به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۹ - ۱۴:۴۸
 
۵
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۶/۲۳ ساعت ۱۶:۱۷
کد مطلب : ۱۶۰۵۵

عجب برهوتی است این سیمای ما!

گروه فرهنگي - رسانه‌ها: يكي از بینندگان سايت الف متعلق به احمد توكلي نماينده تهران در مجلس در یادداشتی نوشت: مدتیه وقتی می‌رم سراغ کانال‌های تلويزیون و می‌گم: اگر اینترنت نبود چه بلایی سرسرگرمی و خبرگیریمون می‌آمد؟ لابد این حرف را اونایی که ماهواره دارن راجع به ماهواره می‌گن!عجب برهوت و خشکسالیی است این سیمای ما! بالای ده تا کانال و هیچ که هیچ!
عجب برهوتی است این سیمای ما!
یادش بخیر اون روزهایی که خیابون برای دیدن سریال‌ها خلوت می‌شد یا گیر آوردن بلیط برای سینماها خودش کلی هیجان داشت! دلم تنگ شده برای طنز‌های مهران مدیری، همون نگاه‌های بی مزه و تکراری توی دوربین! فرهاد بزنه پس کلۀ داوود و اونم بگه: من چکاره بیدم! بامشاد یه دل سیر بجای همه‌مون بخونه بی وفایی... دل من از غصّه داغون شده! همان واو های بی معنا در اول افعال، به تقلید از برره که گاهی از ته دل ما را می‌خنداند، مثل سکانس‌های ماندگار سربازگیری تو برره، که دعوا بود سر ازجلو شیر فرهاد بجای از جلو نظام! سریال‌های وطنی که با اون نمره‌های پایین فیلم‌سازی باز هم ما را می‌نشاند پای تلويزیون و سیل جوک‌های پیامک شدۀ بعد از سریال که نشان از اقبال مردمی بود با این همه نمایش ماهواره و فیلم های خانگی خارجی و داخلی.

دلمون لک زده برای سینمای دهۀ هفتاد که کلی استرس داشتیم که بالاخره امشب بلیط سینما گیرمون میاد بریم دو نفر و نصفی ببینیم؟! بریم دیالوگ‌های مادر علی حاتمی رو حفظ کنیم و تو جمع‌های فامیل و آشنا باهاشون قیافه بگیریم وسر سینمای حاتمی‌کیا چند ساعت بحث کنیم و تو سینمای ملا‌قلی‌پور کلی گریه کنیم، یادم نمی‌ره تو سالن پخش فیلم "میم مثل مادر" دیدم نگهبان سینما هم داره اشک می‌ریزه!
حالا ما موندیم و فیلم‌های سینمایی که بعد از دیدن ده تا فیلم که آخرش بگی عجب کلاهی سرم رفت، یکی دو تاش ارزش دو دقیقه بحث رو هم بزور دارن. نه تلويزیون برنامه‌هاش چنگی به دل می‌زنه، نه تک وتوک سریال‌های آبکی و کش‌دارش که بعد از گذشت بالای ده بیست سال از همه نظر به گرد "پدر سالار" نمی‌رسن. حالا کنترل تلويزیون رو که برمی‌داری باید تند تند شبکه عوض کنی و آخر سر با ناراحتی دکمۀ خاموش، بهترین شبکه می‌شه برای دل تنگت!

فرداد
۱۳۹۲/۰۶/۲۳ ۱۶:۲۲
متاسفانه صدا و سیما توسط یک گروه اشغال شده پس هم نمیدهند (127745)
۱۳۹۲/۰۶/۲۳ ۱۷:۳۶
29 اسفند روز ملی شدن صنعت نفت است انشاء الله روزی نیست تلویزیون ملی شود مثلا 2 خرداد-24 خرداد-25 بهمن (127825)
۱۳۹۲/۰۶/۲۴ ۰۲:۳۹
اخرش رو اشتباه گفتی ما وقتی تلویزیون رو روشن میکنیم بسرعت از 1تا 5رو میزنیم وبعد میریم سراغ ماهواره و تا شب نگاه میکنیم هرکی اینجوریه مثبت بده (128098)
afsaneh
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۶/۲۳ ۱۶:۲۶
واقعا!!حرف حق زدي (127747)
۱۳۹۲/۰۶/۲۳ ۱۶:۲۶
همه ی مقاله به کنار ولی خیلی وقته دلم میخواد مهران مدیری رو تو تلویزیون ببینم. (127748)
۱۳۹۲/۰۶/۲۳ ۱۷:۰۶
حرف دل من و زدی دلمان برای مدیری اونم در سیما خیلی تنگ شده....
کی مدیر سیما عوض میشه آخه (127799)
۱۳۹۲/۰۶/۲۳ ۱۶:۴۷
صدا سیما دست یک قبیله متحجر افتاده. بیخیال هم نمیشه. (127784)
۱۳۹۲/۰۶/۲۳ ۱۶:۴۹
پایان بسیار خوبی بود از مقاله (127787)
تهیه کننده تلویزیون
۱۳۹۲/۰۶/۲۳ ۱۸:۲۷
آتشی ما را می سوزاند که نورش را مردم می بینند.آتشی که حداقل برای مردم گرما ندارد...ای کاش برای رضای خدا کسی پیدا شود و سرکی به داخل تشکیلات این جعبه جادو بکشد (127875)
۱۳۹۲/۰۶/۲۳ ۱۹:۲۴
در اینکه عملکرد صداوسیما ضعیفه شکی نیست ولی این رو هم باید در نظر داشت که در دهه 70 و حتی اوایل دهه 80 که همه و از جمله نویسنده این متن براش دلتنگی میکنن ، تعداد و کیفیت تلویزیون های ماهواره ای این اندازه زیاد نشده بود و هرچه تلویزیون پخش میکرد ، مخاطب ناچار به دیدنش بود. (127913)
۱۳۹۲/۰۶/۲۳ ۲۰:۲۵
اشتباهی منفی دادم. (127941)
۱۳۹۲/۰۶/۲۳ ۲۰:۳۸
صداوسیما دردست اعوان وانصار جمعیت ایثارگران است و تا زمانی که این گروه اندک سیاسی با اهداف خاص بر صداوسیما تسلط دارد آش همین است و کاسه همین (127950)
REZA
۱۳۹۲/۰۶/۲۳ ۲۱:۰۴
واقعا سریال های چندسال پیش خیلی عالی بودند ولی الان یه شبکه آی فیلم هست که همش سریال تکراری میزاره!!!
باوجودسریال های خارجی با ریت بالا کی رغبت میکنه سمت تلوزیون بره" (127974)
علی رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۶/۲۴ ۰۷:۲۱
با این بودجه صدا و سیما و مدیریت درست میشه تمام مخاطب ها رو کشوند پای تلوزیون
اگر مهران مدیری برگرده
اگر استاد تقوایی باز هم فیلم بسازه
اگز بهرام بیضایی امریکا رو رها کنه و برگرده غیلم بسازه
اگر شجریان دوباره ربناش از صدا و سیما پخش بشه
اگر محمد علی کشاورز دوباره سریال بازی کنه
و خیلی اگر های دیگه اونوقت خواهید دید صدا و سیمای ما چه خواهد شد (128116)