به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۴ - ۱۴:۴۹
 
۵
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۶/۱۶ ساعت ۱۵:۰۸
کد مطلب : ۱۵۶۳۶
حاج رضایی: این داربی توهین به مردم بود

پول‌های‌میلیاردی مردم با منت در زمین راه می‌رفتند

گروه ورزشي: یکی از پیشکسوتان و کارشناسان فوتبال ایران معتقد است عملکرد پرسپولیس و استقلال در داربی 77 توهین به مردم بود و بازنده آن تماشاگرانی بودند که به استادیوم رفتند یا از تلویزیون بازی را دیدند!
پول‌های‌میلیاردی مردم با منت در زمین راه می‌رفتند
امیر حاج رضایی با انتقاد از داربی 77 در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: دو تیم پرسپولیس و استقلال که به مدینه فاضله رسیدند و به یکدیگر نباختند اما بازنده بازی دیروز تماشاگران بودند چه آنهایی که به استادیوم رفته بودند و چه آنهایی که از طریق تلویزیون این مسابقه را می‌دیدند.

** در ایران فلسفه "احترام به تماشاگر" وجود ندارد
وی افزود: در مبانی فوتبال فلسفه‌ای تحت عنوان "احترام به تماشاگر" وجود دارد که طبق آن و حتی بر اساس مبانی اخلاقی، نوع یک بازی باید به گونه‌ای باشد که تماشاگران از آن لذت ببرند. هم تماشاگرانی که به استادیوم رفته و هم تماشاگرانی که از طریق تلویزیون بازی را می‌بینند. متاسفانه این قضیه در ایران وجود ندارد.

** از دهه 40 تاکنون میان پرسپولیس و استقلال تنش وجود دارد
این کارشناس فوتبال ادامه داد: در رسانه‌ها و در روزها و هفته‌های گذشته می‌دیدیم عوامل دو تیم با ادبیاتی نامناسب با هم برخورد می‌کردند که نشان از تنش زیاد میان آنها بود. این تنش‌ها مربوط به دوره جدید نیست. از دهه چهل تاکنون شاهد چنین تنش‌هایی در هر مقطع هستیم و فقط نوع آن تغییر می‌کند.

** نوع بازی دیروز توهین به مردم بود

حاج رضایی با بیان این که هزینه‌های میلیاردی بستن این دو تیم را مردم تامین می‌کنند اما رضایتشان تامین نمی‌شود، گفت: این سوال در ذهن تماشاگران ایجاد می‌شود که میلیاردها تومان پول در زمین حضور دارد و این بازیکنان و مربیان با ارقام نجومی، مسئولیت گرفته‌اند؛ پول‌آنها از کجا پرداخت شده است؟ پاسخش بیت‌المال و جیب مردم است! اما از این پول چیزی عاید مردم نمی‌شود. از نظر من نوع بازی دیروز توهین به مردم بود.

** در ایران دیدن فوتبال زیبا در داربی از مردم دریغ شده!
وی با اشاره به تساوی بدون گل داربی، گفت: این سومین تساوی بدون گل پی در پی پرسپولیس و استقلال بود. البته مساله من نتیجه‌ مساوی آن هم تساوی بدون گل نیست، بحث من کیفیت و نوع مسابقه است. بارها بازی‌های صفر بر صفر در اروپا دیده‌ایم که فوق‌العاده‌ جذاب، تهاجمی و زیبا بودند. مردم از وقتی که برای دیدن آنها گذاشتند، پشیمان نشدند. اما متاسفانه در ایران دیدن فوتبال زیبا در داربی از مردم و هواداران این دو تیم دریغ شده و برخی تابوها برای آنها هنوز شکسته نشده است.

** چرا احتمال داربی در جام حذفی فقط در فینال است؟!

حاج رضایی تاکید کرد: قرعه کشی‌های لیگ و جام حذفی سالم است، اما برای مردم این سوال به وجود می‌آید که چرا در جام حذفی، استقلال و پرسپولیس باید در فینال با هم برخورد کنند؟! چرا هیچ وقت نباید این دو تیم مثلا در هفته‌های دوم و سوم با هم بازی کنند؟ نباید نباختن در داربی تبدیل به امید و آرزو شود. اگر چه مقایسه این داربی با داربی‌های بزرگ دنیا از بیخ و بن غلط است اما بالاخره یک چیزهایی باید از آن داربی‌ها یاد گرفت.

** مردی خطاب به حاج‌رضایی: جواب بچه‌هایم را چه بدهم؟
در این لحظه از گفت و گوی تلفنی با حاج رضایی، مردی که ظاهرا کنار اتومبیل او آمده بود، خطاب به او گفت: آقای حاج رضایی یک کاری کنید! یک مقدار به این دو تیم‌ بتوپید! من جواب بچه‌هایم را چه بدهم؟ آنها واقعا اعتراض می‌کنند.

** بازیکنان با راه‌ رفتن‌شان در زمین انگار سر مردم منت می‌گذارند!
حاج رضایی در اینجا خطاب به خبرنگار ایسنا، گفت: می‌بینید؟! همه معترض‌ هستند! اگر من به زعم برخی‌ها کارشناس نیستم یا مغرضانه کارشناسی می‌کنم، مردم که دیگر مغرض نیستند! آنها می‌بینند این دو تیم از بیشترین رانتها، بهترین امکانات رفاهی و بالاترین پول‌ها آن هم در این اوضاع اقتصادی مملکت بهره می برند، اما هنگامی که در زمین هستند با راه رفتن‌شان انگار بر سر این مردم منت می‌گذارند!

** استرس زیاد بازیکنان، اندیشه‌های تاکتیکی مربیان را ذوب می‌کند
این کارشناس فوتبال در پاسخ به این سوال که آیا می‌توان مربیان دو تیم که طراحی تاکتیک‌ها وظیفه آنهاست را مقصر اصلی دانست، تصریح کرد: این که به بازیکنان توصیه‌هایی شده یا نشده دیدگاه دیگری است اما از نظر من کادر فنی، بازیکنان و ... هیچ کدام نمی‌خواهند به یکدیگر ببازند. در چنین شرایطی بازیکنان با استرس زیادی در زمین حاضر شده و این وضعیت منجر به ذوب شدن تمام اندیشه‌های تاکتیکی شده و جایی برای بروز آنها وجود ندارد. شرایط پیش از هر بازی اصول و مراحلی دارد. اصل یا مرحله اول تحلیل تاکتیکی حریف و آنالیز نوع بازی آن تیم است. مرحله دوم طراحی و مهندسی مسابقه با اشراف به نقاط ضعف و قوت هر دو تیم است که ما از هر دو اصل بی‌خبر هستیم. اما مرحله سوم اجراست که ما در اجرا چیزی از هر دو تیم ندیدیم.

** یکی از راه‌حل‌های این مشکل برگزاری بازی بیشتر میان دو تیم است
وی در واکنش به این که وقتی بازیکنان دو تیم تقریبا از اواسط نیمه دوم بیشتر به زیر توپ می‌زدند یعنی هیچ برنامه و طرحی برای حمله نداشتند، گفت: دقیقا همین است که از مساوی راضی هستند و فقط دوست دارند به حریفشان نبازند.
حاج رضایی در پاسخ به این سوال که چه راهکاری برای برون رفت از چنین شرایطی پیشنهاد می‌کنید؟ اظهار کرد: مهم‌ترین و شاید تنهاترین راه حل این مساله برگزاری بازی بیشتر میان دو تیم است. در برنامه‌ریزی‌ها باید یکسری تابوها را بشکنیم. اول این که قرعه کشی لیگ به گونه‌ای انجام شود که احتمال برخورد دو تیم در هر هفته‌ای وجود داشته باشد. یا اینکه در جام حذفی احتمال برگزاری داربی تنها در فینال نباشد. مگر چند شکست پی در پی پرسپولیس از استقلال، مشکلی را به وجود آورد؟ مگر پیروزی دراماتیک پرسپولیس در آن مسابقه سه بر دو، وضع بدی ایجاد کرد؟ طبیعی است هواداران هر دو تیم در صورت باخت ناراحت و با پیروزی تیم‌هایشان خوشحال می‌شوند؛ اینهاست که فوتبال را زیبا و جذاب می‌کند اما الان هیچ کسی از داربی لذت نمی‌برد.

** دنیا تلاش می‌کند داربی‌ها جذاب شود اما در ایران تلاش می‌کنیم بسته شود!
وی افزود: دیروز بنا به دلایلی مجبور بودم مقابل تلویزیون بنشینم و بازی را ببیینم چون با این فوتبال کار دارم. پیش از این در سال‌های گذشته مهمانی‌هایی قبل از داربی با حضور بازیکنان هر دو تیم گرفته می‌شد تا زهر مسابقه گرفته شود یا در بازی‌های گروهی، این دو تیم همیشه سرگروه بودند و برنامه‌ریزی‌ها به گونه‌ای بود که حتی‌الامکان کمترین بازی بین آنها انجام شود. تمام دنیا تلاش می‌کنند تا فوتبال و داربی‌ها جذاب‌تر شود، اما ما تلاش کردیم تا فضای آن بسته‌تر شود!

** سوال‌ها و ابهام‌های مردم جز با شکستن تابوها از بین نمی‌رود
حاج رضایی در واکنش به این که اما این تفاسیر ممکن است این شائبه را ایجاد کند که مربیان و بازیکنان دو تیم چندان مقصر نیستند و این شرایط است که چنین عملکردی را در داربی به آنها تحمیل کرده، به ایسنا گفت: عوامل مختلفی در ایجاد چنین بازی‌هایی دخیل هستند. من در شرایطی نیستم که بخواهم مستند صحبت کنم اما همان طور که گفتم سوال‌ها و ابهام‌هایی که در اذهان مردم و هواداران مطرح است، جز با شکستن انواع تابوها از بین نمی‌رود. در گذشته تابوی داوری را در داربی شکستیم و در آینده هم می‌توانیم تابوهای دیگر را بشکنیم. هیچ اشکالی ندارد که این دو تیم به هم ببازند. گاهی اوقات یک تیم بالای جدولی به یک تیم پایین جدولی می‌بازد، هیچ مشکلی هم پیش نمی‌آید. نهایتا این تابوها و مشکلات که مردم را آزار می‌دهد باید از بین برود.

ياسين
۱۳۹۲/۰۶/۱۶ ۱۵:۱۴
فقط ميخواستن مدل موهاشون رو به ديگران نشون بدن ...

جووناي ايراني ! به والله اينا لياقت الگو بودن رو ندارن ...

عقده ديدن شدن داشتن ... (122529)
۱۳۹۲/۰۶/۱۶ ۲۰:۳۶
آهای مردم چرا به خود نمی آیید؟ قرمز و آبی را ساواکی ها به توصیه انگلیسی ها ابداع کردن تا مردم پیوسته به دو گروه تقسیم بشن و با هم کل کل تا حد دشمنی را ادامه بدن. در طول چند دهه این دو تا تیم چی به شما دادن جز تحمیل هزینه های میلیاردی؟ اخیرا هم تیم تبریزی تراکتور سازی با حاشیه های زیاد قومیت پرستی همراهه که در شبکه های اجتماعی مشخصه و بعضی از مسئولین و بازیکنان این تیم هم با ندانم کاری و شاید هم به قصد به آن دامن می زنند. آهای مردم، به تحریم این تیم ها بپردازین. باور کنین طرفداری از این فوتبال چیزی جز حرص و استرس برایتان نداره. (122738)
احسام
۱۳۹۲/۰۶/۱۷ ۰۰:۵۷
حاجي كدومشون ميبردن ذهن مشعشع شما از ساواك و انگليس و آمريكا رفع اتهام ميكرد؟؟؟
دست بردارين از اين توهم بافي ها و اگر به ذهنتون راه حل رفع مشكل نميرسد لااقل كارشناسي نكنيد كه سنگينتر باشيد
لابد بارسا و رئال را هم انگليسي ها به راه انداختند!!!
تراكتور مال آذربايجانه ،مثل سپاهان كه مال اصفهانه و ملوان كه مال شماله.....حالا طرفداري از اين تيمها ميشه قوميت پرستي
فرزندان ستارخان و باقرخان كساني را كه بهشون اتهام قومگرايي بزنن را هرگز نميبخشن (122873)
آرش
۱۳۹۲/۰۶/۱۶ ۲۳:۵۳
خوشبختانه به ما که توهین نشد چون الان خیلی وقته زمان بارزشمو دیگه به دیدن فوتبال آبکی اینا تلف نمیکنم.چون اینها خیلی وقته دارن به مردم توهین میکنن ولی مردم بازم برای دیدنشون سرودست میشکنن!آخه چرا؟مقصر فقط خود مان هستیم و بس (122845)
۱۳۹۲/۰۶/۱۷ ۰۱:۲۷
بله کسی که دست بچه 5-6 ساله شو می گیره (گزارشگر شبکه 3 قبل از بازی نشون داد) از شهرستان دور دست میاره تهران و بچه الاخون والا خون از فرط خستگی حتی نمی تونه جلوی دوربین تلویزیون خودشو نگه داره، دچار فقر فرهنگی هست که نا آگاهانه از آن به عشق به قرمز و آبی تعبیر میکنه. پس حق این گونه تماشاگران همین دربی در پیته نه بیشتر. قرمز و آبی از کیسه فقر فرهنگی تماشاگرانشان ارتزاق می کنن. (122886)
هومن
Germany
۱۳۹۲/۰۶/۱۶ ۱۵:۲۰
یک بازی مضحک با پاسها وشوتهای مضحک تر.دقیقا مثل این بود که انگار رفتند قبل از بازی 22نفر را از خیابون جمع کردند وگفتند ما یک بازی فوتبال داریم بیائید بازی کنید.از آنها هم اصرار که ما بلد نیستیم واز برگزارکنندگان هم اصرار که بابا 90 دقیقه بیشتر نیست بیائید یک کاریش بکنید!!!اگر فقط شخصی در عمرش دوساعت فوتباتل بازی کرده بود از اینا بهتر بازی میکرد.خجالت آوربود.ریشه این فوتبال پوسیده (122534)
صالح
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۶/۱۶ ۱۵:۴۳
همش میگن استرس استرس... ولی من چیزی بنام استرس تو وجود این بازیکنا نمی بینم... زیر توپ زدن و هر دمبیل بازی کردن این برادران میلیاردر پدیده ی همیشگی است... اول فصل همینه... وسط فصل همینه..اخرشم همینه... همه جای دنیا دارن فوتبال بازی میکنن... فقط ایران فوتبالش استرس داره؟ اینا همه از شکم سیریه... (122556)
امین
۱۳۹۲/۰۶/۱۶ ۱۵:۴۶
دوستان عزیز پرسپولیسی و استقلالی بیاید همت کنیم و دربی برگشت را به نشانه اعتراض تحریم کنیم و به ورزشگاه نرویم (122560)
۱۳۹۲/۰۶/۱۶ ۲۰:۳۸
باید دربی را تحریم کرد. موافقم. همه به تحریم دربی بپیوندیم. (122741)
آش
۱۳۹۲/۰۶/۱۶ ۲۳:۵۶
اصلا از tv هم نباید نگاه کرد چه برسه به استادیوم و کل فوتبال داخلی رو همینطور (122847)
امیر
۱۳۹۲/۰۶/۱۶ ۱۶:۰۱
حیف از این همه پول من و شما مردم که اینگونه حیف و میل می شود. من که راضی نیستم. با این پولا چه کارایی که برای این مملکت نمیشه کرد.!!!! (122577)
ایوب
۱۳۹۲/۰۶/۱۶ ۱۶:۰۲
چاره کار فقط یک چیز است!!!
این دو تیم را باید به بخش خصوصی (واقعا خصوصی) واگذار بشوند تا پول مفت به بازیکنی که بازی بلد نیست ندهند. (122578)
امیر
۱۳۹۲/۰۶/۱۶ ۲۱:۱۲
چاره کار فقط یک چیز است:

در این فوتبال رو باید گل گرفت و پول بی زبونی که توش هزینه میشه رو صرف سایر رشته ها کرد. از این فوتبالیستهای بی خاصیت هم بعنوان توپ جمع کن والیبالیستها و بسکتبالیستهای افتخار آفرین استفاده بشه. (122766)
۱۳۹۲/۰۶/۱۷ ۰۱:۳۰
خوش گفتی، اینها بایستی برای توپ جمع کنی والیبالیستها صف بکشن! یا اینکه حوله دستشون بگیرن عرق کشتی گیرها و وزنه بردارها را خشک کنن! تازه، اول باید تست بدن اگر لایق باشن. (122887)
۱۳۹۲/۰۶/۱۶ ۲۳:۵۷
چرا منفی دادی؟ (122848)
alirezaaaaaa
۱۳۹۲/۰۶/۱۶ ۱۶:۰۹
من الان نزدیک 5ساله که دیگه فوتبال ایرانو نگاه نمیکنم.و وقتی آدمایی رو میبینم که بره بردو باخت یه تیم گریه میکنن و بره دیدنشون از جاهای دور میان تهران واقعا تعجب میکنم و دلم براشون میسوزه.حالا اگه بازیشون بده اگه یکم اخلاق داشتن باز میشد توجیه کرد.ولی افسوس (122582)
۱۳۹۲/۰۶/۱۶ ۲۰:۴۶
من دلم براشون نمی سوزه. وقطی به این فوتبال در پیت و بازیکناش اهمیت میدن و بت سازی می کنن حق شان بیش از این نیست. (122746)
امیر
۱۳۹۲/۰۶/۱۶ ۲۱:۱۳
من نیز هم... (122768)
۱۳۹۲/۰۶/۱۶ ۲۳:۵۹
جانا سخن از زبان ما میگویی.واقعا.ارزش فوتبال رو اینا در حد پول پایین آوردن (122849)
محمد
۱۳۹۲/۰۶/۱۶ ۱۶:۳۷
خودمان را گول نزنیم ؛ در ایران در همه زمینه ها خودمان را با کشورهای دیگر مقایسه می کنیم آنجا که به نفعمان باشد مدعی می شویم وهرکجا که به ضررمان بود سکوت می کنیم حرفه ای وحتی بالاتر هستیم ولی در زمین بازی مانند کودکان عقب مانده ذهنی عمل می کنیم وتا مادامی که تفکرمان به موضوعات واقع بینانه نباشد آش همان است وکاسه همان . (122597)
۱۳۹۲/۰۶/۱۶ ۱۶:۳۹
من یک مخترع هستم که با هزینه 10 میلیون میتونم یک انرژی جدید در اختیار بشر قرار بدهم اما تو این کشور هر جا میریم جز تحقیر شدن چیزی نصیبمان نمی شود. بعد خلعتبری 50 سانتی و 6 میلیارد خرجش می کنند این هم از بازیش. به هر حال خدا جای حق نشسته... (122598)
فرداد
۱۳۹۲/۰۶/۱۶ ۱۶:۴۹
بابا یه بازی درگیرانه هم که انجام میشه همه انتقاد میکنن فقط گل نداشت مگرنه بازی خوبی بود فقط تنها ایرادی که داشت پاس های اشتباه که بزرگترین مشکل فوتبال ایران هست در بازی زیاد بود همین (122603)
۱۳۹۲/۰۶/۱۶ ۱۷:۳۷
واقعا جای تاسف داره تو این چند روزه خبر اصلی کشور شده فوتبال بین استقلال و پرسپولیسه، واقعا چه فرقی به حال کسی می کنه اگر استقلال ببره یا پرسپولیس؟ تنها فایده ای که داشته اینه که یک عده فوتبالی که بود و نبودشون برای کشور فرقی نداره با بیت المال جیباشون پرشده و ماشینهای آخرین مدل سوار می شوند در حالی اگر یکسال فوتبال را کامل تعطیل کنند و چندصد میلیاری که از بیت المال خرج یکسال آن میشه را برای عموم هزینه کنند می توان چند تا بیمارستان مجهز در کشور ساخت یا می توان این رقم سنگین را به هزاران بیماری داد که توان تهیه دارو گران بیماری صعب العلاجشان را ندارند یا می توان 50 تا 100 تا یا بیشتر مدرسه ساخت، یا می توان تبدیلش کرد به وام های کوچک و داد به هزاران جوانی که بیکار هستند و محتاج، می توان فضای ورزشی عمومی ساخت تا همه بتوانند استفاده کنند و صدها می توان دیگر...

آقای روحانی چرا فوتبال باشگاهی ایران را کاملا خصوصی نمی کنید؟! ما راضی نیستیم، هزار بار راضی نیستیم سهم ما از بیت المال برود تو جیب این فوتبالیست ها و فوتبالی ها.

چرا کسی صداش در نمیاد؟! (122622)
۱۳۹۲/۰۶/۱۶ ۱۷:۵۰
چند سال قبل خيلي فضاي دربي مناسب تر بود، متاسفانه آقاي رويانيان ادبيات افراطي در كري خواندن پيش گرفتن و آقاي فتح الله زاده هم جواب دادن و اين تنش حالا به طرفداران منتقل شده. (122625)
سینا صفوی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۶/۱۶ ۱۸:۱۶
من هم نقش رویانیان رو در به خرابی کشیدن دربی در این دو سال اخیر جدی تر از هر چیزی می دونم. (122640)
۱۳۹۲/۰۶/۱۶ ۲۳:۲۴
یعنی رویانیان نبود فتح ا.. زاده ادبیات بهتری داشت؟ همین تعصبات بیهوده فوتبال را به اینجا کشانده. (122831)
ali
۱۳۹۲/۰۶/۱۷ ۰۴:۳۵
ببخشيد حواسم نبود بهت منفي دادم (122912)
رضا
۱۳۹۲/۰۶/۱۶ ۱۷:۵۷
دیگر دوره دوقظبی فوتبال گذشته است با تبلیغات و بزرگ نمایی رسانه ای تیمها بزرگ نمیشوند رنگها و تیمهای زیادی اعلام موجودیت کردهاند اگر میلیاردها تومان هم به تک تک این بازیکنان دو تیم بدهند ارزش گرانترین انها صد میلیون تومان بیشتر نیست بیت المال را حرام نکنید اقای رویانیان برای بازیکن متوسط داخلی میلیاردی خرج میکند و به ان افتخار میکند اقایان خجالت بکشند روزنامهها و تلویزیون هرچی که درباره ملت فکر میکنند خودشان هستند دست از نمایش امار بیمورد بردارید سالی که نکوست از بهارش پیداست (122629)
ايرانيان
۱۳۹۲/۰۶/۱۶ ۱۸:۱۲
كدام معيارهاي كشورمان با غرب مقايسه مي شود كه بازيكنانمان دستمزدشان را با غرب مقايسه ميكنند؟؟؟؟؟؟؟؟؟
تازه اونم با بازي داربي77 (122638)
رحمانی
۱۳۹۲/۰۶/۱۶ ۱۹:۰۷
واقعا فوتبال زده شدم ...
متاسفم برای همشان !
مردم را مسخره کردند و این پولها خوردن ندارد! (122692)
آزرمیدخت
۱۳۹۲/۰۶/۱۶ ۲۳:۳۶
یاد غلامحسین مظلومی بخیر برای سلامتیش دعا کنید و اونهایی که میتونن برن عیادتش چون ایشان از نسلی بودند که فونبال رو برای من و هم سن وسالام جذاب کردند (122838)
۱۳۹۲/۰۶/۱۷ ۰۱:۵۲
فوتبال در ایران هیچ سودی به حال مردم ندارد در حالیکه اکثر مردم شام شب ندارند بازیکنان پول های میلیاردی می گیرند در واقع فوتبال نوعی سرگرم کردن جوانان است و در واقع فریب دادن؛ (122894)
محمدی
۱۳۹۲/۰۶/۱۷ ۰۲:۰۴
دلایل متعددی باعث عدم جذابیت همیشگی این دیدار شده است:
1- این دو تیم بر خلاف دیگر دربی های مهم دنیا بیش از آنکه برای برد به زمین بیایند برای نباختن می آیند 2- استرس و اضطراب ناشی از باخت ،از لحظه پایان بازی ماقبل این بازی تا پایان این بازی در بازیکنان ،مربیان و کادر فنی وحتی مدیر عامل هردو تیم موج میزند که نتیجه آن در بازی کاملا مشهود است 3-در سالهای اخیر به لطف افزایش جراید ورزشی و همچنین برنامه های ورزشی صدا و سیما بویژه برنامه نود و شبکه ورزش رادیو -منکر ارزش رسانه ها نیستیم -در یک هفته منتهی به این بازی حجم قابل توجهی فشار روانی به آنها وارد می شود که بر شانه های این دو تیم سنگینی می کند 4-ورزشگاه آزادی شاید دیگر مکان مناسبی بر انجام این دربی نباشد،حداقل برای چند بازی. (122903)
۱۳۹۲/۰۶/۱۷ ۰۷:۱۲
فقط پیام صادقیان ! (122917)