ميشه حكومت و كشور رو اصلاح كرد! خيلىها ژست روشنفكرى مىگرفتن و تخطئه مىكردن! حالا هم بايد جور روشنفكرى و تئورىهاى مسخرشون رو بكشن!!!
بيايد از اين به بعد از خاتمى بزرگ سبقت نگيريم!!!! (121317)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۶/۱۳ ۱۰:۵۶
پیشکش خودتان تمام حرف این است اگر قرار باشد استانداران را دیگران انتخاب نمایند وزیر کشور چکاره است؟ (121412)