به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۴ - ۲۲:۴۰
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۶/۱۷ ساعت ۰۹:۳۸
کد مطلب : ۱۵۶۶۰
مسئول ستاد اقامه نماز جمعه تهران:

نهضت‌توسعه‌امام‌زاده‌ها در ایران شکل بگیرد

گروه جامعه: مسئول ستاد اقامه نماز جمعه تهران خواستار ایجاد «نهضت» توسعه امام‌زاده‌ها در ایران و معرفی امام‌زاده‌ها در کتاب‌های مختلف درسی از کودکستان تا دانشگاه شده و افزود: زندگی‌نامه برخی از آن‌ها نیز می‌تواند در دانشگاه‌ها به عنوان «واحد درسی» تدریس شود.
نهضت‌توسعه‌امام‌زاده‌ها در ایران شکل بگیرد
حجت الاسلام یدا... شیر مردی در گفتگو با ستاد خبری کنگره بین المللی امامزاداگان با بیان اینکه امامزادگان قطب فرهنگی، معنوی، علمی، اقتصادی و اجتماعی کشور هستند، اظهار کرد: امامزادگان قطب دل های مومنین هستند و تأکید مقام معظم رهبری(مدظله العالی) در راستای تقویت این جایگاه است. وی با بیان اینکه برای توسعه و گسترش فعالیت های امامزادگان 2 محور مي‌توان مدنظر قرار داد، افزود: نظام، مجلس و دولت باید امکانات سخت افزاری مناسب را در اختیار امامزادگان قرار دهد که در این راستا طرح جامع توسعه امامزادگان در سازمان اوقاف و امور خیریه مدنظر قرار گرفته است.

مسئول ستاد اقامه نماز جمعه تهران با بیان اینکه احداث بیمارستان، پارک، فضای سبز، مهمان سرا درکنار امامزادگان تأثیر گذار است و به تربیت جامعه کمک مي‌کند، افزود: هر میزان جامعه خوب و مناسب تربیت شود و رویکردی علوی و مهدوی داشته باشد، موجب کاهش بزه و جرم در جامعه مي‌شود و تقوای ملت را افزایش مي‌دهد که در نهایت کاهش هزینه های انتظامی را در پی دارد.
وی دومین رویکرد را توجه به امور نرم افزاری امامزادگان بر شمرد و تصریح کرد: سازمان اوقاف و امور خیریه با مهندسی و برنامه ریزی مناسب باید در راستای کارهای نرم افزاری امامزادگان قدم بر دارد تا این اماکن مقدس به پناهگاه آحاد جامعه مبدل شوند که البته هم اکنون نیز دارای چنین جایگاهی هستند اما باید هدفمند تر شود.

شیرمردی با اعلام اینکه امامزادگان در کتاب های مختلف درسی از کودکستان تا دانشگاه با رویکردهای مختلف مي‌توانند معرفی شوند، تصریح کرد: زندگینامه امامزاده عبدالعظیم (ع) شهر ری، شاه چراغ شیراز و دیگر امامزادگان مطرح کشور مي‌توانند درس دانشگاه ها باشند زیرا بسیاری از فقهای اسلام بر سر درس این امامزادگان فقیه شده اند. وي با بیان اینکه سازمان اوقاف و امور خیریه علاوه بر شناسایی امامزادگان در فیلم ها، شعر، کتب و ... نیز مي‌تواند به معرفی امامزادگان بپردازند، تصریح کرد: این سازمان با امضای تفاهم نامه با صدا و سیما، وزارت آموزش و پرورش، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و بنیاد ایرانشناسی مي‌تواند زندگی نامه امامزادگان را معرفی کند.

شیر مردی با بیان اینکه هر متر مربع زمین در امامزاده مي‌تواند به مکان های آموزشی تبدیل شود، تصریح کرده آموزش های قرآنی، خانواده، تفسیر قرآن و ... مي‌تواند در امامزاده ها صورت گیرد تا این امامزادگان قطب علمی، فرهنگی و اجتماعی کشور به معنای واقعی شود. شیر مردی اقدامات عمرانی و آبادانی در امامزادگان را نیازمند تلاش مضاعف دانست و گفت: باید نهضت توسعه و گسترش امامزادگان در کشور ایجاد شود و با ایجاد سازمانی مستقل از امکانات دولتی و خیرین جهت توسعه امامزادگان بهره برداری شود.

گفتني اينكه، پس از پیروزی انقلاب اسلامی در سال ۱۳۵۷ هزاران امامزاده به فهرست امامزاده‌های موجود اضافه شده و در حال حاضر بیش از ۱۰ هزار امامزاده در كشور وجود دارد.