به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۲۲:۰۹
 
۷
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۶/۱۶ ساعت ۱۳:۳۰
کد مطلب : ۱۵۶۱۴
گزینه‌ی اصلاح‌طلبان؛ فقط محسن هاشمی است

فردا محسن هاشمي به بهشت مي‌رود؟

گروه جامعه: همه قرائن نشان مي‌دهد اگر اتفاق خاصي رخ ندهد و طبق برنامه، فردا يكشنبه جلسه انتخاب شهردار جديد تهران در شوراي شهر تشكيل شود محسن هاشمي جايگزين قاليباف و عازم ساختمان شهرداري پايتخت در خيابان بهشت خواهد شد.
فردا محسن هاشمي به بهشت مي‌رود؟
"اصلاح طلبان شورای شهر تهران تهران به اجماع رسیده‌اند و گزینه واحدی دارند" این گفته نظر تك تك اعضاست با این حال برخی از رسانه‌ها گمانی‌زنی می‌كنند كه حداقل چهار رای این گروه به كاندیدای دیگر تعلق دارد. هفته گذشته نخستین جلسه شورای شهر تهران در دور چهارم برگزار شد. در این جلسه ریاست شورای شهر تهران انتخاب شد و احمد مسجدجامعی به ریاست 10 ساله مهدی چمران پایان داد.

به گزارش ايلنا، اعضای اصلاح‌طلب شورای شهر تهران با وجود اینكه 14 نفر بیش نبودند اما برای ریاست شورا برنامه داشتند و موفق شدند به هدفشان برسند با وجود گمانه‌زنی‌های رسانه‌ها مبنی بر وجود 20 رای برای چمران؛ نتیجه جلسه شورا به تمامی این گفته‌های بی اساس پاسخ داد. انتخاب شهردار تهران مهمترین كار شورای دور چهارم است. محسن هاشمی كه كاندیدای نهایی اصلاح‌طلبان شورای شهر تهران است در برابر محمدباقر قالیباف نامزد نهایی اصولگریان جدال سختی دارد اما با توجه به اجماع اصلاح‌طلبان و داشتن برنامه‏‌ قطعا باید سرانجام این انتخاب را به نظاره نشست.

این روزها برخی از رسانه‌ها برای حمایت از كاندیداتوری خاصی گمانه‌زنی‌های زیادی می‌كنند و حتی اعلام كرده‌اند كه برخی از اصلاح طلبان رای خود را به نامزد غیراصلاح‌طلب می‌دهند. محمد سالاری (عضو اصلاح طلب شورای شهر تهران) در این باره با رد این شایعه بی‌پایه و اساس‏، می‌گوید:‌ این گفته نشان از ایجاد تردید جدی برخی از اصولگرایان خارج از شورای شهر تهران دارد كه می‌خواهند رویكرد اجتماعی شورای شهر تهران را سیاسی جلوه دهند و از برخی شایعات غیراخلاقی سوء استفاده كنند.

وی با بیان اینكه اصلاح طلبان شورای شهر تهران رسما اعلام كردند كه محسن هاشمی گزینه نهایی آنهاست، می‌افزاید: هر فردی كه در یك پروسه دموكراتیك شهردار آینده شود اعضای 31 نفره شورای شهر از آن حمایت می‌كنند تا به شهروندان خدمت كنند. اگرچه شانش هاشمی برای تصدی كرسی شهرداری تهران به دلیل مذاكراتی كه برخی از اصولگرایان رخ داده است بالاست چراكه برخی از آنها تمایل دارند به هاشمی رای بدهند. عضو شورای شهر تهران، بر این باور است که قالبیاف در هشت سال گذشته خدمات شایسته‌ای در زمینه سخت افزاری، عمرانی و خدماتی انجام داده است و حضور 8 ساله برای یك فرد كافیست چراكه او هر ایده و طرحی داشت در این مدت اجرایی شده است. او می‌گوید: معتقدم گزینه جدید انگیزه بیشتری برای كار در شهرداری تهران خواهد داشت.

محسن سرخو (دیگر عضو شورای شهر تهران) در این باره با بیان اینكه مطلقا گفته‌های حاشیه‌ای صحت ندارد، می‌افزاید:‌ اعضای اصلاح طلب شورای شهر تهران به طور كامل اجماع كرده‌اند و هیچ كدام رای غیر از محسن هاشمی نخواهد داشت چراكه اجماع صورت گرفته براساس كار كارشناسی و هفته‌ها بررسی انجام گرفته شده است.

احمد حكیمی‌پور نيز گفت:‌ انتخاب شهردار براساس فرایند قانونی انجام می‌شود. گزینه ما محسن هاشمی است و ما رای خود را به فردی دیگری نمی‌دهیم. غلامرضا انصاری نیز معتقد است اصلاح طلبان به كاندیدای واحدی رای می‌دهند و این گمانه‌زنی بیش نیست. با این حساب و باتوجه به برنامه‌ریزی اصلاح طلبان برای انتخاب ریاست شورای شهر تهران، می‌توان به این گمانه‌زنی نیز پاسخ داد كه اصلاح‌طلبان بر سر گزینه نهایی خود به اجماع رسیده‌‌اند و رای آنها به فرد دیگری نخواهد رسید.

رییس شورا: می‌خواهیم کسی را شهردار کنیم که دلش نخواهد رئیس جمهور شود


رييس شوراي شهر تهران نيز با بیان این‌که اگر شورای شهر با انتخاب شهردار با این معیار نخستین قدم را درست بردارد، اقدام اساسی را انجام داده است و به نظر من بقیه راه را هم می‌توان کنترل کرد تا شورای شهر سیاسی نشود و به کار مدیریت شهر بپردازد، چون اگر شخص شهردار در خیال و آرزوی رئیس جمهور شدن باشد، شورای شهر را نیز دنبال خود می‌کشاند و سیاسی می‌کند. احمد مسجدجامعی در بازدید از مؤسسه فرهنگی - مطبوعاتی ایران، در پاسخ به این سؤال که سایه سنگین سیاست را با چه ترفندی از سر شورای شهر برخواهید داشت، پاسخ داد: در نخستین قدم، می‌خواهیم کسی را برای سمت شهردار انتخاب کنیم که دلش نخواهد رئیس جمهور شود.

وی توضیح داد: ذات کارهای مدیریت شهری در حوزه‌های اجتماعی است و شورای شهر باید ساز‌و‌کارهایی را پیش‌بینی کند و به مدیریت شهر بسپارد تا او اجرا کند و شهر را در همه زمینه‌ها مدیریت کند و رشد دهد و با این شرح وظایف، شهردار شدن با هدف رئیس جمهور آینده شدن به هیچ عنوان به نفع شهر نیست. مسجدجامعی با بیان این‌که اگر شورای شهر با انتخاب شهردار با این معیار نخستین قدم را درست بردارد، اقدام اساسی را انجام داده است و به نظر من بقیه راه را هم می‌توان کنترل کرد تا شورای شهر سیاسی نشود و به کار مدیریت شهر بپردازد، چون اگر شخص شهردار در خیال و آرزوی رئیس جمهور شدن باشد، شورای شهر را نیز دنبال خود می‌کشاند و سیاسی می‌کند. رئیس شورای شهر تهران با اشاره به تجربه 8 سال گذشته گفت: من قصد ندارم با این گفته من شبیه‌سازی شود و تجربه 8 سال گذشته نفی و رد شود، اما من با سابقه 6 سال حضور در شورای شهر وقتی مسائل را رصد کردم، دیدم آسیب‌هایی وارد شده و یکی از این آسیب‌ها نمایشی و ویترینی شدن کارها است.

اصلاح طلب بافقی لردی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۶/۱۶ ۱۳:۴۲
انشاء الله ابتدا فتح شهرداری تهران و سپس فتح مجلس شورای اسلامی (122464)
۱۳۹۲/۰۶/۱۶ ۲۰:۱۳
این احمدی نژاد یه کاری کرده که تا میگن اصولگرا همه بدشون میاد /قالیباف بد نبود ولی هاشمی خیلی بهتره (122731)
۱۳۹۲/۰۶/۱۶ ۲۲:۵۹
واي خداي من ... كي امشب 20:30 رو ديد ؟ ديدين جنتي چه حرفايي ميزد ؟

انتقام جويي - حسادت و ... !!!

گريه هاي كدخدايي رو چي ؟؟؟ اونو ديدين؟؟؟

بابا قدرت خيلي شيرينه !!! (122817)
یونس شیخی
۱۳۹۲/۰۶/۱۶ ۱۳:۴۷
مبارکتون باشه انشاا... که همیشه پشت هم باشید (122468)
۱۳۹۲/۰۶/۱۶ ۱۴:۱۵
وقتی قبل از انتخابات اصلاح طلبان می گفتند که اگر به شورا بروند هاشمی شهردار میشه پوزخند می زدم!

واقعا پدرش و خودش رد صلاحیت شدند و حالا همه چیز بر وفق مراد است! می شود یعنی!؟ (122483)
اصلاح طلب
۱۳۹۲/۰۶/۱۶ ۱۴:۲۴
در پاراگراف آخر فکر کنم محمد مهدی تندگویان صحیح است. (122485)
میثم
۱۳۹۲/۰۶/۱۶ ۱۴:۴۶
واقعا لازمه که ساختمان بهشت از لوس وجود بعضی رانت خواران پاک بشه و انشالله شاهد پیشرفت روز افزون شهر تهران باشیم (122503)
۱۳۹۲/۰۶/۱۶ ۱۵:۰۳
فکر نکنم همش خیال بافیه
جایی دیگه بجز شورای شهر تصمیم میگیره (122518)
فرهاد فرهمند مهر
۱۳۹۲/۰۶/۱۶ ۱۸:۴۱
ناامیدی کفر است. (122667)
یزدانی
United States
۱۳۹۲/۰۶/۱۶ ۱۵:۲۲
بنده همینجا از ورزشکاران عزیزمون آقای دبیر ورضا زاده وساعی وجدیدی خواهش میکنم به آقای هاشمی رای دهند.ممنون (122536)
فرهاد فرهمند مهر
۱۳۹۲/۰۶/۱۶ ۱۸:۴۲
از ساعی و جدیدی خاطرجمع باش؛ ولی رضازاده و دبیر اهل همراهی با مردم نیستند. (122670)
۱۳۹۲/۰۶/۱۶ ۲۱:۳۴
رضا زاده حتما رای می ده (122777)
ارش
۱۳۹۲/۰۶/۱۶ ۱۶:۴۳
دمت گرم که مثل یه مرد حرفتو میزنی. درست بر عکس اون چمران ترسو و محافضه کار. (122600)
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۶/۱۶ ۱۸:۲۲
خدا کنه وقتی آقای هاشمی شهردار شد فکری به حال این خطوط اتوبوسرانی که آقای قالیباف خصوصی سازی کرده اند بکنه، واقعا مردم در مضیقه اند. امیدوارم آقای هاشمی مجددا خدمات اینچنینی را به شهرداری برگردونه و دوباره شاهد اتوبوسهای دولتی در سطح شهر باشیم
به خدا این راننده های اتوبوسهای خصوصی مردم رو کلافه کرده اند. توقفهای مکرر ، سوار کردن مسافر تا خرخره، اتوبوسهای درب و داغان و کثیف ، برخورد نامناسب با مسافر، دغدغه پرداخت اجاره ماهانه اتوبوس به شهرداری و ... که همه نشان از عدم نظارت صحیح و نبود برنامه در شهرداری در این زمینه است
در اکثر کشورهای دنیا، خدمت رسانی در بخش اتوبوسرانی به عهده دولتهاست. اما آقای قالیباف بیشتر به فکر ساختن پل و بزرگراه بودند تا خدمتهای اینچنینی
امیدوارم آقای هاشمی این مشکل اساسی را برطرف کنند (122644)
فرهاد فرهمند مهر
۱۳۹۲/۰۶/۱۶ ۱۸:۴۱
به امید انتخاب شدن محسن هاشمی. (122666)
حسین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۶/۱۶ ۱۸:۵۳
جلو این استخدامیهای بی آزمون بهره برداری مترو رو بگیرن.با وجود اقای قالی باف مترو بی در و پیکر شده (122679)
مصطفی
۱۳۹۲/۰۶/۱۶ ۱۹:۵۵
فقط محسن هاشمی. (122721)
رضا
۱۳۹۲/۰۶/۱۷ ۰۱:۱۵
اقای چمران چاه مکن بهر کسی اول خودت دوم کسی -مسجدجامعی-هاشمی مبارک (122877)
۱۳۹۲/۰۶/۱۷ ۰۱:۵۳
شهردار شدن محسن هاشمي، خواست جريان افراطي است. اشتباه استراتژيك اصلاح طلبها است. مغاير با اهداف كار دوربرد تشكيلاتي است. لطفاً اين نظر را در جايي ثبت كنيد تا در وقت مقرر اشتباه محاسباتي خود را بتوانيد تشخيص دهيد. " آگاه ساز" (122896)