به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۳۱ - ۰۰:۲۲
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۶/۲۴ ساعت ۱۷:۰۷
کد مطلب : ۱۶۱۴۵

محبوب‌ترين گوشي‌هاي هوشمند بازار

گروه علمي و فناوري: بازار گوشي تلفن همراه يکي از بازارهاي محبوب و پرمخاطب است که هميشه ميزبان گروه‌هاي مختلف کاربري است.
محبوب‌ترين گوشي‌هاي هوشمند بازار
چه اين گروه‌ها براي خريد گوشي يا حتي سرکشي و گشت زني به بازار مراجعه کرده باشند، چه براي دريافت خدمات يا خريد تجهيزات جانبي، در هر حال موجب رونق بازار شده و چهره‌اي پويا و زنده به بازار مي‌دهند. اين روزها نيز با توجه به اينکه به فصل بازگشايي دانشگاه‌ها و مدارس نزديک مي‌شويم شاهد رونق در بازار گوشي و تجهيزات جانبي هستيم.
با توجه به اين موضوع در اين بخش ما به معرفي برخي از پرفروش‌ترين‌ گوشي‌هاي موجود در بازار پرداخته‌ايم. اگر به اين موضوع علاقه‌منديد اين مطلب را بخوانيد:
بازار گوشي در آستانه فصل سرد
اين روزها با وجودي که از گوشه و کنار، برخي از کسبه بازار از کاهش تقاضا براي گوشي‌هاي گران قيمت به دليل رشد قيمت‌ها خبر مي‌دهند، اما شاهد هستيم بازار گوشي در روزهاي انتهايي فصل تابستان پررونق و گرم است و اين کالاها در رده‌هاي گوناگون قيمتي مخاطبان خود را دارند.
به گفته فعالان بازار و کارشناسان، در بين رده‌هاي گوناگون قيمتي در بازار گوشي، ميان قيمت‌هاي بازار (گوشي‌هايي در رده قيمتي 800 تا يک ميليون و 500 هزار تومان) فروش بسيار خوبي داشته و مي‌توان گوشي‌هاي اين رده قيمتي را محبوب‌ترين‌هاي بازار دانست. به طور کلي قيمت اين گوشي‌ها بين يک تا يک و نيم ميليون تومان است که بيشترين سهم فروش بازار را به خود اختصاص داده‌اند.
همچنين طي هفته‌هاي اخير به دليل نزديک شدن به سال تحصيلي جديد بازار گوشي رونق گرفته است که در اين بين محبوبيت گوشي‌هاي ميان قيمت بيش از پيش شده است.

آنها همچنين اعلام کردند، طي يک ماه گذشته بنا به دلايلي چون رشد قيمت‌ها به دليل نوسانات نرخ ازر و همچنين انتشار برخي از اخبار در بازار گوشي‌هاي گران قيمت شاهد کاهش تقاضاي عمومي و خاص شدن گروه‌هاي کاربري گوشي در برخي از برندها بوده‌ايم. برخي نيز مي‌گويند، انتشار برخي از اخبار در رابطه با رفع محدوديت‌هاي صادراتي از جانب برخي کشورها و... موجب شده است تا اين توهم نزد برخي از خريداران پيش آيد که به زودي قيمت‌ها کاهش مي‌يابد. به همين دليل در بازار گوشي‌هاي گران قيمت شاهد کاهش تقاضا هستيم. اما با اين حال در بازار گوشي تقاضا براي دو گروه ميان قيمت و گران‌قيمت بيش از گروه ارزان‌قيمت‌ها است.

در ميان گران قيمت‌ها هم اطلاع دقيق از کاربران موجب شده است برخي از گوشي‌هاي گران قيمت محبوب‌تر و برخي کم مخاطب باشند. به عنوان مثال با وجودي که 5 IPHONE در بازار موجود است، اما همچنان نمونه‌هاي 4S محبوبيت بيشتري دارند. يا اينکه با وجودي که نمونه 16 گيگابايتي 5 IPHONE در بازار با قيمت سه ميليون و 450 هزار تومان موجود است، اما اکثرا به سراغ نمونه‌هاي 64گيگابايتي آن مي‌روند. اين موضوع نشان‌دهنده آگاهي خريدار هنگام خريد است؛ چرا که پيش آمده است که برخي از خريداران ناشي بدون اطلاع تنها گران بودن گوشي را مطلوب دانسته و به ساير فاکتورها توجهي ندارند.
محبوب‌هاي بازار گوشي کدامند؟
سوني، اچ تي سي، سامسونگ و اپل از برندهاي محبوب در بازار گوشي معرفي شده‌اند و اين در حالي است که تا پيش از اين چنين رده بندي از لحاظ محبوبيت در بازار گوشي وجود نداشت.
اما طي ماه‌هاي اخير با اجراي برخي از سياست‌ها از جانب شرکت‌هاي موبايلي و همچنين بروز برخي از اتفاقات شاهد تغيير کلي در ميزان محبوبيت برندها در بازار هستيم.
به اين ترتيب در بازار شاهد هستيم که سوني محبوبيت چشمگيري يافته است. فعالان بازاراعلام کردند، در حال حاضر سوني به دليل تنوع بالاي محصول و عرضه گوشي‌هايي با قابليت‌هاي خاص و البته تبليغات خوب توانسته پا جاي پاي نوکيا که زماني محبوب‌ترين در بازار بود، بگذارد. پس از آن سامسونگ و اچ تي سي از محبوب‌هاي بازار ميان قيمت‌ها هستند. اپل هم همچنان رکورددار محبوبيت در ميان گران قيمت‌ها است.
مرجع : دنياي اقتصاد