به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۶ - ۱۹:۱۲
 
۴
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۶/۰۹ ساعت ۱۶:۳۵
کد مطلب : ۱۵۲۳۲
20 ميليارد كمك شده است نه 16 ميليارد!

چگونگي‌ کمک‌ ميلياردي‌ به‌دانشگاه‌ احمدي‌نژاد

گروه سياسي: کمک ميلياردي به دانشگاه ايرانيان که متعلق به محمود احمدي نژاد است به ماجرايي جنجالي تبديل شده است. خبر کمک ميلياردي به اين دانشگاه براي اولين بار از سوي يک روزنامه نزديک به هاشمي رفسنجاني منتشر شد. پس از آن حتي اسنادي از اين کمک مالي و خروج پول از نهاد رياست جمهوري روي سايت‌هاي خبري قرار گرفت.
چگونگي‌ کمک‌ ميلياردي‌ به‌دانشگاه‌ احمدي‌نژاد
يک فعال سياسي نزديک به رحيم مشايي از کمک 20ميليارد توماني احمدي‌نژاد به دانشگاه ايرانيان خبر داد و گفت: براي اولين بار آقاي اميري‌فر در ماه رمضان از کمک آقاي احمدي‌نژاد به دانشگاه ايرانيان خبر داد و آقاي مشايي نيز نه تنها آن را تاييد کرد بلکه مقدار مبلغ پرداخت شده که گفته مي‌شود 20ميليارد تومان است نه 16ميليارد تومان را تاييد کرد. وي افزود: کمک مالي آقاي احمدي‌نژاد به دانشگاه ايرانيان از محل اعتباراتي است که نهاد رياست جمهوري به همه دانشگاه‌ها از اين محل کمک مي‌کند در واقع اعتباراتي براي کمک به دانشگاه‌ها در اختيار شخص رييس‌جمهور است که همه دانشگاه‌هاي خصوصي و غيرانتفاعي اين کمک را دريافت کرده‌اند، بنابراين از نظر قانوني اين کمک هيچ شبهه‌اي ندارد.

اين منبع آگاه ادامه داد: در گفتگويي که با آقاي مشايي داشتم ايشان اين اقدام را قانوني خواند و مشابه مبلغي دانست که نهاد رياست جمهوري به همه دانشگاهها کمک مي‌کند‌.وي اظهار داشت: سند کمک 20ميليارد توماني احمدي نژاد به دانشگاه ايرانيان از بانک خارج شده است و نهاد رياست جمهوري در اين رابطه مدعي نيست در واقع اينها بحث سياسي است که درست کرده اند.

اين چهره نزديک به مشايي خاطرنشان کرد: کار احمدي نژاد نه تنها غيرقانوني نيست بلکه ايشان به دنبال توسعه علمي کشور است‌. بايد يادآور شد در اين مدت مردم مناطق محروم حدود 1ميليارد تومان به دانشگاه آقاي احمدي نژاد کمک کرده‌اند که اين موضوع نشان دهنده اقبال ايشان در مناطق محروم است بنابراين نبايد عده‌اي به دنبال غرض‌ورزي سياسي باشند. وي تاکيد کرد: رييس جمهور سابق با اين مبلغ به دنبال خريد ساختمان دانشگاه است و براي جذب دانشجو از مناطق محروم به صورت بورسيه برنامه دارد.

اين فعال سياسي با انتقاد از موضع گيري هايي که در زمان انتخابات عليه احمدي نژاد صورت گرفت، خاطرنشان کرد: در زمان انتخابات به آقاي احمدي نژاد تهمت مي‌زدند که قصد انجام کودتا دارد و اکنون نيز چنين مباحثي در خصوص دانشگاه ايرانيان مطرح مي‌کنند درحالي که بسياري از دانشگاه‌هاي غيرانتفاعي که مربوط به مسئولين است از ابتداي امر از دفتر رييس جمهوري و ديگر نهادها مبالغ زيادي کمک دريافت کرده‌اند چرا که بدون اين کمک‌ها نمي‌شود دانشگاه راه‌اندازي کرد بنابراين به عقيده بنده اين بحث‌هايي اين روزها مطرح مي‌شود غرض‌ورزي است.

۱۳۹۲/۰۶/۰۹ ۱۷:۰۷
چیری که فراوانه توی این کشور دانشگاه است و بانک اقای رییس جمهور اگر قصدش کمک بود این پول رو توی صندوق بنفع کار گران بیکار و بیرون شده از صنایع ورشکسته ارجاع میداد نه اینکه با این کار برای خوش در اینده مکتب فرهنگی ایجاد بکنه .................................. (119490)
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۶/۰۹ ۱۷:۲۷
"مردم مناطق محروم حدود 1ميليارد تومان به دانشگاه آقاي احمدي نژاد کمک کرده‌اند"؟؟؟؟!!!!
به خدا قسم دورغه!! خودشون چند وقت پیش مدعی بودن 60 میلیون تومن کل کمک ها بوده چطور یک مرتبه شد 1 میلیارد تومن اونم فقط سهم مناطق محروم؟ (119499)
شاهین
۱۳۹۲/۰۶/۰۹ ۲۱:۵۴
همین مناطق محرومی که میگن کمک کردن خودشون واسه بعضی پروژه های خدمات شهری به یک میلیارد تومان مثل نان شب احتباج دارن (119610)
۱۳۹۲/۰۶/۰۹ ۱۷:۵۰
با ای شرکت که خیلی از ظرفت دانشگاه ازاد خالی است ایا باید دانشگاه جدید راه اندازی کرد؟ (119519)
.......
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۶/۰۹ ۱۸:۰۷
دولت عدات محور بودن اینا دولت مهرورز یاور مستضعفین کاپشن سوراخ این آقا که یادتون هست (119523)
سبحان
۱۳۹۲/۰۶/۰۹ ۱۸:۲۲
الان صندلي بيشتر از دانشجوئه ، ديگه دانشگاه جديد ميخوايم چيكار؟؟
اينا همش صحبته ، پول ملتو برگردونين (119531)
علی
۱۳۹۲/۰۶/۰۹ ۱۸:۳۱
مناطق محروم یک میلیارد از کجا آوردن؟!
نکند قرار هست افراد محرومی که ماهیانه بیشتر از دو سه میلیون تومان درآمد دارند بورسیه شوند! (119536)
۱۳۹۲/۰۶/۰۹ ۱۸:۴۳
من از مخالفین احمدی نژاد هستم. ولی این یک جو رسانه ای هست که براش درست کردن. کارش قانونی بوده دیگه. می دونم که این کامنت خیلی منفی میخوره ولی ما نباید از حق بگذریم. وقتی به همه ی دانشگاه ها کمک می کرده(البته اگه واقعا" اینطوری باشه) خوب این هم یکیش. (119542)
مهرداد
۱۳۹۲/۰۶/۰۹ ۲۱:۴۴
شما وی پی ان تو قطع کن بعد کامنت بیا بده! اگه هم که آمریکایی که دیگه معلوم الحالی دیگه! (119605)
سبحان
۱۳۹۲/۰۶/۱۰ ۰۱:۰۹
شا ميگي قانوني بوده؟ باشه ، قبول . حالا شما خودت برو از همين راه قانوني يه وام بگير ، به همين راحتي ميدن بهت؟ يا نه، اصلن خودت برو يه دانشگاه بزن ، ميدن ؟
انقدرم قانون قانون نكن واسمون (119694)
۱۳۹۲/۰۶/۰۹ ۱۸:۵۸
نفهمیدیم به کدام دانشگاه غیر انتفاعی کمک کردند؟‌ در اسال 91 کمکهای دولتی به مراکز - مصوب مجلس شورای اسلامی - را ایشان سرخود قطع کرد و مراکز زیادی را بدون اطلاع تا کنون در حسرت ریالی گذاشته است. منظورم تبصره یا ماده 12 بودجه 91 است! (119547)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۶/۰۹ ۱۹:۲۰
مثل این میشه مثلا یکی بشه رییس بانک بعد به خودش برا اشتغال افرینی تسهیلات بده (119550)
علی
۱۳۹۲/۰۶/۰۹ ۲۰:۲۸
پررویی هم که حد نداره والا !!

خلاصه ی کلام اینه که: "ایشان نه تنها کار بدی نکرده، که خیلی هم کار خوبی کرده"!!

یه چیزی هم بدهکار شدیم این وسط!! (119572)
محمد
۱۳۹۲/۰۶/۰۹ ۲۰:۵۹
به همه ی دانشگاه ها کمک می کردن!!!!!!!!!!! من دانشجوی دانشگاه صنعتی کرمانشاه هستم از زمان ساختش تا حالا 10 میلیارد بهش کمک شده اونم مال سفر رهبر به کرمانشاه بود که هنوز اونم به دانشگاه ندادن و بیشتر دانشکده ها هنوز ساخته نشدن حالا دکتر با یه امضا 20 میلیارد به یه دانشگاه غیر انتفاعی کمک می کنه !!!!!!!!!!!!!!!!!!!! (119583)
حسن
۱۳۹۲/۰۶/۰۹ ۲۲:۲۴
یعنی توی این مملکت کسی نیست جلوی این بذل و بخشش های بی حساب و کتاب رو بگیره؟؟؟؟؟؟؟؟؟ (119622)
۱۳۹۲/۰۶/۰۹ ۲۲:۲۵
من یک پیماتکار هستم و طلب 200 میلیون تومانی از دولت دارم آنهم از سال 90 و هر روز ارزش پول کمتر می شود این 16 میلیارد تومان را می دادند بجای قرضشان. من که این آقایان را به خدا واگذار کرده ام که باعث بدبختی و بیچارگی همه پیمانکاران شده اند. (119623)
علی اکبر
۱۳۹۲/۰۶/۰۹ ۲۲:۳۶
من که قصد ادامه تحصیل در دانشگاه ایشان رو دارم.
زنده باد احمدی نژاد. (119632)
امیر
۱۳۹۲/۰۶/۰۹ ۲۳:۴۸
خوشا به سعادتت و قدر خوتو بدون واقعا .
راستی اسفند هم واسه خودت دود کن ! (119658)
۱۳۹۲/۰۶/۰۹ ۲۳:۵۸
یکساله دکترا میگیری برای ورورد هم دیپلم لازم نیست فقط شهریه (119671)
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۶/۰۹ ۲۳:۳۴
این یک میلیارد رو می دادند تیم ملی می رفت اردو!!!! (119653)