به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۷ - ۱۰:۳۴
 
۵
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۶/۱۷ ساعت ۱۵:۳۴
کد مطلب : ۱۵۷۱۲

اموالی که احمدی‌نژاد باید به دولت برگرداند

گروه سياسي: این روزها بخشی از انرژی دولت روحانی و قوه قضائیه به بازگردان اموالی صرف می‌شود که در دولت قبل مصادره شده است. از ماجرای 16 میلیارد تومانی که از حساب ریاست‌جمهوری به نفع حساب دانشگاه ایرانیان برداشت شده بود تا ماجرای ساختمانی که در اختیار محمدرضا رحیمی معاون اول رئیس جمهور سابق قرار گرفته بود.
اموالی که احمدی‌نژاد باید به دولت برگرداند
بالاخره محمود احمدی نژاد رئیس جمهور سابق درباره این 16 میلیارد معروف صحبت کرد. در واقع صحبت نکرد و گفت که بعدا درباره این موضوع صحبت خواهد کرد اما باز تاکید کرد که دولتش پاک است. ماجرای این 16 میلیارد به یک روز قبل از مراسم تحلیف یعنی آخرین روز حضور تیم احمدی نژاد در پاستور بازمی‌گردد. احمدی نژاد که در آخرین نشست خبری خود شماره حسابی برای دریافت کمک‌های مردمی برای راه اندازی دانشگاه ایرانیان اعلام کرده بود، به همین کمک‌ها بسنده نکرد. رسانه‌ها نوشتند که در روز 12 مرداد 16 میلیارد تومان از حساب ریاست جمهوری به حساب دانشگاهی که قرار است احمدی نژاد راه اندازی کند منتقل شده است. با افشای این ماجرا، روابط عمومی دانشگاه ایرانیان اعلام کرد که کمک انجام شده به دانشگاه ایرانیان بر طبق موازین قانونی و بر اساس مصوبه دولت صورت گرفته است و به منظور پاسداشت از جایگاه والای علمی این پول به حساب ریاست جمهوری برگردانده شده است.

پیش از آنکه ماجرای دانشگاه ایرانیان و 16 میلیارد تومان فاش شود، ماجرای راه اندازی دفتر رئیس جمهور سابق در روزهای پایانی دولت دهم به یکی از پرحاشیه‌ترین خبرهای روز تبدیل شد. کار به جایی رسید که عوض حیدرپور عضو کمیسیون امنیت ملی در مجلس تذکر داد که شنیده‌ایم دفتری در میدان ونک به نام رئیس‌جمهور سابق راه‌اندازی شده که آقایان دفتر رئیس‌جمهور سابق به آنجا اسباب‌کشی کرده و در آنجا اطراق کرده‌اند؛ حتی برخی از اسناد، مدارک و هدایای موزه ریاست جمهوری به آنجا منتقل شده است. این نماینده مجلس از رئیس‌جمهور خواست تا دفتر رئیس‌جمهور سابق را تعطیل کند. 30 مرداد خبرگزاری فارس نوشت که در حالی که یک عضو دفتر رئیس جمهوری سابق معتقد است تغییری در ساختار این دفتر که بر اساس نظر وزیران دولت دهم ایجاد شده، صورت نمی‌گیرد اما یک منبع آگاه با رد این مطلب، از نظر یاران روحانی برای تغییر در تشکیلات و پست‌های سازمانی دفتر مذکور خبر داد.

اکبر ترکان مشاور رئیس جمهور ماجرای دیگری از دانشگاه ایرانیان را فاش کرد و گفت در مناطق آزاد برخی اموال دولتی مصادره کرده اند. این اموال شامل سه ساختمان و 27 خودرو می شد. بقایی دبیر سابق مناطق آزاد اعلام کرد که چیزی نبرده‌ایم اما ترکان اسنادی را منتشر کرد. بقایی در گفت وگویی اعلام کرد مگر ترکان کمیسر پلیس است اما ترکان گفت که کمیسر پلیس نیستم و پیگیر اموال ملی هستم. او در گفت وگو با شرق اظهار داشت که مهم استرداد اموال است اگر تاکنون استرداد اموال مربوط به دولت و مناطق آزاد داوطلبانه بوده من تشکر می‌کنم و در خواست دارم باقی این اموال را هم به‌صورت داوطلبانه بازگردانند. ماشین‌ها، دفاتر و ساختمان‌های مربوط به مناطق آزاد و اموالی که در دستان آقایان است اگر به همین صورت و به ادعای خودشان داوطلبانه مسترد شود ما از این امر استقبال می‌کنم مهم این است که اموال مربوط به هر نهادی در اختیار همان سازمان یا نهاد قرار گیرد لذا خواهشمندیم به همین صورت، محترمانه اموال بازگردانده شوند.

در آخرین نوع از این تلاش‌ها هم اعلام شد که نهاد ریاست جمهوری یکی از ساختمان‌های تحت مالکیت خود را که برای استفاده در اختیار محمدرضا رحیمی قرار گرفته بود، بازپس گرفت. این ساختمان در نزدیکی ساختمان صدا و سیما در خیابان الوند قرار دارد و تا قبل از استقرار رحیمی، در اختیار رسانه ملی بود. در اواخر دولت دهم این ساختمان از صدا و سیما بازپس گرفته شد و به عنوان ساختمان شماره 2 دانشگاه جامع ایرانیان در اختیار دولت وقت قرار گرفت و پس از پایان دولت، به دفتر محمدرضا رحیمی معاون اول محمود احمدی‌نژاد تبدیل شد، اما هفته پیش دوباره تحت تملک نهاد ریاست جمهوری رفت.

ماجرای انتقال هدایای ریاست جمهوری به ساختمانی در بلوار آفریقا هم یکی از کارهای جنجالی دولت دهم در روزهای پایانی بود که حالا معاون اول دستگاه قضايي با اشاره به خروج هداياي خارجي از "موزه هدايا" گفته است: اگر اين هدايا جزو اموال دولتي باشد وظيفه دستگاه قضايي است كه پيگيري كند و اگر معلوم شود كه اموال مربوط به دولت بوده و ثبت دولتي شده حتي كوچكترين شي آن هم قابليت تعقيب قانوني دارد.
مرجع : مهر

۱۳۹۲/۰۶/۱۷ ۱۵:۴۵
عمرن (123295)
۱۳۹۲/۰۶/۱۷ ۲۳:۲۵
اموالی که اصلاح طلب ها و وابستگان هاشمی باید برگردانند را هم بنویسید
البته 3 الی 5 روز طول میکشه که تایپ بشه (123717)
۱۳۹۲/۰۶/۱۷ ۱۵:۵۰
ای کاش احمدی نژاد و یارانش همه چیز را با خود می بردند ولی تورم و قیمت ها به سال 84 بر می گشت. (123298)
علمدار
۱۳۹۲/۰۶/۱۷ ۱۵:۵۶
بدبخت کسی که برای سیرکردن زن وبچهایش کیسه ای برنج را برمی داردبهش لقب دزدمی دهند (123302)
يكي
۱۳۹۲/۰۶/۱۷ ۱۷:۵۹
چي نبايد برگردونه؟ اينو بگيد، البته اگر وجود داشته باشد. (123437)
یک ایرانی
۱۳۹۲/۰۶/۱۷ ۱۸:۴۶
آفرین به این دولت پاک . بابا چرا نمی خواهید بفهمید برای بدست آوردن اینها هشت سال زحمت کشیده . یه مقدارش هم ارث پدرش بوده . چیکارش دارید بابا . (123497)
زهرا
۱۳۹۲/۰۶/۱۷ ۱۹:۰۳
سال 88 آمدیم به خیابان که بگوییم این آقا شایسته رئیس جمهوری نیست.حرفمان را باور نکردید. حالا تلاش کنید اموال ملت رو از این آقا و اطرافیانش پس بگیرید (123510)
پارسا
۱۳۹۲/۰۶/۱۸ ۰۱:۳۱
سال 88 ؟! ما که هممون فتنه گریم!
این آقا پاک و با بصیرت بود که مملکتو به اینجا رسونده؟! (123847)
سیدعبدالله
۱۳۹۲/۰۶/۱۷ ۲۰:۲۳
مشتی نمونهء خروار ! به طور قطع اگر حسابهای دور اول ریاست جمهوری ودور دوم ریاست جمهوری مورد بررسی قرار گیرد خدامیدونه چه خبر هایی بوده وچه ریخت وپاشهایی که صورت نگرفته! آقایی که در دوران کوتاه یکسال واندی شهردار تهران بودنش به تصریح بعضی از اعضای شورای شهر وتأیید آقای قالیباف (که بعد از ایشان شهردار تهران شدند) مبلغ 370 میلیارد تومان کم آورد وبه تعبیر خیلی محترمانه :{بدون فاکتور هزینه فرموده بودند!} در زمان ریاست جمهوریشان جه مبالغی بی فاکتور هزینه شده باشد را خدا آگاه است! این احتمال که انجام این کارهای بی پروای برداشت غیر قانونی 16 میلیارد وساختمانهایی که برای رئیس جمهور سابق ومعاون اولش وبرای دانشگاه خیالی !, برای رد گم کردن باشد , خالی ازوجه نیست! (123578)
۱۳۹۲/۰۶/۱۷ ۲۳:۲۶
خیلی چیزها رو باید برگردونه از جمله:
1-اخلاقیات و اعتماد از دست رفته جامعه را
2-پول 8سال نفت ملت را در اوج فروش نفت
3-ثروتهای به خارج رفته ملت را
4- جوانان و متخصصانی که فراری داده شدند
5لغو تحریمها
6-اعتبار بین المللی
7.... (123718)
حميدرضا
۱۳۹۲/۰۶/۱۸ ۰۱:۵۲
بابا اينا دارن اين بازيهارو در ميارن كه اصل دزدي رو ماست مالي كنند،!!! تو سايت آقاي هاشمي زده بود كه بايد حساب كتاب درآمد نفتي اين هشت سال مشخص بشه ،،!! يعني ٧٠٠ ميليارد دلار ،!! يعني ٢١٠ هزار ميليارد تومان ،،!! يعني هر ايراني تو اين هشت سال ماهي ٣ ميليون تومان درآمد داشته ،، حالا شما چسبيديد به آفتابه اي كه چاوز به اين آقا هديه داده ،،،!!!!!!!!!!؟؟؟؟؟ (123856)
بلدیه چی
۱۳۹۲/۰۶/۱۸ ۰۲:۲۹
حالاکه اینطوره سراغ مدیریتت شهرداری این بابا(تصدی شهرداری تهران)هم برن.شایدمواردی ازاین دست کشف بشه.چون رییس دولت شده موضوع بکلی به فراموشی سپرده شد. (123878)