به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۸ - ۲۳:۵۷
 
۴
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۶/۲۳ ساعت ۱۴:۱۶
کد مطلب : ۱۶۰۵۰
معاون پارلمانی وزارت علوم مطرح کرد:

اقدامات توفيقي در سال 88 شایسته تقدیر است

گروه سياسي: معاون پارلمانی سرپرست وزارت علوم از جلسات رایزنی جعفر توفیقی با نمایندگان مجلس در دفتر کار وی خبر داد و درباره سخنرانی مورد انتقاد این گزینه تصدی وزارت علوم در سال 88 گفت : این سخنرانی موجب کاهش تنش ها و دفع افسد به فاسد شد، دکتر توفیقی به دعوت رئیس دانشگاه که نماینده دولت است در آن جمع حضور یافته بود.
اقدامات توفيقي در سال 88 شایسته تقدیر است
به گزارش مهر سعدالله نصیری قیداری نماینده زنجان در مجلس هشتم و عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس هشتم بوده و عضو حزب اعتماد ملی است. وی در کسوت معاون پارلمانی توفیقی سرپرست وزارت علوم در مجلس نهم حضور یافته تا رای اعتماد نمایندگان را در صورت معرفی وی به عنوان وزیر پیشنهادی علوم از طرف رئیس جمهور به مجلس برای وی بدست آورد. نصیری معتقد است فضای مجلس برای رای اعتماد به توفیقی رو به رفع ابهام است. وی در عین حال در تشریح فضای مجلس برای این رای اعتماد گفت : در حال حاضر به مدت 2 هفته مجلس تعطیل است و به همین دلیل بنده به عنوان معاون پارلمانی سرپرست وزارت علوم نمی‌توانم با جمع نمایندگان ارتباط داشته باشم.

نصیری ادامه داد : نمایندگان در طول این هفته به صورت انفرادی در جمع‌های 2 تا 5 نفره برای دیدار با دکتر توفیقی به وزارت علوم آمدند. تا امروز با حدود 40 تا 50 نفر از نمایندگان با آقای توفیقی و بنده دیدار داشتند حضور در فراکسیون‌ها و کمیسیون‌ها به دلیل تعطیلی مجلس فعلا امکان پذیر نیست. برداشت ما این است که با توجه به اینکه حقایق و واقعیت‌ها به نمایندگان منتقل می‌شود فضای مجلس برای رای اعتماد به دکتر توفیقی رو به بهبود است.
معاون پارلمانی توفیقی گفت: در جهت اقناع نمایندگان فرصت کمی بوده خوب پیش رفتیم اگر به همین سبک با نمایندگان وقت داشته باشیم که صحبت کنیم مدارک و مستندات را در اختیارشان قرار دهیم مطمئنا دکتر توفیقی رای خوب را از مجلس کسب می‌کند.
وی ادامه داد: تعداد اندکی از نمایندگان با توفیقی مخالفند و حرف‌هایی را مطرح می‌کنند، همه مجلس با ایشان مخالف نیستند ما با این نمایندگان رایزنی کردیم. با توجه به مدت اندکی که برای رایزنی‌ها داشته‌ام معتقدم فضای مجلس برای رای اعتماد به توفیقی رو به رفع ابهام است.

وي در مورد انتقاداتی از سوی نمایندگان در خصوص عملکرد آقای توفیقی در حوادث سال 88 وجود دارد، آیا قرار است وزیر پیشنهادی علوم در این خصوص توضیحاتی را به صحن علنی مجلس ارائه دهد و تاکید کند که آن اتفاقات اشتباه بوده است؟ گفت : در سال 88 افراد مختلفی حضور داشتند حوادث بازه زمانی داشت که باید عملکرد افراد را قبل و بعد از سخنرانی مقام معظم رهبری بررسی کرد. روزی که دکتر توفیقی در مسجد دانشگاه تهران سخنرانی کردند مسئولان دانشگاه هم در آن جلسه حضور داشتند و جلسه‌ای بود که تدبیر شده بود که نگذارند موضوع به جای باریکی کشیده شود و مشکلاتی را برای کشور ایجاد کند. نصیری گفت: توفیقی و افرادی که دلسوز این نظامند و محبوبیت بین دانشگاهیان دارند حضورشان در آن جلسه جلوی سوءنیت‌ها را گرفت و دفع افسد به فاسد شد. آن روز اساتید به مسجد دانشگاه هدایت شدند که خدای نکرده به خیابان‌ها کشیده نشوند که افرادی سوءاستفاده کنند. این برنامه‌ای بود که تدبیر شد و جلوی اتفاقات بعدی را گرفت یعنی حضور افرادی مثل دکتر توفیقی و دکتر رهبر ریاست دانشگاه تهران و مسئولین دیگر دانشگاه و تعدادی از دانشجویان عضو انجمن اسلامی (که همکاری خوبی را در آن جلسه داشتند) در این راستا بود که ضمن اینکه حرف‌ها گفته
می‌شد تا جلوی سوءاستفاده‌ها گرفته شود. وی ادامه داد: نباید افرادی که آن روز جلوی سوءاستفاده‌ها را گرفتند و التهاب فضای آن روز را از بین بردند و اجازه ندادند افرادی که سوءنیت به نظام داشتند، از التهابات سوءاستفاده کنند امروز زیر سوال بروند، اتفاقا باید امروز از این افراد تقدیر شود که حضورشان در آن جلسات باعث شد جلوی سوءاستفاده ها گرفته شود.

۱۳۹۲/۰۶/۲۳ ۱۴:۵۷
فقط توفیقی البته فکر کنم روحانی بازم کوتاه بیاد (127662)
سبزینه
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۶/۲۳ ۱۷:۳۳
توفیقی رای میاورد چون افراطیون از سیل خروشان جونان دانشگاهی وحشت دارند (127821)
صابر
۱۳۹۲/۰۶/۲۳ ۲۲:۴۶
توفیقی اول باید به خاطر سخنرانی اش در سال 88 جوابگو باشه... بعدش (128027)
۱۳۹۲/۰۶/۲۳ ۲۳:۱۰
من با توضیحات این اقایون اصولگرا فکر میکنم فتنه گرم! (هم نظام و هم ولایت فقیه را قبول دارم)فقط طرفدار اقای موسوی هستم نه احمدی نژاد (128033)
۱۳۹۲/۰۶/۲۳ ۱۵:۰۲
انتظار داشتید معاون ایشان چیز دیگری می گفت ؟ بعد به سرنوشت راستگو گرفتار میشد (127669)
۱۳۹۲/۰۶/۲۳ ۱۷:۳۱
منطق شما منو کشته... (127819)
afsaneh
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۶/۲۳ ۱۵:۴۵
طلا كه پاكه چه منتش به خاكه.....ما سبزها تا اخر پات وايساديم توفيقي (127698)
۱۳۹۲/۰۶/۲۳ ۱۹:۴۶
ههه سبز ها ؟؟؟؟؟؟؟؟؟
چیزی ازتون باقی مانده مگه ؟
همه تون که ان ور آبید (127921)
صابر
۱۳۹۲/۰۶/۲۳ ۲۲:۴۵
احسنتم (128026)
ebrahim
۱۳۹۲/۰۶/۲۴ ۰۰:۳۳
پس از کی میترسین 4 ساله محاکمشون نمیکنید؟نکنه ریگی به کفشتونه خدای تکرده (128073)
سید حسین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۶/۲۳ ۱۹:۰۹
آره انصافا
من که اصلا سخنرانیشو بعد 4 سال دیدم داغ کردم برم تو خیابون! حالا معاون پاچه خوارش میگه داشته فضا رو آروم میکرده...
واقعا شرم بر شما (127901)
۱۳۹۲/۰۶/۲۳ ۲۱:۵۷
خب پس چرا تشریف نمیاورید خیابان برادر تا شما را زیارت کنیم!!!؟ ما اصلاحطلبان مثل شما اصولگرایان نیستیم که با یک سخنرانی جو گیر بشیم و کفن بپوشیم، ما ما مطالعه و تحقیق جلو میریم و با منطق جواب میدیم. (127988)