به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۸ - ۱۹:۱۵
 
۹
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۶/۲۲ ساعت ۱۷:۱۸
کد مطلب : ۱۶۰۰۴
خاتمی: من‌ در جریان مشکلات آقای روحانی هستم

به سادگی نمی‌شود مشکلات فراوان را حل کرد

کشور با وضع خوبی مواجه نیست
گروه سياسي: رييس‌جمهور سابق كشورمان كه به زادگاه خود اردكان سفر كرد در دیدار با گروهي از مردم استان یزد گفت: کشور با وضع خوبی مواجه نیست و به سادگی نمی شود مشکلات فراوان را حل کرد، در انتخابات اخیرملت و نظام و کشور پیروز شد و کسی نباید برای خود جایی ویژه باز کند. اظهارات ايشان به نقل از روابط عمومی دفتر رئیس جمهور پیشین به شرح ذیل است:
به سادگی نمی‌شود مشکلات فراوان را حل کرد
... (پس از تسليت به خانواده‌هاي بازماندگان تصادف دو اتوبوس) در دیدار قبل با دوستان مساله را عرض کردم که انعکاس خوبی نیز داشت و مساله ای را عرض کردم و روی آن تاکید کردم و همواره هم تاکید کردم که در جریان انتخابات این حادثه میمونی که پیش آمد و واقعه مبارکی که حاصل شد اصلا چیست؟و وقتی چیستی آن مطرح شد توقع ما هم از آن باید معلوم شود. خدای نکرده اشتباه نکنیم که آنچه که بوده و آنچه بدست آمده یک چیزی خلاف واقع بوده باشد و ما توقعاتمان را بر اساس آن استوار کنیم و وقتی همه توقعات برآورده نشد ناراحت بشویم.

روندی که کشور ما داشت روند خطرناکی بود که اگر ادامه پیدا مي‌کرد ما برای موجودیت ایران احساس خطر مي‌کردیم. در اقتصاد؛ در مدیریت، در نحوه هزینه کردن امکانات و بودجه‌هاي مملکت در بهره وری از منابع، در همه مسائل ما دچار مشکل بودیم. در روابط خارجی روابط داخلی مان و این روند روندی نبود که بشود ادامه پیدا بکند آنچه در این انتخابات رخ داد آن روند قطع شد یعنی این دستاورد؛ دستاورد بسیار مهمی بود و دولتی روی کار آمد که کاملا شعارهایش شفاف و مشخص بود و من عرض کردم بین اینکه شکست اصلاح طلبان و هم اصلاح طلبی با پیروزی گفتمان اصلاح طلبی ما دومی را انتخاب کردیم چون اگر آن طور نبود گفتمان مشترک جناب آقای عارف و جناب آقای روحانی که هر دو اموری بود که ما مي‌خواستیم پیروز شد. اگر بگویم اصلاح طلبی چیست همین هایی است که حضرات مطرح کردند با کمی بالا پایین. البته بهتر است بگوییم ملت و نظام و کشور پیروز شد و کسی نباید برای خود جایی ویژه باز کند.

بعد از 8 سال عمدتا در تنگنا قرار گرفتن کامل این گفتمان و القاء این مساله که گفتمان باطلی است انحراف است خطرناک است و نیز برخوردهای شدید با کسانی که صاحب این گفتمان بودند از ایجاد محدودیت و حتی زندان کردن و تهمت زدن و در مقابل جریان تنگ نظری که خود را انحصارا صاحب و متولی انقلاب مي‌دانست و هر کاری که مي‌توانست کرد تا بگوید دیگران غیر انقلابی هستند. معلوم شد که ملت این رویه را نمی پسندند خوشبختانه نقش رهبری هم در پدید آمدن این تحول مهم بود و بالاخره معلوم شد که مردم به چه چیزی رای دادند و به چه چیزی رای ندادند. این دستاورد دستاورد کمی نیست، بزرگ است و باید حفظش بکنیم.

خود به خود هم فضا عوض شده است، فضایی که پیش آمده فضای متفاوت با گذشته است. مهم این است که ما که خواستار تحقق آرمان‌هاي انقلاب و سربلندی کشور و مردم هستیم از این فضا چگونه استفاده کنیم. آیا مي‌شود از این فضا طوری استفاده کرد که در محیط آرام تری بشود در متن جامعه حضور داشت ولو اینکه در حکومت هم حضور نداشته باشیم بتوانیم حرف هایمان را بزنیم بتوانیم دور هم جمع شویم بتوانیم رویمان به جامعه بکنیم و سطح دانش و بینش جامعه را ارتقا دهیم و نیز هر کسی در هر حوزه‌ای که مي‌تواند کاری بکند بتواند کارش را انجام بدهد.

شما فکرنکنید در سالهای گذشته فقط عده ای زندان رفتند و حصر شدند نمونه کار مثلا جناب اقای سفید و دوستانشان که در مسائل فرهنگی و اجتماعی خوب خدمت مي‌کنند دائما تحت فشار بودند یا هر یک از خود ما که در چارچوب نظام تشکیلاتی، قانون و اساسنامه ای بسیار خوب داشتیم. ولی فعالیت‌ها تقریبا تعطیل بوده است یا با موانع روبرو بوده است. به نظر بنده این فضا عوض شده است که در نوع خودش مبارک است و ما باید از این استفاده بکنیم و بدون اینکه ایجاد حساسیت بشود و کسانی دچار تفریط و افراط شوند تلاش کنیم اینک دل هایی که به هم نزدیک تر شده، کینه هایی که تا حدود زیادی رنگ باخته است و زمینه هایی برای همدلی با جاها و جریانات پدید آمده است اینها را تقویت کنیم. دیگر کینه و تقابل و دفع و حذف و حصر و زدن و بستن و با هم کنار نیامدن و متهم بودن و کردن بس است.

هم ما باید نگاه به آینده بکنیم هم امیدواریم حاکمیت و بخش هایی ازجامعه این نگاه را داشته باشند و ما از این فضا برای همدلی و همراهی استفاده کنیم. اینکه در آینده چه خواهد شد، من نمی دانم و دقیقا نمی توانم پیش بینی کنم ولی مي‌دانم که کشور با وضع خوبی مواجه نیست و به سادگی نمی شود مشکلات فراوان را حل کرد. مهم این است که در مسیر درست قرار بگیریم منتهی زمان هم زمان کمی است یعنی اگر ما نتوانیم در مدت کوتاهی لااقل برخی مشکلات اساسی را در عرصه اقتصاد و روابط خارجی و مسائل داخلی برداریم احتمال کارگر افتادن آن عوامل منفی که تا حالا بوده چه در خارج و چه در داخل هست ممکن است لطمه بزرگی به ما وارد شود و به همین دلیل باید بکوشیم هم دولت را کمک کنیم هم خودمان
روندی که کشور ما داشت روند خطرناکی بود که اگر ادامه پیدا مي‌کرد ما برای موجودیت ایران احساس خطر مي‌کردیم.
تلاش کنیم که انشالله تا حدودی مشکلات حل شود.

بنده به هیچ وجه قصد دخالت در امور ندارم با همه محبت و لطفی که مسئولان بزرگوار درباره من دارند بنده فقط کلیات را گفته ام کلیات را مي‌گویم بنایم دخالت نیست اما بر روی یک چیز تاکید داشته ایم و حضورا خدمت جناب آقای دکتر روحانی گفته ام و در دیدارها هم تکرار کرده ام، و آن اینکه واقعا مردم به جناب آقای روحانی، جهت گیری‌ها و شعارهایشان رای داده اند؛ جهت گیری آقای روحانی متفاوت بود با دیگرانی که در معرض رای آوری بودند و مردم ایشان را انتخاب کردند.

آنچه ما مي‌خواهیم پافشاری ایشان در رویکردی است که مردم به آن رای دادندتا آن بتواند در جامعه پیاده شود.جامعه هم باید این ظرفیت را داشته باشد تا خیال پردازانه با مسئله برخورد نکند نخواهد یک شبه همه انچه گفته شده پیاده شود مهم این است که رویکرد و جهت به آن سو باشد. وقتی مردم به آن رویکردها رای داده اند احترام به مردم و تامین نظر مردم این است که کسانی بیایند که به این رویکردها معتقد باشند وتوان انجام آن را داشته باشند. در یک کلمه اکثریت مردم افراط و تفریط را نفی مي‌کنند و خواستار تغییر در درون نظام هستند نه تغییر نظام. مردم شیوه‌ها و روش هایی که همه از آن ضرر کردیم را نپسندیدند و شیوه‌هاي متناسب تر که در شعارها بوده برگزیدند. باید ابزارهای متناسب با این شعارها انتخاب شود و برای تحقق شعارها تلاش شود. همه ما باید کمک کنیم.

جناب آقای رییس جمهور انصافا پای بندی خودشان را به رویکردها و عهدی که با ملت بسته اند نشان داده اند و همواره گفته اند و تاکید کرده اند و در عمل هم خیلی جاها تصمیمات خوبی گرفته شده است؛گرچه من وقتی خودم را جای ایشان مي‌گذارم اینقدر مسائل حاد زیادی وجود دارد و بخصوص در همین ماههای اخر دولت گذشته تصمیماتی گرفته شد که واقعا دست دولت آینده را در خیلی جهات مي‌بندد؛ مشکلات فراوانی که وجود داشته اینها ذهن رئیس دولت را مي‌گیرد مسائل معیشت مردم، دارویی مردم، ارتباطات مردم و مسائل مختلفی که در عرصه‌هاي مختلف هست و رییس جمهور خود را مکلف به حل سریع آنها مي‌داند. معلوم است که ذهن مسئول عالی سخت درگیر مي‌شود و لازم است این فوریت‌ها را در نظر بگیرد.

من در جریانات مشکلات آقای روحانی هستم و مشکلات حاد و روزمره ای که بالاخره رییس دولت باید جوابگوی آنها باشد خود به خود انسان را مشغول مي‌کند تا نتواند به مسائلی که کمی عمیق تر است و اثارش در دراز مدت مشخص مي‌شود بپردازد. مشکلات زیاد است امیدوارم چه در رویکرد داخلی و چه در رویکرد خارجی با حفظ اصول و معیارها و مسائل ما شاهد پیشرفت در همه امور باشیم واین فضای مبارکی که بوجود آمده نه تنها بسته نشود بلکه گسترده تر بشود. ازجمله با این بدبینی هایی که منجر شده است به دستگیری‌ها و با نگاه دیگری نگاه بکنیم و کم شدن فشارها و انشالله برداشته شدن انها در جامعه باشیم که خودش از نظر روحی برای جامعه مي‌تواند مهم باشد.

یکی از کارهای مهمی که در این انتخابات شد یاس گرایش یابنده به یاس مطلق که در جوانان ما ایجاد شد این نه تنها با ان مقابله شد بلکه با امید جوانان ما در عرصه امدند و انشالله که این امید گسترش پیدا کند و جوانان ما امیدوار باشند و ما بتوانیم از وجود انبوه این جوانانی که هستند استفاده بکنیم.این همایش اخیری که جوانان در شهرکرد داشتند خودش یک گام به جلو بود که انشالله این گام باز هم شاهد باشیم که بلند تر برداشته شود. آنچه مهم است و دارد روی آن فکر مي‌شود یک نوع ارتباط میان جوانان و تشکل‌هایی که در سراسر کشور هستند که هماهنگ بتوانند کار بکنند و فعالیت اساسی شان را انجام بدهند. نباید کاری بکنیم که دیگران را نگران بکنیم و انها را به عکس العمل وا داریم. در مناسبت‌هاي مختلف مي‌توان همه مردم و جوانان دور هم جمع شوند و نشان دهند که قصد خدمت به کشور و ملت را دارند.

ما هم مثل شما که سوال کردید نگران وضع عزیزان محصور و زندانی هستیم؛ این حصرها و محدودیت‌ها بخصوص نسبت به کسانی که سنی از آنان گذشته است مي‌تواند فشارهای عصبی ایجاد کند و سبب بیماری یا تشدید بیماری شود که این امور نگران کننده است البته خوشبختانه مي‌توان شاهد انعطاف در این زمینه‌ها بود و امیدوارم همه به این نتیجه برسیم که آزادی این عزیزان و زندانیان به نفع همه است در درجه اول به نفع انقلاب و مردم و رهبری و همه کسانیکه علاقمند به آنها هستیم و بعد به نفع کشور و جامعه امیدواریم.

در این دیدار که تابش نماینده مردم اردکان،حجت الاسلام محمد صدوقی؛ سفید استاندار اسبق یزد؛ مهندس سیدعلی خاتمی و دکتر محمدرضا خاتمی و...نیز حضور داشتند برخی از حاضران به بیان دیدگاه‌هاي خود درباره مسائل روز کشور و توقعات و انتظارات خود از رییس جمهور منتخب پرداختند.

بهتاش
۱۳۹۲/۰۶/۲۲ ۱۷:۳۹
اتحاد اتحاد رمز پیروزی...
با هم که باشیم میتونیم سید! (126978)
ساسان
۱۳۹۲/۰۶/۲۲ ۲۰:۲۶
ببخشید که این کامنت مستقیما در رابطه مطلب نیست.

مدتی است که در کامنت های کاربران این مطلب را میبینیم که شکایت از سانسور شدن کامنت های مخالف اصلاحات در بهار نیوز می کنند البته از تعداد مثبت و منفی ها می شود فهمید که تعداد کاربران طرفدار افراط گرایان انگشت شمار هستند و هر کدام تعدادی زیادی کامنت بدون نام می دهند تا تعدادشان زیاد به نظر برسد.

بنده به عنوان فردي که به اصلاح طلب ها راي داده ام از بهار خواهشمندم سعي کند تا تمامي کامنت هاي طرفداران اصولگرايان و تندرو ها را منتشر کند تا همه فرصت داشته باشند نظرشان را بيان کنند و راهي که سايتهاي خبري اصولگرا مي روند را تکرار نکنند با وجودي که همه مي دانيم گاها کامنت دهنده هاي مخالف اصلاح طلب ها با چه نيتي مي آيند و شکل کامنت دادنشان چگونه است.

بهار تمامي کامنت هاي آنها را تا جايي که به فيلتر شدن سايت منتهي نشود متشر کن. (البته همه مي دانيم که آنطرفي ها هر چي هم بگويند به فيلتر شدن نمي انجامد ولي برعکسش صادق است.)

با تشکر (127135)
۱۳۹۲/۰۶/۲۲ ۲۲:۲۶
خاتمی فقط حرف میزنه... (127208)
ایرانیان
۱۳۹۲/۰۶/۲۲ ۱۷:۵۹
مشکلات باید حل شود
اما
چون می دانیم رای مان خوانده شد تا حل شدن مشکلات صبر می کنیم (126993)
۱۳۹۲/۰۶/۲۳ ۰۰:۰۶
دوست عزيز
من به ميرحسين راي دادم ولي معتقدم سال ٨٨ هم رايمان خوانده شد منتها شهرستانها و روستاها واقعاً به احمدي نژاد به عنوان سوپرمن نگاه مي كردن ( حتي خيلي از تهراني ها ) خود من هر روز تو پياده رو ها و متروها با طرفداراي " دكتر" درگير بودم و مناظره مي كردم (طرفدارايي كه نه حزب اللهي بودن نه بسيجي و طوري سنگ دكتر را به سينه مي زدن انگار از ابوذر حرف ميزدن )
به هرحال همه ما به چهارسال دولت دهم نياز داشتيم تا حباب توهم سلامت و پاكدستي و لياقت احمدي نژاد بتركه و نتيجه اش در انتخابات ٩٢ خودش را نشان بده (127301)
۱۳۹۲/۰۶/۲۳ ۰۱:۱۴
معلومه کی هستی و با چه نیتی کامنت دادی، مثلا فکر می کنی با بیان اینکه """"من به میرحسین رای دادم ولی فلان فلان فلان"""" نظر مردم عوض میشه ؟رسانه ملی که 4 سال با شماها همسو بود و اجازه نداد صدایی از اصلاح طلب ها و منتقدین بلند بشه با وجود امکانات بی حد اندازش نتوانست روی نظر مردم اثرگذار باشد و مردم در این دوره انتخابات اینگونه رای دادند، عکس خواسته امثال شما، فکر میکنی با کامنت اینجوری کسی فریب می خورد؟ در ضمن نتیجه انتخابات این دوره کاملا مشخص کرد که چه شد.

به امید آزادی آنهایی که در حصرند. (127323)
امیر اصلاح طلب
۱۳۹۲/۰۶/۲۳ ۰۳:۵۴
به چه قیمتی؟! (127358)
سربازاصلاحات
۱۳۹۲/۰۶/۲۲ ۱۸:۰۰
سلام خدمت بهاری ها و دوستان روشنفکرم.عزیزان من سال دیگه کنکور دارم وشاید دیگه نتونم بیام نظر بدم گفتم شما که طرز فکر منو میدونید به جای منم نظربدید.تشکر...زنده باداصلاحات و درود بر خاتمی کبیر (126994)
یه مرد
۱۳۹۲/۰۶/۲۲ ۱۸:۵۴
من این مسئولیت سنگین رو بر عهده میگیرم برادر یا علی:) (127067)
سربازاصلاحات
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۶/۲۲ ۲۲:۳۹
برادر واقعا لطف مبکنی فداتشم (127212)
یه مرد
۱۳۹۲/۰۶/۲۲ ۱۸:۵۶
گاهی اوقات دلمان برایت تنگ می شود سید! (127069)
اصلاح طلب بافقی لردی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۶/۲۲ ۲۳:۴۰
منم دقیقا وضع تو را دارم و مطمئنا نمی تونم بیام و نظر بدم.نظر دادن اینجا مهم نیست مهم اینه که بتونیم اصلاحات را به متن جامعه بکشانیم (127262)
یک بدبخت بیکار
۱۳۹۲/۰۶/۲۲ ۱۸:۰۴
اقا سیداز زمان رئیس جمهور شدن اقای روحانی این چندمین باری ایست که این حرفهارو میزنید بزاردولت کار کنه مردم دیگه خسته شدند از بی تدبیری دولتها (126998)
۱۳۹۲/۰۶/۲۲ ۲۰:۰۵
مردم از امثال شما ها و احمدی نژاد ها خسته شدن (127124)
KHORSHID
۱۳۹۲/۰۶/۲۳ ۰۳:۰۳
این چه وضعه حرف زدنه؟؟؟
مردم از امثال شما بی خرد ها خسته شدند (127351)
فرید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۶/۲۲ ۲۰:۱۴
آقای بیکار شما متوجه فرمایشات سید عزیز نشدید شما که بیکارید کمی بیشتر مطالعه بفرمایید تا درکتان بهتر شود (127128)
یه خواهش
۱۳۹۲/۰۶/۲۲ ۱۸:۱۳
سعی بشه تو دولت تدبیر و امید واسه هر مراسم و افتتاح و بهره برداری و . . . یه لشگر راه نیفتن.
یه مقام محلی این کار رو انجام بده
مردم از این کار بیزارن (127007)
ویانا
United States
۱۳۹۲/۰۶/۲۲ ۱۸:۲۱
با سلام ودرود خدمت رئیس دولت اصلاحات ... سید عزیز آنچنان از بیانات امیدوار کننده شما لذت بردم که باز هم خون در رگهایم جریان پیدا کرد .. همیشه مثبت گرایی و خرد ورزی شما رو تحسین کرده ام و باعث افتخارم بوده وهست که زمانی رئیس جمهور کشورم بودید و باز هم افتخار میکنم که در کنار مردم هستید وبه فکر مردم با وجود همه محدودیتها ومشکلاتی که برای شما وجود دارد ولی باز هم دلسوز مردم هستید ... ما با سعه صدر منتظر تحقق خواسته ها ومطالباتمان هستیم .. به حمدالله اوضاع مملکت رو به آرامش میرود .. واین بهترین سود این انتخابات بوده است .. خداوند به شما وعزیزان در حصر و رئیس جمهور منتخبمان طول عمر با عزت همراه با سلامتی وموفقیت عنایت فرماید .. (127017)
فرید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۶/۲۲ ۲۰:۱۷
آفرین وتحسین بر چنین شهروند عزیز و آگاهی که خواندن نظراتشان باعث شادی دل و امیدوار کننده است (127131)
۱۳۹۲/۰۶/۲۲ ۱۸:۲۳
لطفا پوستر هایی از اقای خاتمی درسایت بگذارید تا ما دانلود کنیم ادم با دیدن ایشون به اینده امیدوار میشه/موافقا لایک بدن (127024)
رضا
۱۳۹۲/۰۶/۲۲ ۲۱:۰۸
انتظار همه مردم از سران اصلاحات یعنی آقای هاشمی و خاتمی این است که در این شرایط سخت آقای روحانی را تنها نگذارند!!! درود بر سه محبوب قلبها یعنی هاشمی،خاتمی و روحانی (127160)
۱۳۹۲/۰۶/۲۲ ۱۸:۳۰
شما که می گفتید 100 روزه حل میشه
یا دروغ گفتید یا تحلیل درستی از کشور نداشتید و ندارید (127036)
اصلاحات
۱۳۹۲/۰۶/۲۲ ۱۹:۰۱
برادر جان اونا حضرات اصولگراها بودن که گفتن.چرا الکی جو میدین؟خدا شکرت که ولایتی و جلیلی و امثالهم جلوی اصلاحات بد جوری موتورشون کشیر پایین (127072)
۱۳۹۲/۰۶/۲۳ ۰۰:۰۸
ولايتي كه آدم حسابيه و خيلي هم به اصلاح طلبا كمك كرد (127302)
فرید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۶/۲۲ ۲۰:۲۰
عزیز بی نام گفتند برنامه داریم نگفتند100روز بدبختیهای 8 سال گذشته درست میشه لطفا احساسی برخورد نکنید (127133)
۱۳۹۲/۰۶/۲۲ ۲۱:۱۲
میگم خاتمی جان ما که اینقد دوست داریم به خاطرت از هر کسی فحش میشنویم اگه لطفی کنی در کنار عکس انداختن با ورزشکارا و تماشای فیلم با اضغر فرهادی و این افاضات رو گفتن تو دعواها و اختلاف های اصلاح طلب ها وارد بشی و یه وساطتی کنی که ابروی اصلاحات نره بد هم نمیشه.تمام این حرف هایی رو که زدی ما از حفظیم.یه جا از خودت مایه بزار.میرحسین دوساله تو حبسه اما شما حاضر نمیشه هیچ جا اعلام موضع صریح کنیم. (127165)
۱۳۹۲/۰۶/۲۲ ۲۱:۱۴
اقای احمدی نزاد 8سال خراب کرد 100 روز طول می کشد که این خرابی ها را علتش را پیدا کنند انگاه ان خرابی را بر طرف کنند تا عید نوروز طول می کشد انگاه بهاران خجسته می شود و پرستو به بازگشت نغمه امید می زند وسازندگی اغاز می گردد (127166)
امیر
۱۳۹۲/۰۶/۲۲ ۲۲:۳۲
یا شما درک درستی از وعده راه حل های 100 روزه ندارید! (127210)
فرداد
۱۳۹۲/۰۶/۲۲ ۱۸:۵۱
من خاتمی را دوست دارم نه بخاطر قدرتی که داشت بل بخاطر محبتی که دارد (127064)
فرید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۶/۲۲ ۲۰:۲۲
حرف دل من را زذید فقط به اضافه صداقت و دست باکی ایشان (127134)
۱۳۹۲/۰۶/۲۳ ۰۰:۰۲
من هم همینطور و البته به خاطر فتنه گری 88 (127297)
KHORSHID
۱۳۹۲/۰۶/۲۳ ۰۳:۰۵
اشتباهی منفی دادم 100 درصد باهات موافقم (127352)
سینا از شیراز
۱۳۹۲/۰۶/۲۲ ۱۹:۲۵
زنده باشی سید. (127098)
۱۳۹۲/۰۶/۲۲ ۱۹:۵۸
احمدی نژاد و دار و دسته ش کشور رو تو گردابی از مشکلات و فساد اداری و مدیریتی و اختلاس فرو بردن که خارج کردن کشور از این وضعیت کار هر کسی نیست. (127119)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۶/۲۲ ۲۰:۲۰
آقای خاتمی هم در زمان صدارتشان ،دیوان سالاری براه انداخته بودند و خیلی رضایت بخش نبود در مملکت ما مردم بین بد و بدتر دارند انتخاب می کنند ،زمان آقای خاتمی شرایط معیشت تا حدی با ثبات تر بود ولی راضی کننده نبود و اصلاح طلبان باید خودرا آنالیز کنند و اشکالات خودرا پیدا کنند. (127132)
۱۳۹۲/۰۶/۲۳ ۰۵:۵۷
یعنی دلار 700 تومنی خاتمی راضی کننده نبود 3800 احمدی نژاد راضی کننده بود؟
البته اگر هزینه سوختگی ها شده دلار 700 تومنی مطمئنا راضی کننده نبوده (127361)
afsaneh
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۶/۲۲ ۲۱:۰۵
چه انگشت شمارن انسانهايي مثل تو سيد عزيزكه هروقت چهره تان را ميبينيم اميدي تازه در اين تاريكي اوضاع مملكت ميبينيم اميدوارم روزي را ببينم كه كساني چون توبر اوضاع اين مملكت مسلط باشند (127158)
۱۳۹۲/۰۶/۲۲ ۲۱:۰۹
خاتمی عزیز وقتی ابوموسی اشعری ها تصمیم بگیرند مولا علی راهم رد صلاحیت خواهند کرد اقای روحانی مرد خردمندی هستند با مشکلات فراوان وشجاعانه در جهت اصلاح خرابی ها گام بر می دارند ورهبر فرزانه هم از ایشان حمایت می کنند چون دیدند که متحجرین فرصت طلب چه بر سر این مردم ومرز وبوم اوردند (127161)
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۶/۲۲ ۲۳:۳۲
خیلی دوست دارم سید...هرچی شما بگی... (127247)