به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۱۶:۱۰
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۶/۱۶ ساعت ۰۸:۳۴
کد مطلب : ۱۵۵۸۷

ماه‌عسل يك‌زوج با سفر به‌سوریه بحران‌زده!

گروه حوادث: یک زوج سوری الاصل که خارج از کشور خود زندگی مي‌کردند، اکنون در یک ماجراجویی تصمیم گرفته‌اند ماه عسل خود را در سوریه سپری کنند!
ماه‌عسل يك‌زوج با سفر به‌سوریه بحران‌زده!
به گزارش خبرگزاری فرانسه ، اسم مرد چه گوارا کمال است و همسرش یافا الدخیل نام دارد. هر دوی آن‌ها در خارج از کشورشان و در تبعیدگاه اختیاری زندگی مي‌کردند. بنا بر این گزارش، این زوج سوری از دو هفته پیش تصمیم گرفتند که راه مخالفان نظام بشار اسد را بروند و از راه مرز ترکیه، وارد سوریه شوند؛ اما نه برای جنگ بلکه برای برگزاری مراسم ازدواج و سپری کردن ماه عسل! چه گوارا و یافا از شهر رقه در شمال سوریه هستند. چه گوارا در کشور عربستان کار مي‌کند و یافا به همراه خانواده‌اش در آمریکا ساکن است و دانشجو است.

چه گوارا ۳۲ ساله در این باره گفته است: یافا در سال ۲۰۱۰ به همراه خانواده اش به ایالات متحده آمریکا رفت. من هم پس از چند ماه به سعودی رفتم. از آن هنگام نامزد بودیم و تصمیم داشتیم به سرعت به سوریه بازگردیم تا مراسم ازدواجمان را برگزار کنیم اما سرنوشت ما این بود که وضعیت کشورمان بحرانی شود. او ادامه داده است: ابتدا به این فکر بودیم که مراسم ازدواج را در یک کشور عربی دیگر برگزار کنیم اما به هر حال ثبت ازدواج جز از راه سفارتخانه‌هاي کشورمان ممکن نیست. با وجود این که سفارتخانه‌هاي سوریه در همه کشورها تعطیل نیست اما نمي‌توانم به ارائه درخواستی از مقام‌هاي کشورم فکر کنم. پدرم یک فعال کمونیست که سالها در دوره ریاست جمهوری حافظ اسد پدر بشار اسد در زندان بود و پسرعموهایم در ارتش آزاد سوریه هستند.

چه گوارا افزوده است: از این رو تصمیم گرفتیم ماجراجویی جنون آمیزی آغاز و در سوریه ازدواج کنیم. تصمیم خود را به برخی خویشاوندان اطلاع دادیم اما آن‌ها ما را جدی نگرفتند. در ترکیه قرار گذاشتیم و به خانواده هایمان گفتیم که مرخصی خود را در این کشور سپری خواهیم کرد. اما به محض رسیدن به سوریه جستجوی راهی برای ورود به سوریه به کمک گردان انصار الشام وابسته به ارتش آزاد را آغاز کردیم. این روند چند روز طول کشید تا این که ۲۰ آگوست وارد سوریه شدیم. او اظهار مي‌دارد: خویشاوندان ما در سوریه با دیدن ما شگفت‌زده شده و تحت تاثیر قرار گرفتند. اکنون ما آخرین روزهای ماه عسلمان را در سوریه و در مناطق تحت کنترل مخالفان مي‌گذرانیم.

او درباره اوضاع در سوریه گفته است: زندگی سخت است و قیمت مواد غذایی دستکم ۳ برابر شده است اما نیمی از مناطق ما در رقه و دیر الزور به دست جهادی‌ها افتاده و نیمی دیگر در دست کردها از همین رو هر شخص غریبی از منطقه مشکوک و در معرض قتل خواهد بود. در این شرایط وجود خویشاوندانمان به ما کمک مي‌کند که بدون جلب توجه حضور داشته باشیم. چه گوارا درباره این که چگونه وقت خود را مي‌گذرانند، اظهار داشته است: وقت خود را میان گشت و گذار در مرکز شهر و دید و بازدیدهای فامیلی مي‌گذرانیم. به طور مرتب هم به مرکز اطلاع رسانی فعالان جوان مي‌رویم زیرا تنها جای شهر است که در آن از راه ماهواره، اینترنت وجود دارد. به این ترتیب یافا این امکان را مي‌یابد که با خانواده اش در آمریکا و خواهرش در آلمان تماس بگیرد.

او تاکید مي‌کند: به طور عمد عکس هایمان را در فیس بوک منتشر کردیم و داستانمان را بیان کردیم تا با نظام بشار اسد که ما را از کشورمان محروم کرد، مقابله کنیم. برگزاری مراسم عروسی در میان خانواده و مردم خود اقدام مبارزه جویانه‌ای بود که به آن افتخار مي‌کنیم. من هم به جبهه در اطراف شهر رفتم تا مردم خود را که آن جا در حال مبارزه هستند، ببینیم. سوری‌ها نه تنها به کسی نیاز دارند که به آن‌ها اسلحه بدهد، بلکه به کسی نیاز دارند که آن‌ها را شاد کند، با خویشاوندان خود عروسی مان را جشن گرفتیم و این راهی است برای کمک به آن‌ها برای تحمل وضعیت.

درياچه اروميه
۱۳۹۲/۰۶/۱۶ ۱۰:۱۴
آخهههههههههههههه!!!ديوونه هااااااا (122379)
۱۳۹۲/۰۶/۱۶ ۱۳:۳۹
تبعیدگاه اختیاری دیگه چیه؟ (122462)
امیر
۱۳۹۲/۰۶/۱۶ ۱۳:۵۶
والا از اسمش معلومه چه تیریپ آدمیه !! "چه گوارا کمال" (122475)
(امین)
United Kingdom
۱۳۹۲/۰۶/۱۶ ۱۴:۲۷
نمی دونم منظورشون از گردان انصار الشام که می گویند وابسته به ارتش آزاد هست،کدام گروه هستش و آیا همان گروهی است که من می شناسم یا فرق می کند ولی در هرصورت خواستم بگویم گردان انصارالشام وابسته به ارتش آزاد سوریه نیست و یک گروه سلفی جهادی می باشد که در لاذقیه و حومه آن هم می جنگد و در الرقه و دیرالزور وجود ندارد!!!......گردان انصارالشام یک گروه سلفی جهادی است که وابسته به جبهه اسلامی سوریه می باشد. این جبهه شامل این گردان ها می شود که هر کدام در مناطقی از کشور سوریه می جنگند.......... (122490)
میثم
۱۳۹۲/۰۶/۱۶ ۱۵:۱۸
ما هم گوشامون درازه به این نتیجه رسیدیم که سوریه امنه (122531)