به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۸ - ۲۱:۵۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۶/۲۴ ساعت ۱۴:۲۵
کد مطلب : ۱۶۱۲۷

دولت جديد نگراني دانشگاهیان را رفع كرد

گروه سياسي: دبیرکل انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌ها با بیان این‌که اساتید، دانشجویان و مدیریت دانشگاه نقش موثری در ایجاد اعتدال در محیط دانشگاه دارد، اظهار کرد: مدیریت دانشگاه باید دانشجویان و اساتید را سرمایه ملی و نه دشمن تلقی کند.
دولت جديد نگراني دانشگاهیان را رفع كرد
نجفقلی حبیبی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به این‌که پس از انتخابات ریاست‌جمهوری اشتیاق به اصلاح در دانشگاه به وجود آمده و امید به تغییر آینده جنب و جوشی را در دانشگاه‌ها به وجود آورده است، گفت: اکنون دیگر دانشگاهیان نگران نیستند که به خاطر اظهارنظر دچار دردسر شوند. وی افزود: مطالبه ما دانشگاهیان از دولت این است که زمینه‌های آرامش و امنیت را در جامعه و دانشگاه فراهم کنند. اکنون باید فضای امنیتی از بین برود و به جای آن فضای آزاد در دانشگاه حاکم شود به گونه‌ای که همه گروه‌ها و تشکل‌های دانشگاهی بتوانند بر اساس موازین خود فعالیت کرده و دچار محدودیت نشوند.

دبیرکل انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌ها در بخش دیگری از سخنان خود، اظهار کرد: اختیاراتی را که دانشگاه باید داشته باشد باید به دانشگاه تعلق بگیرد مثلا اساتید دانشگاه حق دارند در انتخاب رییس دانشگاه، پیشنهاداتی را به وزیر علوم بدهند.
این فعال سیاسی همچنین با بیان این‌که بر اساس بعضی سلیقه‌های شخصی در سال‌های قبل فشارهایی به اساتید و دانشجویان وارد می‌شد، خاطرنشان کرد: به خاطر این فشارها عده‌ای از اساتید کشور خارج شدند، این رویه باید تصحیح شود تا همه با دلگرمی برای ارتقای کشور تلاش کنند. برای این کار باید وزارت علوم کمیته‌ای تشکیل دهد تا این کمیته به وضعیت اساتید و دانشجویان رسیدگی کند و اساتیدی که غیرقانونی بازنشسته شدند و دانشجویانی که از دانشگاه اخراج شدند را به دانشگاه باز گرداند.

حبیبی همچنین گفت: باید زمینه احقاق حقوق این اساتید و دانشجویان فراهم شود تا کسانی که از کشور خارج شدند احساس آرامش کرده و به کشور باز گردند.وی در ادامه با اشاره به این‌که دانشگاه محیطی برای پرورش نیروی انسانی مورد نیاز کشور است، خاطرنشان کرد: باید اجازه داد تا دانشجویان در دانشگاه فعالیت اجتماعی داشته باشند. در این فعالیت ممکن است دانشجویان خطاهایی را هم داشته باشند، اما باید با گذشت و سعه صدر با این خطاها برخورد کنیم.
دبیرکل انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌ها همچنین با بیان این‌که اگر دانشگاه در مسیر عادی خود قرار بگیرد به دنبال علم و آموزش می‌رود، تصریح کرد: در این شرایط رقابت برای ارتقای علمی افزایش می‌یابد و حتی فعالیت‌های سیاسی هم با آرامش برگزار می‌شود. اگر از بیرون از دانشگاه حرکاتی به دانشگاه تحمیل نشود فعالیت سیاسی در دانشگاه با آرامش برگزار می‌شود.
این فعال سیاسی همچنین اظهار کرد: عده‌ای معتقدند اگر جریان خاصی به قدرت برسد دانشگاه‌ها شلوغ می‌شود و از کار علمی باز می‌مانند در حالیکه دانشگاه‌ها در فضای سخت‌گیرانه از کار علمی خود عقب افتاده‌اند. شاید در بعضی رشته‌ها ما شاهد پیشرفت‌هایی بوده‌ایم، اما نباید این پیشرفت‌ها را ملاک رشد کلی علمی در کشور دانست، بنابراین استدلال این افراد یک مغالطه است. وی در ادامه با اشاره به این‌که دانشگاه جای بحث، گفت‌وگو و تعامل است، تصریح کرد: باید اجازه داد در دانشگاه گفت و شنود وجود داشته باشد، چون فضای دانشگاه یک فضای علمی است گفت‌وگوها به تشنج منجر نمی‌شود. در این فضا دانشجویان می‌آموزند که چگونه حرف مخالف را گوش کرده و چگونه جواب منطقی بدهند. این فعال سیاسی همچنین گفت: وزارت علوم و دولت فضای سالمی را برای حرکت علمی دانشجویان فراهم کند و نگران به هم خوردن فضای دانشگاه‌ها نباشد چون دانشگاه‌ها محل فعالیت عاقل‌ترین افراد است.

وی در پایان با اشاره به عزل و نصب‌های اخیر صورت گرفته توسط سرپرست وزارت علوم، اظهار کرد: آقای توفیقی فقط دو رییس دانشگاه را عوض کرده است. شما می‌توانید این عزل و نصب‌ها را با دوران سرپرستی آقای زاهدی مقایسه کنید. معترضین به این عزل و نصب‌ها معتقدند که آنها در عزل و نصب‌های خود افراد متدین را سر کار گذاشتند که البته این اظهارنظرها از کم‌لطفی آنهاست.

ابوذر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۶/۲۴ ۱۴:۳۴
من به نمایندگی از دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف از وزیر آیده ی علوم می خواهم انجمن اسلامی این دانشگاه را بازگرداند. (128257)
محمد
۱۳۹۲/۰۶/۲۴ ۱۷:۲۴
کاری شگفت و مرموز در اعلام نتایج آزمون دکتری دانشگاه آزاد
عده ای از داوطلبان آزمون دکتری دانشگاه آزاد بعد از اعلام نتایج،وقتی به سایت دانشگاه آزاد برای دریافت کارنامه رجوع کردندبا پیغام (کارنامه ای با این مشخصات وجود نارد)روبرو شدند.بنده نیز یکی از آن داوطلبان بودم.از شماره تلفن ها و ایمیل های الکی مرکز آزمون هیچ جوابی دریافت نکردیم. به هر دری زدیم بی نتیجه ماند. و هیچ کسی در این مورد جواب گو نشد. فاکس به معاونت حقوقی ریاست جمهوری و رفتن حضوری به مرکز آزمون دانشگاه آزاد نیز نتیجه نداد.
این جانب دبیر آموزش و پرورش با 28 سال سابقه کاری هستم.در مرحله کتبی رتبه 7 را آوردم در دفترچه آزمون 75درصد کتبی و 25درصد مصاحبه را دخیل در قبولی ذکر کرده بود. حالا افرادی با رتبه های کتبی 40-50 در آزمون قبول شده اند ودر دانشگاهی که من اولویتم بود 21نفر قبول شده اند.
چرا کارنامه نهایی ما را نمی دهند؟؟؟؟ما مانده ایم با سوالات بی جوابی که جواب های احتمالیشان بوی تبعیض و نا عدالتی، امنیتی کردن و سیاسی و جناحی کردن فضا ی علم و آموزش و یا تعیین صلاحیت را می دهند.لطفا به گوش مسئولان برسانید تا بلکه رفع اجحاف وبلاتکلیفی شود (128330)
محسن خراسانی
۱۳۹۲/۰۶/۲۴ ۱۸:۱۰
دانشگاه اسمش روشه من نمیدونم مگه دانشگاه محل حزب بازی و انجمن بازی و از این مسخره بازی هاست من نمیدونم دانشجوی یک رشته مهندسی چرا باید کل درس و دانشگاهش رو رها کنه بچسبه به حاشیه ها (128353)