به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۹ - ۰۱:۱۸
 
۳
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۷/۰۳ ساعت ۰۱:۲۳
کد مطلب : ۱۶۷۹۱

قلعه‌نويي: هدف‌اصلي‌استقلال گلزني‌است

گروه ورزشی: سرمربي تيم فوتبال استقلال گفت: نگاه مردم ما به فوتبال ابزاري براي معرفي گفت‌وگوي تمدن‌ها و فرهنگ ملت‌ها است و نگاه ديگري از اين ورزش نداريم.
قلعه‌نويي: هدف‌اصلي‌استقلال گلزني‌است
به نقل از سايت باشگاه استقلال، کنفرانس خبري پيش از مسابقه استقلال مقابل تيم سئول ساعت 5:30 دقيقه صبح امروز به وقت تهران برگزار شد. در اين نشست که امير قلعه نويي و آندرانيک تيموريان حضور داشتند، خبرنگاران کره اي به دليل حاشيه‌هاي مسابقه تيم ملي ايران مقابل کره جنوبي در خرداد ماه گذشته کنجکاوي فراواني نسبت به موضع فعلي مردم ايران نسبت به مسابقه فردا انجام دادند.

قلعه نويي در ابتداي صحبتهايش گفت: بازي با سئول، بازي سختي است. آنها تيم با برنامه اي هستند. نظم خوبي در دفاع و حمله دارند اما ما هم استقلال هستيم و در فصل جديد بازي به بازي بهتر شده ايم. مسابقه با سئول دو نيمه دارد. يک نيمه در كره برگزار مي شود و نيمه دوم هفته آينده در تهران. ما براي هر نيمه برنامه خاصي داريم و اميدواريم به فينال ليگ قهرمانان آسيا راه پيدا کنيم.

خبرنگاران کره اي به عنوان اولين سئوال از برنامه و تاکتيک تيم استقلال براي بازي روز چهارشنبه پرسيدند که قلعه نويي در پاسخ تاکيد کرد:قرار نيست من در اين جلسه از برنامه‌هاي فني صحبت کنم اما به احترام سئوالي که کرديد بايد بگويم ما به دقت تيم سئول را آناليز کرديم. اگر بتوانيم ارتباط خط هافبک و فوروارد آنها را قطع کنيم موفق خواهيم شد. آنها يک مهاجم هدف دارند و دو گوش در جناح‌هاي چپ و راست که بسيار خطرناک هستند. ما بايد ارتباط اين دو بازيکن گوش را با مهاجم شماره 10 آنها حتي الامکان قطع کنيم. ما براي بازي فردا به دنبال اين هستيم که در سئول گل بزنيم. در مسابقات رفت و برگشت بسيار مهم است که شما در خانه حريف گل بزنيد و در خانه گل نخوريد.

در ادامه يک خبرنگار کره اي با اشاره به حاشيه‌هاي مسابقه ايران با کره جنوبي در سئول در مسابقات مقدماتي جام جهاني 2014 و اختلاف نظرهايي که بين دو تيم به وجود آمد، پرسيد که « آيا اين مسابقه يک جنگ تمام عيار بين دو کشور است؟سرمربي استقلال در اين مورد تصريح کرد: شعار فيفا بازي جوانمردانه است. فوتبال وسيله اي است براي نزديکي ملتها به يکديگر، برد و باخت در درجه دوم قرار دارد. من نگاهم به فوتبال به اين شکل است. بين ايران و کره مسابقات زيادي برگزار شده و برد و باخت زيادي وجود داشته اما مهم اين است که دو ملت از يکديگر خاطره خوشي داشته باشند.

باز هم در ادامه جلسه خبرنگار ديگري به گونه اي متفاوت درباره حاشيه‌هاي مسابقه تيم‌هاي ملي دو کشور در خرداد ماه گذشته پرسيد که قلعه نويي دوباره تاکيد کرد: « همان طور که رئيس جمهور سابق ما، آقاي خاتمي، چند سال قبل در سازمان ملل موضوع گفت و گوي تمدن ها را پيشنهاد کردند، مردم ايران فوتبال را به عنوان وسيله اي براي دوستي بيشتر با ملتها مي دانند و نگاه ما هم نسبت به فوتبال به عنوان ابزاري براي گفت و گوي تمدن و فرهنگ ملتها با يکديگر است.

سرمربي تيم استقلال درباره بازي در ورزشگاه خانگي سئول گفت: البته من قبلا وقتي سرمربي تيم ملي ايران بودم در همين ورزشگاه مقابل تيم ملي کره جنوبي مربيگري کرده ام. مسابقه اي که با نتيجه تساوي يک بر يک به پايان رسيد. جو اين ورزشگاه را بازيکنان من مي شناسند. فوتبال کره در کنار ورزشگاههايي که دارد، ساختار و نظم و چشم انداز خوبي دارد. البته آن طور که اينجا شنيده ام گويا در يک سال گذشته بحراني براي فوتبال کره به وجود آمده که منجر به محروميت چند بازيکن شده اما با اين وجود شما در دوره مختلف جام جهاني حاضر بوديد و همين تداوم حضور در جام جهاني باعث پيشرفت فوتبال کره جنوبي شده است »

در ادامه خبرنگاري نظر قلعه نويي را درباره بازيکن کليدي تيم سئول پرسيد. سرمربي آبي ها در پاسخ گفت : « بازيکن کليدي تيم سئول در بازي فردا تماشاگران آنها هستند. من قبلا هم گفتم که بازيکن شماره 10 و البته 11 و 16 تيم سئول زهردار و خطرناک هستند و ما حتما براي مهار آنها برنامه داريم.