به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۸ - ۲۳:۵۷
 
۴۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۷/۱۴ ساعت ۱۳:۴۴
کد مطلب : ۱۷۶۰۹
در نامه ای سرگشاده به علی لاریجانی

تقاضا از مجلس برای تجدیدنظر در ‌‌قانون ماهواره

گروه جامعه: یک عضو مجمع نمایندگان ادوار مجلس در نامه‌ای سرگشاده به رییس و نمایندگان مجلس شورای اسلامی، با بی خاصیت شدن و بی توجهی مردم در سالهای اخیر به قانون ممنوعیت بکار گیری تجهیزات دریافت ماهواره، خواستار تجدید نظر فوری در ‌‌این قانون شد.
تقاضا از مجلس برای تجدیدنظر در ‌‌قانون ماهواره
متن نامه ی سیدحسن الحسینی، نماینده اسبق اراک خطاب به لاریجانی و دیگر نمایندگان، که نسخه ای از آن در اختیار انصاف نیوز قرار گرفته در پی مي‌آید:

«در خصوص ضرورت و فوریت تجدید نظر در ‌‌"قانون ممنوعیت بکارگیری تجهیزات دریافت از ماهواره " تقاضای عطف توجه جدی به مطالب ذیل را دارد:
1 - با گذشت حدود 19 سال از قانون فوق (ممانعت از استفاده ی رسمی شهروندان از ماهواره) و تلاش نیروی انتظامی با صرف امکانات حداکثری در اجرای این قانون؛ از اعلان و اخطار تا ورود به پشت بام منازل؛ عملیات راپلی؛ انهدام دیش‌هاي ماهواره با تانک و احیانا اقدامات بدیع و محیر العقول دیگری که شاید در راه باشد؛ بکارگیری این رسانه در خانواده‌هاي ایرانی به طور روز افزونی عمومیت پیدا کرده و به لوازم معمول منازل خانواده‌هاي شهری و روستایی مبدل شده است. قانون فوق، در سال 73 حکم کرده بود تا یک ماه پس از تصویب باید نسبت به جمع آوری ماهواره‌ها اقدام شود؛ اما همان گونه که شاهدید تا کنون نه تنها استفاده از آن کمتر نشده، بلکه بر کیفیت و کمیت آنها افزوده و ضریب نفوذ آن در خانواده‌ها به طور روز افزونی بیشتر شده است.

2 – حسن نظر و منویات خیر خواهانه فرهنگی و سیاسی برخی از نمایندگان، در طرح قانونی فوق الذکر برای بخشی از جامعه و اینجانب مبرهن است و اینجانب نیز در مواجهه با برخی از حرمت‌هاي قطعی فرهنگی همراهم و بسیاری از کشورها نیز اقداماتی را معمول مي‌دارند؛ اما به نظر مي‌رسد که امواج احساسی و بعضا کاسب کارانه ی ناشی از کاستی‌هاي فراوان در مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن؛ مانع از کار کارشناسی دقیق و معقول در مجلس بوده است. هر چند در پی تصویب قانون فوق، اقدامات نیروی انتظامی و بسیج و احیانا استقرار دستگاه‌هاي پیشرفته تر پارازیت و برخورد قضایی با درصدی از دارندگان ماهواره و مانند آن توانست در مدت کوتاهی فضای ارعابی ایجاد کند، ولی به مرور این فضا با گذشت زمان برای استفاده کنندگان از ماهواره، عادی شد. آنچه باقی ماند؛ فربهی پدیده ی فرهنگ پذیری و رخداد واژگونی ارزش‌ها بود که همچنان در عرصه‌هاي فردی و اجتماعی به کارسازی مي‌پردازد.

3 - در قواعد حقوقی بسیاری از کشورها اولا؛ قریب به اتفاق خلاف‌هاي شرعی که جنبه فردی دارد و در حریم خصوصی و حیطه آزادی‌هاي فردی اتفاق مي‌افتد جرم دارای کیفر قضایی نیست (هر چند گناهکار ممکن است حسب مورد در آخرت و در نزد خداوند مجازات و یا عفو شود). ثانیا ؛ اصولا حق انجام کار نیک یا بد و ثواب یا گناه؛ از حقوق طبیعی و به رسمیت شناخته شده نوع انسان (آحاد مردم) است و کسی نمی تواند و نباید مانع انتخاب آزاد و حتی عمل آنان بشود ثالثا ؛ عمل رایج در بین بسیاری از مردم یک کشور را نمی توان از مصادیق جرم شمرد؛ چرا که در این صورت اکثر مردم ایران مجرم محسوب مي‌شوند و صدور چنین حکمی از سوی حکومت گران و یا نمایندگانی که همین مردم آن‌ها را انتخاب مي‌کنند؛ کاملا غیر عرفی؛ غیر عقلایی و غیر اخلاقی است. قانون گذار البته، باید به این عوامل و دیگر عوامل مطرح در عرف و شرع توجه کند؛ در غیر این صورت او قانونی برای اجرا نشدن و البته برای نگاه‌هاي نه چندان محترمانه به خود مي‌نویسد.

اما علاوه بر موارد فوق، در مورد قوانین محدود کننده ماهواره و نظایر آن مانند؛ محدودیت دسترسی به شبکه‌هاي اینترنت، ممیزی کتاب و مجازات‌هاي افراطی و آزار دهنده ی برخورد با مطبوعات و برخی از سایت ها؛ مي‌توان چند نکته را یاد آور شد:
1
. مدت هاست که عصر نظریه ی آبشاری تبلیغات در کشور ما به سر آمده است و دیگر بسیاری از مردم عقاید یا افکار و رفتار سیاسی خود را با رادیو تلویزیون انحصاری و دولتی (که تعمد دارند آن را رسانه ی ملی معرفی کنند) تنظیم نمی کنند. آنان به این رشد رسیده اند که برای اتباع احسن شنیدن اقوال مختلف را لازم بدانند و از پذیرش داوری‌هاي شتابزده و با طرفیت درست یا غلط موجود در متن غالب خبرها خودداری کنند (برای عطف توجه بیشتر و به عنوان نمونه یکی از ابزار رایج و فراگیر خبر ی اینترنت است، که براساس آخرین آمار اعلام شده، به تاریخ 18 / 4 / 92، از ضریب نفوذ اینترنت در کشور از سوی مرکز مدیریت توسعه ملی اینترنت - متما- بالغ بر 61.06 درصد جمعیت کشور به اینترنت متصل مي‌شوند؛ براین اساس با توجه به جمعیت 75 میلیون و 149 هزار و 669 نفر در کشور، شمار کاربران اینترنت 45 میلیون و 884 هزار و 144 نفر مي‌باشد. با این وجود ملاحظه مي‌فرمایند تاکید بر ماندگاری چنین قوانینی مصداق بی خبری و بی عملی است) .

2. مردم از آنجا که ذاتا حیات و زندگی را دوست دارند حاضر نیستند تا در همه ی امور خود تابع و هدایت پذیر باشند، آنان هوشمندانه علایم حیاتی خود را نشان مي‌دهند. در این باره توجه به دستاوردهای نظریه ی روانشناختی "درماندگی آموخته شده سیلیگمن" حائز اهمیت بسیار است؛ نظریه ای که بیان مي‌دارد؛ کسانی به توفیق بیشتر در زندگی شخصی دست مي‌یابند که قدرت کنترل خود را از دست نداده باشند؛ بنابراین گروهی که قادر نیستند واکنشی را ابراز دارندٰ در پی این عدم کنترل ، دچار انواع خشم‌هاي فروخورده و استرس در روابط خود خواهند شد.

3. دولت در مفهوم نوین خود و نه در اصطلاح قبایلی اعصار پیشین؛ تنها وظیفه دارد تا ماموریت هایی را که مردم برای مدت مشخصی بر مبنای روابط مبتنی بر وکالت؛ بر عهده ی او گذاشته اند به انجام برساند. بنابر این عصر هدایتگری دولت‌ها و نیز عصر دولت‌هاي هدایتگر؛ به بایان رسیده است. حتی تاکید بیش از حد دولت‌ها بر اجرای مصوبه ای در حوزه ی خصوصی شهروندان یا تجویز نوعی خاص از بوشش برای آنان و یا انجام مناسک اجباری ویژه؛ مي‌تواند با مقاومت هایی روبرو شود؛ به گونه ای که حتی رفتار واکنشی متقابل شکل بگیرد؛ چرا که گفته اند الناس حریص علی ما منع .

4. یادآور مي‌شود قانون فوق ؛ با اخلاق؛ اعتدال و تقوای مورد نظر اسلام، که از تجسس و دخالت در امور خصوصی مردمان و نیز از اجبار نهی مي‌کند؛ فاصله ی بسیار داشته و نیز با بدیهیات عرفی مردمسالاری دینی منافات دارد. مهمتر از همه این که قوانینی از این دست؛ به ویژه در حوزه ی اندیشه و فرهنگ قابلیت اجرایی ندارند. که اگر مي‌داشتند تا کنون مي‌بایست درصد هر چند کوچکی از توفیقات در اجرای برنامه‌هاي تربیتی را شاهد مي‌بودیم.

پیشنهاد مي‌شود با توجه به موارد فوق و تاکید بر ذات حقوق طبیعی و شهروندی آحاد مردم، که در شریعت اسلام رحمانی و نیز در اخلاق انسانی به رسمیت شناخته شده است؛ نمایندگان محترم نسبت به تجدید نظر در این گونه قوانین محدود کننده اقدام عاجل را مبذول دارند تا به این ترتیب اجازه ندهند در حرکتی معکوس با روند عقلانیت اداره و روند پر شتاب زمان و تکنولوژی و نیز خلاف اصول مطرح در قانونگذاری مدرن؛ موجب اضرار و بی عدالتی باشد. در پایان ضمن پوزش از تصدیع، آرزوی موفقیت شما و نمایندگان محترم مردم را در فرصت‌هاي مغتنم فراهم آمده توسط دولت تدبیر و امید؛ دارم. والعاقبه للمتقین.»

۱۳۹۲/۰۷/۱۴ ۱۳:۵۰
با تصویب این پیشنهاد به سلامتی جسمی مردم کمک کرده اید تا از شر پارازیتها در امان باشند و سرطان و سقط جنین کمتر شود نه به آزادی افکار (142304)
ممد
United States
۱۳۹۲/۰۷/۱۴ ۱۵:۱۸
یکی ازراهای افزایش جمعیت جلوگیری ازسقط جنین است تامادران ترغیب شوند تا
زادوولدنیزافزایش یابد مهمترازآن آرامش روانی دراثرکم شدن امواج که تاثیر منفی بر
آرامش جامعه داشته واین شادی زاد وولد رانیز شامل میشودودیدن شبکه های اروپایی که بینندگان خود راترغیب به افزایش جمعیت میکنند نیزتاثیربسزایی دارد
به هرشکل انقدرکه ماهواره باعث ازدیادجمعیت میشودحساب یانکی وحق عائله مندی وکوپن ویارانه اینقدرموفق نیست آزمایش کنیداگرنشددوباره ممنوع کنید (142384)
۱۳۹۲/۰۷/۱۴ ۱۳:۵۴
حرف حساب جواب نداره .داشتن حق استفاده از برنامه های تلویزیونهای ماهواره ای خواسته اکثریت مردم ایران است . حالا با کنترل یا هر چیز دیگری ، همانطور که حکومت ایران حق هسته ای ملت ! رو از دنیا ، مطالبه میکنه ، ملت هم حق استفاده آزاد از اطلاعات رو ، از حکومت ! مطالبه می کنه ! (142308)
مير منا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۱۴ ۱۳:۵۷
...هر دم از این باغ بري مي رسد. (142311)
۱۳۹۲/۰۷/۱۴ ۱۸:۴۲
. . . .

اتفااین حرف خییلی وقتهاپیش بایدزده میشدکه نشدتاحالا
حالاهم>>> (142516)
سعید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۱۴ ۱۳:۵۸
ایول . کی میخاهیم باور کنیم با هر چی مبارزه کنی با فرهنگ مردم نمیتونی مبارزه کنی . (142313)
داود
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۱۴ ۱۴:۰۹
جلوي تكنولو‍ژي را نميتوان گرفت!
يادمه كه اوايل انقلاب هركي تو ماشينش تو خونش راديو داشت ميگرفتنشون! بعد از اون راديو آزاد شد! بعد از اون ويدئو اومد بازار و ممنوع بود يادمه باچادر يا روسري مردم قاچاقي ميبردن خونشون! اونم آزاد شد!
حالا چندسالي هست كه دولت دنبال ماهواره ها هست.آخه تاكي؟؟؟؟ چرا بايد مردم را تا اين حد فشار قرار داد؟؟؟؟؟ (142328)
۱۳۹۲/۰۷/۱۴ ۱۵:۱۴
حرفتو قبول دارم ولی اوایل انقلاب به رادیو کار نداشتن
واقعا درسته با تکنولوژی نمیشه مبارزه کرد (142378)
هی
United States
۱۳۹۲/۰۷/۱۴ ۱۵:۱۹
آمارغلط نده رادیو وظبط ممنوع نبوده فقط ازویدیو شروع شد دقت کن ازبزرگترابپرس (142386)
۱۳۹۲/۰۷/۱۵ ۰۹:۰۵
برادر من شما یادت نیست ،نوار ضبط صوتها را می گرفتند و می شکستند همین ایست بازرسی های بسیج از داخل خودروهای مردم نوارها را جمع آوری می کردند .اگر نمی دانی از بزرگترت بپرس. (142795)
قاسمی بجد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۱۴ ۱۶:۲۹
چون مردم نباید بفهمن در دنیا چه خبر است !
فقط باید اخبار افراطی هایی همچون شبکه خبر و 20:30 و گزارش های دکتر عابدینی !!! رو دنبال کنن و بس ! (142454)
جلگه مغان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۱۵ ۱۰:۲۴
هی اقا حالا همه حرفا درست ولی همین عابدینی ادم با سوادیه همه رو به یه چوب....... (142840)
ايراني
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۱۴ ۱۶:۴۸
واقعا تا كي؟؟؟؟؟ (142467)
کاظم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۱۴ ۱۸:۴۴
یعنی واقعا اینجوری بوده؟؟ (142518)
seyed
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۱۴ ۱۴:۰۹
این نماینده هایی که ما میشناسیم عمرا رای بدن سختگیری ماهواره برداشته بشه (142329)
۱۳۹۲/۰۷/۱۴ ۱۶:۲۷
برای مردم بله ولی برای خودشان خیر . طریفی میگفت برای یکی از نماینده های دو اتیشه سابق دیشگردان نصبیده تا به تمام کانالهای اطراف و اکناف احاطه داشته باشد و انها را لعن و نفرین کند مخصوصا فارسی وان را ها ها ها (142450)
بي تعارف
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۱۴ ۱۴:۱۴
درد دل من رو گفتي برادر ؛ زنده باد .

روح آنی متشكر يم (142331)
علي
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۱۴ ۱۴:۱۴
احسنت به اينهمه شهامت و راستگويي متشكرم (142332)
امیر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۱۴ ۱۴:۱۵
تو چکاره ای که برای یه ملت تصميم میگیری ؟؟؟؟؟ آقای سیدحسن الحسینی (142333)
مش غضنفر
United States
۱۳۹۲/۰۷/۱۴ ۱۵:۲۳
غصه نخورمجلس همین روزا تصمیم کبری میگیره البته تصمیم هم نگیره فرقی نمیکنه
فقط این آقاخواست همه چی قانونی بشه شمانمی خواین خوب حق دارین اینهمه سال بیقانونی کردین میگین اینم روش باشه اینم روی همهی بی قانونی های شما (142388)
۱۳۹۲/۰۷/۱۴ ۱۵:۲۹
ایشون تصمیم نگرفته ، فقط پیشنهاد داده! (142395)
۱۳۹۲/۰۷/۱۴ ۱۵:۳۰
دولت ها فقط میتونن برای حوزه عمومی و اجتماعی قانون وضع کنن نه حریم شخصی مردم. (142397)
۱۳۹۲/۰۷/۱۴ ۱۵:۳۰
شما چه کاره اید که برای یه ملت تصمیم میگیرید آقا امیر به کسی چه ربطی داره که من تو خونم چی نگاه میکنم (142398)
فرشید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۱۴ ۱۵:۳۵
این خیلی خوب هست که یکی پیدا شد که درد مردم رو گفت
این ابروریزی برای خود نظام هست
جمع کردن ماهواره ها مبارزه با فهم و آگاهی ملت است (142406)
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۱۴ ۱۵:۵۲
اگه هیچ کاره بود که نظر نمیداد ،نکنه به شما ربط داره (142424)
۱۳۹۲/۰۷/۱۴ ۱۶:۱۵
حتما شما کاره ای هستی که میتونی (142443)
۱۳۹۲/۰۷/۱۴ ۱۷:۴۸
خدا شفات بده لبنان بودي برادر موجي چيزي خورده بهت نظر دادن تصميم نگرفتن اينها باهم فرق دارن (142496)
حديث
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۱۴ ۱۷:۵۰
اخه عقل كل اگر ايشون تصميم مي گرفتن كه الان ماهواره آزاد شده بود ايشون پيشنهاد دادن دقت كرديد پيشنهاااااااااااد (142499)
۱۳۹۲/۰۷/۱۴ ۱۸:۳۷
برای یک ملت ! دوست محترم گویا شما تا حالا پشت بام تشریف نبردید ، یا پشت بام دیگران رو ندیده اید ! در این سالها انقدر این بحثها مطرح شده ، که ماهواره تهدید برای بنیان خانواده است ،. حقیقت اینه که استفاده از ماهواره رواج زیادی پیدا کرده ، جلو اش رو هم نمیشه گرفت ، مخصوصا با تهدید و ارعاب ! متاسفانه باید فرهنگ استفاده از آن هم رواج می یافت که متاسفانه نیافته ! هنوز هم خیلی دیر نیست ، با آموزش خانواده ها و مخصوصا جوانها میشه از آسیبهای احتمالی این پدیده کاست ، تا مردم هم با خیال راحت ، و بدون ترس و وحشت از یورش به منزلشون از منافع ماهواره استفاده کنند _ (142513)
۱۳۹۲/۰۷/۱۴ ۱۹:۴۱
ببخش بيچاره نميدونست بايد اول از شما اجازه (142542)
۱۳۹۲/۰۷/۱۴ ۲۰:۱۶
تو چی میگی این وسط
مگه اون برای ملت تصمیم گرفته؟!! معلومه تو از کدوم طرف هستی.
حداقل یک چیز بگو یک شکم بهت نخندیم (142555)
۱۳۹۲/۰۷/۱۴ ۲۰:۲۵
ایشان نماینده همین ملت هستند، شما هم از جانب خودت اظهار نظر کن نه ملت شریف ایران (142559)
۱۳۹۲/۰۷/۱۴ ۲۱:۵۳
ملت خودش سالهاست که تصمیم گرفته و نظر نمایندگانش را قبول ندارد . این نمایندگان هستند که باید خود را نماینده مردم بدانند و به خواست آنها احترام بگذارند نه اینکه لجبازی کنند و جرئت اظهار نظر در مورد خواسته مردم را تداشته باشند. (142596)
حسين تبريزي
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۱۴ ۲۱:۵۷
امير خان ، ايشون تصميم نگرفته ، بعنوان قانون گزار سابق و خبره ، نظر داده و پيشنهاد كرده .
اگر شما هم دليلي بر رد نظر ايشون داري بنويس . عصبانيت چاره كار نيست خصوصا اگر واقعا دغدغه فرهنگي داشته باشي . (142603)
عجب!
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۱۴ ۲۳:۳۶
خدایا عدالتت رو شکر!!
ببین ما رو با کیا کردی ۷۵ میلیون و ۱۴۹ هزار و ۶۶۹ نفر!!
یعنی این امیر اقای عصبانی نفهمید اقای الحسینی واسه ملت تصمیم نگرفت و از نمایندگان ملت خواست تا برای ملتی که از قضا نمایندگیشونو میکنن تصمیم بگیرن؟؟
والا اگه به امثال اقا امیر باشه الانه که بیاد بگه این مجلس و نماینده هاش چکاره ان که برای ملت(!!) تصمیم بگیرن :) (142686)
۱۳۹۲/۰۷/۱۴ ۱۴:۲۲
ببخشید یک گزارشی هم در مورد سرفت مجسمه ها و سارقان ان تهیه کنید در تهران که تعداد زیادی سرقت شد و در اهواز هم اخیرا مجسمه دو متری سرقت شد حالا پیدا شده ولی عواملش رو به مردم معرفی نمیکنند. (142340)
۱۳۹۲/۰۷/۱۴ ۱۴:۴۳
هنگامی که بیشتر مردم استفاده میکنن یعنی نمایندگان هم باید کنسل کردن قانون را بپذیرند و گر نه خلاف اراده موکلین رفتار کرده اند . (142353)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۱۴ ۱۴:۵۵
کو گوش شنوا اصلا مردم نیاز به فرمایشات شما نمایندگان ندارن برید سر پشت بام خودتان نگاه کنید بعد متوجه خواهی شد که نیاز به تغیر قانون نیست من خودم چند خانواده عشایری کوچک رو را می شناسم که دیش ماهواره دارند با یک موتور برق بسیار کوچکی کار می کند باید خودتان خجالتی بکشین نمایندگان منصوبی کشور افغانستان هم ماهواره آزاده شد ولی ایران متمدن نباید مردم خودشان برای بد وخوببودن تصمیم بگیرند (142363)
خروس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۱۴ ۱۵:۱۹
مگه الان ازاد نیست؟؟؟ (142385)
مهندس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۱۴ ۱۵:۲۰
اونا با تانک رو ماهواره ها راه نرن ازاد کردنش پیشکش (142387)
۱۳۹۲/۰۷/۱۴ ۱۵:۳۱
اگر صدا وسیما از انحصار افراطیون دراید و واقعا رسانه ملی شود باور کنید 90 درصد مردم به ماهواره اگر هم داشتنش مجاز باشد گوش نمی دهند وقتی صدا وسیما افکار متحجرانه گروهی خاص را پخش می کند وصدای همه مردم نیست طبیعی می باشد که مردم از ماهواره استقبال کنند چرا وقتی برنامه مهران مدیری پخش می شد ترافیک در تهران سبکتر بود ویا اکنون اکثر افرادی که ماهواره گوش می کنند سعی دارند خبر8و30 را نگاه کنند باید مردم به رسانه ملی اعتماد داشته باشند (142399)
یک متعجب
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۱۴ ۱۵:۵۵
چه نوشته ی جالبی. مجلس ما در ادوار مختلف که قراره نماینده ما باشه و برای رفاه و آسایش ما قانونگذاری کنه، بالعکس کارهایی میکنه که برخلاف خواسته های ماست. فکرشو بکنید!!! (142428)
مانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۱۴ ۱۶:۵۴
امیرتو هم کاره ای نیستی که ازطرف ماحرف میزنی (142469)
۱۳۹۲/۰۷/۱۴ ۱۷:۱۷
سخت گیری و ادامه رویه فعلی (بعلت پخش پارازیت و امواج کشنده)مطمئناً باعث افزایش بیماری های مختلف در بین مردم می شود می شود . ترا بخدا یه فکری به حال این مردم بکنید . (142484)
علیرضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۱۴ ۱۷:۴۹
مگر بگیر و ببندهای دهه 60 در خصوص دستگاه ویدئو و فیلمهای ویدئویی به جز حرمت شکنی حریم خصوصی افراد نتیجه دیگری هم داد که حالا قانون منع استفاده از ماهواره نتیجه ای بده.!! (142498)
علیرضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۱۴ ۱۷:۵۲
از بین بردن تجهیزات دریافت از ماهواره با تانک واقعا نشان دهنده اقتدار فرهنگی است!!! (142500)
۱۳۹۲/۰۷/۱۴ ۱۸:۲۲
درود بر اين آدم فهيم و با شعور
نا سلامتى تو قرن ٢١ هستيما
بعضى ها با اين افكار قرون وسطايى كه دارن فكر ميكنن ميتونن به مردم زور بگن (142507)
ناصر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۱۴ ۱۸:۳۵
با سلام
نمی توان با قوه قهریه به اون چیزی که مراد دل است برسیم. . . . اگر باور ندارید می توانید به مجالس عروسی تشریف ببرید بعد می فهمید که همان هایی که در جامعه به نوعی محجبه محسوب میشوند برای نشان دادن رنگ مو و مد لباس چکارها که نمی کنند .
به نظر میرسد بایستی یک رفتار معقولانه در جامعه حاکم شود که شرایطی فراهم شود که افراد به تظاهر و ریا مجبور به پذیرش هنجارها نباشند
دانشگاه آزاد اسلامی یک زمان چادر اجبار بود و خانم ها تا درب دانشگاه خیلی آزاد ولی با رسیدن به درب دانشگاه چادر از کیف خارج و به سر می کردند بعد چه شد ؟
رفتارها بایستی از طریق روانشاسی و جامعه شناختی بررسی و با یک کار کارشناسی دقیق دانشگاهی که هنجارها و ناهنجاریها با توجه به عصر و زمان شناخته شوند مقایسه و در عمل پیاده گردد.
حضرت علی (ع) میفرماید : فرزندانتان را برای آینده تربیت کنید نه برای امروز (142512)
۱۳۹۲/۰۷/۱۴ ۱۸:۴۳
واقعا این آقا نماینده مجلس ما بوده؟ اصلا باورم نمیشه که مجلس یک همچین نماینده ای داشته. آقا دست مریزاد مرحبا و هزاران آفرین و درود بر تو که واقع بین و واقع گرایی.ایشون کاملا صحیح فرموده اند آخه حکایت نمایندگان مجلس در ایران کلا حکایت غریبی است. مردم نماینده انتخاب میکنند و به مجلس میفرستند تا حافظ منافعشون باشه ولی همین نماینده وقتی وارد مجلس شد میشه قیم و آقا بالاسر و تصمیم گیرنده برای زندگی خصوصی همان کسانی که لطف کردند و اونو راهی مجلس کردند و تازه گاهی اوقات منافع اونهارو در معرض خطر هم قرار میده!!!!؟؟؟؟ (142517)
طناز
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۱۴ ۱۸:۵۴
از مردم عزيز خواهش ميكنم از همين حالا خودشون رو براي انتخابات مجلس كه به اهميتي انتخابات رياست جمهوري مي باشد آماده كنيد . پيش به سوي مجلسي مردمي (142520)
علی اکبر
Canada
۱۳۹۲/۰۷/۱۴ ۲۰:۳۶
دمش گرم.
حرف ملتو زد. (142561)
مهنام
Romania
۱۳۹۲/۰۷/۱۴ ۲۱:۲۱
دوست عزیز این بنده خدا برای مردم تصمیم نمی گیره دقیقا برعکس می گه که مردم و آزادی بذارید تا خودشون تصمیم بگیرند چی براشون خوب یا بده اگه هنوز تفهیم نشده تا توضیح بیشتری بدم. (142580)
۱۳۹۲/۰۷/۱۴ ۲۱:۲۴
به قول بزرگی از بزرگان نظام باقهر با دنیا نمی توان به کمال رسید (142583)
۱۳۹۲/۰۷/۱۴ ۲۲:۰۲
همین الان خوانواده هایی هستن که با توجه به فرهنگ و اعتقاداتشون ،ماهواره ندارن.اگر بخوان میرن میخرن!یعنی به خاطر ممنوع بودن و نبودن نیست.اونی هم که می خواد ببینه هر جور شده تهیه میکنه.پس با این قوانین خودتونو سر کار گذاشتین. (142608)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۱۵ ۰۶:۴۱
اولین بار که رادیو امده بود بزرگترا بهش میگفتن جعبه شیطون! (142762)
امیر حسین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۱۵ ۰۸:۴۰
ماهواره نباید آزاد بشه چون اگه آزاد بشه دیگه کسی سراغ ماهواره نمیره مثل ویدئو ممنوع باشه خوشمزه تره . این قایم موشک بازی حکومت و مردم باعث سرگرمیه مثل مقوله حجاب ، گشت ارشاد و ... (142786)
بهرام
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۱۵ ۲۲:۵۵
. .. البته مقصر خود ما مردم هم هستیم که به راحتی اجازه میدیم این ادماها. . . . را بفرستیم تو مجلس و برای منفعت خودشون هر. . . . خواستند بر سر ما و مملکت بریزند . از ماست که برماست (143387)
نینا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۱۶ ۰۸:۰۸
اگر قانونی بشه تلوزیون هم میتونه خیلی بیشتر چالش هایش را بیان کند کارشناسی کند کلا دستش باز هست که اگر مردم از این رسانه استفاده می کنند با فهم وآگاهی همراه باشد ولی مخفیانه استفاده بشه بطوری که بصورت عمومی ودرسطح وسیع دیده میشه تلوزیون ایران هم نمی تونه خیلی روی برنامه هاش مانور بده واشکلات وتوضیحات کارشناسی لازم را بدهد مثل الان که یک برنامه یکساعت یا یکساعت ونیم اونم جمعه ها به اشکالات برنامه ماهواره ای می پردازد که بود ونبودش فرقی نمی کند چه ازلحاظ زمانی ویکساعت یکباردرهفته اونم جمعه کی می تونه ببینه بعدش هم خیلی سربسته حرفههایی میزنند ولی اونطوری منسجم بصورت چند روز درهفته می توانند برنامه هایی را بسازند درراستای استفاده صحیح از ماهواره و مزایا ومعایبش.... (143487)
۱۳۹۲/۰۷/۱۶ ۱۵:۱۰
عزيزان من، وقتي که ممنوع باشه، پول توشه، پول!! اگه آزاد باشه که ديگه نميتونن قاچاقش کنن، چون آزاده! اما بايد ممنوع باشه اونهم ممنوع قانوني، که بشه باش کار کاسبي درست و حسابي راه انداخت! (143687)