به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۸ - ۱۹:۱۵
 
۶
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۶/۳۱ ساعت ۱۴:۵۲
کد مطلب : ۱۶۶۶۳
ابعاد جدیدی از پرونده فساد کلان برادران«ر»؛

خرید۴۰درصدسهام یک بانک بدون پرداخت پول!

گروه اقتصادي:‌ برادران «ر» ضمن تبانی و پرداخت رشوه به مدیران یکی از بانک‌ها، اقدام به دریافت ضمانت‌نامه بانکی به ارزش چند هزار میلیارد ریال نموده و با پرداخت این ضمانت‌نامه‌ها به جای پول، مالک سهام بانک شده‌اند.
خرید۴۰درصدسهام یک بانک بدون پرداخت پول!
یک منبع آگاه در گفت‌وگو با فارس با اشاره به ابعاد جدید تخلفات کشف شده از پرونده برادران «ر» اظهار داشت: متهمان این پرونده بدون پرداخت حتی یک ریال از جیب خود 40 درصد از سهام یکی از بانک‌های کشور را خریده‌اند. وی در تشریح شیوه این متهمان برای تملک غیر قانونی سهام بانک یاد شده بدون پرداخت پول، گفت: این افراد ضمن تبانی و پرداخت رشوه به مدیران یکی از بانک‌ها، اقدام به دریافت ضمانت‌نامه بانکی به ارزش چند هزار میلیارد ریال نموده و با پرداخت این ضمانت‌نامه‌ها به جای پول، مالک سهام بانک شده‌اند.وی افزود: آنها پس از تصاحب غیرقانونی سهام این بانک با دریافت تسهیلات هزاران میلیارد ریالی از بانکی که سهام آن را تملک کرده‌اند دامنه سوءاستفاده‌های خود را توسعه داده‌اند.

این منبع آگاه توضیح داد: در حالی 40 درصد از سهام این بانک به تملک این برادران در آمده است که به موجب قانون سقف مجاز تملک سهام به طور مستقیم یا غیر مستقیم برای هر شرکت سهامی عام یا تعاونی سهامی عام یا هر موسسه و نهاد عمومی غیر دولتی ده درصد(10%) و برای اشخاص حقیقی و سایر اشخاص حقوقی پنج درصد(5%) می‌باشد.

این منبع آگاه اعلام کرد در پی دستگیری متهمین اصلی این پرونده، موج شکایت‌ها و اعلام جرم‌ کارکنان شرکت‌های این افراد، بانک‌ها و دستگاه‌های نظارتی به دستگاه قضایی آغاز گردیده و برخی از دریافت کنندگان رشوه‌های کلان، به طور داوطلبانه در حال بازگرداندن رشوه‌های دریافتی به بیت‌المال می‌باشند.وی افزود: بر این اساس 165 نفر از کارکنان یک شرکت پتروشیمی بزرگ که سهام مدیریتی آن در جریان خصوصی‌سازی اختیار این دو برادر قرار گرفته از آنها شکایت کرده‌اند.

خبرگزاری فارس در ابتدای شهریور ماه جاری از بازداشت 2 برادر به اتهام فساد کلان اقتصادی خبر داده بود. این دو برادر در سال‌های اخیر با ثبت ده‌ها شرکت کاغذی (paper company) و از طریق تبانی و اعمال نفوذ و پرداخت میلیاردها تومان رشوه و دریافت غیرقانونی صدها میلیارد تومان تسهیلات بانکی، توانسته‌اند در مدت زمان کوتاهی صاحب ثروت نامشروع هنگفتی شوند.
یکی از این این دو برادر که در آستانه فرار از کشور بازداشت شدد، بخشی از طلا و جواهرات خود را در حجم حدود 10 چمدان بزرگ مسافرتی که قیمت محتویات آن ده‌ها میلیارد تومان تخمین زده می‌شود، به گاو صندوقی در یک مکان از پیش خریداری شده منتقل کرده بود که این اموال ضبط و به بانک مرکزی تحویل داده شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *


۱۳۹۲/۰۶/۳۱ ۱۵:۲۲
هر دم از اين باغ بري مي رسد تازه تر از تازه تري مي رسد!!
حالا حالاها بايد بشنويم كه چه‌ها كردند اما كو دامن شان را بگيرد (132492)
یاسین
۱۳۹۲/۰۶/۳۱ ۲۱:۵۵
واقعا !!! اینکه فقط بگن که فایده نداره!

کی دو سه نفرشون رو اعدام میکنن؟! (132775)
حمید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۶/۳۱ ۱۶:۱۰
با سلام برادران عزیز تا کی باید از حروف مخفف استفاده کنید اقای .. یا برادران
ر یعنی چه اگر واقعا" این چنین اموال مردم را غارت کردند رسما" و واضح اسمشان
را ببرید و اگر هنوز مردد هستید که چنین موردی اتفاق افتاده پس فقط با نام بردن از
بانک مورد نظر بعنوان چشم بینای مردم از قوه قضائیه خواهان رسیدگی شوید و پیگیر
آن هم باشید . از خداوند درخواست مینمایم این غارتگران اموال مردم را هرچه بیشتر
رسوا و در این دنیا و نیز در آخرت جزایشان را بدهد. (132536)
سامان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۶/۳۱ ۱۷:۱۱
دوست عزيز فكر كنم برادران (ر) رحيمي باشد نه ربيعي (132601)
۱۳۹۲/۰۷/۰۱ ۰۷:۵۴
براردران راستگو (132903)
۱۳۹۲/۰۶/۳۱ ۱۸:۱۶
برادر من فقط نام اعضاء خانواده هاشمی و اصلاح طلبان حتی اگر کار خلافی هم نکرده باشند مجاز است منتشر شود در مورد بقیه نمی شود می فهمید که!!!!! (132658)
حمیدی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۱۸ ۱۹:۰۳
استفاده از حروف مخفف یعنی اینکه بازیه و سرکاریم والا درست اسمشو بگن واینقدر با اعصاب ادم بازی نکنن/////////// (211675)
۱۳۹۲/۰۶/۳۱ ۱۶:۲۲
سلام :
ها ها ها خوشم میاد یکی اینقدر حرات داره بدون پرداخت یک ریال 40% سهام یک بانک معتبر رو میخره اونوقت این خبرنگاران و رسانه های آزاد جرات اون رو ندارند که که حتی اسم اورا منتشر کنند عجب قانونی ! بقول سعدی علیه الرحمه سنگ را بسته اند و سگ را گشاده اند !! ای خدا مردم از خنده
من حرف دلمو زدم تو اگر نمیتونی حتی اینو منتشر کنی که بازم ها ها ها (132549)
حسن
United States
۱۳۹۲/۰۶/۳۱ ۱۸:۰۴
خوردند و بردند ملت بی چاره که باید با این دزدیها ملت بیچاره باید توان این دردرها را پس دهد می بینی یک جوان را که با معددل 11 در رشته ادبیات با پارتی بازی اقا در راس میریتی قرار می دهند که زیر مجموعه اقا دکتر و مهندرس هستند پس از مدتی صاحب خانه و ووو میشوند در صورتیکه نه عرصیه داشته و نه نه نه همه میدانند ولی صدای کسی را نمیشنوند فکر میکنید از این افراد چقدر در مملکت عزیز ما هستند فراوان فراوان کی به کیه چون راحت چپاول میکنند (132642)
afsaneh
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۶/۳۱ ۱۸:۱۳
واقعا تبعيض تا كجا!!!اقاي ابطحي ،تاج ، و.......خيلي از كساي ديگه رو به جرم فقط دفاع از حق مردم با دمپايي و لباس زندان در رسانه ملي نشون ميديد اونوقت اسم غارتگران واختلاسچسهاي بزرگ رو مخفف ميگيم كه ابروشون مثلا نره!!اين سياست يك بام و دوهوا كي ميخواد تموم شه.....درهرصورت تمام سرمايه هاي اين مملكتو بردن و هيچ اتفاقي هم نيفتاده (132652)
سعید
۱۳۹۲/۰۶/۳۱ ۱۸:۳۷
اونوقت جوون مردم برای گرفتن یه وام 5 میلیونی 2 سال باید سگدو بزنه .اخرشم 6 تا ضامن 7 تا وثیقه و 10 تا فیش کسر از حقوق میخوان . اینو میگن بانکداری اسلامی (132674)
۱۳۹۲/۰۷/۰۱ ۰۸:۲۴
اخوی اگه سختگیری برای رده های پایین نباشه که دزدی برای رده بالا امکان نداره! توی این 8 سال چه چیزا که ندیدیم! دولت پاک!!! . . . (132907)
فرید
۱۳۹۲/۰۷/۰۲ ۱۳:۵۷
داداش توجه به متن خبر نکردی !! متاسفانه مالکیت بانک را خریده اند !بدون پول (133553)
سلام
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۰۳ ۱۸:۳۴
داداش منظور من محتوای خبر بود محتوای خبر همون بانک میشه . (134550)
گوگول
۱۳۹۲/۰۶/۳۱ ۱۹:۰۱
کاش من هم کمی از عرضه برادران ر را داشتم چه حالی میده چند هزار میلیارد ! چه کارهایی که نمیشه باهاش کرد . من اگر از خانواده برادران ر بودم بقیه داوران فوتبال را هم می خریدم ودر این فصل سپاهان را قهرمان می کردم!!! (132702)
۱۳۹۲/۰۷/۰۱ ۱۰:۰۳
وسط دعوا نرخ تعیین نکن دوست عزیز
باختن که اینقدر زور نداره انشالله تمرین می کنین بازیتون بهتر می شه . البته اونوقت بازی سپاهان بهتر تر می شه و باز آسمون ریسمون شماها (132917)
معمـــــار
۱۳۹۲/۰۶/۳۱ ۱۹:۴۷
من یه وام اشتغال میخوام از مهر رضا اراک یک ساله که دارن میپیچونن!!!
3 ماه پیش هم گفته بیا سپرده بزار!!! هنوز هم خبری نشده از وام!!!!!
برادران "ر" بیاین یه کمکی چیزی!!! (132725)
برادران"ر"
۱۳۹۲/۰۷/۰۲ ۱۳:۵۸
آدرس و شماره حساب!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! (133557)
۱۳۹۲/۰۶/۳۱ ۲۲:۵۵
احيانا اول اسم يكي از اين دوبرادر ش ويكى ف نيست واحيانا مالكان باشكاه ف م نيستند (132792)
پا برهنه
۱۳۹۲/۰۷/۰۱ ۰۱:۵۸
اگر وزارت اطلاعات . سازمان بازرسی کل کشور یه ذره بین به زندگی روسای همین شعبه های ساده بانک بیندازد و الله قسم صدی 99 تاشون تا خرخره خورده اند. اسما کارمند جز دولتی هستن اما از همین شعبه ساده برای خودشون زندگی اعیانی درست کرده اند. هر کی دور و برش زیر ده تا ندیده لایک نکنه لطفا (132871)
کاسب
۱۳۹۲/۰۷/۰۲ ۱۴:۰۲
آقای پا برهنه خیلی قسم بدی خوردی همین احساسی گفتن و فکر کردنها است که 8سال 8سال عقب می افتیم البته امثال شما لایق پا برهنه بودن هستند (133564)
۱۳۹۲/۰۷/۰۱ ۰۶:۳۳
خجالت آوره در کشور آلمان اخیرا رئیس جمهور را بخاطر 500 یورو از کار برکنار کردند ...چین یکی از مقامات بلند پایه حزب کمونیست را به همین دلیل حبس ابد کرد اونوقت اینجا ...واقعا آقای دادستان چه می کنند ؟ قوه قضائیه و وکلای ملت چه می کنند ؟!
باید به مردم پاسخ بدهند (132886)
۱۳۹۲/۰۷/۰۱ ۰۸:۲۸
میگم بابک زنجانی آخر ازدواج کرد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ (132909)
۱۳۹۲/۰۷/۱۴ ۰۰:۴۰
میخوای زنش بشی و بهشت بری ، شیطون!!! (141997)
بنده خدا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۱۴ ۰۰:۴۱
فعلا پول تو بانکه بریم یک بانک بزنیم!!! (141998)
۱۳۹۲/۰۷/۰۱ ۰۸:۳۱
موسوی و کروبی مملکت رو داغون کردن یا برادران ر ؟؟؟؟؟ . . . . (132911)
ع ع
۱۳۹۲/۰۷/۰۱ ۱۵:۱۱
اينها هم جزء دست پاكها بودن يا نه شريك شان بودند؟ (133159)
۱۳۹۲/۰۷/۰۱ ۱۵:۲۱
لطفا رنگ تیتر خبرها را قرمز نکینید . قبلا خوب بود . کور شدم . (133164)
م ج دذرت!!
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۰۳ ۲۲:۲۵
برادران ر كه صاحب سهام عمده بتروشيمي اصفهان هم بودندبيشتر از اينا مايه دارند كه حتي اكه تا اخر عمرشونم برن زندان خانواده شون به رفاه و تامين هستن.اميدوارم درست حسابي محاكمه بشن (134713)
ادم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۱۴ ۱۴:۳۰
خيلي جالبه كه نه اخبار روزنامه مطلبي در مورد اينا مينويسه نه تلويزيون .اهان حتما هنوز اثبات جرم نشده يا شايدم ابعاد اختلاسشون به جاهايي كشيده ميشه كه نام بردن ازش ممنوعه.فقط كافيه ازشون سؤال بشه مالت را از جه راه به دست اوردي و درجه راهي صرف كردي.خيلي هابه نون شب محتاجن اونوقت اينا .....خدايا حقو به حق دار برسون (142345)